odwrócony krzyż w kolorach tęczy

  • 10 lut
    oportunista napisał/a:

    No prawaki ale jaki macie problem, przecież nikt od was nawet grosika nie chce nie mówiąc już o złotówkach, a i jak wam się nie będzie podobać to zawsze możecie wzrok odwrócić, czyż nie? Czy to tylko innych krzyży dotyczy, hipokryci,

    Obrażasz ludzi niezwiązanych z prawicą. Sugerujesz jakoby tylko "prawaki" mieli szacunek do innych ludzi. Ja nie jestem prawakiem, a mimo to uważam, że obrażanie kogoś tylko dlatego że jest to modne nie powinno mieć miejsca i że jest to karygodne.

    9

Poseł Władysław Kurowski pisze do Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka w sprawie Zakopianki

  • 7 lut

    przecież cały ten protest to była zwyczajna polityczna szopka i chyba nic innego nie miał na celu niż tylko zaistnienie konkretnych ludzi

    14 40
  • 6 lut

    A czy protest rozwiązał problem? Dlaczego twierdzisz że już nie trzeba nic robić?

    18 18

Zamykanie szkół

  • 31 sty
    kshlerin-sandrine napisał/a:

    Takie mamy czasy. Teraz wszystko musi się opłacać, albo jest zamykane... Szkoda, że cierpią dzieci.

    Ma to również swoje zalety, jak np wzrost poziomu edukacji. Spójrz na historię amerykańskiej edukacji, gdzie z powodu wprowadzenia tzw desegregation busing, powstało wiele szkół prywatnych, które aby utrzymać się na rynku, musiały konkurować jakością kształcenia i wyposażeniem, co w efekcie znacząco podniosło poziom edukacji w szkołach prywatnych. Dzisiaj wiele z amerykańskich szkół prywatnych są najbardziej prestiżowymi na świecie, a państwowe to są najczęściej szkoły drugiego sortu.

    Uważam, że szkoła oprócz samego istnienia, musi reprezentować jakiś poziom i czasem lepiej jest zamknąć jedną słabą i nierentowną szkołę i zainwestować dzięki temu w inną z większym potencjałem. To na pewno będzie z korzyścią dla dzieci.

    4 3
  • 19 sty

    @t-34 twierdzisz, że to przez burmistrza jest mało dzieci? Co ma chodzić po domach i kobiety zapładniać?

    10 12

Mieszkańcy blokowali Zakopiankę. Domagają się budowy tunelu

  • 27 sty

    W Chinach również wpisy niezgodne z poglądami partii są cenzurowane, nie znaczy to, że tak należy robić i u nas.

    W pierwszym komentarzu piszesz o banowaniu ludzi za odmienną od Twojej opinię, w drugim piszesz już o obrażaniu.
    W jednym i drugim przypadku pamiętaj, że wolność wypowiedzi jest jednym z fundamentów demokracji i nigdy nie poprę cenzury, jeśli natomiast ktoś swoim wpisem naruszył Twoje prawa, to możesz ich bronić w sądzie.

    5
  • 25 sty

    Chcesz cenzurować wpisy niezgodne z Twoimi poglądami?

    9 13

Szkołę na Chełmie i Dolnym Przedmieściu czeka likwidacja?

  • 20 sty

    Kiedy weszło to 500+? Co prawda czas ostatnio mi mocno zapieprza i mogłem przespać kilka lat :) ale chyba ten program nie trwa jeszcze na tyle długo aby dzieci poczęte pod jego wpływem chodziły do podstawówki?

    Skuteczność 500+ to już inna kwestia, również uważam go za zły pomysł, bardziej poparłbym 500+ w postaci ulgi w podatkach dochodowych,

    24 6

Bożena Góra: Będziemy protestować do skutku

  • 19 sty

    Większość protestów w Polsce są wymierzone w osoby niewinne, najłatwiej jest utrudniać życie zwykłym ludziom i tłumaczyć to walką o lepsze jutro, faktyczne działania są znacznie trudniejsze i mniej medialne.

    3 10

KATOLICYZM W ZYCIU CODZIENNYM

  • 15 sty

    @bono z tego co wiem całowanie księży po rękach to jakiś tam symbol i tradycja, księża też tak całują w dłoń tych starszych rangą i z tego co pamiętam z lekcji religii, katolicy faktycznie wierzą, że ksiądz jest na ziemi przedstawicielem Chrystusa, dlatego też nie widzę nic niezgodnego z doktryną Kościoła w słowach tego księdza.

    Tak samo jest podczas spowiedzi, ksiądz odpuszcza grzechy w imieniu Boga i całowało się jakiś szalik(?) i był to właśnie taki symbol wdzięczności Bogu za odpuszczenie grzechów.

    Myślę, że takie artykuły są szukaniem sensacji na siłę, dla mnie też głupie jest całowanie jakiegoś obcego faceta po dłoniach, ale dla praktykujących katolików ma to sens, tak samo jak obrzezanie dla żydów, przekłuwanie twarzy dla hindusów, czy ramadan (głodówka) dla muzułmanów.

    3

Gorąco wokół skrzyżowania w Krzyszkowicach. Czy to już "sprawa polityczna"?

  • 15 sty

    a gdzieś przed urzędami czy innym miejscami, gdzie odczują to rządzący?
    Pomyśl jak rządzący, ktoś organizuje gdzieś jakiś protest, który nie wpłynie na Ciebie w żaden sposób. Jedyne co robisz, to zlecasz komuś poinformowanie służb, które będą miały to ogarnąć i tyle.

    Co więcej, pasuje to idealnie to schematu polskiej polityki, czyli podział społeczeństwa, bo kierowcy nie wkurzą się na władzę, tylko na protestujących, więc efekt będzie nawet odwrotny od zamierzonego.

    Później rządzący tylko wydadzą oświadczenia typu "Robimy co w naszej mocy, ale procedury i zaniedbania poprzedników" + jakieś kłótnie pod publikę między jednym a drugim obozem, a poprzednicy nie będą mieszać się do lokalnej polityki, a rozliczą rządzących po kadencji. I na tym to się skończy.

    5 5
  • 15 sty

    @Lula zapominasz, że Zakopianką jeżdżą nie tylko lokalni, protestujecie w sobotę, więc utrudnicie życie głównie przejezdnym, którzy raczej nie czytają MiastoInfo przed zaplanowaniem podróży.

    Mówisz, że nie chcecie nikomu szkodzić, ale będziecie szkodzić osobom, które nie odpowiadają za Wasze problemy. To jest taki sam protest jak obrzucanie ciężarówek kamieniami na Śląsku przez górników, jak blokowanie Warszawy i palenie opon przez rolników. Niedawno był w Myślenicach protest KODu, nie popieram ich, ale oni protestowali przed sądem, nie utrudniali życia innym, pamiętam, że był jeszcze protest dotyczący jakiś zwolnień pracowników, też go nie popierałem, ale również był on przed zakładem pracy, nie na ulicach, były protesty (chyba również KOD) na rynku, było ich widać, ale nie szkodzili innym, może tak zacznijcie strajkować.

    Nie rozumiem logiki jaką się kierujecie w tym przypadku, utrudnicie życie wszystkim, tylko nie osobom, które mogłyby coś zrobić w tej kwestii.

    8 13
  • 15 sty

    Co nadal nie znaczy, że należy zmuszać wszystkich do strajkowania i odbierać im pieniądze i czas oraz denerwować, co może spowodować obniżenie koncentracji u kierowców i zwiększyć prawdopodobieństwo kolizji lub wypadku. Blokada zakopianki zablokuje też ewentualny przejazd służb ratujących życie, ja jestem przeciwny takiemu samolubstwu i mam nadzieję, że na miejscu będzie policja kierująca ruchem pieszych.

    Co do samego wymuszenia, reorganizacja skrzyżowania nie spowoduje, że kierowcy nieszanujący przepisów nagle znikną, oni będą dalej i dalej będą wymuszać na tym i innych skrzyżowaniach, więc nie bardzo rozumiem sens usprawiedliwiania utrudniania ruchu, kierowcami łamiącymi prawo.

    5 15
  • 14 sty

    Według mnie wszystkie przejścia dla pieszych powinny z zakopianki zniknąć, zamiast tego powinny być kładki czy przejścia podziemne, ale zastanawiam się, co Wam zawinili kierowcy? Chcecie żeby sprzedali auta i zrzucili się Wam na kładkę? Nie widzę sensu w utrudnianiu życia ludziom, którzy nie mają nic wspólnego z Waszymi problemami, to tak jakby ktoś jeden Cię obraził, a Ty za to uderzysz kogoś innego, gdzie w tym sens?

    8 13

Sytuacja tak normalna że aż niezwykła.

  • 10 sty

    @mateuszmotor więc sami traktujecie się jak bydło. Wiem, że w wielu ludziach wciąż siedzi taka komunistyczna mentalność, ale kompletnie nie rozumiem dlaczego, co z Waszym poczuciem wartości i indywidualności? Myślę, że to przez starszych ludzi, którzy dalej wyznają zasadę "Czy się stoi czy się leży...".

    Na szczęście takie podejście to już raczej zjawisko patologiczne i pomału wymierające. W mojej firmie jest około setki samych programistów. oprócz tego cała masa innych pracowników z branży IT, zarządzania, obsługi klienta, finansów, księgowości, marketingu i innych. I zapewniam Cię, że każdy z nich przeszedł rekrutację osobiście i każdy z nich negocjuje podwyżki osobiście, więc jak widzisz da się, tylko ludzie muszą być świadomi swojej wartości.
    Różnica między firmą w której ja pracuję, a taką o której Ty mówisz jest to, że u mnie wynagrodzenie zależy od wartości pracownika, u Ciebie wynagrodzenie zależy od kogoś innego, więc taka praca jak moja, nie jest na rękę nierobom.

    1 1

Myślenice - Kraków ,busy,autobusy.

  • 23 gru 2019

    @seba na niektórych trasach w powiecie, niewiele drożej wychodzi zrzucić się na taryfę w czterech, a jakość przewozu zdecydowanie wyższa. Do codziennej jazdy, w celu oszczędności wybierało się komunikację zbiorową, teraz zwykle taniej wychodzi własny samochód, jeszcze jak można jeździć do pracy czy szkoły we dwoje lub więcej, to busy są kompletnie nieopłacalne. Jeśli chodzi o ekologię, to patrząc na stan techniczny większości myślenickich busów, myślę, że bardziej ekologiczne będzie z 6 osobówek niż jeden taki zdezelowany bus.
    Transport publiczny w Myślenicach powinien nosić nazwę "patobusy", bo to jest na prawdę patologiczna sytuacja.

    9

Ponad sto osób manifestowało w obronie niezawisłości sędziów

  • 19 gru 2019

    Ta cała OTUA to chyba jakiś kabaret, Grupa dziadków krzycząca sama nie wie o co

    46 20

Paczka w RUCH

  • 18 gru 2019

    @jaromir nie mówię że nie ma niezastąpionych, ale pracownika zatrudnia się aby przynosił korzyści finansowe firmie, a nie żeby dać mu zarobić. Jeśli masz wartościowego pracownika, który przynosi duże dochody, to będziesz go lepiej opłacał i lepiej traktował, żeby u Ciebie pozostał. Ja pracuję w branży, gdzie jest ostra walka o dobrych pracowników, ale i w branżach, gdzie siły roboczej jest więcej i nie jest tak ceniona, również liczy się to aby pracownik przynosił dochody i ten przynoszący wyższe, będzie zawsze bardziej ceniony.

    Zastąpienie jednego pracownika dwoma znacznie podnosi koszty, każde stanowisko kosztuje, każdy pracownik ma swój urlop, chorobowe, dochodzą straty związane z komunikacją pomiędzy tymi dwoma pracownikami. Zdecydowanie bardziej opłacalne jest mieć jednego pracownika któremu płacisz 6000 zł miesięcznie i przynosi Ci 40 000 zł, niż dwóch którym płacisz po 3000 zł i przynoszą Ci po 20 000 zł

    1 4
  • 9 gru 2019

    @Ofelia a może odwrotnie, są opłacani adekwatnie do swojej pracy. Jeśli ktoś będzie dobrze podchodził do swojej pracy, to będzie cenniejszy i lepiej wynagradzany, ponieważ strata dobrego pracownika jest bardziej bolesna niż strata przeciętniaka.

    Co do kasjerów, to kontakt z klientem jest częścią ich pracy, idąc na takie stanowisko wiedzą co będzie w zakresie ich obowiązków. Nie będziesz przecież wysyłała niezadowolonych klientów gdzieś do siedziby zarządu marketu, to kasjer powinien rozwiązać problemy klientów i przyjąć ich opinie na temat sklepu.

    2 2

500+

Mieszkańcy Krzyszkowic szykują się do protestu na Zakopiance. „Chcemy bezpiecznie żyć!”

  • 11 gru 2019

    Mam nadzieję, że zjawi się policja i będą kierować ruchem. Jak można być takim egoistą, również jestem za tym aby usunąć z zakopianki wszystkie przejścia i umożliwić pieszym bezpieczniejsze możliwości przedostania się na drugą stronę, ale trzeba o to walczyć z rządzącymi a nie z kierowcami.

    9 22
  • 10 gru 2019

    Nie chcą nam postawić kładki, to zemścimy się na niewinnych temu kierowcach - chora logika organizatorów.
    Tak samo rozsądna akcja jak blokady taksówkarzy gdy chcieli walczyć z Uberem

    32 37

Parkują na zakazie i do tego na chodniku? Mirosław Fita: „Postawmy tam paliki”

  • 8 gru 2019

    Zrezygnować i zadbać o to aby były miejsca parkingowe? Przecież te opłaty są właśnie po to, żeby były miejsca parkingowe dla pacjentów i osób odwiedzających. Według mnie nie jest to tam potrzebne, zawsze gdy potrzebowałem, to znalazłem tam miejsce parkingowe.

    Co do Twojego pierwszego akapitu, jeśli masz wyłączone myślenie, to w ogóle nie wsiadaj za kierownicę, bo jeszcze kogoś zabijesz. Jeśli jesteś w takim stanie, że zapominasz o podstawowych zasadach ruchu drogowego, np dotyczących parkowania, to jeździj busami albo taksówkami, bo oznacza to, że nie jesteś w stanie prowadzić samochodu.

    8 9

Z dnia na dzień jest coraz gorzej."Nie ma czym oddychać i nie można przewietrzyć mieszkania"

  • 29 lis 2019

    zastanów się jeszcze nad tym, dlaczego to właśnie zimą zanieczyszczenia są największe. Wątpię, że zimą jeździ więcej samochodów niż latem, dlatego widzisz, że faktycznie jest to problem ogrzewania domów.

    Co do samochodów, nie popieram takich zakazów, rozwiązaniem jest zachęcanie do takich zmian a nie zakazywanie. Zresztą samochody nie mają aż takiego wpływu na środowisko jak się powszechnie mówi, zauważ, że 20 kontenerowców emituje więcej zanieczyszczeń, niż wszystkie samochody świata, daje to do myślenia.
    Popieram samochody elektryczne, ponieważ, chociaż również "emitują" zanieczyszczenia, to robią to w kontrolowanych warunkach, w fabryce i w elektrowniach - i od razu dodam, że odnawialne źródła energii nie są rozwiązaniem i dopóki nie opracujemy wydajnego reaktora termonuklearnego, który da nam czystą i w pełni bezpieczną energię z fuzji jądrowej, to prąd zasilający nasze ekologiczne samochody elektryczne będzie "brudny". Bo w reaktor jądrowy w Polsce nie wierzę, Polacy są zbyt uprzedzeni i nie chcą nawet poznać tej technologii.

    2
  • 28 lis 2019

    Niektórzy zwracają uwagę, że dawniej powietrze w sezonie grzewczym było jeszcze gorsze, tylko po prostu nie było czujników i macie rację, jednak to bardzo dobrze że wzrasta świadomość i ludzie zaczynają zastanawiać się czym oddychają.

    W mojej miejscowości jest tak w miarę, da się oddychać, ale okien wieczorem lepiej już nie uchylać, Z tym, że jeden z sąsiadów idzie na rekord z kopceniem, zawsze pod wieczór, jak zapali w piecu, to na dworze siwo. Na początku sezonu grzewczego spotkałem się tak z sąsiadką na podwórku bo wyszliśmy szukać gdzie się pali i gdyby nie to, że po chwili przestało się kopcić, pewnie już wypaliły się te śmieci, zadzwonilibyśmy po straż, bo byliśmy prawie pewni, że sadza się zapaliła w kominie albo coś.
    Rozumiem dlaczego ludzie palą węglem, nikt nie robi tego z wygody, pewnie każdy przeszedłby na gaz gdyby nie te ogromne podatki na ten rodzaj paliwa, ale dlaczego palić śmieci i zasmradzać całą okolicę? Przecież śmieci chyba mają znikomą wartość opałową, a i tak za wywóz płacimy.

    7