Zakaz wjazdu na CHEŁM - rozwalmy to razem!

  • 23 wrz

    "Nie dotyczy mieszkańców", ale mieszkańców czego? Chełmu, Myślenic, czy Europy?

    15 2

Zmiany w komunikacji zbiorowej. Szczegóły na konferencji dla wybranych mediów

  • 19 wrz

    Problem jest taki, że Myślenice nie dotują linii miejskiej M0 ani linii do Krakowa. Wszystko robi przewoźnik na własne ryzyko.

    3 1
  • 13 wrz

    Dziwne, bo ja jechałem w niedzielę i dzisiaj i jakoś wszystko jeździło zgodnie z rozkładem. Od dziś autobusy jeżdżą do dworca MDA, Rondo Mogilskie i Cystersów już nie będzie obsługwane.

    5 1
  • 12 wrz

    W jakim przetargu skoro linia nie jest dotowana? 😂😂

    6 7
  • 9 wrz

    A co z „miejskim busem” firmy ze Stojowic? Zostanie zlikwidowana czy będą dwie linie na trasie pokrywającej się w 70%?

    23 2

Żólte autobusy pojadą przez miasto. Od Dolnego Przedmieścia przez Zarabie

  • 2 wrz

    mpks.kiedyprzyjedzie.pl

    4
  • 22 cze

    Przecież jest 20 letni stojowicki bus „miejski” do Jasienicy ?

    7 1

Policja na Zarabiu; 33 skontrolowane auta, 68 wylegitymowanych osób, 39 wykroczeń, 8 mandatów i 6 zatrzymanych dowodów rejestracyjnych

  • 31 sie

    A tych, którzy notorycznie w weekendy parkują na przystanku autobusowym przy parkingu też łapali czy umyli ręce?

    33 1

Lepsze busy niż autobusy?

  • 10 sie

    Przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem. 5 kursów z dekady to jedna linia, za którą płaci marszałek, a pozostałe 35 spod Carrefoura to INNA linia, z inną trasą pośrednią, na inne zezwolenie (bez dotacji). Już rozumiesz zwolenniku połączenia?

    2 1
  • 7 sie
    oportunista napisał/a:

    bo mają byt zapewniony

    Co masz na myśli? Główna linia MPKS to w CAŁOŚCI prywatna inicjatywa i NIE MA żadnych dotacji. Te 5 kursów z dekady wykonuje Marszałek Województwa, a MPKS jest wyłącznie operatorem.

    3 2
  • 3 sie

    @Gombek, Myśleniczanie chyba lubią narzekać, mają to we krwi. W końcu żółty zwinie interes i dalej będzie „olaboga ale te busy złe, niewygodne, a rozkładu się nie trzymają i bilet kosztuje 8,50, płaku płaku, Burmistrzu kochany najdroższy gdzie ta kolej?”

    6 1
  • 2 sie
    Katan napisał/a:

    Pamiętajmy, że żółty autobus jest dofinansowany z naszych lokalnych podatków […]

    Otóż nie jest. Dofinansowane jest tylko 5 (słownie pięć) kursów dziennie, odjeżdżających z dekady. Cała linia to prywatna inicjatywa.

    8 2
  • 2 sie

    Masz rację, ale spora część ludzi nie wie o istnieniu „nowej” linii i nie maja jak się o niej przekonać bo zawsze czekając podjeżdża pierwszy bus. Kolejna grupa klientów busiarzy to ludzie posiadający „kartę stałego klienta”, czyli jeżdżący za 5 złotych bez biletu. Ich godność jest warta 1,50 zł.

    9 2
  • 30 lip

    Jeśli wyjeżdzasz to skorzystaj z żółtego, nie nabijaj kabzy busiarzom ;)

    12 2
  • 30 lip

    Panowie, uważam, że powinniśmy mimo wszystko odpuścić komentowanie nie na temat. @Katan poruszył bardzo istotną kwestię, czyli brak pomocy dla MPKSu ze strony władz i to jest meritum. Władze porobiły zdjęcia, briefingi, a gdy naprawdę potrzeba ich interwencji to chowają głowy w piasek, jak w tym micie ze strusiami.

    9 2
  • 29 lip
    Mysleniczanin007 napisał/a:

    Myślisz? W sumie mógłby, bo w tym roku na Dzień Samorządowca nic nie było a Maciek dawał rok w rok. I gdzie tu sprawiedliwość?

    Pewnie się za mało starasz Mati. Za mało tematów w których bronisz wuefisty. Temat o autobusach to jednak mainstream, jak ktoś napisze o złej pogodzie to odpisz, że to nie wina wuefisty ani samorządu.

    6 1
  • 29 lip

    A niech sobie spływa, najważniejsze że wuefista zadowolony, może Ci premię da :D

    7 1
  • 29 lip

    Gdy zadaniem jest obrona Członka Rady Nadzorczej PBSz, byłego wuefisty to pojawia się on - kapitan M007.

    8 1
  • 27 lip

    Prawda jest taka, że sporo ludzi z naszych okolic jest zwyczajnie zacofana i nie potrafi nawet poprawnie obsłużyć prostej aplikacji. Busiarze, na czele z wychwalaną tu firmą na pięć liter, zaczynającą się na "K" perfidnie wykorzystują aplikację KiedyPrzyjedzie i wyjeżdżają 3 minuty przed autobusem, a myśleniczanie w sporej części najwidoczniej są masochistami i ładują się do śmierdzącego, przepoconego sprintera z kierowcą ledwo mówiącym w języku polskim, albo wyżelowanym lansiarzem. Liczę, że po ewentualnym wprowadzeniu odjazdów MPKS z Dekady i MDA coś się zmieni.

    Władze rzuciły jakieś ochłapy na 5 kursów i myślą, że to załatwi problem. Żałosne. Wszystkie kursy powinny być dofinansowane z wozokilometra. Nasza gmina i powiat powinny promować gdzie tylko się da tę linię. Plakaty, reklamy, informacje w gazetach, może dofinansowanie dla dzieci szkolnych na bilety MPKS, etc.

    Najwyższa pora również myśleć o organizacji komunikacji z prawdziwego zdarzenia na terenie gminy/powiatu. Czas na powiedzenie głośnego arrivederci "panu" Z.P. ze swoim 20 letnim sprinterem i koszmarnymi standardami obsługi linii miejskiej. W to miejsce wprowadzenie firmy z niskopodłogowym taborem (choćby MPKS) oraz reorganizacja tejże linii, bo jej kursowanie do Josienicy, która nigdy miastem nie była i nie będzie zupełnie mija się z celem (notabene dlaczego akurat linia miejska kursuje do Jasienicy, a nie do Zawady, Drogini, Borzęty czy Jawornika? Dlaczego nie zahacza o Zarabie? W czym lepsi są mieszkańcy Bysiny i Jasienicy, którzy mają mnóstwo kursów tego samego przewoźnika jeżdżącego na prywatny rachunek od mieszkańców choćby ul. Kazimierza Wielkiego, Parkowej czy Zdrojowej przy granicy z Osieczanami, gdzie praktycznie nic nie jeździ? Dlaczego linia kursuje tylko w dni powszednie i w godzinach nijak nie pasujących do zmian w firmach, które mija? Dlaczego za przejazd dostaję paragon fiskalny z kasy typu novitus bazar, a nie z bileterki autobusowej? Ciekawe czy, a jeżeli tak to skąd organizator wie w jakich relacjach ludzie się przemieszczają, skoro w busie nie ma bileterki z przystankami, tylko bazarowa kasa fiskalna. Kryteria wg których projektowano tę linię są dla mnie nieodkryte i chyba tak pozostanie, ale żal patrzeć jak w tym przypadku wydaje się nasze pieniądze, podczas gdy na inne kierunki ich "nima", albo "panie nie da sie i już" :) ).

    Zdjęcia porobione, sukces odtrąbiony, część ludzi myśli, że "burmistrz" dotuje wszystkie kursy MPKS to po co się w urzędzie przejmować, lepiej kawkę popijać i myśleć jak nazwać kolejne rondo (hmm, może im. Honorowego obywatela wsi Pcim Szanownego Pana Daniela O.?). A niezaktualizowane rozkłady jazdy na stronie internetowej Myślenic? Kto by się tam przejmował.

    Kolejną sprawą jest brak jakiegokolwiek nadzoru nad odjazdami śmierdzących busów. Kontrole leżą i kwiczą, gdy pojawia się ITD to nagle 80% busów gdzieś znika. Może skoro organy odpowiedzialne za taki stan rzeczy nie reagują, to pomysłem jest przejazd busem od czasu do czasu i uprzejme poinformowanie nr alarmowego o ewentualnych zauważonych niesprawnościach podczas przejazdu. Wtedy ponoć reakcja jest natychmiastowa bo przyjeżdża patrol. Kiedyś trzeba to przetestować ;)

    Reasumując, w Myślenicach, a także w naszej gminie i powiecie transport publiczny całkiem "leży", a jego poprawę na linii Myślenice-Kraków, oraz częściowo organizację komunikacji miejskiej kursującej 7 dni w tygodniu z przyzwoitą częstotliwością (wydłużone kursy na Zarabie i z Dolnego Przedmieścia) możemy zawdzięczać wyłącznie prywatnym wysiłkom i staraniom firmy MPKS, która robi mega dobrą robotę i moim zdaniem powinna tu zostać, ale z pełnym wsparciem i dofinansowaniem.

    PS. Określenie "busiarze" odnosi się do mentalności kierowców, oraz właścicieli busów jeżdżących na linii Myślenice-Kraków, oraz do ich śmierdzących złomów. Na linii Myślenice-Mszana, dofinansowanej przez Marszałka jeździ również bus, obsługiwany przez firmę Janiso i jakoś może być sprawny technicznie, z miłym kierowcą oraz może kursować co do minuty zgodnie z rozkładem, marszałek płaci to wymaga.

    15 6

Grupa Myślenice.

  • 3 lip

    Ktoś się orientuje czy ten twór w postaci grupy jeszcze istnieje? Bo z moich obserwacji z tworów autobusopodobnych w weekendy jeździ już tylko Kowal.

    4

Fontanna na Rynku - skandal!

  • 3 lip

    Miasto powinno skorzystać z okazji i pobierać opłaty za kąpiel w fontannie. Np. 2 złote za dorosłego i 1 za dzieciaka. Oczywiście honorując bon turystyczny, coby myślenickie elity z piątką dzieci i wykształceniem niepełnym podstawowym mogły legalnie promować patologię na rynku. Obok można postawić mobilne stoisko MOPSu i podrobiony głośnik JBL grający muzykę disco-polo, albo uliczny rap.

    11 3

Tor kartingowy | PROPOZYCJA

  • 15 cze
    Kamil98 napisał/a:

    Co roku to samo droga, komunikacja, chodniki, sadzenie drzew ? Na wszystko znajdą się pieniadze. Ja tu dałem tylko pomysł. Wszystkie tory jakie próbowano utrzymać były otwarte co jest bez sensu. Nie były wogóle zareklamowane ani nic. Wystarczy strona na facebook, reklama na wjazdach do Myślenic i na Zakopiance. Gwarantowane tłumy ludzi. Oferowanie pakietów, organizowanie wieczorów kawalerskich, eventów itp. W dodatku na torze halowym mogą odbywać się zawody, ligi itp

    Co roku to samo, bo co roku miasto nie daje rady w tych kwestiach. Tor to zbędny wydatek, który nikogo nie przyciągnie patrząc na to ile takich torów jest w Krakowie i jego bliskich okolicach. Myślenice to spokojne, senne miasteczko i niech tak pozostanie.

    1 2
  • 14 cze

    Chcesz to rób, ale za własne pieniądze. Miasto powinno wydawać pieniądze na naprawdę potrzebne rzeczy jak np. komunikacja miejska z prawdziwego zdarzenia, czy ucywilizowanie infrastruktury drogowej.

    8

Ruszyła linia "marszałkowska" na trasie Myślenice-Kraków. Te autobusy też będą żółte

  • 13 cze

    Startując z Dworca ciężko byłoby się na Górnym obrócić autobusem w stronę miasta i dalej Krakowa. Górne powinno być skomunkowane z miastem linią miejską z prawdziwego zdarzenia, a nie 20-letnim stojowickim busem z 5 siedzeniami na krzyż i kursami co 2-3 godziny.

    5 1
  • 13 cze

    Promocja wyglądała tak, że busiarze przykleili w busach kartki formatu A4 bądź A3 (nie jestem pewien), na których było duże logo powiatu i jakieś pierdoły.

    5 1