Rząd przedłuża obostrzenia. Potrwają co najmniej do końca stycznia

  • 12 sty

    Acha to ten minister mówi który niedawno przelał kolejną ratę dla Rydzyka

    19 2

Siepraw. Do końca 2021 roku powstanie tu 9 kilometrów ścieżek rowerowych i punkt turystyczny

  • 11 sty

    Nic dodać nic ująć, same realia; tak samo droga rowerowa kończy się na szosie w Osieczanach; dziwny jest ten świat

    19 2
  • 11 sty

    😁dokładnie, świetnie to ująłeś; bo Myślenice to nie tylko miasto, - to styl bycia; potem jeszcze można będzie zawieźć rower pod las na Zarabiu; tam będzie trochę ścieżek za 1,5 miliona......

    16 3

Co z autobusem na linii Myślenice-Kraków? „Kursy powinny rozpocząć się z początkiem lutego”

  • 11 sty

    Też by był ciekaw właśnie takich analiz, jaki potok ludzki i adekwatne środki transportu. PKS, -na pewno temat długi no i wielowątkowy. Rynek przewozowy musiał się otworzyć i kiedy przestał obowiązywać monopol to pks przegrał walkę o przetrwanie; sam pks to przypuszczam tkwił w prl jeszcze mocno; złe zarządzanie i zła organizacja a w tle wątki kryminalne po jakiejś tam prywatyzacji i podziale na spółki gdzie można domniemywać niektórzy prezesowie czuli się jak w swoim prywatnym księstewku; busiarze okazali się bardziej przystosowani do realiów, ponosili mniejsze koszty, mogli zaoferować lepsze ceny a gra nie zawsze była do końca fair bo kursy ustawione na 'za 5' przed autobusem zmiatały pasażerów z przystanków; było też wiele miejsc do których pks nie docierał a wtem pojawiły się busy i ludzie całowali klamki. To jedne z tych wątków; kiedyś może doczekamy się pełnego ujęcia problemu ale np dziennikarze wydają się tematem nie interesować aż tak. To było i czasy zmieniły się bardzo; trzeba szukać nowej formuły na transport Myślenice-Kraków lecz też między miejscowościami w naszym powiecie i to jest pilnie; nie ważne czy zrobi to burmistrz czy starosta, -tu trzeba wziąć byka za rogi a najlepiej wspólnie bo takie sprawy nie lubią podzialów ;)

    4
  • 11 sty

    Ale Ty żartujesz, insyuujesz albo na serio to? Wiązanie któregokolwiek burmistrza prowincjonalnego miasteczka z upadkiem całego PKSu, czy o co kaman, chętnie się dowiem. Z tego co mi wiadomo odkąd tu mieszkam; -komunikacji gminnej nigdy Myślenice nie miały a przynajmniej po 89 roku; był PKS ale to nie to samo co MPK, po upadku przedsiębiorstwa państwowego transportem w powiecie zajęli się prywatni przewoźnicy.

    3 1
  • 11 sty

    A Ty znowu z tym Maciejem, uważaj bo takie coś lubi przechodzić w obsesję; jestem zdania że najpewniejszą byłaby flota gminna a to wymaga utworzenia przedsiębiorstwa i dobrej strategii na polu gdzie ci ludzie sobie prawdopodobnie nie poradzą; no i pieniądze o których od początku słyszymy że brakuje po czym znajduje się np 1.5 mln na trasy rowerowe w lesie; najbardziej pewną opcją jest współpraca z większą firmą przewozową która nie da plamy i takie rozumiem są przymiarki (?)

    5 3
  • 10 sty

    Wiem🙂, te kartoflaki też były zakupione jako używane; poniżej pierwszy z brzegu przykład, za 50 tyś też kupisz a jeśli poszukasz i masz fachowe oko to i taniej funkcjonalną maszynę znajdziesz, serwisować trzeba wiadomo tak samo jak busy; jasne że pojemnością kartoflaka bije (kalkulując normalną liczbę miejsc a nie upychaną jak sardynki), to i każdy kurs powinien być bardziej rentowny. Co do stosunku cena-jakość nie do końca się zgodzę,-pokazuje to przykład takiego Szwagropola, Majera które jeszcze kilka lat temu robiły trasę Kraków - Zakopane za 10 zł (nie wiem jaki koszt teraz); z Myślenic do Krakowa rok temu jechało się za 8 zł; kłopot w tym że one czasem omijają to miasto gdyż pełne są już w Zakopanem. Zresztą z tego co czytam nie chodzi o zakup przez gmine i powiat autobusów na własność tylko o współpracę z przewoźnikiem który jest w stanie podnieść poziom usług, czy będziemy do interesu dopłacać - wątpliwe jeśli zaczną wycofywać licencję busiarzom. Dobry mechanizm rynkowy; tak samo musieli dostosować się do wyższych standardów rolnicy, przemysł itd; dlaczego nie busiarze? Nasza komunikacja publiczna w powiecie to jest trzeci świat

    https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-magoo-2-euro-cargo-okazja-euro-midi-38-1-100-przebieg-vebasto-sprowadzony-ID6Dr4YD.html

    4
  • 10 sty

    Ci z Dziennika Polskiego już nie za bardzo bo idą pod Obajtka, z Krakowskiej też; teraz będą polerować pisowskiej elicie buty i legitymacje partyjne wyrabiać; choć zdarzają się dziennikarze z powołania a nie dla koniunktury i będą odejścia tj np. w Trójce

    8 3
  • 10 sty

    Busiarze mieli swoje 5 minut; nawet baaardzo długie 5 min. Zawsze mogą sprzedać busa do wożenia ziemniaków i sałaty za 10 tyś, dołożyć z 50 tyś i kupić mini autobus, nikt nie zakazuje im zarabiać a rynek iść do przodu powinien; oczekiwania ludzi rosną, chcą komfortowo podróżować a nie stać godzinę w konserwie; standard jest odpowiedzią na popyt; jeśli rynek zmiecie busiarzy to nie będzie wyłącznie 'zasługa' urzędników. Lokalny patriotyzm moim zdaniem tak choć nie za wszelką cenę. Linia Kraków- Myślenice będzie zyskowna, 2 kursy na godzinę, na początek można spróbować 1x/ h; busiarzom trzeba chyba będzie stopniowo wycofywać koncesję, inaczej będzie wojna partyzancka nierówna, którą już z przeszłości dobrze znamy.

    8
  • 9 sty

    Takie jaja, serio? 😁
    Oj coś tu grubo.......

    10 1
  • 8 sty

    Zamiast luksusów dla ludu starosta powinien iść w ślady burmistrza tzn dać pieniądze na tak to ujmijmy "medialną promocję powiatu".

    7 5
  • 8 sty

    Gdyby Trump posiedział ze 2 kadencje to wtedy po jego przegranej w USA mielibyśmy chyba wojnę domową. W Polsce zamieszki spore mogą być po następnych wyborach których PiS bez brudnych gierek wygrać w stanie nie już będzie, zresztą to było już widać po wyborach prezydenckich ostatnio. Ekstremisci tacy rzadko odchodzą pokojowo niestety i ciąg do kasy mają nieugaszony.

    8 8
  • 8 sty

    Po 5 kadencjach mieliby już wszystko w garści jak Łukaszenko i nic by już nie musieli oddawać

    7 9

Znalazł się sponsor na czujniki smogu. Urządzenia zostaną zainstalowane w 5 gminach

  • 8 sty

    W artykule mowa o 3 punktach, dobre i co. Sam mam nadzieję że na rozruch ta liczba; zresztą gminni też mają coś montować bo obiecywali zakup czujników; co to ma być i kiedy to tajemnica.

    10 16
  • 8 sty

    Lub tak: "Burmistrz zrezygnował z czujników. Pół miliona dla mediów" Już widać wyświetlenia.... Z zapartym tchem. Pochwalmy burmistrza! iTV, Gazeta Myślenicka i inni beneficjenci zrobią tak jeszcze częściej.

    18 20

Kierowcy na Zakopiance nie zauważają przejść dla pieszych. "Prędkość i ignorowanie znaków to najczęstsze błędy"

  • 6 sty

    To co piszesz ma swoje racje, z tym zastrzeżeniem że przez owo "podwórko" przeciska się cała Polska; to będzie błąd jeśli damy sobie wmówić że nie mamy racji i musimy spokojnie ustawić się w kolejce. Droga Kraków/Zakopane to priorytet niezależnie od opcji rządzącej, tymczasem tu zmiany wykonawców na rozgrzebanych odcinkach, przesuwanie terminów, zwiększone koszty; odcinek DK7 Myślenice - Kraków w zawieszeniu, jakby nadal bez przejrzystej koncepcji, widać to też na mapie którą linkujesz (od razu zaznaczę że papierków nie śledzę, mam na myśli stan faktyczny)
    I jeszcze jedno: zastanawia mnie po co my tego posła wybieraliśmy, jaki pożytek...... obrońca życia nienarodzonego, dziwi mnie dlaczego nie tego kończącego się na Zakopiance (?)

    2
  • 5 sty

    Dokładnie. I czyja to wina?

  • 5 sty

    Ostateczna racje maja ludzie, ci sami ludzie a to źle wybierają, a to nic nie robią by zmusić urzednikow do roboty. Ta akcja w Krzyszkowicach to była próbka, tylko że lud odpuscił bo znowu usłyszeli obietnice że za parę lat... Parę lat to kawał czasu, przyspieszone procedury blokują raz politycy, raz zmieniający się dyrektorzy. Tam przed ministerstwem infrastruktury i dyrekcja dróg krajowych powinna być kupa obornika co miesiąc. Kładki powstały jeszcze za PO, a ten PiS oprócz obietnic nie zmienił przez 5 lat (!!!) na Zakopiance nic. Parę lat, a sfrustrowani kierowcy będą wciąż zagrożeniem. Ani nic nowego się nie dzieje by odciąć pieszych od jezdni, ani nic by powstała ta szybka alternatywa dla Zakopianki i ma rację kolega wyżej że ten odcinek między Krakowem a Myślenicami nigdy drogą ekspresową nie będzie. Musimy żyć z tym co mamy, trzeba przede wszystkim chronić zdrowie więcnoga z gazu jedynym rozsądnym wyjściem. Zaś te kolejne ekipy w GDDKiA to następna szopka i grzanie krzesełek, niestety.

    3

Rok 2020 zdominowała walka z pandemią koronawirusa. Co jeszcze wydarzyło się w tym czasie?

  • 5 sty

    Ten rok to niestety kolejnie PiSanki. Jakiego kalibru to jaja wystarczy wpisac w wyszukiwarke np "policja przed domem Kaczynskiego" a pod grafiką pokażą się zdjęcia i chyba nie starcza już pojęć by takie rzeczy komentować.

    4 1

Gmina Myślenice. Radni przegłosowali podwyżkę cen śmieci. Ile zapłacimy za ich odbiór w 2021 roku?

  • 31 gru 2020

    A ja widzę teraz więcej postów, gdyż przez moment wyświetlało mi ich kilka

    1 2
  • 31 gru 2020

    Nic nowego, dobra zmiana to dojna zmiana

    29 19

Myślenice. Wybudują 18 tras rowerowych o długości 32 km. Pierwsze powstaną w 2021 roku

  • 30 gru 2020

    @dirty_affair, argumenty to mozna w kazdą stronę znaleźć; nie w tym sęk; ja tez się zgadzam że zrobić wpierw po mieście i zgoda że to najpilniejsza konieczność ze względów bezpieczeństwa ruchu.
    Przejdę teraz do roli dziennikarskiej.
    Otóz mam pytania do właścicieli tej kilkuosobowej (rodzinnej?) firmy która istnieje od niedawna.
    a) jakieś realizacje macie na koncie czy ten na Zarabiu to wasz pierwszy projekt
    b) dlaczego dla ścieżek po lesie zrobiono kosztorys porównywalny do drogi rowerowej (asfaltowej, betonowej, szutrowej) w mieście, skąd takie koszty się wzięły
    c) na podstawie jakiej procedury zostaliście wyłonieni jako wykonawcy projektu i tras.
    Te informacje możecie ba jesteście zobligowani podać

    7 4

Wybory prezydenckie 2015: W kraju nieznacznie lepszy Andrzej Duda, ale w powiecie myślenickim nokaut

  • 16 maj 2015

    PiS to partia systemowa, nie antysystemowa.

    1 2

Udziały w Zakładzie Utylizacji Odpadów na sprzedaż

  • 15 maj 2015

    Prywatyzacjom nie ma końca. Prywatyzacjom = malwersacjom. Wpierw pod młotek poszedł nasz majątek odziedziczony po PRL (gdyby nie poszedł, moglibyśmy być dziś bogatym społeczeństwem, a tak baaardzo bogaci są tylko prominenci). Teraz z publicznych pieniędzy tworzy się jakąś inwestycję, a parę lat później ją prywatyzuje. Brawo burmiś! Co za kasiarze!

    12 2

Prezydent 2015

  • 15 maj 2015

    Po necie krazy wiele informacji pokazujacych okruchy prawdy. To jest jeden z nich, widac w nim jak pookrągłostołowe grupy interesów broniły się przed prawdą, broniły się przed oczyszczeniem władzy z agentów byłego systemu. Niestety, wraz z upadkiem rządu Olszewskiego zniknęła szansa na rozliczenie z przeszłością. Infiltracja byla i jest. Nie rozliczono się z systemem komunistycznym, agentami, sedziami, zbrodniarzami, a tu na naszych oczach rośnie potrzeba rozliczenia już z aktualnym systemem oligarchicznym, systemem sitw, klik, kolesiostwa i malwersowania naszego wspólnego majątku (państwowego).

    Dyskutujemy o sprawach drugorzędnych, bo sedno sprawy tkwi nie w tym kto zostanie prezydentem. Pytanie brzmi kto to wszystko rozliczy? Komorowski? Duda? Społeczeństwo (ciągle wodzone za nos)? Pewna grupa utrzymała i utrzymuje nadal dojście do wpływów, do "podziału dóbr" i czerpie z tego ogromne korzyści.

    https://www.youtube.com/watch?v=oFt0dICiUQE (zobaczcie od 43:30 jak towarzystwo szybko zaklepuje Pawlaka, dla nich jest obojetne kto figuruje jako premier)
    A oto najdosadniejsza ocena samego Olszewskiego MALWERSACJI majątku: https://www.youtube.com/watch?v=m5axZmvsb7c (zwłaszcza od 19:20).

    1 2