Nic dodać nic ująć, same realia; tak samo droga rowerowa kończy się na szosie w Osieczanach; dziwny jest ten świat
brooks11 sty 2021
?dokładnie, świetnie to ująłeś; bo Myślenice to nie tylko miasto, - to styl bycia; potem jeszcze można będzie zawieźć rower pod las na Zarabiu; tam będzie trochę ścieżek za 1,5 miliona......
Też by był ciekaw właśnie takich analiz, jaki potok ludzki i adekwatne środki transportu. PKS, -na pewno temat długi no i wielowątkowy. Rynek przewozowy musiał się otworzyć i kiedy przestał obowiązywać monopol to pks przegrał walkę o przetrwanie; sam pks to przypuszczam tkwił w prl jeszcze mocno; złe zarządzanie i zła organizacja a w tle wątki kryminalne po jakiejś tam prywatyzacji i podziale na spółki gdzie można domniemywać niektórzy prezesowie czuli się jak w swoim prywatnym księstewku; busiarze okazali się bardziej przystosowani do realiów, ponosili mniejsze koszty, mogli zaoferować lepsze ceny a gra nie zawsze była do końca fair bo kursy ustawione na 'za 5' przed autobusem zmiatały pasażerów z przystanków; było też wiele miejsc do których pks nie docierał a wtem pojawiły się busy i ludzie całowali klamki. To jedne z tych wątków; kiedyś może doczekamy się pełnego ujęcia problemu ale np dziennikarze wydają się tematem nie interesować aż tak. To było i czasy zmieniły się bardzo; trzeba szukać nowej formuły na transport Myślenice-Kraków lecz też między miejscowościami w naszym powiecie i to jest pilnie; nie ważne czy zrobi to burmistrz czy starosta, -tu trzeba wziąć byka za rogi a najlepiej wspólnie bo takie sprawy nie lubią podzialów ;)
brooks11 sty 2021
Ale Ty żartujesz, insyuujesz albo na serio to? Wiązanie któregokolwiek burmistrza prowincjonalnego miasteczka z upadkiem całego PKSu, czy o co kaman, chętnie się dowiem. Z tego co mi wiadomo odkąd tu mieszkam; -komunikacji gminnej nigdy Myślenice nie miały a przynajmniej po 89 roku; był PKS ale to nie to samo co MPK, po upadku przedsiębiorstwa państwowego transportem w powiecie zajęli się prywatni przewoźnicy.
brooks11 sty 2021
A Ty znowu z tym Maciejem, uważaj bo takie coś lubi przechodzić w obsesję; jestem zdania że najpewniejszą byłaby flota gminna a to wymaga utworzenia przedsiębiorstwa i dobrej strategii na polu gdzie ci ludzie sobie prawdopodobnie nie poradzą; no i pieniądze o których od początku słyszymy że brakuje po czym znajduje się np 1.5 mln na trasy rowerowe w lesie; najbardziej pewną opcją jest współpraca z większą firmą przewozową która nie da plamy i takie rozumiem są przymiarki (?)
brooks10 sty 2021
Wiem?, te kartoflaki też były zakupione jako używane; poniżej pierwszy z brzegu przykład, za 50 tyś też kupisz a jeśli poszukasz i masz fachowe oko to i taniej funkcjonalną maszynę znajdziesz, serwisować trzeba wiadomo tak samo jak busy; jasne że pojemnością kartoflaka bije (kalkulując normalną liczbę miejsc a nie upychaną jak sardynki), to i każdy kurs powinien być bardziej rentowny. Co do stosunku cena-jakość nie do końca się zgodzę,-pokazuje to przykład takiego Szwagropola, Majera które jeszcze kilka lat temu robiły trasę Kraków - Zakopane za 10 zł (nie wiem jaki koszt teraz); z Myślenic do Krakowa rok temu jechało się za 8 zł; kłopot w tym że one czasem omijają to miasto gdyż pełne są już w Zakopanem. Zresztą z tego co czytam nie chodzi o zakup przez gmine i powiat autobusów na własność tylko o współpracę z przewoźnikiem który jest w stanie podnieść poziom usług, czy będziemy do interesu dopłacać - wątpliwe jeśli zaczną wycofywać licencję busiarzom. Dobry mechanizm rynkowy; tak samo musieli dostosować się do wyższych standardów rolnicy, przemysł itd; dlaczego nie busiarze? Nasza komunikacja publiczna w powiecie to jest trzeci świat
Ci z Dziennika Polskiego już nie za bardzo bo idą pod Obajtka, z Krakowskiej też; teraz będą polerować pisowskiej elicie buty i legitymacje partyjne wyrabiać; choć zdarzają się dziennikarze z powołania a nie dla koniunktury i będą odejścia tj np. w Trójce
brooks10 sty 2021
Busiarze mieli swoje 5 minut; nawet baaardzo długie 5 min. Zawsze mogą sprzedać busa do wożenia ziemniaków i sałaty za 10 tyś, dołożyć z 50 tyś i kupić mini autobus, nikt nie zakazuje im zarabiać a rynek iść do przodu powinien; oczekiwania ludzi rosną, chcą komfortowo podróżować a nie stać godzinę w konserwie; standard jest odpowiedzią na popyt; jeśli rynek zmiecie busiarzy to nie będzie wyłącznie 'zasługa' urzędników. Lokalny patriotyzm moim zdaniem tak choć nie za wszelką cenę. Linia Kraków- Myślenice będzie zyskowna, 2 kursy na godzinę, na początek można spróbować 1x/ h; busiarzom trzeba chyba będzie stopniowo wycofywać koncesję, inaczej będzie wojna partyzancka nierówna, którą już z przeszłości dobrze znamy.
brooks9 sty 2021
Takie jaja, serio? ?
Oj coś tu grubo.......
brooks8 sty 2021
Zamiast luksusów dla ludu starosta powinien iść w ślady burmistrza tzn dać pieniądze na tak to ujmijmy "medialną promocję powiatu".
brooks8 sty 2021
Gdyby Trump posiedział ze 2 kadencje to wtedy po jego przegranej w USA mielibyśmy chyba wojnę domową. W Polsce zamieszki spore mogą być po następnych wyborach których PiS bez brudnych gierek wygrać w stanie nie już będzie, zresztą to było już widać po wyborach prezydenckich ostatnio. Ekstremisci tacy rzadko odchodzą pokojowo niestety i ciąg do kasy mają nieugaszony.
brooks8 sty 2021
Po 5 kadencjach mieliby już wszystko w garści jak Łukaszenko i nic by już nie musieli oddawać
W artykule mowa o 3 punktach, dobre i co. Sam mam nadzieję że na rozruch ta liczba; zresztą gminni też mają coś montować bo obiecywali zakup czujników; co to ma być i kiedy to tajemnica.
brooks8 sty 2021
Lub tak: "Burmistrz zrezygnował z czujników. Pół miliona dla mediów" Już widać wyświetlenia.... Z zapartym tchem. Pochwalmy burmistrza! iTV, Gazeta Myślenicka i inni beneficjenci zrobią tak jeszcze częściej.
To co piszesz ma swoje racje, z tym zastrzeżeniem że przez owo "podwórko" przeciska się cała Polska; to będzie błąd jeśli damy sobie wmówić że nie mamy racji i musimy spokojnie ustawić się w kolejce. Droga Kraków/Zakopane to priorytet niezależnie od opcji rządzącej, tymczasem tu zmiany wykonawców na rozgrzebanych odcinkach, przesuwanie terminów, zwiększone koszty; odcinek DK7 Myślenice - Kraków w zawieszeniu, jakby nadal bez przejrzystej koncepcji, widać to też na mapie którą linkujesz (od razu zaznaczę że papierków nie śledzę, mam na myśli stan faktyczny)
I jeszcze jedno: zastanawia mnie po co my tego posła wybieraliśmy, jaki pożytek...... obrońca życia nienarodzonego, dziwi mnie dlaczego nie tego kończącego się na Zakopiance (?)
brooks5 sty 2021
Dokładnie. I czyja to wina?
brooks5 sty 2021
Ostateczna racje maja ludzie, ci sami ludzie a to źle wybierają, a to nic nie robią by zmusić urzednikow do roboty. Ta akcja w Krzyszkowicach to była próbka, tylko że lud odpuscił bo znowu usłyszeli obietnice że za parę lat... Parę lat to kawał czasu, przyspieszone procedury blokują raz politycy, raz zmieniający się dyrektorzy. Tam przed ministerstwem infrastruktury i dyrekcja dróg krajowych powinna być kupa obornika co miesiąc. Kładki powstały jeszcze za PO, a ten PiS oprócz obietnic nie zmienił przez 5 lat (!!!) na Zakopiance nic. Parę lat, a sfrustrowani kierowcy będą wciąż zagrożeniem. Ani nic nowego się nie dzieje by odciąć pieszych od jezdni, ani nic by powstała ta szybka alternatywa dla Zakopianki i ma rację kolega wyżej że ten odcinek między Krakowem a Myślenicami nigdy drogą ekspresową nie będzie. Musimy żyć z tym co mamy, trzeba przede wszystkim chronić zdrowie więcnoga z gazu jedynym rozsądnym wyjściem. Zaś te kolejne ekipy w GDDKiA to następna szopka i grzanie krzesełek, niestety.
Ten rok to niestety kolejnie PiSanki. Jakiego kalibru to jaja wystarczy wpisac w wyszukiwarke np "policja przed domem Kaczynskiego" a pod grafiką pokażą się zdjęcia i chyba nie starcza już pojęć by takie rzeczy komentować.
@dirty_affair, argumenty to mozna w kazdą stronę znaleźć; nie w tym sęk; ja tez się zgadzam że zrobić wpierw po mieście i zgoda że to najpilniejsza konieczność ze względów bezpieczeństwa ruchu.
Przejdę teraz do roli dziennikarskiej.
Otóz mam pytania do właścicieli tej kilkuosobowej (rodzinnej?) firmy która istnieje od niedawna.
a) jakieś realizacje macie na koncie czy ten na Zarabiu to wasz pierwszy projekt
b) dlaczego dla ścieżek po lesie zrobiono kosztorys porównywalny do drogi rowerowej (asfaltowej, betonowej, szutrowej) w mieście, skąd takie koszty się wzięły
c) na podstawie jakiej procedury zostaliście wyłonieni jako wykonawcy projektu i tras.
Te informacje możecie ba jesteście zobligowani podać
Prywatyzacjom nie ma końca. Prywatyzacjom = malwersacjom. Wpierw pod młotek poszedł nasz majątek odziedziczony po PRL (gdyby nie poszedł, moglibyśmy być dziś bogatym społeczeństwem, a tak baaardzo bogaci są tylko prominenci). Teraz z publicznych pieniędzy tworzy się jakąś inwestycję, a parę lat później ją prywatyzuje. Brawo burmiś! Co za kasiarze!
Po necie krazy wiele informacji pokazujacych okruchy prawdy. To jest jeden z nich, widac w nim jak pookrągłostołowe grupy interesów broniły się przed prawdą, broniły się przed oczyszczeniem władzy z agentów byłego systemu. Niestety, wraz z upadkiem rządu Olszewskiego zniknęła szansa na rozliczenie z przeszłością. Infiltracja byla i jest. Nie rozliczono się z systemem komunistycznym, agentami, sedziami, zbrodniarzami, a tu na naszych oczach rośnie potrzeba rozliczenia już z aktualnym systemem oligarchicznym, systemem sitw, klik, kolesiostwa i malwersowania naszego wspólnego majątku (państwowego).
Dyskutujemy o sprawach drugorzędnych, bo sedno sprawy tkwi nie w tym kto zostanie prezydentem. Pytanie brzmi kto to wszystko rozliczy? Komorowski? Duda? Społeczeństwo (ciągle wodzone za nos)? Pewna grupa utrzymała i utrzymuje nadal dojście do wpływów, do "podziału dóbr" i czerpie z tego ogromne korzyści.
Rząd przedłuża obostrzenia. Potrwają co najmniej do końca stycznia
Acha to ten minister mówi który niedawno przelał kolejną ratę dla Rydzyka
Siepraw. Do końca 2021 roku powstanie tu 9 kilometrów ścieżek rowerowych i punkt turystyczny
Nic dodać nic ująć, same realia; tak samo droga rowerowa kończy się na szosie w Osieczanach; dziwny jest ten świat
?dokładnie, świetnie to ująłeś; bo Myślenice to nie tylko miasto, - to styl bycia; potem jeszcze można będzie zawieźć rower pod las na Zarabiu; tam będzie trochę ścieżek za 1,5 miliona......
Co z autobusem na linii Myślenice-Kraków? „Kursy powinny rozpocząć się z początkiem lutego”
Też by był ciekaw właśnie takich analiz, jaki potok ludzki i adekwatne środki transportu. PKS, -na pewno temat długi no i wielowątkowy. Rynek przewozowy musiał się otworzyć i kiedy przestał obowiązywać monopol to pks przegrał walkę o przetrwanie; sam pks to przypuszczam tkwił w prl jeszcze mocno; złe zarządzanie i zła organizacja a w tle wątki kryminalne po jakiejś tam prywatyzacji i podziale na spółki gdzie można domniemywać niektórzy prezesowie czuli się jak w swoim prywatnym księstewku; busiarze okazali się bardziej przystosowani do realiów, ponosili mniejsze koszty, mogli zaoferować lepsze ceny a gra nie zawsze była do końca fair bo kursy ustawione na 'za 5' przed autobusem zmiatały pasażerów z przystanków; było też wiele miejsc do których pks nie docierał a wtem pojawiły się busy i ludzie całowali klamki. To jedne z tych wątków; kiedyś może doczekamy się pełnego ujęcia problemu ale np dziennikarze wydają się tematem nie interesować aż tak. To było i czasy zmieniły się bardzo; trzeba szukać nowej formuły na transport Myślenice-Kraków lecz też między miejscowościami w naszym powiecie i to jest pilnie; nie ważne czy zrobi to burmistrz czy starosta, -tu trzeba wziąć byka za rogi a najlepiej wspólnie bo takie sprawy nie lubią podzialów ;)
Ale Ty żartujesz, insyuujesz albo na serio to? Wiązanie któregokolwiek burmistrza prowincjonalnego miasteczka z upadkiem całego PKSu, czy o co kaman, chętnie się dowiem. Z tego co mi wiadomo odkąd tu mieszkam; -komunikacji gminnej nigdy Myślenice nie miały a przynajmniej po 89 roku; był PKS ale to nie to samo co MPK, po upadku przedsiębiorstwa państwowego transportem w powiecie zajęli się prywatni przewoźnicy.
A Ty znowu z tym Maciejem, uważaj bo takie coś lubi przechodzić w obsesję; jestem zdania że najpewniejszą byłaby flota gminna a to wymaga utworzenia przedsiębiorstwa i dobrej strategii na polu gdzie ci ludzie sobie prawdopodobnie nie poradzą; no i pieniądze o których od początku słyszymy że brakuje po czym znajduje się np 1.5 mln na trasy rowerowe w lesie; najbardziej pewną opcją jest współpraca z większą firmą przewozową która nie da plamy i takie rozumiem są przymiarki (?)
Wiem?, te kartoflaki też były zakupione jako używane; poniżej pierwszy z brzegu przykład, za 50 tyś też kupisz a jeśli poszukasz i masz fachowe oko to i taniej funkcjonalną maszynę znajdziesz, serwisować trzeba wiadomo tak samo jak busy; jasne że pojemnością kartoflaka bije (kalkulując normalną liczbę miejsc a nie upychaną jak sardynki), to i każdy kurs powinien być bardziej rentowny. Co do stosunku cena-jakość nie do końca się zgodzę,-pokazuje to przykład takiego Szwagropola, Majera które jeszcze kilka lat temu robiły trasę Kraków - Zakopane za 10 zł (nie wiem jaki koszt teraz); z Myślenic do Krakowa rok temu jechało się za 8 zł; kłopot w tym że one czasem omijają to miasto gdyż pełne są już w Zakopanem. Zresztą z tego co czytam nie chodzi o zakup przez gmine i powiat autobusów na własność tylko o współpracę z przewoźnikiem który jest w stanie podnieść poziom usług, czy będziemy do interesu dopłacać - wątpliwe jeśli zaczną wycofywać licencję busiarzom. Dobry mechanizm rynkowy; tak samo musieli dostosować się do wyższych standardów rolnicy, przemysł itd; dlaczego nie busiarze? Nasza komunikacja publiczna w powiecie to jest trzeci świat
https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-magoo-2-euro-cargo-okazja-euro-midi-38-1-100-przebieg-vebasto-sprowadzony-ID6Dr4YD.html
Ci z Dziennika Polskiego już nie za bardzo bo idą pod Obajtka, z Krakowskiej też; teraz będą polerować pisowskiej elicie buty i legitymacje partyjne wyrabiać; choć zdarzają się dziennikarze z powołania a nie dla koniunktury i będą odejścia tj np. w Trójce
Busiarze mieli swoje 5 minut; nawet baaardzo długie 5 min. Zawsze mogą sprzedać busa do wożenia ziemniaków i sałaty za 10 tyś, dołożyć z 50 tyś i kupić mini autobus, nikt nie zakazuje im zarabiać a rynek iść do przodu powinien; oczekiwania ludzi rosną, chcą komfortowo podróżować a nie stać godzinę w konserwie; standard jest odpowiedzią na popyt; jeśli rynek zmiecie busiarzy to nie będzie wyłącznie 'zasługa' urzędników. Lokalny patriotyzm moim zdaniem tak choć nie za wszelką cenę. Linia Kraków- Myślenice będzie zyskowna, 2 kursy na godzinę, na początek można spróbować 1x/ h; busiarzom trzeba chyba będzie stopniowo wycofywać koncesję, inaczej będzie wojna partyzancka nierówna, którą już z przeszłości dobrze znamy.
Takie jaja, serio? ?
Oj coś tu grubo.......
Zamiast luksusów dla ludu starosta powinien iść w ślady burmistrza tzn dać pieniądze na tak to ujmijmy "medialną promocję powiatu".
Gdyby Trump posiedział ze 2 kadencje to wtedy po jego przegranej w USA mielibyśmy chyba wojnę domową. W Polsce zamieszki spore mogą być po następnych wyborach których PiS bez brudnych gierek wygrać w stanie nie już będzie, zresztą to było już widać po wyborach prezydenckich ostatnio. Ekstremisci tacy rzadko odchodzą pokojowo niestety i ciąg do kasy mają nieugaszony.
Po 5 kadencjach mieliby już wszystko w garści jak Łukaszenko i nic by już nie musieli oddawać
Znalazł się sponsor na czujniki smogu. Urządzenia zostaną zainstalowane w 5 gminach
W artykule mowa o 3 punktach, dobre i co. Sam mam nadzieję że na rozruch ta liczba; zresztą gminni też mają coś montować bo obiecywali zakup czujników; co to ma być i kiedy to tajemnica.
Lub tak: "Burmistrz zrezygnował z czujników. Pół miliona dla mediów" Już widać wyświetlenia.... Z zapartym tchem. Pochwalmy burmistrza! iTV, Gazeta Myślenicka i inni beneficjenci zrobią tak jeszcze częściej.
Kierowcy na Zakopiance nie zauważają przejść dla pieszych. "Prędkość i ignorowanie znaków to najczęstsze błędy"
To co piszesz ma swoje racje, z tym zastrzeżeniem że przez owo "podwórko" przeciska się cała Polska; to będzie błąd jeśli damy sobie wmówić że nie mamy racji i musimy spokojnie ustawić się w kolejce. Droga Kraków/Zakopane to priorytet niezależnie od opcji rządzącej, tymczasem tu zmiany wykonawców na rozgrzebanych odcinkach, przesuwanie terminów, zwiększone koszty; odcinek DK7 Myślenice - Kraków w zawieszeniu, jakby nadal bez przejrzystej koncepcji, widać to też na mapie którą linkujesz (od razu zaznaczę że papierków nie śledzę, mam na myśli stan faktyczny)
I jeszcze jedno: zastanawia mnie po co my tego posła wybieraliśmy, jaki pożytek...... obrońca życia nienarodzonego, dziwi mnie dlaczego nie tego kończącego się na Zakopiance (?)
Dokładnie. I czyja to wina?
Ostateczna racje maja ludzie, ci sami ludzie a to źle wybierają, a to nic nie robią by zmusić urzednikow do roboty. Ta akcja w Krzyszkowicach to była próbka, tylko że lud odpuscił bo znowu usłyszeli obietnice że za parę lat... Parę lat to kawał czasu, przyspieszone procedury blokują raz politycy, raz zmieniający się dyrektorzy. Tam przed ministerstwem infrastruktury i dyrekcja dróg krajowych powinna być kupa obornika co miesiąc. Kładki powstały jeszcze za PO, a ten PiS oprócz obietnic nie zmienił przez 5 lat (!!!) na Zakopiance nic. Parę lat, a sfrustrowani kierowcy będą wciąż zagrożeniem. Ani nic nowego się nie dzieje by odciąć pieszych od jezdni, ani nic by powstała ta szybka alternatywa dla Zakopianki i ma rację kolega wyżej że ten odcinek między Krakowem a Myślenicami nigdy drogą ekspresową nie będzie. Musimy żyć z tym co mamy, trzeba przede wszystkim chronić zdrowie więcnoga z gazu jedynym rozsądnym wyjściem. Zaś te kolejne ekipy w GDDKiA to następna szopka i grzanie krzesełek, niestety.
Rok 2020 zdominowała walka z pandemią koronawirusa. Co jeszcze wydarzyło się w tym czasie?
Ten rok to niestety kolejnie PiSanki. Jakiego kalibru to jaja wystarczy wpisac w wyszukiwarke np "policja przed domem Kaczynskiego" a pod grafiką pokażą się zdjęcia i chyba nie starcza już pojęć by takie rzeczy komentować.
Gmina Myślenice. Radni przegłosowali podwyżkę cen śmieci. Ile zapłacimy za ich odbiór w 2021 roku?
A ja widzę teraz więcej postów, gdyż przez moment wyświetlało mi ich kilka
Nic nowego, dobra zmiana to dojna zmiana
Myślenice. Wybudują 18 tras rowerowych o długości 32 km. Pierwsze powstaną w 2021 roku
@dirty_affair, argumenty to mozna w kazdą stronę znaleźć; nie w tym sęk; ja tez się zgadzam że zrobić wpierw po mieście i zgoda że to najpilniejsza konieczność ze względów bezpieczeństwa ruchu.
Przejdę teraz do roli dziennikarskiej.
Otóz mam pytania do właścicieli tej kilkuosobowej (rodzinnej?) firmy która istnieje od niedawna.
a) jakieś realizacje macie na koncie czy ten na Zarabiu to wasz pierwszy projekt
b) dlaczego dla ścieżek po lesie zrobiono kosztorys porównywalny do drogi rowerowej (asfaltowej, betonowej, szutrowej) w mieście, skąd takie koszty się wzięły
c) na podstawie jakiej procedury zostaliście wyłonieni jako wykonawcy projektu i tras.
Te informacje możecie ba jesteście zobligowani podać
Wybory prezydenckie 2015: W kraju nieznacznie lepszy Andrzej Duda, ale w powiecie myślenickim nokaut
PiS to partia systemowa, nie antysystemowa.
Udziały w Zakładzie Utylizacji Odpadów na sprzedaż
Prywatyzacjom nie ma końca. Prywatyzacjom = malwersacjom. Wpierw pod młotek poszedł nasz majątek odziedziczony po PRL (gdyby nie poszedł, moglibyśmy być dziś bogatym społeczeństwem, a tak baaardzo bogaci są tylko prominenci). Teraz z publicznych pieniędzy tworzy się jakąś inwestycję, a parę lat później ją prywatyzuje. Brawo burmiś! Co za kasiarze!
Prezydent 2015
Po necie krazy wiele informacji pokazujacych okruchy prawdy. To jest jeden z nich, widac w nim jak pookrągłostołowe grupy interesów broniły się przed prawdą, broniły się przed oczyszczeniem władzy z agentów byłego systemu. Niestety, wraz z upadkiem rządu Olszewskiego zniknęła szansa na rozliczenie z przeszłością. Infiltracja byla i jest. Nie rozliczono się z systemem komunistycznym, agentami, sedziami, zbrodniarzami, a tu na naszych oczach rośnie potrzeba rozliczenia już z aktualnym systemem oligarchicznym, systemem sitw, klik, kolesiostwa i malwersowania naszego wspólnego majątku (państwowego).
Dyskutujemy o sprawach drugorzędnych, bo sedno sprawy tkwi nie w tym kto zostanie prezydentem. Pytanie brzmi kto to wszystko rozliczy? Komorowski? Duda? Społeczeństwo (ciągle wodzone za nos)? Pewna grupa utrzymała i utrzymuje nadal dojście do wpływów, do "podziału dóbr" i czerpie z tego ogromne korzyści.
https://www.youtube.com/watch?v=oFt0dICiUQE (zobaczcie od 43:30 jak towarzystwo szybko zaklepuje Pawlaka, dla nich jest obojetne kto figuruje jako premier)
A oto najdosadniejsza ocena samego Olszewskiego MALWERSACJI majątku: https://www.youtube.com/watch?v=m5axZmvsb7c (zwłaszcza od 19:20).