Region się budzi. Pierwszy protest przeciwko przebiegowi trasy S7 Kraków-Myślenice

  • 10 lis

    Ale przecież @mknp ma rację. Jeśli nie podobają się wam pomysły GDDKiA, to protestujcie tak, żeby utrudnić życie pracownikom / kierownictwu GDDKiA. Jak zrobicie taki protest pomysłowo, to może nawet zbudujecie sobie jako-takie poparcie.

    Protestując w sposób utrudniający życie ludziom poparcia u tych ludzi sobie nie zbudujecie i skończycie jak ci debile przyklejający się do asfaltu w Warszawie - jako szkodniki swojej sprawy.

    3 4
  • 10 lis

    Tylko jak tę drogę idącą między Gdowem a Dobczycami przyłączyć do obecnej S7, zaczynającej się zaraz za Myślenicami?
    Bo jak na razie jedyna propozycja Szlachetki to podłączenie tego jego wymarzonego wschodniego wariantu do istniejącej S7 gdzieś w okolicach Lubnia - czyli tak na szybko licząc pewnie ze 20 kilometrów więcej do zbudowania, pewnie z przynajmniej jednym albo dwoma tunelami (do ~Gdowa jest płasko i miło, potem zaczynają się górki). Nie ma szans, żeby ten wariant wyszedł finansowo lepiej niż obecnie przedstawione warianty. Społecznie (tzn. pod względem liczby wyburzeń) też nie, bo jedyne miejsce gdzie możesz wybudować tę drogę to wzdłuż obecnej drogi wojewódzkiej (tzn. możesz inaczej, ale wtedy masz do zbudowania jeszcze więcej tuneli albo wiaduktów, więc koszty lecą w kosmos).
    A, no i jeszcze żeby połączyć A4 z BDI (co jest jednym z zadań nowej S7) potrzebowałbyś potrzebowałbyś dobudować kolejnych kilkanaście / kilkadziesiąt kilometrów drogi.
    No i nie zapominajmy, że Gdów S7 nie potrzebuje, bo już za chwilę będzie miał pociąg do Krakowa.

    3

Jarosław Szlachetka: Mówimy stanowcze nie dla S7 na terenie gminy Myślenice. Nie akceptujemy żadnego z przedstawionych wariantów

  • 4 lis

    Czy ktoś próbował wytłumaczyć panu Szlachetce, że droga S7 ma nieco inne zadanie niż odciążenie ruchu na drodze powiatowej Wiśniowa-Myślenice, a przez to także odkorkowanie strefy na Dolnym Przedmieściu w Myślenicach?
    I że to chyba inna instytucja niż GDDKiA odpowiada za odkorkowanie drogi w Myśleniach?

    27 7

"Fuzja" myślenickiego szpitala. Jarosław Szlachetka pisze listy i domaga się transparentności

  • 26 paź

    Jak to nie dba o transparentność?
    Przecież niedawno kierowany przez niego urząd ujawnił dane ponad 700 osób. Czy to nie jest przykład transparentności?

    4

Prof. Andrzej Szarata: Dlaczego przy budowie S7 nie możemy utrzymać starego korytarza? Nie znam analizy takiego wariantu

  • 9 paź

    Nie dasz rady puścić nowej zakopianki śladem starej, bo masz za dużo ostrych zakrętów (pomijam już nachylenie podjazdów, bo to potencjalnie jesteś w stanie zniwelować). Praktycznie cały odcinek od Głogoczowa do początku S7 za Myślenicami musiałbyś "prostować" - między innymi musiałbyś zaorać spory kawałek samych Myślenic.

    Jasne, można sobie w ramach ćwiczenia narysować taką kreskę - ale po co, skoro i tak nie jest to realna opcja?

    15 12

Krzyszkowice. Kiedy odbudowa starej szkoły? „Czekamy na środki finansowe”

  • 9 paź

    No patrz pan, na dodatkowe lekcje religii (przepraszam: "kółko biblijne") pieniądze są, a na realizowanie obowiązków gminy już nie ma?

    8 2

Burmistrz Szlachetka odpowiada na „tramwaj do Myślenic”. Dyrektorowi GDDKiA wypomina brak skuteczności

  • 31 lip

    Dokładnie tak - Myślenice przespały moment, kiedy mogły się podpiąć pod budowę nowej linii kolejowej w kierunku Zakopanego. Może by się nie udało (bo linia Podłęże - Piekiełko to też połączenie Kraków - Nowy Sącz), ale na pewno ten projekt miał większe szanse niż linia tylko do Myślenic.

    6

W miejscu "Lata na Zarabiu" powstało "Velo Cafe". Inauguracja odbyła się podczas majówki

  • 10 maj

    "Nowa kultowa miejscówka" - kultowa, bo tak pan burmistrz powiedział?
    Miejsce staje się kultowe, bo ludzie je za takie zaczynają uważać, a nie dlatego, że jakiś jeden pan sobie tak wymyślił. W okolicach kultowa rowerowo to jest pewnie Café Arka w Lanckoronie, a nie jakieś miejsce istniejące od tygodnia.

    4

Myślenice. Nad Rabą powstaje kładka rowerowa. Ma być gotowa wiosną 2026 roku

  • 29 gru 2024

    No i właśnie tutaj zaczyna się problem: za kładką VeloRaba ma iść w kierunku Borzęty i Dobczyc, na sporym odcinku wzdłuż / w ciągu drogi wojewódzkiej.
    To w zasadzie zabija całą ideę - bo 1) nie ma tam ścieżki (i chyba nie ma planów budowy) 2) wg planowanego przebiegu trasa idzie raz po lewej, raz po prawej stronie drogi wojewódzkiej. To rozwiązanie jest niebezpieczne i niewygodne, dla rowerzystów i kierowców. Dla rowerzystów jest niebezpiecznie, bo kilka razy będą musieli przecinać jezdnię na ruchliwej drodze. Dla kierowców (i rowerzystów w sumie też) niewygodnie, bo na końcówce podjazdu pod Borzętę i na podjeździe za mostem w Zakliczynie rowerzyści będą musieli jechać jezdnią - a przeciętny rowerzysta szybko tam nie pojedzie. Jeśli już ta trasa musi iść drogami publicznymi (żeby ograniczyć koszty), to lepiej było ją puścić drugą stroną Jeziora Dobczyckiego, bo ruch jest tam zdecydowanie mniejszy (a sama trasa o wiele ładniejsza). Wtedy nie trzeba w ogóle robić kładki.
    Ale odpowiadając na pytanie - tutaj jest mapa z aktualnym stanem różnych fragmentów: https://narowery.visitmalopolska.pl/veloraba

    4

Złoty pociąg z Krakowa do Myślenic nazywają "trasą ludzkich krzywd". W ramach protestu zablokowali zakopiankę

  • 15 gru 2024

    A co z ludźmi (pewnie większością), którzy chcieliby sobie jeździć nową S7, której budowę mieszkańcy Myślenic chcą blokować (i nawet Szlachetka mówił o podobnej formie protestu)?

    17 3

Jarosław Szlachetka: Proszę nie wmawiać mieszkańcom, że S7 przyniesie korzyści, bo tak się nie stanie. Zapewni to tylko i wyłącznie kolej

  • 27 lis 2024

    Przecież gminy Raciechowice, Wiśniowa i Dobczyce już za moment będą miały pociąg pod nosem (linia Podłęże - Piekiełko, przechodzi albo przez te gminy, albo przez sąsiednie) - więc o jakim wykluczeniu komunikacyjnym Szlachetka mówi?

    26 4

Trasa kolejowa z Myślenic do Krakowa. Do sieci trafił projekt

  • 30 paź 2024

    Może i miałaby sens, gdyby miała być przedłużona do Mszany, Nowego Targu i Zakopanego. Tylko problem jest taki, że w kierunku Mszany budowana jest już inna linia kolejowa z Krakowa (Podłęże - Piekiełko), która dodatkowo połączy Kraków z Nowym Sączem (i miejscowościami po drodze, takimi jak Limanowa czy Tymbark). Budowanie równoległej linii kolejowej przez Myślenice byłoby wyrzucaniem pieniędzy w błoto.

    9
  • 29 paź 2024

    Piękny projekt, szkoda tylko że to kasa wywalona w błoto, bo nikt nie będzie budował za 2 miliardy linii kolejowej do miasteczka w którym mieszka niecałe 20 tysięcy ludzi (a będzie jeszcze mniej).

    32 13

Jarosław Szlachetka: Prowadzenie drugiej Zakopianki jest dla Myślenic i mieszkańców gminy oraz tej części powiatu niebezpieczne

  • 29 paź 2024

    > Dzięki kolei raz na zawsze rozwiązujemy problem komunikacyjny do Krakowa, a być może naszym następcom będzie dane uciąglenie tego połączenia do Mszany Dolnej i Zakopanego.

    A po co komu to "uciąglanie", skoro z Krakowa do Mszany Dolnej (i dalej, do Zakopanego) właśnie jest budowana nowa linia kolejowa (Podłęże - Piekiełko?

    5 1