życie jak w bajce. Polecam jeszcze pooglądać zdjęcia. Nadal uważasz że puszczenie tego po górnym przedmieściu to super pomysł?
Ogru12 lis
jaskokrakow napisał/a:
Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane północ-południe.- jak to widzisz- na czym polega ta dobra komunikacja ??
Północ-południe mamy DK7 jeżdżę codziennie i od nowego targu po kraków (o ile remonty nie przeszkadzają) można bardzo szybko i sprawnie się przemieszczać.
Ogru12 lis
Prawicowiec napisał/a:
Dziwię się że Myśleniczanie Tomal, Ostrowski nie forsują przebiegu „D”
To koncepcja, by nowa S7:
• wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
• wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
• omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.
Zalety dla Myślenic
1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
4. Płynność ruchu
Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.
Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.
Coś Ty się tak uparł na to Górne przedmieście? Tam byłoby sporo wyburzeń, dramatyczne pogorszenie jakości życia mieszkańców, a przejazd starym śladem wiązał by się z wykupieniem kilku działek które i tak mają już sąsiedztwo zakopianki i ludzie pewnie chętnie by się wynieśli w spokojniejsze miejsce. Poza tym dlaczego mamy się godzić na rozwiązania z gruntu nie korzystne dla Miasta i Gminy. Korzystne byłoby ominięcie nas szerokim łukiem bo nie niszczyłoby gminy, z tej drogi mamy więcej pożytku jeżeli poszła by wariantem wschodnim lub zachodnim bo zakopianka by się odkorkowała co nam w zupełności wystarcza. Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane północ-południe.
Ogru8 lis
Vero napisał/a:
Jeśli Myślenice nie chciałyby się zgodzić na przejście po starym śladzie to jakim prawem zmuszać inne miejscowości, żeby godziły się na budowę po nowym. Przecież gdyby pojawiły się warianty wschodnie, to wszystkie miejscowości tam by od razu zarzuciły, że jakim prawem one mają być niszczone, skoro jest opcja starego śladu przez Myślenice, która jest znacznie mniej inwazyjna. Mi się wydaje, że wariant E jest już przesądzony i obiektywnie jest to po prostu najlepszy wariant.
Ten wariat otrzymał najmniej punktów i wg mnie nie zamknie tematu S7. Zakopianka między gloczocowem i myślenicami i tak się zakorkuje i wtedy okaże się że jednak trzeba innym śladem drogę poprowadzić.
Ogru4 lis
Prawicowiec napisał/a:
Ale pójdzie tunelem i estakadą, to nie dzieli.
A obecna będzie drogą miejską, to co innego niż S7.
Jak dla mnie do podzieli tak samo jak droga przez centrum bo przecież pod estakadą i w pasie obok nikt nic budował nie będzie. To będzie kolejne miejsce które podzieli Myślenice, więc będą dwa miejsca przecięcia Miasta a nie jedno które i tak już jest.
Ogru4 lis
jaskokrakow napisał/a:
Czy analizował ktoś gdzie bedzie wychodził tunel z pod Plebańskiej do zakopianki????? Czy nie tam sa umiejscowione szklarnie p Ostrowskiego????Oczywiscie po rodzicach.
Jest tam stary młyn odrestaurowany niedawno ...
Wychodzi na zakręcie między Myślenicami a Stróżą, nie zahacza o żadne budynki.
Ogru4 lis
Dlaczego poprowadzenie S7 starym śladem podzieli Myślenice? Przecież ta droga już jest nie da się podzielić miasta jeszcze bardziej. Estakada na górnym przedmieściu ograniczy rozwój miasta od zachodu. Sugeruję spacer na plebańską górę i dalin które są naturalnymi terenami pod zabudowę jednorodzinną. Widać że domy Myśleniczan właśnie tam się teraz budują.
Ogru4 lis
Po pierwsze wszystkie warianty prowadzą przez gminę Myślenice i są dużo bardziej dewastujące niż te z roku 2022. Jedyny akceptowalny społecznie jest wariant E promowany przez Generalną wszystkie inne zwyczajnie niszczą miasto i gminę. Ewidentnie gminy podkrakowskie lobbowały aby nie rozważać wariantu wschodniego od węzła Bieżanów który byłby naturalną kontynuacją S7 i wepchały tą drogę w obwodnicę Krakowa i najgorsze dla nas możliwe korytarze. Chciałbym zwróć uwagę na Krzyszkowice przez które idą wszystkie przedstawione warianty zwłaszcza wariant C zmiata z powierzchni ziemi centrum Krzyszkowic. Wg mnie te wszystkie warianty są do zaorania. Społeczną akceptację mogły by uzyskać jednie warianty wschodni lub zachodni o Krakowa. Ma szanse wariant E do którego możemy być zmuszeni szantażem i patrząc na reakcję polityków sąsiednich gmin, które dzięki wariantowi E zostaną "oszczędzone" może to pójść w tym kierunku.
Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane. Mamy dk7 która wystarczy. S7 nic nam nie daje.
Ogru6 lis
Wariant zachodni jest lepszy zagadam się, ale dlaczego przez Myślenice? Nie mamy żadnego interesu aby ta droga u nas była.
Ogru6 lis
Ostrowski przedstawił gorsze warianty niż były w 2022. Szlachetka nie miał na to żadnego wpływu. Lobbowany przez burmistrza wariant wschodni nawet nie został przedstawiony. Jaka jest szansa na jego powstanie? Czy burmistrz jest w stanie z kimkolwiek współpracować w tej kwestii np. z miastem Kraków zawiązać jakąś koalicję?
Tu się w pełni zgadzam. Wariant zachodni np. od A4 i północnej obwodnicy Krakowa np. zaczynający się w okolicach Balic zbierze ruch z obwodnicy i tranzyt z zachodu przetnie BDI i połączy się z zakopianką gdzieś w Stróża/PCIM. Na to zgodzi się Kraków, postałaby nowa droga odciążająca ruch a nie druga droga tym samy praktycznie śladem która nic nie wniesie.
Ogru5 lis
Tak poparcie PSL w powiecie na poziomie 0,01% się zapowiada. Popełnił polityczne sepuku.
Ogru5 lis
Wariant C to akurat najbardziej niszczy Gminę. Z choinki się urwałeś. Ostrowski to chyba zapomniał że jest z Myślenic, gdzie jest wariant wschodni? Poprzednio była taka propozycja teraz już jej nie ma, ciekawe kto mu za to zapłacił?
Ogru4 lis
Tak optymalny C pół gminy i całe Krzyszkowice.
Ogru3 lis
Taki to ma sens że najwięcej głosów było z tym żeby poszerzyć obecną drogę i nie niszczyć nowych terenów. Wariant E jako jedyny to częściowo uwzględnia.
Ogru3 lis
Chciałbym zauważyć że nowe warianty zdecydowanie bardziej ingerują w gminę Myślenice niż poprzednie z przed kilku lat. 4 z 6 wariantów idą przez Krzyszkowice czego wcześniej nie było więc była to wieś w której powstawało chyba najwięcej nowych domów. Teraz będą nas straszyć zgódźcie się na wariant E bo jak nie to wam po domach pojedziemy. Co z drugiej strony będzie skuteczną strategią negocjacyjną. Jak chodzi o Kraków to wszystkie warianty zostaną oprotestowane bo nikt nie chce się zgodzić na węzeł na południu Krakowa. Zgoda może być na wariant wschodni lub zachodni.
No właśnie nie rozumiem oburzenia. Szpital Uniwersytecki ma niebo wyższe standardy niż Myślenice o tu cały czas wpisy o Geriatrii i zamknięciu szpitala dla zwykłych ludzi. Na szpitalach się nie znam ale wolałbym jakieś merytoryczne informacje z czym by się to miało wiązać a nie gównoburzę. Jak dla mnie to miejscowe władze bronią swoich stołków i powiązań finansowych ze szpitalem, a jak widać nie potrafią nim zarządzać od wielu lat.
Ogru20 paź
Bylem z dzieckiem kilka razy w Prokocimiu (Szpital Uniwersytecki) bez namiotu i bez kolejki.
Ogru17 paź
To jest umieralnia a nie szpital. Fuzja może by ich czegoś nauczyła.
Przedstawiono przebiegi S7
tak
https://podhale24.pl/aktualnosci/artykul/104049/Zycie_pod_wiaduktem_w_Lasku_Co_spada_na_glowy_mieszkancow_z_nowej_zakopianki_REPORTAZ.html
życie jak w bajce. Polecam jeszcze pooglądać zdjęcia. Nadal uważasz że puszczenie tego po górnym przedmieściu to super pomysł?
Północ-południe mamy DK7 jeżdżę codziennie i od nowego targu po kraków (o ile remonty nie przeszkadzają) można bardzo szybko i sprawnie się przemieszczać.
Coś Ty się tak uparł na to Górne przedmieście? Tam byłoby sporo wyburzeń, dramatyczne pogorszenie jakości życia mieszkańców, a przejazd starym śladem wiązał by się z wykupieniem kilku działek które i tak mają już sąsiedztwo zakopianki i ludzie pewnie chętnie by się wynieśli w spokojniejsze miejsce. Poza tym dlaczego mamy się godzić na rozwiązania z gruntu nie korzystne dla Miasta i Gminy. Korzystne byłoby ominięcie nas szerokim łukiem bo nie niszczyłoby gminy, z tej drogi mamy więcej pożytku jeżeli poszła by wariantem wschodnim lub zachodnim bo zakopianka by się odkorkowała co nam w zupełności wystarcza. Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane północ-południe.
Ten wariat otrzymał najmniej punktów i wg mnie nie zamknie tematu S7. Zakopianka między gloczocowem i myślenicami i tak się zakorkuje i wtedy okaże się że jednak trzeba innym śladem drogę poprowadzić.
Jak dla mnie do podzieli tak samo jak droga przez centrum bo przecież pod estakadą i w pasie obok nikt nic budował nie będzie. To będzie kolejne miejsce które podzieli Myślenice, więc będą dwa miejsca przecięcia Miasta a nie jedno które i tak już jest.
Wychodzi na zakręcie między Myślenicami a Stróżą, nie zahacza o żadne budynki.
Dlaczego poprowadzenie S7 starym śladem podzieli Myślenice? Przecież ta droga już jest nie da się podzielić miasta jeszcze bardziej. Estakada na górnym przedmieściu ograniczy rozwój miasta od zachodu. Sugeruję spacer na plebańską górę i dalin które są naturalnymi terenami pod zabudowę jednorodzinną. Widać że domy Myśleniczan właśnie tam się teraz budują.
Po pierwsze wszystkie warianty prowadzą przez gminę Myślenice i są dużo bardziej dewastujące niż te z roku 2022. Jedyny akceptowalny społecznie jest wariant E promowany przez Generalną wszystkie inne zwyczajnie niszczą miasto i gminę. Ewidentnie gminy podkrakowskie lobbowały aby nie rozważać wariantu wschodniego od węzła Bieżanów który byłby naturalną kontynuacją S7 i wepchały tą drogę w obwodnicę Krakowa i najgorsze dla nas możliwe korytarze. Chciałbym zwróć uwagę na Krzyszkowice przez które idą wszystkie przedstawione warianty zwłaszcza wariant C zmiata z powierzchni ziemi centrum Krzyszkowic. Wg mnie te wszystkie warianty są do zaorania. Społeczną akceptację mogły by uzyskać jednie warianty wschodni lub zachodni o Krakowa. Ma szanse wariant E do którego możemy być zmuszeni szantażem i patrząc na reakcję polityków sąsiednich gmin, które dzięki wariantowi E zostaną "oszczędzone" może to pójść w tym kierunku.
Burmistrz domaga się wariantu wschodniego drogi S7 Kraków-Myślenice. Co zrobi jeśli GDDKiA nie uwzględni jego postulatów?
Ceny spadną jak nam przeoraja gminę i miasto.
Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane. Mamy dk7 która wystarczy. S7 nic nam nie daje.
Wariant zachodni jest lepszy zagadam się, ale dlaczego przez Myślenice? Nie mamy żadnego interesu aby ta droga u nas była.
Ostrowski przedstawił gorsze warianty niż były w 2022. Szlachetka nie miał na to żadnego wpływu. Lobbowany przez burmistrza wariant wschodni nawet nie został przedstawiony. Jaka jest szansa na jego powstanie? Czy burmistrz jest w stanie z kimkolwiek współpracować w tej kwestii np. z miastem Kraków zawiązać jakąś koalicję?
GDDKiA prezentuje 6 wariantów trasy S7 Kraków-Myślenice. Wszystkie przebiegają przez Myślenice
Tu się w pełni zgadzam. Wariant zachodni np. od A4 i północnej obwodnicy Krakowa np. zaczynający się w okolicach Balic zbierze ruch z obwodnicy i tranzyt z zachodu przetnie BDI i połączy się z zakopianką gdzieś w Stróża/PCIM. Na to zgodzi się Kraków, postałaby nowa droga odciążająca ruch a nie druga droga tym samy praktycznie śladem która nic nie wniesie.
Tak poparcie PSL w powiecie na poziomie 0,01% się zapowiada. Popełnił polityczne sepuku.
Wariant C to akurat najbardziej niszczy Gminę. Z choinki się urwałeś. Ostrowski to chyba zapomniał że jest z Myślenic, gdzie jest wariant wschodni? Poprzednio była taka propozycja teraz już jej nie ma, ciekawe kto mu za to zapłacił?
Tak optymalny C pół gminy i całe Krzyszkowice.
Taki to ma sens że najwięcej głosów było z tym żeby poszerzyć obecną drogę i nie niszczyć nowych terenów. Wariant E jako jedyny to częściowo uwzględnia.
Chciałbym zauważyć że nowe warianty zdecydowanie bardziej ingerują w gminę Myślenice niż poprzednie z przed kilku lat. 4 z 6 wariantów idą przez Krzyszkowice czego wcześniej nie było więc była to wieś w której powstawało chyba najwięcej nowych domów. Teraz będą nas straszyć zgódźcie się na wariant E bo jak nie to wam po domach pojedziemy. Co z drugiej strony będzie skuteczną strategią negocjacyjną. Jak chodzi o Kraków to wszystkie warianty zostaną oprotestowane bo nikt nie chce się zgodzić na węzeł na południu Krakowa. Zgoda może być na wariant wschodni lub zachodni.
Józef Tomal: Jeśli S7 ma przebiegać przez gminę Myślenice to jestem za wariantem E
Co nie zmienia faktu że jedyny akceptowalny społecznie w gminie Myślenice. Wszystkie inne to dewastacja Myślenic i okolicznych wsi.
To nie koniec korków na Zakopiance w Myślenicach. Kierowców czekają kolejne
Nie było kładek - źle, budują kładki - źle. Zdecydujcie się. Było przejcie dla pieszych to powinna być kładka.
Fuzja myślenickiego szpitala ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie? Zarząd Powiatu wydał oświadczenie
No właśnie nie rozumiem oburzenia. Szpital Uniwersytecki ma niebo wyższe standardy niż Myślenice o tu cały czas wpisy o Geriatrii i zamknięciu szpitala dla zwykłych ludzi. Na szpitalach się nie znam ale wolałbym jakieś merytoryczne informacje z czym by się to miało wiązać a nie gównoburzę. Jak dla mnie to miejscowe władze bronią swoich stołków i powiązań finansowych ze szpitalem, a jak widać nie potrafią nim zarządzać od wielu lat.
Bylem z dzieckiem kilka razy w Prokocimiu (Szpital Uniwersytecki) bez namiotu i bez kolejki.
To jest umieralnia a nie szpital. Fuzja może by ich czegoś nauczyła.
Dyrektor GDDKiA o S7 przed krakowskimi radnymi. „W czwartym kwartale zamierzamy pokazać brane pod uwagę warianty”
Myślenice mogą się szykować na wiadukt na górnym przedmieściem a Ostrowski na utratę ostatnich głosów poparcia w gminie.
Starosta zapowiada zmiany w modernizacji chodników. Będą dzielone ze ścieżką rowerową
Nie będzie, na ścieżce parkować nie wolno. Polecam sprawdzić w Krakowie - potem auto do odbioru na parkingu policyjnym.