Zapytałbym jeszcze o zdanie Posła Kurowskiego bo jakoś dziwnie nie zauważa tematu i chowa głowę w piasek.
Ogru1 gru
Bzdury piszesz, byłem na tych protestach z ludźmi którzy jak ja mogą stracić domy w pięknych i spokojnych miejscach przez które twój przełożony chce nam puścić S7. Jesteśmy zdecydowanie anty PiSowscy.
Ogru1 gru
Żałosne jest to że były burmistrz Myślenic nie potrafił dowieźć wariantów korzystnych dla własnej gminy. PiS jest żałosny że nie potrafi się z nikim dogadać. Nie potrzebujemy S7 w Myślenicach.
Może tunel iść w dół, i czym wyżej wejdzie do plebańskiej, tym będzie krótszy.
Nie może, tylko musi bo ma do zgubienia w ciągu Plebańskiej kilkadziesiąt metrów w pionie, przy czy m spadek będą chcieli zrobić jak najmniejszy bo nachylenie nie może być duże. To przekłada się na to że będą chcieli wejść w górę jak najniżej.
Ogru18 lis
Prawicowiec napisał/a:
• Dodatkowo, jeśli tunel zostanie dobrze zaprojektowany, ruch tranzytowy będzie odseparowany, co może poprawić jakość życia lokalnej społeczności.”
Nie będzie dobrze zaprojektowany tak jakbyśmy chcieli tj. wiadukt i tunel wysoko nad domami. Górne przedmieście jest 350 mnpm a zakopianka w Struży 300 mnpm projektanci chcą wejść w ziemię na górnym możliwe jak najniżej bo tunel i tak będzie musiał opadać w dół. Efekt taki S7 pójdzie z dalinu po ziemi ile się da, krótka niska estakada i tunel możliwe jak najniżej. Jak nie macie wyobraźni to sobie zobaczcie estakadę w lasku jak to wygląda. Syf kiła mogiła.
życie jak w bajce. Polecam jeszcze pooglądać zdjęcia. Nadal uważasz że puszczenie tego po górnym przedmieściu to super pomysł?
Ogru12 lis
jaskokrakow napisał/a:
Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane północ-południe.- jak to widzisz- na czym polega ta dobra komunikacja ??
Północ-południe mamy DK7 jeżdżę codziennie i od nowego targu po kraków (o ile remonty nie przeszkadzają) można bardzo szybko i sprawnie się przemieszczać.
Ogru12 lis
Prawicowiec napisał/a:
Dziwię się że Myśleniczanie Tomal, Ostrowski nie forsują przebiegu „D”
To koncepcja, by nowa S7:
• wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
• wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
• omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.
Zalety dla Myślenic
1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
4. Płynność ruchu
Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.
Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.
Coś Ty się tak uparł na to Górne przedmieście? Tam byłoby sporo wyburzeń, dramatyczne pogorszenie jakości życia mieszkańców, a przejazd starym śladem wiązał by się z wykupieniem kilku działek które i tak mają już sąsiedztwo zakopianki i ludzie pewnie chętnie by się wynieśli w spokojniejsze miejsce. Poza tym dlaczego mamy się godzić na rozwiązania z gruntu nie korzystne dla Miasta i Gminy. Korzystne byłoby ominięcie nas szerokim łukiem bo nie niszczyłoby gminy, z tej drogi mamy więcej pożytku jeżeli poszła by wariantem wschodnim lub zachodnim bo zakopianka by się odkorkowała co nam w zupełności wystarcza. Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane północ-południe.
Ogru8 lis
Vero napisał/a:
Jeśli Myślenice nie chciałyby się zgodzić na przejście po starym śladzie to jakim prawem zmuszać inne miejscowości, żeby godziły się na budowę po nowym. Przecież gdyby pojawiły się warianty wschodnie, to wszystkie miejscowości tam by od razu zarzuciły, że jakim prawem one mają być niszczone, skoro jest opcja starego śladu przez Myślenice, która jest znacznie mniej inwazyjna. Mi się wydaje, że wariant E jest już przesądzony i obiektywnie jest to po prostu najlepszy wariant.
Ten wariat otrzymał najmniej punktów i wg mnie nie zamknie tematu S7. Zakopianka między gloczocowem i myślenicami i tak się zakorkuje i wtedy okaże się że jednak trzeba innym śladem drogę poprowadzić.
Jest ankieta na miasto info zobacz wyniki. Ja dojeżdżam zakopianką codziennie. I nie ma problemu z dk7 do Krakowa jest 15 min. Problem to obwodnica i korki w samym Krakowie. Więc dla kogo jest ta droga bo na pewno nie dla nas zwłaszcza jeżeli niszczy nasza gminę. Co zyskujemy poza wyburzeniami ograniczeniem rozwoju i spalinami? Jeżeli droga szłaby tzw. wariatem wschodnim lub zachodnim skorzystalibyśmy bardziej. Zakopianką by się odkorkowala obwodnica Krakowa też.
Ogru26 lis
Oj klakier z ciebie i tyle. Jak można nie liczyć się z głosem społeczeństwa które jest przeciw drodze. Radni też są przeciw drodze w końcu wybrało ich społeczeństwo. Działasz na szkodę gminy.
Panie Szlachetka, trochę więcej taktu. Widząc jak Pan prowadzi temat S7 wątpię że cokolwiek Pan wskóra. Cel słuszny ale nie można do każdego tak startować bo nikt z Panem nie chce rozmawiać.
Oj Panie Szlachetka - zgadzam się że droga powinna być prowadzona poza gminą ale dlaczego torpeduje Pan najmniej inwazyjny wariant? Wszystkie inne dużo bardziej niszczą Głogoczów, Krzyszkowice, Jawornik, Polankę i Górne Przedmieście. Więc czy Pan nam nie robi właśnie niedźwiedziej przysługi? Proszę argumentować przeciwko wszystkim wariantom a nie przeciw temu który nam najmniej szkodzi.
Powinno się ściągnąć ruch z obwodnicy Krakowa. Zakopianką nie ma problemu z dojazdem do Krakowa, problemem jest obwodnica i to ona powinna być odciążona. Dlatego droga powinna być wytyczona wariantem wschodnim lub zachodnim z czego zachodni ma większy sens (węzeł z BDI i ściągnięcie tranzytu ze śląska który jest większy), a nie przez południe Krakowa i dalej przez najbardziej zabudowane tereny.
Na szczęście Ostrowski i jego ekipa też już nie macie tu czego szukać. Ta S7 to wasz gwóźdź do trumny.
Ogru25 lis
Trasa w obecnych wariantach pogłębia problemy, dzieli i niszczy gęsto zabudowane tereny. Powinna być poprowadzona wschodu lub zachodu Krakowa obrzeżami miejscowości a nie przez środek. Najlepiej gdyby włączyła się w S7 na południe od Myślenic bo miasto nie dość że zostanie zniszczone drogą to jeszcze bardziej się zakorkuje.
Jak widać protesty są skuteczne bo zostały zauważone. Im protestujący więcej ludzi wkurzą tym lepiej, proste.
Ogru23 lis
G prawda. Pojęcia nie masz to nie pisz. Oczywiście PiS próbuje zbić na tym kapitał, ale ludzie którzy protestują mają w dupie polityków, walczą a swoje domy i drogę która będzie miała sens a nie zniszczy gminę.
Ogru23 lis
Nie dla S7 przez gminę Myślenice i południe Krakowa. Tak dla S7 w wariancie wschódub zachód.
Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane. Mamy dk7 która wystarczy. S7 nic nam nie daje.
Ogru6 lis
Wariant zachodni jest lepszy zagadam się, ale dlaczego przez Myślenice? Nie mamy żadnego interesu aby ta droga u nas była.
Ogru6 lis
Ostrowski przedstawił gorsze warianty niż były w 2022. Szlachetka nie miał na to żadnego wpływu. Lobbowany przez burmistrza wariant wschodni nawet nie został przedstawiony. Jaka jest szansa na jego powstanie? Czy burmistrz jest w stanie z kimkolwiek współpracować w tej kwestii np. z miastem Kraków zawiązać jakąś koalicję?
Mieszkańcy Krakowa i południowych gmin Małopolski z pikietą pod siedzibą GDDKiA
Zapytałbym jeszcze o zdanie Posła Kurowskiego bo jakoś dziwnie nie zauważa tematu i chowa głowę w piasek.
Bzdury piszesz, byłem na tych protestach z ludźmi którzy jak ja mogą stracić domy w pięknych i spokojnych miejscach przez które twój przełożony chce nam puścić S7. Jesteśmy zdecydowanie anty PiSowscy.
Żałosne jest to że były burmistrz Myślenic nie potrafił dowieźć wariantów korzystnych dla własnej gminy. PiS jest żałosny że nie potrafi się z nikim dogadać. Nie potrzebujemy S7 w Myślenicach.
Nie wyszedł nie miał odwagi. Zastępcę wysłał.
Przedstawiono przebiegi S7
Nie może, tylko musi bo ma do zgubienia w ciągu Plebańskiej kilkadziesiąt metrów w pionie, przy czy m spadek będą chcieli zrobić jak najmniejszy bo nachylenie nie może być duże. To przekłada się na to że będą chcieli wejść w górę jak najniżej.
Nie będzie dobrze zaprojektowany tak jakbyśmy chcieli tj. wiadukt i tunel wysoko nad domami. Górne przedmieście jest 350 mnpm a zakopianka w Struży 300 mnpm projektanci chcą wejść w ziemię na górnym możliwe jak najniżej bo tunel i tak będzie musiał opadać w dół. Efekt taki S7 pójdzie z dalinu po ziemi ile się da, krótka niska estakada i tunel możliwe jak najniżej. Jak nie macie wyobraźni to sobie zobaczcie estakadę w lasku jak to wygląda. Syf kiła mogiła.
tak
https://podhale24.pl/aktualnosci/artykul/104049/Zycie_pod_wiaduktem_w_Lasku_Co_spada_na_glowy_mieszkancow_z_nowej_zakopianki_REPORTAZ.html
życie jak w bajce. Polecam jeszcze pooglądać zdjęcia. Nadal uważasz że puszczenie tego po górnym przedmieściu to super pomysł?
Północ-południe mamy DK7 jeżdżę codziennie i od nowego targu po kraków (o ile remonty nie przeszkadzają) można bardzo szybko i sprawnie się przemieszczać.
Coś Ty się tak uparł na to Górne przedmieście? Tam byłoby sporo wyburzeń, dramatyczne pogorszenie jakości życia mieszkańców, a przejazd starym śladem wiązał by się z wykupieniem kilku działek które i tak mają już sąsiedztwo zakopianki i ludzie pewnie chętnie by się wynieśli w spokojniejsze miejsce. Poza tym dlaczego mamy się godzić na rozwiązania z gruntu nie korzystne dla Miasta i Gminy. Korzystne byłoby ominięcie nas szerokim łukiem bo nie niszczyłoby gminy, z tej drogi mamy więcej pożytku jeżeli poszła by wariantem wschodnim lub zachodnim bo zakopianka by się odkorkowała co nam w zupełności wystarcza. Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane północ-południe.
Ten wariat otrzymał najmniej punktów i wg mnie nie zamknie tematu S7. Zakopianka między gloczocowem i myślenicami i tak się zakorkuje i wtedy okaże się że jednak trzeba innym śladem drogę poprowadzić.
Poseł Marek Sowa o uchwale myślenickich radnych w sprawie S7: „Jest lakoniczna, ogólna, pozbawiona argumentów"
Jest ankieta na miasto info zobacz wyniki. Ja dojeżdżam zakopianką codziennie. I nie ma problemu z dk7 do Krakowa jest 15 min. Problem to obwodnica i korki w samym Krakowie. Więc dla kogo jest ta droga bo na pewno nie dla nas zwłaszcza jeżeli niszczy nasza gminę. Co zyskujemy poza wyburzeniami ograniczeniem rozwoju i spalinami? Jeżeli droga szłaby tzw. wariatem wschodnim lub zachodnim skorzystalibyśmy bardziej. Zakopianką by się odkorkowala obwodnica Krakowa też.
Oj klakier z ciebie i tyle. Jak można nie liczyć się z głosem społeczeństwa które jest przeciw drodze. Radni też są przeciw drodze w końcu wybrało ich społeczeństwo. Działasz na szkodę gminy.
Celna uwaga:)
Tomasz Suś o wariancie wschodnim S7: Jeden samorządowiec zmierza do takiego rozwiązania. W mojej ocenie jest on niedobry
Panie Szlachetka, trochę więcej taktu. Widząc jak Pan prowadzi temat S7 wątpię że cokolwiek Pan wskóra. Cel słuszny ale nie można do każdego tak startować bo nikt z Panem nie chce rozmawiać.
Burmistrz Myślenic apeluje do Ministra Infrastruktury o wstrzymanie prac nad opracowaniem wszystkich wariantów S7
Oj Panie Szlachetka - zgadzam się że droga powinna być prowadzona poza gminą ale dlaczego torpeduje Pan najmniej inwazyjny wariant? Wszystkie inne dużo bardziej niszczą Głogoczów, Krzyszkowice, Jawornik, Polankę i Górne Przedmieście. Więc czy Pan nam nie robi właśnie niedźwiedziej przysługi? Proszę argumentować przeciwko wszystkim wariantom a nie przeciw temu który nam najmniej szkodzi.
Władysław Kosiniak-Kamysz o projekcie S7 Kraków-Myślenice: „Powinien być zaproponowany inny wariant”
Powinno się ściągnąć ruch z obwodnicy Krakowa. Zakopianką nie ma problemu z dojazdem do Krakowa, problemem jest obwodnica i to ona powinna być odciążona. Dlatego droga powinna być wytyczona wariantem wschodnim lub zachodnim z czego zachodni ma większy sens (węzeł z BDI i ściągnięcie tranzytu ze śląska który jest większy), a nie przez południe Krakowa i dalej przez najbardziej zabudowane tereny.
Radni mówią „Nie” wszystkim wariantom S7 przebiegającym przez gminę Myślenice
Na szczęście Ostrowski i jego ekipa też już nie macie tu czego szukać. Ta S7 to wasz gwóźdź do trumny.
Trasa w obecnych wariantach pogłębia problemy, dzieli i niszczy gęsto zabudowane tereny. Powinna być poprowadzona wschodu lub zachodu Krakowa obrzeżami miejscowości a nie przez środek. Najlepiej gdyby włączyła się w S7 na południe od Myślenic bo miasto nie dość że zostanie zniszczone drogą to jeszcze bardziej się zakorkuje.
To już nie jest protest poszczególnych miejscowości. Mieszkańcy regionu łączą siły przeciwko planom budowy drogi S7
Jak widać protesty są skuteczne bo zostały zauważone. Im protestujący więcej ludzi wkurzą tym lepiej, proste.
G prawda. Pojęcia nie masz to nie pisz. Oczywiście PiS próbuje zbić na tym kapitał, ale ludzie którzy protestują mają w dupie polityków, walczą a swoje domy i drogę która będzie miała sens a nie zniszczy gminę.
Nie dla S7 przez gminę Myślenice i południe Krakowa. Tak dla S7 w wariancie wschódub zachód.
Burmistrz domaga się wariantu wschodniego drogi S7 Kraków-Myślenice. Co zrobi jeśli GDDKiA nie uwzględni jego postulatów?
Ceny spadną jak nam przeoraja gminę i miasto.
Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane. Mamy dk7 która wystarczy. S7 nic nam nie daje.
Wariant zachodni jest lepszy zagadam się, ale dlaczego przez Myślenice? Nie mamy żadnego interesu aby ta droga u nas była.
Ostrowski przedstawił gorsze warianty niż były w 2022. Szlachetka nie miał na to żadnego wpływu. Lobbowany przez burmistrza wariant wschodni nawet nie został przedstawiony. Jaka jest szansa na jego powstanie? Czy burmistrz jest w stanie z kimkolwiek współpracować w tej kwestii np. z miastem Kraków zawiązać jakąś koalicję?