Wystarczy wejść na stronę kolejmaloposkie.com.pl - 34 linie autobusowe. Myślisz że do każdej lini jest dyrektor i sekretarka? Nic bardziej mylnego. Do tych 34 lini jest raptem 3 dyspozytorów pracujących na zmiany abyś Ty mogła mieć informacje na bieżąco o opóźnieniach itp. Jeżeli myślisz że obcinając jeden etat zaoszczędzisz krocie z tego miliona to zycze Ci powodzenia w życiu!
Tadeuszek10 gru 2023
Autobus że zdjęcia naprawdę spala 37l/100 (13 metrow dlugosci, zapełnienie autobusu, klimatyzacja w lecie, ogrzewanie dodatkowe w zimie, ukształtowanie terenu trasy, podjazdy pod góry - to wszystko wpływa na spalanie). Koleje Małopolskie nie mają jeszcze na tyle swoich autobusów aby mogły obsługiwać wszystkie linie swoim taborem więc muszą korzystać z usług podwykonawców.
Komunikacja publiczna w żadnym kraju na świecie nie jest rentowna, zawsze trzeba do tego sektora dokładać z naszych podatków ale przecież te autobusy są dla ludzi. Jeśli MPK Kraków obsługiwałoby taka linie to napewno gmina musiałaby dołożyć dużo więcej do takiej lini niż tylko 1milion złotych.
Tadeuszek9 gru 2023
Udaje się im zarabiać tyle żeby kupować stare ciasne busy. Rachunek ekonomiczny jest jasny - maly bus bez klimatyzacji pali 12l/100 km, duży klimatyzowany autobus spala 37l/100km. Cały dzień jazdy na lini A1 to koszt paliwa rzędu 1200 zł (samo paliwo) , dodatkowe koszty- ubezpieczenie, koszty serwisu, koszty oplat drogowych e-toll, do tego dniówki 2 kierowców którzy w danym dniu pracują na danym autobusie. Zarobek podwykonawcy - autobusy na lini A1 są własnością podwykonawców Kolei Malopolskich, właściciel takiej firmy też musi na tym zarobić, inaczej by nie startował w przetargu. Koszty pracy jednego dnia pracy autobusu oscylują wokół 4000zł. Aby koszt się zwrócił musiałoby każdym kursem jeździć po 40 osób, 40 osób x 12 kursów = 480 osób dziennie. 480 osób x 8zł za bilet = 3840 zł. Takich autobusów na lini A1 jeździ 4 sztuki. Niestety ale komunikacja publiczna w każdnym cywilizowanym kraju nie jest rentowna.
Utrzymanie linii autobusowej Myślenice-Kraków w 2024 r. będzie kosztować nas więcej. Radni zabezpieczyli pieniądze
Wystarczy wejść na stronę kolejmaloposkie.com.pl - 34 linie autobusowe. Myślisz że do każdej lini jest dyrektor i sekretarka? Nic bardziej mylnego. Do tych 34 lini jest raptem 3 dyspozytorów pracujących na zmiany abyś Ty mogła mieć informacje na bieżąco o opóźnieniach itp. Jeżeli myślisz że obcinając jeden etat zaoszczędzisz krocie z tego miliona to zycze Ci powodzenia w życiu!
Autobus że zdjęcia naprawdę spala 37l/100 (13 metrow dlugosci, zapełnienie autobusu, klimatyzacja w lecie, ogrzewanie dodatkowe w zimie, ukształtowanie terenu trasy, podjazdy pod góry - to wszystko wpływa na spalanie). Koleje Małopolskie nie mają jeszcze na tyle swoich autobusów aby mogły obsługiwać wszystkie linie swoim taborem więc muszą korzystać z usług podwykonawców.
Komunikacja publiczna w żadnym kraju na świecie nie jest rentowna, zawsze trzeba do tego sektora dokładać z naszych podatków ale przecież te autobusy są dla ludzi. Jeśli MPK Kraków obsługiwałoby taka linie to napewno gmina musiałaby dołożyć dużo więcej do takiej lini niż tylko 1milion złotych.
Udaje się im zarabiać tyle żeby kupować stare ciasne busy. Rachunek ekonomiczny jest jasny - maly bus bez klimatyzacji pali 12l/100 km, duży klimatyzowany autobus spala 37l/100km. Cały dzień jazdy na lini A1 to koszt paliwa rzędu 1200 zł (samo paliwo) , dodatkowe koszty- ubezpieczenie, koszty serwisu, koszty oplat drogowych e-toll, do tego dniówki 2 kierowców którzy w danym dniu pracują na danym autobusie. Zarobek podwykonawcy - autobusy na lini A1 są własnością podwykonawców Kolei Malopolskich, właściciel takiej firmy też musi na tym zarobić, inaczej by nie startował w przetargu. Koszty pracy jednego dnia pracy autobusu oscylują wokół 4000zł. Aby koszt się zwrócił musiałoby każdym kursem jeździć po 40 osób, 40 osób x 12 kursów = 480 osób dziennie. 480 osób x 8zł za bilet = 3840 zł. Takich autobusów na lini A1 jeździ 4 sztuki. Niestety ale komunikacja publiczna w każdnym cywilizowanym kraju nie jest rentowna.