WYSOKOŚCI orientacyjne bezwzględne (nad poziomem morza) kluczowych punktów dla tunelu: Tarnówka (w dole za Orlenem) - Stróża/Miłogoszcz:
- zakopianka Stróża/Miłogoszcz = 311 m n.p.m.
- ul. 3-go Maja/szkoła Średniawskiego (tam gdzie zaczyna się tunel
wg GDDKiA) = 330 m n.p.m.
- Orlen (Sobieskiego) = 340 m n.p.m.
- Tarnówka (w dole za Orlenem) = ok. 310 m n.p.m i niżej
Widać więc , że
- Orlen jest 29 m wyżej niż zakopianka w Stróży
- Poziom ul 3-go Maja przy szkole Średniawskiego jest 19 m wyżej niż zakopianka w Stróży.
- Koryto rzeki Bysinka jest 14 m wyżej niż zakopianka w Stróży.
W związku z powyższym jest możliwe, bez żadnej łaski , poprowadzenie POZIOMEGO TUNELU , z dołu zza Orlenu (okolice Tarnówki) , pod Orlenem, pod ul. 3-go Maja, Średniawskiego i rz. Bysinką, pod Mikołajem i do Stróży/Miłogoszcz.
Węzeł z zakopianką w Stróży lub za Orlenem/Tarnówka
Sajmon2 kwi 2022
Tak. Taki pomysł tunelu, chroniący całe miasto (choć pomysł 1 wyboru to dalekie obejście tranzytem Myślenic)
Pobiegnij i zapytaj w GDDKiA czy oni są normalni.
Bo we wszystkich 6 wariantach zaproponowali olbrzymie tunele: najkrótszy 5 km, najdłuższy 13 km. Dlaczego ? Bo wiedzą , że tu teren b. mocno zurbanizowany i nie ma tanich rozwiązań.
Sajmon2 kwi 2022
Cieszę się , że promujesz wytrwale mój pomysł tunelu od Tarnówki do Stróży (opisane szczegółowo , z wysokościami n.p.m. pod jednym z pierwszych artykułów tutaj) . Ale nie wystarczy gadać. Zaproponuj konkretnie coś i zgłoś się z tym np. do adminów grupy na fejzbuku
I piłeś ? Nie pisz. Nie będziesz rechotał po każdej wypowiedzi.
Sajmon18 lut 2022
Ci, którym zburzą chałupy pod drogę, są w lepszej sytuacji , niż ci dalej od drogi . Ci pierwsi dostaną odszkodowania, ci drudzy nic. Tylko spaliny, hałas i ogólny syf związany z zamieszkiwaniem w pobliżu autostrady.
Sajmon17 lut 2022
@DM_S
Trzeba wziąć pod uwagę, że po wypowiedzi Burmistrza ( przybyło nagle 20% "za"), zrobił się z tego sondaż poparcia polit. i część głosowała jak w wyborach. Na zasadzie, że na złość mamie odmrożę sobie uszy. Inna rzecz, że to nie muszą być głosy mieszkańców KMY - to droga krajowa.
Nieszczęśliwie też zadane pytanie: bo raczej wszyscy są za S7 przy KMY , ale jak zobaczyli schemat wiaduktu i jak to rzeczywiście miałoby iść, chętnie by odklikali swoje poparcie.
Dlaczego fantastyka ? We wszystkich wariantach są tunele. Najdłuższy 13 km. Podejrzewam też , że 3-pasmówka skończyła by się na ostatnim węźle , i w tunel pod Orlenem, 3 -go Maja i Mikołajem wjechałaby już 2-pasmówka.
PS.
Ostatecznie pewnie 2-pasmówka też by wystarczyła, w sytuacji wybudowania kolei i przebudowy zakopianki. Ale to jest do wyliczenia.
Sajmon16 lut 2022
"Dwa" jest mniej niż "jeden" - szykuje się Nobel z matematyki.
"Nowa droga odciąży istniejący odcinek który właściwie już przebiega przez centrum miasta".
No pewnie , że odciąży. Chodzi tylko o to jak i którędy. Autostrada (tranzyt) nie może iść szpecącą piękne miasto estakadą, przez KMY od zachodu, skąd cały spalinowy syf i hałas, wraz z wiatrem znajdzie się w kotlinie miasta (to ta różnica z obecną zakopianką). I zablokuje jedyne tereny mieszkaniowe w mieście. Chyba , że z tym "środowiskiem i mieszkańcami" (nagle taka troska o środowisko?) to tak dla jaj.
Sajmon16 lut 2022
OD WĘZŁA na Tarnówce (Orlen) S7 to wyłącznie tranzytowa autostrada przez miasto i w zaproponowanym wariancie szkodliwy - z różnych względów - dla całych Myślenic absurd.
Tranzyt przez KMY musi być poprowadzony z dala od miasta, nie od zachodu (wiadomo), lub w tunelu. Barbarzyństwem jest robić to inaczej.
Nie można złego tranzytu przez KMY utożsamiać z całą S7.
Sajmon16 lut 2022
W głosowaniu powyżej nocny "cud nad urną". Słabo zabezpieczona ta ankieta.
Sajmon15 lut 2022
Infantylna szczujnia.
18 tyś. vs zły plan.
Kierowcy nie muszą na estakadzie autostradą przez miasto.
Sajmon15 lut 2022
DOKŁADNIE o tym pisałem pod pierwszym artykułem o S7 sprzed 2 tyg.
Albo obejście daleko od wschodu, albo wydłużony tunel w stosunku do tego zaproponowanego przez GDDKiA pod Mikołajem. Czyli tunel od Tarnówki, pod Orlenem, pod ul. 3-go Maja i rz. Bysinką, pod Mikołajem i do Miłogoszczy.
Poziom zakopianki za Miłogoszczą jest ok. 10 m niżej , niż poziom ul. 3-go Maja i 6 m niż koryto Bysinki , więc się da. Węzeł albo przed Tarnówką, albo w Stróży. Załatwia to sprawę tranzytu i uciążliwości dla Myślenic.
Sajmon15 lut 2022
TO jest kluczowe -determinacja władz samorządowych.. Dlatego niezbędne są petycje, protesty mieszkańców (w internecie i na żywo), po to , żeby burmistrz poczuł wsparcie , presję mieszkańców i żeby pokazać decydentom (ministerstwo, GDDKiA) sprzeciw dla chorych pomysłów prowadzenia napowietrznej autostrady przez miasto.
Sajmon15 lut 2022
"Rolą samorządowców jest zoptymalizowanie przebiegu tych korytarzy, tak żeby w jak najmniejszym stopniu wpływały na życie lokalnych społeczności" .
Święte słowa : dlatego zaproponowany korytarz w KMY jest nie do zaakceptowania i samorządowcy słusznie się temu sprzeciwiają.
Sajmon15 lut 2022
TO CO zaproponowano, to nie obwodnica , a autostrada-tranzyt przez miasto, z tonami spalin rocznie w mieście i hałasem, ze względu na wiatry zachodnie. Walcz , żeby tego nie było.
BURMISTRZ przeciw. Radni PIS przeciw. Radny woj. St. Bisztyga przeciw.
ZATEM PYTAM : kiedy oficjalne stanowisko-sprzeciw władz Myślenic. KIEDY stanowczy sprzeciw w uchawle Rady Miasta i Powiatu. KIEDY protest do GDDKiA ? Bo gazet myślenickich w W-wie i GDDKiA mogą nie czytać.
A Starosta urzęduje jeszcze ??? Na razie się czai, bo pewnie chętnie wyraził by głos "za" , bo burmistrz przeciw, tylko pewnie nie wypada mu odmrozić sobie uszu na złość mamie. Czytaj: nie wypada mu optować za autostradą przez środek Myślenic, wbrew Pisowi.
MYŚLENICE mają potencjał turystyczny. Przestańcie jojczyć na własne miasto. Wystarczy zobaczyć w weekend parking pod halą ("obce: rejestracje-wszystko z bagażnikami rowerowymi), zarabie w ciepły dzień, Rabę w upalny lub stok zimą. "Turyści" jadący do Zakopanego nie są niezbędni - ich cel podróży jest inny.
Sajmon15 lut 2022
Radny ma rację. A Studium można zmienić, to nie Biblia.
WARIANT od zachodu niczego nie odcąża, a dociąża, jest szkodliwy i powinien być zastopowany. Poprowadzenie między wzgórzami od zachodu "napowietrznej"autostrady na estakadzie, z wiejącymi stąd 200 dni/rok wiatrami (ciekawe, czy GDDKiA to wie) to wycelowanie gigantycznej rury spalinowej w leżące w kotlinie Myślenice. Od iluzorycznego "odciążenia" strefy rekr. weekendowej na Zarabiu (i tak zakopianka z ruchem tam pozostanie , a imprezy są okazjonalne), WAŻNIEJSZE jest nie:
- dociążanie CAŁYCH Myślenic bezmyślnie i na chama poprowadzoną autostradą przez miasto, w bezpośrednim sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych (co widać na poniższym schemacie) i narażenie zdrowia mieszkańców całych Myślenic https://images89.fotosik.pl/572/5a1a5467bc1d6b23.jpg
- szpecenie miasta monstrum
- blokowanie jedynych praktycznie terenów pod mieszkaniówkę
Niech proponują inne rozwiązania np. tunel lub inne obejście. Lub tranzyt dalej od Myślenic
Sajmon15 lut 2022
Radny St. Bisztyga, głos rozsądku. Brawo. Władze samorządowe mają obowiązek dopilnować, aby planowana inwestycja nie zniszczyła Myślenic i życia mieszkańców, a mieszkańcy powinni ich do tego zmobilizować. GDDKiA musi przedstawić nieszkodliwy wariant obejścia miasta lub skoncentrować się na udrożnieniu zakopianki. I budować kolej.
Zgadzam się. Ale jakby jednak się uparli , to napewno nie w ten, barbarzyński i szkodliwy dla miasta i ludzi sposób. Burmistrz i radni mają obowiązek tego dopilnować.
Sajmon14 lut 2022
@kotek
TO JUŻ 100 tyś pojazdów ? Nie 60 ? ( jak trzeba stręczyć estakadę to 60 tyś,i takie tam maleństwo, a jak grozić, że nie będzie, to 100 tyś i to z tendencją)
ALE święte słowa: albo przez środek miasta, albo w ogóle. Niech sobie Myśleniczanie nie myślą. Żelbetowe monstrum to kara PIS-u , za tak nikłe zwycięstwo wyborcze i brak 120 %-towego poparcia.
Sajmon14 lut 2022
Na zachodzie odpada, ze wzgl. że wieje stamtąd 200 dni w roku. I Zarabie też ucierpi. Dwa pasma Dalinu i Mikołaja po bokach, między nimi autostrada na estakadzie i miasto w kotlinie, to jak gigantyczna rura spalinowa wymierzona w Myślenice . Jest odwrotnie: im dalej na wschód tym lepiej. I najlepiej w tunelu , jak się da : przy takim rozproszonym zurbanizowaniu tych terenów ( między KR i KMY) NIE MA JUŻ TANICH ROZWIĄZAŃ. A jak ktoś tu pisał, punktem wyjścia musi być zdrowie mieszkańców.
Sajmon11 lut 2022
@kotek. KOGO to obchodzi, kto co opracował , skoro każdy wariant w Myślenicach przebiega w tym samym , STWARZAJĄCYM ZAGROŻENIE DLA ZDROWIA mieszkańców miejscu i musi wylądować w koszu.
Sajmon11 lut 2022
@kotek. Trollujesz jak zwykla nie na temat i ze szkodą dla mieszkańców.
Mówimy o przebiegu autostrady w Myślenicach ! Nikt nie sprzeciwia się budowie ekspresówki ( jeśli tak chcą) i odciążeniu zakopianki. Chodzi o 2o tyś ludzi w Myślenicach, którym usytuowanie autostrady na estakadzie OD ZACHODU spieprzy życie i zrujnuje zdrowie . Wszystkim, tym przy starej zakopiance też.
Bo takie jest szczególne położenie Myślenic: w kotlinie między 2 pasmami, między którym chcą przerzucić autostradę ( o przepustowości zresztą nie 60 tyś - jak chce GDDKiA - min. 120 tyś), SKĄD WIEJE 200 DNI w roku. GDDKiA musi zaproponować inne rozwiązanie.
Ponad 4 tysiące podpisów mówiących „NIE dla projektu budowy S7 przez Myślenice”
WYSOKOŚCI orientacyjne bezwzględne (nad poziomem morza) kluczowych punktów dla tunelu: Tarnówka (w dole za Orlenem) - Stróża/Miłogoszcz:
- zakopianka Stróża/Miłogoszcz = 311 m n.p.m.
- ul. 3-go Maja/szkoła Średniawskiego (tam gdzie zaczyna się tunel
wg GDDKiA) = 330 m n.p.m.
- Orlen (Sobieskiego) = 340 m n.p.m.
- Tarnówka (w dole za Orlenem) = ok. 310 m n.p.m i niżej
Widać więc , że
- Orlen jest 29 m wyżej niż zakopianka w Stróży
- Poziom ul 3-go Maja przy szkole Średniawskiego jest 19 m wyżej niż zakopianka w Stróży.
- Koryto rzeki Bysinka jest 14 m wyżej niż zakopianka w Stróży.
W związku z powyższym jest możliwe, bez żadnej łaski , poprowadzenie POZIOMEGO TUNELU , z dołu zza Orlenu (okolice Tarnówki) , pod Orlenem, pod ul. 3-go Maja, Średniawskiego i rz. Bysinką, pod Mikołajem i do Stróży/Miłogoszcz.
Węzeł z zakopianką w Stróży lub za Orlenem/Tarnówka
Tak. Taki pomysł tunelu, chroniący całe miasto (choć pomysł 1 wyboru to dalekie obejście tranzytem Myślenic)
Pobiegnij i zapytaj w GDDKiA czy oni są normalni.
Bo we wszystkich 6 wariantach zaproponowali olbrzymie tunele: najkrótszy 5 km, najdłuższy 13 km. Dlaczego ? Bo wiedzą , że tu teren b. mocno zurbanizowany i nie ma tanich rozwiązań.
Cieszę się , że promujesz wytrwale mój pomysł tunelu od Tarnówki do Stróży (opisane szczegółowo , z wysokościami n.p.m. pod jednym z pierwszych artykułów tutaj) . Ale nie wystarczy gadać. Zaproponuj konkretnie coś i zgłoś się z tym np. do adminów grupy na fejzbuku
Pierwsi mieszkańcy Myślenic przeciwko budowie S7 w mieście. „Nie tędy droga! Stop!”
Poproś kogoś w domu, żeby Ci to przeczytał.
I piłeś ? Nie pisz. Nie będziesz rechotał po każdej wypowiedzi.
Ci, którym zburzą chałupy pod drogę, są w lepszej sytuacji , niż ci dalej od drogi . Ci pierwsi dostaną odszkodowania, ci drudzy nic. Tylko spaliny, hałas i ogólny syf związany z zamieszkiwaniem w pobliżu autostrady.
@DM_S
Trzeba wziąć pod uwagę, że po wypowiedzi Burmistrza ( przybyło nagle 20% "za"), zrobił się z tego sondaż poparcia polit. i część głosowała jak w wyborach. Na zasadzie, że na złość mamie odmrożę sobie uszy. Inna rzecz, że to nie muszą być głosy mieszkańców KMY - to droga krajowa.
Nieszczęśliwie też zadane pytanie: bo raczej wszyscy są za S7 przy KMY , ale jak zobaczyli schemat wiaduktu i jak to rzeczywiście miałoby iść, chętnie by odklikali swoje poparcie.
Jarosław Szlachetka: Każdy z zaproponowanych wariantów nowej S7 jest dla mieszkańców gminy Myślenice nie do zaakceptowania
Dlaczego fantastyka ? We wszystkich wariantach są tunele. Najdłuższy 13 km. Podejrzewam też , że 3-pasmówka skończyła by się na ostatnim węźle , i w tunel pod Orlenem, 3 -go Maja i Mikołajem wjechałaby już 2-pasmówka.
PS.
Ostatecznie pewnie 2-pasmówka też by wystarczyła, w sytuacji wybudowania kolei i przebudowy zakopianki. Ale to jest do wyliczenia.
"Dwa" jest mniej niż "jeden" - szykuje się Nobel z matematyki.
"Nowa droga odciąży istniejący odcinek który właściwie już przebiega przez centrum miasta".
No pewnie , że odciąży. Chodzi tylko o to jak i którędy. Autostrada (tranzyt) nie może iść szpecącą piękne miasto estakadą, przez KMY od zachodu, skąd cały spalinowy syf i hałas, wraz z wiatrem znajdzie się w kotlinie miasta (to ta różnica z obecną zakopianką). I zablokuje jedyne tereny mieszkaniowe w mieście. Chyba , że z tym "środowiskiem i mieszkańcami" (nagle taka troska o środowisko?) to tak dla jaj.
OD WĘZŁA na Tarnówce (Orlen) S7 to wyłącznie tranzytowa autostrada przez miasto i w zaproponowanym wariancie szkodliwy - z różnych względów - dla całych Myślenic absurd.
Tranzyt przez KMY musi być poprowadzony z dala od miasta, nie od zachodu (wiadomo), lub w tunelu. Barbarzyństwem jest robić to inaczej.
Nie można złego tranzytu przez KMY utożsamiać z całą S7.
W głosowaniu powyżej nocny "cud nad urną". Słabo zabezpieczona ta ankieta.
Infantylna szczujnia.
18 tyś. vs zły plan.
Kierowcy nie muszą na estakadzie autostradą przez miasto.
DOKŁADNIE o tym pisałem pod pierwszym artykułem o S7 sprzed 2 tyg.
Albo obejście daleko od wschodu, albo wydłużony tunel w stosunku do tego zaproponowanego przez GDDKiA pod Mikołajem. Czyli tunel od Tarnówki, pod Orlenem, pod ul. 3-go Maja i rz. Bysinką, pod Mikołajem i do Miłogoszczy.
Poziom zakopianki za Miłogoszczą jest ok. 10 m niżej , niż poziom ul. 3-go Maja i 6 m niż koryto Bysinki , więc się da. Węzeł albo przed Tarnówką, albo w Stróży. Załatwia to sprawę tranzytu i uciążliwości dla Myślenic.
TO jest kluczowe -determinacja władz samorządowych.. Dlatego niezbędne są petycje, protesty mieszkańców (w internecie i na żywo), po to , żeby burmistrz poczuł wsparcie , presję mieszkańców i żeby pokazać decydentom (ministerstwo, GDDKiA) sprzeciw dla chorych pomysłów prowadzenia napowietrznej autostrady przez miasto.
"Rolą samorządowców jest zoptymalizowanie przebiegu tych korytarzy, tak żeby w jak najmniejszym stopniu wpływały na życie lokalnych społeczności" .
Święte słowa : dlatego zaproponowany korytarz w KMY jest nie do zaakceptowania i samorządowcy słusznie się temu sprzeciwiają.
TO CO zaproponowano, to nie obwodnica , a autostrada-tranzyt przez miasto, z tonami spalin rocznie w mieście i hałasem, ze względu na wiatry zachodnie. Walcz , żeby tego nie było.
Robert Pitala: Radni klubu PiS wyrażają głębokie zaniepokojenie przedstawionymi planami przebiegu „nowej Zakopianki”
BURMISTRZ przeciw. Radni PIS przeciw. Radny woj. St. Bisztyga przeciw.
ZATEM PYTAM : kiedy oficjalne stanowisko-sprzeciw władz Myślenic. KIEDY stanowczy sprzeciw w uchawle Rady Miasta i Powiatu. KIEDY protest do GDDKiA ? Bo gazet myślenickich w W-wie i GDDKiA mogą nie czytać.
A Starosta urzęduje jeszcze ??? Na razie się czai, bo pewnie chętnie wyraził by głos "za" , bo burmistrz przeciw, tylko pewnie nie wypada mu odmrozić sobie uszu na złość mamie. Czytaj: nie wypada mu optować za autostradą przez środek Myślenic, wbrew Pisowi.
Nowa Zakopianka a sprawa Myślenic. Stanisław Bisztyga: Uważam, że planowana obwodnica wokół Myślenic "uśmierci" miasto
MYŚLENICE mają potencjał turystyczny. Przestańcie jojczyć na własne miasto. Wystarczy zobaczyć w weekend parking pod halą ("obce: rejestracje-wszystko z bagażnikami rowerowymi), zarabie w ciepły dzień, Rabę w upalny lub stok zimą. "Turyści" jadący do Zakopanego nie są niezbędni - ich cel podróży jest inny.
Radny ma rację. A Studium można zmienić, to nie Biblia.
WARIANT od zachodu niczego nie odcąża, a dociąża, jest szkodliwy i powinien być zastopowany. Poprowadzenie między wzgórzami od zachodu "napowietrznej"autostrady na estakadzie, z wiejącymi stąd 200 dni/rok wiatrami (ciekawe, czy GDDKiA to wie) to wycelowanie gigantycznej rury spalinowej w leżące w kotlinie Myślenice. Od iluzorycznego "odciążenia" strefy rekr. weekendowej na Zarabiu (i tak zakopianka z ruchem tam pozostanie , a imprezy są okazjonalne), WAŻNIEJSZE jest nie:
- dociążanie CAŁYCH Myślenic bezmyślnie i na chama poprowadzoną autostradą przez miasto, w bezpośrednim sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych (co widać na poniższym schemacie) i narażenie zdrowia mieszkańców całych Myślenic
https://images89.fotosik.pl/572/5a1a5467bc1d6b23.jpg
- szpecenie miasta monstrum
- blokowanie jedynych praktycznie terenów pod mieszkaniówkę
Niech proponują inne rozwiązania np. tunel lub inne obejście. Lub tranzyt dalej od Myślenic
Radny St. Bisztyga, głos rozsądku. Brawo. Władze samorządowe mają obowiązek dopilnować, aby planowana inwestycja nie zniszczyła Myślenic i życia mieszkańców, a mieszkańcy powinni ich do tego zmobilizować. GDDKiA musi przedstawić nieszkodliwy wariant obejścia miasta lub skoncentrować się na udrożnieniu zakopianki. I budować kolej.
Pierwsi mieszkańcy podkrakowskich miejscowości przeciwko budowie nowej Zakopianki. Planowana droga przecina Myślenice
Będzie . Niebawem ogłosimy.
Zgadzam się. Ale jakby jednak się uparli , to napewno nie w ten, barbarzyński i szkodliwy dla miasta i ludzi sposób. Burmistrz i radni mają obowiązek tego dopilnować.
@kotek
TO JUŻ 100 tyś pojazdów ? Nie 60 ? ( jak trzeba stręczyć estakadę to 60 tyś,i takie tam maleństwo, a jak grozić, że nie będzie, to 100 tyś i to z tendencją)
ALE święte słowa: albo przez środek miasta, albo w ogóle. Niech sobie Myśleniczanie nie myślą. Żelbetowe monstrum to kara PIS-u , za tak nikłe zwycięstwo wyborcze i brak 120 %-towego poparcia.
Na zachodzie odpada, ze wzgl. że wieje stamtąd 200 dni w roku. I Zarabie też ucierpi. Dwa pasma Dalinu i Mikołaja po bokach, między nimi autostrada na estakadzie i miasto w kotlinie, to jak gigantyczna rura spalinowa wymierzona w Myślenice . Jest odwrotnie: im dalej na wschód tym lepiej. I najlepiej w tunelu , jak się da : przy takim rozproszonym zurbanizowaniu tych terenów ( między KR i KMY) NIE MA JUŻ TANICH ROZWIĄZAŃ. A jak ktoś tu pisał, punktem wyjścia musi być zdrowie mieszkańców.
@kotek. KOGO to obchodzi, kto co opracował , skoro każdy wariant w Myślenicach przebiega w tym samym , STWARZAJĄCYM ZAGROŻENIE DLA ZDROWIA mieszkańców miejscu i musi wylądować w koszu.
@kotek. Trollujesz jak zwykla nie na temat i ze szkodą dla mieszkańców.
Mówimy o przebiegu autostrady w Myślenicach ! Nikt nie sprzeciwia się budowie ekspresówki ( jeśli tak chcą) i odciążeniu zakopianki. Chodzi o 2o tyś ludzi w Myślenicach, którym usytuowanie autostrady na estakadzie OD ZACHODU spieprzy życie i zrujnuje zdrowie . Wszystkim, tym przy starej zakopiance też.
Bo takie jest szczególne położenie Myślenic: w kotlinie między 2 pasmami, między którym chcą przerzucić autostradę ( o przepustowości zresztą nie 60 tyś - jak chce GDDKiA - min. 120 tyś), SKĄD WIEJE 200 DNI w roku. GDDKiA musi zaproponować inne rozwiązanie.