Ponad 4 tysiące podpisów mówiących „NIE dla projektu budowy S7 przez Myślenice”

  • 2 kwi

    WYSOKOŚCI orientacyjne bezwzględne (nad poziomem morza) kluczowych punktów dla tunelu: Tarnówka (w dole za Orlenem) - Stróża/Miłogoszcz:
    - zakopianka Stróża/Miłogoszcz = 311 m n.p.m.
    - ul. 3-go Maja/szkoła Średniawskiego (tam gdzie zaczyna się tunel
    wg GDDKiA) = 330 m n.p.m.
    - Orlen (Sobieskiego) = 340 m n.p.m.
    - Tarnówka (w dole za Orlenem) = ok. 310 m n.p.m i niżej

    Widać więc , że
    - Orlen jest 29 m wyżej niż zakopianka w Stróży
    - Poziom ul 3-go Maja przy szkole Średniawskiego jest 19 m wyżej niż zakopianka w Stróży.
    - Koryto rzeki Bysinka jest 14 m wyżej niż zakopianka w Stróży.

    W związku z powyższym jest możliwe, bez żadnej łaski , poprowadzenie POZIOMEGO TUNELU , z dołu zza Orlenu (okolice Tarnówki) , pod Orlenem, pod ul. 3-go Maja, Średniawskiego i rz. Bysinką, pod Mikołajem i do Stróży/Miłogoszcz.
    Węzeł z zakopianką w Stróży lub za Orlenem/Tarnówka

    11 1
  • 2 kwi

    Tak. Taki pomysł tunelu, chroniący całe miasto (choć pomysł 1 wyboru to dalekie obejście tranzytem Myślenic)
    Pobiegnij i zapytaj w GDDKiA czy oni są normalni.
    Bo we wszystkich 6 wariantach zaproponowali olbrzymie tunele: najkrótszy 5 km, najdłuższy 13 km. Dlaczego ? Bo wiedzą , że tu teren b. mocno zurbanizowany i nie ma tanich rozwiązań.

    15 2
  • 2 kwi

    Cieszę się , że promujesz wytrwale mój pomysł tunelu od Tarnówki do Stróży (opisane szczegółowo , z wysokościami n.p.m. pod jednym z pierwszych artykułów tutaj) . Ale nie wystarczy gadać. Zaproponuj konkretnie coś i zgłoś się z tym np. do adminów grupy na fejzbuku

    14 3

Pierwsi mieszkańcy Myślenic przeciwko budowie S7 w mieście. „Nie tędy droga! Stop!”

  • 20 lut

    Poproś kogoś w domu, żeby Ci to przeczytał.

    I piłeś ? Nie pisz. Nie będziesz rechotał po każdej wypowiedzi.

    19 4
  • 18 lut

    Ci, którym zburzą chałupy pod drogę, są w lepszej sytuacji , niż ci dalej od drogi . Ci pierwsi dostaną odszkodowania, ci drudzy nic. Tylko spaliny, hałas i ogólny syf związany z zamieszkiwaniem w pobliżu autostrady.

    11
  • 17 lut

    @DM_S
    Trzeba wziąć pod uwagę, że po wypowiedzi Burmistrza ( przybyło nagle 20% "za"), zrobił się z tego sondaż poparcia polit. i część głosowała jak w wyborach. Na zasadzie, że na złość mamie odmrożę sobie uszy. Inna rzecz, że to nie muszą być głosy mieszkańców KMY - to droga krajowa.

    Nieszczęśliwie też zadane pytanie: bo raczej wszyscy są za S7 przy KMY , ale jak zobaczyli schemat wiaduktu i jak to rzeczywiście miałoby iść, chętnie by odklikali swoje poparcie.

    74 8

Jarosław Szlachetka: Każdy z zaproponowanych wariantów nowej S7 jest dla mieszkańców gminy Myślenice nie do zaakceptowania

  • 19 lut

    Dlaczego fantastyka ? We wszystkich wariantach są tunele. Najdłuższy 13 km. Podejrzewam też , że 3-pasmówka skończyła by się na ostatnim węźle , i w tunel pod Orlenem, 3 -go Maja i Mikołajem wjechałaby już 2-pasmówka.
    PS.
    Ostatecznie pewnie 2-pasmówka też by wystarczyła, w sytuacji wybudowania kolei i przebudowy zakopianki. Ale to jest do wyliczenia.

    3 2
  • 16 lut

    "Dwa" jest mniej niż "jeden" - szykuje się Nobel z matematyki.

    "Nowa droga odciąży istniejący odcinek który właściwie już przebiega przez centrum miasta".
    No pewnie , że odciąży. Chodzi tylko o to jak i którędy. Autostrada (tranzyt) nie może iść szpecącą piękne miasto estakadą, przez KMY od zachodu, skąd cały spalinowy syf i hałas, wraz z wiatrem znajdzie się w kotlinie miasta (to ta różnica z obecną zakopianką). I zablokuje jedyne tereny mieszkaniowe w mieście. Chyba , że z tym "środowiskiem i mieszkańcami" (nagle taka troska o środowisko?) to tak dla jaj.

    28 1
  • 16 lut

    OD WĘZŁA na Tarnówce (Orlen) S7 to wyłącznie tranzytowa autostrada przez miasto i w zaproponowanym wariancie szkodliwy - z różnych względów - dla całych Myślenic absurd.

    Tranzyt przez KMY musi być poprowadzony z dala od miasta, nie od zachodu (wiadomo), lub w tunelu. Barbarzyństwem jest robić to inaczej.

    Nie można złego tranzytu przez KMY utożsamiać z całą S7.

    28 3
  • 16 lut

    W głosowaniu powyżej nocny "cud nad urną". Słabo zabezpieczona ta ankieta.

    30 4
  • 15 lut

    Infantylna szczujnia.
    18 tyś. vs zły plan.

    Kierowcy nie muszą na estakadzie autostradą przez miasto.

    41 7
  • 15 lut

    DOKŁADNIE o tym pisałem pod pierwszym artykułem o S7 sprzed 2 tyg.
    Albo obejście daleko od wschodu, albo wydłużony tunel w stosunku do tego zaproponowanego przez GDDKiA pod Mikołajem. Czyli tunel od Tarnówki, pod Orlenem, pod ul. 3-go Maja i rz. Bysinką, pod Mikołajem i do Miłogoszczy.

    Poziom zakopianki za Miłogoszczą jest ok. 10 m niżej , niż poziom ul. 3-go Maja i 6 m niż koryto Bysinki , więc się da. Węzeł albo przed Tarnówką, albo w Stróży. Załatwia to sprawę tranzytu i uciążliwości dla Myślenic.

    43 7
  • 15 lut

    TO jest kluczowe -determinacja władz samorządowych.. Dlatego niezbędne są petycje, protesty mieszkańców (w internecie i na żywo), po to , żeby burmistrz poczuł wsparcie , presję mieszkańców i żeby pokazać decydentom (ministerstwo, GDDKiA) sprzeciw dla chorych pomysłów prowadzenia napowietrznej autostrady przez miasto.

    45 12
  • 15 lut

    "Rolą samorządowców jest zoptymalizowanie przebiegu tych korytarzy, tak żeby w jak najmniejszym stopniu wpływały na życie lokalnych społeczności" .
    Święte słowa : dlatego zaproponowany korytarz w KMY jest nie do zaakceptowania i samorządowcy słusznie się temu sprzeciwiają.

    52 8
  • 15 lut

    TO CO zaproponowano, to nie obwodnica , a autostrada-tranzyt przez miasto, z tonami spalin rocznie w mieście i hałasem, ze względu na wiatry zachodnie. Walcz , żeby tego nie było.

    52 18

Robert Pitala: Radni klubu PiS wyrażają głębokie zaniepokojenie przedstawionymi planami przebiegu „nowej Zakopianki”

  • 18 lut

    BURMISTRZ przeciw. Radni PIS przeciw. Radny woj. St. Bisztyga przeciw.

    ZATEM PYTAM : kiedy oficjalne stanowisko-sprzeciw władz Myślenic. KIEDY stanowczy sprzeciw w uchawle Rady Miasta i Powiatu. KIEDY protest do GDDKiA ? Bo gazet myślenickich w W-wie i GDDKiA mogą nie czytać.

    A Starosta urzęduje jeszcze ??? Na razie się czai, bo pewnie chętnie wyraził by głos "za" , bo burmistrz przeciw, tylko pewnie nie wypada mu odmrozić sobie uszu na złość mamie. Czytaj: nie wypada mu optować za autostradą przez środek Myślenic, wbrew Pisowi.

    17 12

Nowa Zakopianka a sprawa Myślenic. Stanisław Bisztyga: Uważam, że planowana obwodnica wokół Myślenic "uśmierci" miasto

  • 15 lut

    MYŚLENICE mają potencjał turystyczny. Przestańcie jojczyć na własne miasto. Wystarczy zobaczyć w weekend parking pod halą ("obce: rejestracje-wszystko z bagażnikami rowerowymi), zarabie w ciepły dzień, Rabę w upalny lub stok zimą. "Turyści" jadący do Zakopanego nie są niezbędni - ich cel podróży jest inny.

    14 2
  • 15 lut

    Radny ma rację. A Studium można zmienić, to nie Biblia.

    WARIANT od zachodu niczego nie odcąża, a dociąża, jest szkodliwy i powinien być zastopowany. Poprowadzenie między wzgórzami od zachodu "napowietrznej"autostrady na estakadzie, z wiejącymi stąd 200 dni/rok wiatrami (ciekawe, czy GDDKiA to wie) to wycelowanie gigantycznej rury spalinowej w leżące w kotlinie Myślenice. Od iluzorycznego "odciążenia" strefy rekr. weekendowej na Zarabiu (i tak zakopianka z ruchem tam pozostanie , a imprezy są okazjonalne), WAŻNIEJSZE jest nie:
    - dociążanie CAŁYCH Myślenic bezmyślnie i na chama poprowadzoną autostradą przez miasto, w bezpośrednim sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych (co widać na poniższym schemacie) i narażenie zdrowia mieszkańców całych Myślenic
    https://images89.fotosik.pl/572/5a1a5467bc1d6b23.jpg
    - szpecenie miasta monstrum
    - blokowanie jedynych praktycznie terenów pod mieszkaniówkę

    Niech proponują inne rozwiązania np. tunel lub inne obejście. Lub tranzyt dalej od Myślenic

    17 2
  • 15 lut

    Radny St. Bisztyga, głos rozsądku. Brawo. Władze samorządowe mają obowiązek dopilnować, aby planowana inwestycja nie zniszczyła Myślenic i życia mieszkańców, a mieszkańcy powinni ich do tego zmobilizować. GDDKiA musi przedstawić nieszkodliwy wariant obejścia miasta lub skoncentrować się na udrożnieniu zakopianki. I budować kolej.

    36 21

Pierwsi mieszkańcy podkrakowskich miejscowości przeciwko budowie nowej Zakopianki. Planowana droga przecina Myślenice

  • 14 lut

    Będzie . Niebawem ogłosimy.

    7
  • 14 lut

    Zgadzam się. Ale jakby jednak się uparli , to napewno nie w ten, barbarzyński i szkodliwy dla miasta i ludzi sposób. Burmistrz i radni mają obowiązek tego dopilnować.

    8
  • 14 lut

    @kotek
    TO JUŻ 100 tyś pojazdów ? Nie 60 ? ( jak trzeba stręczyć estakadę to 60 tyś,i takie tam maleństwo, a jak grozić, że nie będzie, to 100 tyś i to z tendencją)
    ALE święte słowa: albo przez środek miasta, albo w ogóle. Niech sobie Myśleniczanie nie myślą. Żelbetowe monstrum to kara PIS-u , za tak nikłe zwycięstwo wyborcze i brak 120 %-towego poparcia.

    12
  • 14 lut

    Na zachodzie odpada, ze wzgl. że wieje stamtąd 200 dni w roku. I Zarabie też ucierpi. Dwa pasma Dalinu i Mikołaja po bokach, między nimi autostrada na estakadzie i miasto w kotlinie, to jak gigantyczna rura spalinowa wymierzona w Myślenice . Jest odwrotnie: im dalej na wschód tym lepiej. I najlepiej w tunelu , jak się da : przy takim rozproszonym zurbanizowaniu tych terenów ( między KR i KMY) NIE MA JUŻ TANICH ROZWIĄZAŃ. A jak ktoś tu pisał, punktem wyjścia musi być zdrowie mieszkańców.

    26
  • 11 lut

    @kotek. KOGO to obchodzi, kto co opracował , skoro każdy wariant w Myślenicach przebiega w tym samym , STWARZAJĄCYM ZAGROŻENIE DLA ZDROWIA mieszkańców miejscu i musi wylądować w koszu.

    30 1
  • 11 lut

    @kotek. Trollujesz jak zwykla nie na temat i ze szkodą dla mieszkańców.

    Mówimy o przebiegu autostrady w Myślenicach ! Nikt nie sprzeciwia się budowie ekspresówki ( jeśli tak chcą) i odciążeniu zakopianki. Chodzi o 2o tyś ludzi w Myślenicach, którym usytuowanie autostrady na estakadzie OD ZACHODU spieprzy życie i zrujnuje zdrowie . Wszystkim, tym przy starej zakopiance też.

    Bo takie jest szczególne położenie Myślenic: w kotlinie między 2 pasmami, między którym chcą przerzucić autostradę ( o przepustowości zresztą nie 60 tyś - jak chce GDDKiA - min. 120 tyś), SKĄD WIEJE 200 DNI w roku. GDDKiA musi zaproponować inne rozwiązanie.

    28 3