Region się budzi. Pierwszy protest przeciwko przebiegowi trasy S7 Kraków-Myślenice

  • 3 godz.

    Jeżeli ci eksperci od planowania S7, mają coś z tego odłożyć, to tych ekspertyz powinno być jeszcze kilka.

    1
  • 14 godz.

    Pewnie finał będzie taki, że wyprofilują zakręty, zrobią wiadukt w Gaju, zetną zakręt w Bęczarce, wiadukt w Jaworniku, dołożą ekrany i zostanie jak jest.

    17 5

Przedstawiono przebiegi S7

  • 7 lis
    Sigwald napisał/a:

    Jaka dziejowa szansa? Myślenice nie jest 100tys aglomeracja zeby robic obwodnice i zamykac takie małe miasto w kotle.

    Gdy prowadzono przed laty obecną Zakopiankę, stanowiła w obecnym śladzie obwodnicę Myślenic . Obecnie przebiega przez środek miasta.
    Czy np Bochnia straciła na obwodnicy?

    1 2
  • 6 lis
    Vero napisał/a:

    a to ciekawe bo dużo tam jeździłem swego czasu np. przez Radziszów i na co drugim płocie wisiał baner "STOP S7" albo "NIE dla S7" - dla tych miast co wymieniłeś jest BDI, która staje się ich obwodnicą, S7 z całym ruchem turystycznym i tranzytem jest im do niczego niepotrzebna. Poza tym S7 leci z Warszawy do wschodniej części Krakowa, więc początek musi być na wschodniej stronie obwodnicy, żeby to miało sens.

    Też nie spotkałem TAK dla S7 nigdzie. Więc to NIE było i na wschodzie i na zachodzie.
    Zobaczymy co będzie przy BDI.
    Pewnie banery "BDI TAK" ( żart)

    5 1
  • 6 lis
    Vero napisał/a:

    Jeśli Myślenice nie chciałyby się zgodzić na przejście po starym śladzie to jakim prawem zmuszać inne miejscowości, żeby godziły się na budowę po nowym. Przecież gdyby pojawiły się warianty wschodnie, to wszystkie miejscowości tam by od razu zarzuciły, że jakim prawem one mają być niszczone, skoro jest opcja starego śladu przez Myślenice, która jest znacznie mniej inwazyjna. Mi się wydaje, że wariant E jest już przesądzony i obiektywnie jest to po prostu najlepszy wariant.

    Wariant zachodni służyłby Skawinie , Sułkowicom i na zachód od nich Kalwarii, Wadowicom . Ale i Myślenicom . I nie przez którekolwiek z miast, tylko obok tych miast.

    5 2
  • 6 lis
    Gombek napisał/a:

    Myślenice od zawsze podzielone zakopianką i nagle teraz wchodzi to tryb przeszkody nie do przeskoczenia.....
    GRZAĆ KOPARKI! LAĆ BETON!

    Nie jesteś z Myślenic i twoim odruchem, jest utrzymanie tego co jest, bo inne mogłoby tobie zaszkodzić.

    To jest dziejowa okazja dla obwodnicy Myślenic, które buduje się, dla większości miast.
    Wydawało się że po to lobby myślenickie włożyło na dr. GDDiA myśleniczanina, by ten coś dla Myślenic załatwił.
    Ale strach utraty stanowiska, przed groźbami osób z innych gmin, każe mu położyć uszy po sobie.

    3 4
  • 4 lis
    Ogru napisał/a:

    Jak dla mnie do podzieli tak samo jak droga przez centrum bo przecież pod estakadą i w pasie obok nikt nic budował nie będzie. To będzie kolejne miejsce które podzieli Myślenice, więc będą dwa miejsca przecięcia Miasta a nie jedno które i tak już jest.

    Ale wiesz jakie wspaniałe aleje powstałyby na oddanej miastu obecnej dwupasmówce?

    4 4
  • 4 lis

    Inna sprawa, że na odcinku autostrady spotkają się dwa strumienie ruchu.
    Będzie ten z A 4 i z S7 na krótkim odcinku. Czy ten odcinek taki ruch wchłonie? I czy nie będzie tak, jak miało być na łączniku północnej obwodnicy Krakowa z S7 i z A4.
    Należałoby zaprosić tego samego człowieka, który wykazał, że ruch na tamtym łączniku, pokazuje bubel projektowy. Uznali błąd i przebudowują tamten łącznik
    Dobrze aby zainteresował się, tą stroną obwodnicy Krakowa..

    Bo logika nakazuje poprowadzenie S7 z węzła Bieżanów do już istniejącej S7 w Stróży

    4 3
  • 4 lis
    Ogru napisał/a:

    Dlaczego poprowadzenie S7 starym śladem podzieli Myślenice? Przecież ta droga już jest nie da się podzielić miasta jeszcze bardziej. Estakada na górnym przedmieściu ograniczy rozwój miasta od zachodu. Sugeruję spacer na plebańską górę i dalin które są naturalnymi terenami pod zabudowę jednorodzinną. Widać że domy Myśleniczan właśnie tam się teraz budują.

    Ale pójdzie tunelem i estakadą, to nie dzieli.
    A obecna będzie drogą miejską, to co innego niż S7.

    3 6
  • 4 lis
    Ogru napisał/a:

    Po pierwsze wszystkie warianty prowadzą przez gminę Myślenice i są dużo bardziej dewastujące niż te z roku 2022. Jedyny akceptowalny społecznie jest wariant E promowany przez Generalną wszystkie inne zwyczajnie niszczą miasto i gminę. Ewidentnie gminy podkrakowskie lobbowały aby nie rozważać wariantu wschodniego od węzła Bieżanów który byłby naturalną kontynuacją S7 i wepchały tą drogę w obwodnicę Krakowa i najgorsze dla nas możliwe korytarze. Chciałbym zwróć uwagę na Krzyszkowice przez które idą wszystkie przedstawione warianty zwłaszcza wariant C zmiata z powierzchni ziemi centrum Krzyszkowic. Wg mnie te wszystkie warianty są do zaorania. Społeczną akceptację mogły by uzyskać jednie warianty wschodni lub zachodni o Krakowa. Ma szanse wariant E do którego możemy być zmuszeni szantażem i patrząc na reakcję polityków sąsiednich gmin, które dzięki wariantowi E zostaną "oszczędzone" może to pójść w tym kierunku.

    E- musiałby biec nad miastem na estakadzie, bo inaczej podzieli miast na pół , przez jego środek

    Najmniej inwazyjną jest każda z tunelem pod plebańską jeżeli żadna nie może ominąć Myślenic.

    4 5
  • 4 lis

    Dla mnie
    D lub B .

    2 9

Burmistrz domaga się wariantu wschodniego drogi S7 Kraków-Myślenice. Co zrobi jeśli GDDKiA nie uwzględni jego postulatów?

  • 6 lis

    Będzie stanie w korkach przez kilka lat. Chyba tego kosztu zupełnie nie wzięli pod uwagę.

    W dniu jej oddania może już na świecie nie być Kaczyńskiego i może Tuska, a obecna dyrekcja będzie na zasłużonej emeryturze.
    Więc, granie kosztami przy kluczowej inwestycji, jest nieporozumieniem.

    Co do burmistrza, mógł temat planu załatwić z Adamczykiem dwa lata temu.
    Wszyscy krzyczą jak mają niewiele do powiedzenia, a gdy mają, siedzą cicho.

    13
  • 6 lis

    Nowy Targ miał taką samą propozycję, ale ją olał.
    Olkusz też nie chce podobnej propozycji.

    4 1
  • 6 lis

    Miał szansę z Adamczykiem, ale ją przesrał.

    13
  • 6 lis

    Ktoś upiera się przy wariancie wschodnim. Ale jeżeli S7 musi przebiegać w części po A4, to tylko wariant zachodni.
    A gdyby to nie miało szans, to mimo że starosta mieszka na Górnym P. to absolutnie wiadukt nad tą dzielnicą i tunel pod Plebańską.
    Patrzenie na koszty, za 15 lat jest idiotyzmem, która opcja to zbuduje nikt nie wie. Ale plan i pomysł robiony dzisiaj , musi być perspektywiczny.

    17 3

Euro za i przeciw

  • 5 lis

    Bułgaria przechodzi na euro.
    Ale będzie drożyzna .
    Zostają nam na wyjazdy Czechy- tanio , Węgry- taniocha, i Polska też taniocha.
    Włochy, Bułgaria z euro, to drogo jak cholera .
    Dobrze że nie mamy euro, bo szynka kosztowałaby 14 €, a tak to tylko 60 zł.

    W trakcie pisania dostałem pozdrowienia z Kadyksu, z baru z fotką przy piwie, zapytałem o cenę 1.8 €

    Odpisałem, że powinni przejść na PLN, to by im radykalnie stopa życiowa wrosła,

    3 3

GDDKiA prezentuje 6 wariantów trasy S7 Kraków-Myślenice. Wszystkie przebiegają przez Myślenice

  • 5 lis

    Tym bardziej, że oddanie tej drogi przewidziane jest na za 15 lat a w praktyce to 2045-2050,
    A wyobraźnia w planowaniu jest z lat 90 tych.
    A za 25 lat miasto może się rozrosnąć i dzisiejszy pseudo perspektywiczny plan, będzie prowadził przez środek miasta.

    Dupa, dupa, dupa.

    4
  • 5 lis

    Nowy Targ miał dwópasmówke przez środek i Nowy Targ ominęli.
    Jak był szefem GDDiA gość z Łodzi to Łódź ma ring . Jak był z Kielc to S7 kończyła się na świętokrzyskim.
    A jak dyrektor jest z Myślenic, to przez środek miasta pójdzie
    Via Zakopiiec.
    Dupa nie dyrektor..

    8 2
  • 5 lis

    Ja osobiście liczyłem, że zadba ominięcie Raby.

    4 2
  • 4 lis

    Doba minęła, a burmistrz nie protestuje.
    Na urlopie jest, czy odpoczywa po sukcesie w rzucie do flagi.

    6 2
  • 4 lis

    Cień będzie. I woda w fontannie się nie nagrzeje.

    7 4
  • 4 lis

    Drogi w powietrzu na estakadach :

    Bang Na Expressway
    Tajlandia
    55 km
    Autostrada (6 pasów)
    Dhaka Elevated Expressway
    Bangladesz
    46,7 km

    S7 Kraków - Myślenice musi iść w powietrzu . To tylko 20 km.

    2 7
  • 4 lis

    A ta integracyjna do BB już wytyczona?
    Tam dopiero będą wyburzać.

    3 2
  • 4 lis

    Burmistrz złoży protest.

    3 3
  • 4 lis

    Na te wariant nie zgodzi się burmistrz,

    5