Chyba nie musi być 120km/h przez miasto? Obecnie na odcinku jest 70km/h przy zjazdach/włączeniach na Zarabie, a za Lubniem jest 80km/h i to na S7. Czyli można miejscowo obniżać prędkość? Może da się to przerobić, by podnieść z 70 na 80?
Planujesz budowę trasy której realizacja jest na etapie konsultacji, potrwają one jeszcze rok, dwa lata. Następnie projekt parę lat, ogłoszenie przetargu rok, wyłonienie wykonawców po odwołaniach rok dwa lata, samo wykonawstwo z sześć lat……..
Planować trasę przyszłościową, która będzie taka jak Obidowa z przed wejścia do Unii Europejskiej?
Prawicowiec12 lis
Sigwald napisał/a:
Tutaj dokladnie odwrotnie. Większe oddziaływanie na mieszkańców, Myślenice to nie tylko Górne przedmieście. Myślisz ze jak zamknie się centrum od zachodu to będzie mniejsze oddziaływanie na mieszkańców, zastanów się. Tak samo szpecaca estakada bedzie wybitnym zachowaniem walorow krajobrazowych, śmieszne :)
No cóż. Różnimy się w ocenie.
Estakady idą nad alpejskimi miastami Austrii i w nich jest cicho. Hałas zawsze idzie do góry. A tunel- wiadomo.
Jak to analizujesz gdy mieszkasz w rynku, obiektywizm jest większy.
Boją się hałasu mieszkańcy osiedla i GP, ale bezzasadnie.
Obecna obwodnica Myślenic już teraz generuje wiele hałasu i spalin dla całej doliny Myslenickiej , a po podniesieniu parametrów ten współczynnik narośnie.
Prawicowiec11 lis
Dziwię się że Myśleniczanie Tomal, Ostrowski nie forsują przebiegu „D”
To koncepcja, by nowa S7:
• wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
• wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
• omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.
Zalety dla Myślenic
1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
4. Płynność ruchu
Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.
Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.
Prawicowiec10 lis
Marioosz napisał/a:
Będzie jak z estakadą w Lasku koło Nowego Targu.
A jak jest?
Prawicowiec9 lis
Vero napisał/a:
No ciekawe, jak sam dyrektor Ostrowski ten wariant promuje. Na spotkaniu również wiele Gmin, czy nawet Starosta mówili o tym wariancie jako najlepszym z przedstawionych.
Jak tak mówią, to pewnie w planie jest jakaś super tajemnica.
Pewnie spod Orlenu, będzie asfalt dźwiękochłonny a zakręty nachylone jak na torze bobslejowym i będzie można jechać na most nad Kazimierza Wielkiego 120km/h i to samo dalej w zakręt na wys dolnego jazu, a następnie
w zakręt pod młynem w Stróży.
Ale będzie gradka dla ścigaczy .
Ps
Na czas budowy proponowany dojazd do Krakowa przez Siepraw, Świątniki, Swoszowice.
Powrót z Zakopanego przez Kasinę Wielką
Prawicowiec7 lis
Sigwald napisał/a:
Jaka dziejowa szansa? Myślenice nie jest 100tys aglomeracja zeby robic obwodnice i zamykac takie małe miasto w kotle.
Gdy prowadzono przed laty obecną Zakopiankę, stanowiła w obecnym śladzie obwodnicę Myślenic . Obecnie przebiega przez środek miasta.
Czy np Bochnia straciła na obwodnicy?
Prawicowiec6 lis
Vero napisał/a:
a to ciekawe bo dużo tam jeździłem swego czasu np. przez Radziszów i na co drugim płocie wisiał baner "STOP S7" albo "NIE dla S7" - dla tych miast co wymieniłeś jest BDI, która staje się ich obwodnicą, S7 z całym ruchem turystycznym i tranzytem jest im do niczego niepotrzebna. Poza tym S7 leci z Warszawy do wschodniej części Krakowa, więc początek musi być na wschodniej stronie obwodnicy, żeby to miało sens.
Też nie spotkałem TAK dla S7 nigdzie. Więc to NIE było i na wschodzie i na zachodzie.
Zobaczymy co będzie przy BDI.
Pewnie banery "BDI TAK" ( żart)
Prawicowiec6 lis
Vero napisał/a:
Jeśli Myślenice nie chciałyby się zgodzić na przejście po starym śladzie to jakim prawem zmuszać inne miejscowości, żeby godziły się na budowę po nowym. Przecież gdyby pojawiły się warianty wschodnie, to wszystkie miejscowości tam by od razu zarzuciły, że jakim prawem one mają być niszczone, skoro jest opcja starego śladu przez Myślenice, która jest znacznie mniej inwazyjna. Mi się wydaje, że wariant E jest już przesądzony i obiektywnie jest to po prostu najlepszy wariant.
Wariant zachodni służyłby Skawinie , Sułkowicom i na zachód od nich Kalwarii, Wadowicom . Ale i Myślenicom . I nie przez którekolwiek z miast, tylko obok tych miast.
Prawicowiec6 lis
Gombek napisał/a:
Myślenice od zawsze podzielone zakopianką i nagle teraz wchodzi to tryb przeszkody nie do przeskoczenia.....
GRZAĆ KOPARKI! LAĆ BETON!
Nie jesteś z Myślenic i twoim odruchem, jest utrzymanie tego co jest, bo inne mogłoby tobie zaszkodzić.
To jest dziejowa okazja dla obwodnicy Myślenic, które buduje się, dla większości miast.
Wydawało się że po to lobby myślenickie włożyło na dr. GDDiA myśleniczanina, by ten coś dla Myślenic załatwił.
Ale strach utraty stanowiska, przed groźbami osób z innych gmin, każe mu położyć uszy po sobie.
Eddie
Nie odpowiedziałeś więc domniemywam że ruskie trole ciebie kształtują.
Prawicowiec12 lis
Gdy podziały zanikną. naraz te marsze z patriotycznych zamienią się w zwyczajowe i tradycyjne.
Obecnie różnice patriotyzmu przedstawiają się jak religie.
Ten sam Bóg, ale każda religia ma swojego jedynego.
Prawicowiec12 lis
1795–1918 – utrata niepodległości przez rozbiory
1939–1989 – utrata niepodległości w wyniku wojny i dominacji ZSRR,
To koncepcja, by nowa S7:
• wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
• wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
• omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.
⸻
Zalety dla Myślenic
1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
→ Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
→ Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
→ Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
4. Płynność ruchu
→ Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.
⸻
Wady / wyzwania
1. Bardzo wysoki koszt
→ Tunel o długości kilku kilometrów oznacza ogromne wydatki – rządowo szacuje się, że byłby nawet 2–3 razy droższy niż wariant naziemny (nawet +1 mld zł).
2. Trudne warunki geologiczne
→ Rejon Góry Plebańskiej ma złożoną budowę geologiczną – wymagałby dokładnych badań i potencjalnie kosztownych zabezpieczeń przeciw osuwiskom i wodzie gruntowej.
3. Dłuższy czas realizacji
→ Tunel oznacza co najmniej kilka lat więcej projektowania i budowy.
Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.
Dla państwa (GDDKiA) – to zbyt drogie i zbyt trudne technicznie, więc na razie jest traktowane jako „wariant rezerwowy” lub
„marzenie lokalne”.
Prawicowiec8 lis
Jeżeli ci eksperci od planowania S7, mają coś z tego odłożyć, to tych ekspertyz powinno być jeszcze kilka.
Prawicowiec8 lis
Pewnie finał będzie taki, że wyprofilują zakręty, zrobią wiadukt w Gaju, zetną zakręt w Bęczarce, wiadukt w Jaworniku, dołożą ekrany i zostanie jak jest.
Będzie stanie w korkach przez kilka lat. Chyba tego kosztu zupełnie nie wzięli pod uwagę.
W dniu jej oddania może już na świecie nie być Kaczyńskiego i może Tuska, a obecna dyrekcja będzie na zasłużonej emeryturze.
Więc, granie kosztami przy kluczowej inwestycji, jest nieporozumieniem.
Co do burmistrza, mógł temat planu załatwić z Adamczykiem dwa lata temu.
Wszyscy krzyczą jak mają niewiele do powiedzenia, a gdy mają, siedzą cicho.
Prawicowiec6 lis
Nowy Targ miał taką samą propozycję, ale ją olał.
Olkusz też nie chce podobnej propozycji.
Prawicowiec6 lis
Miał szansę z Adamczykiem, ale ją przesrał.
Prawicowiec6 lis
Ktoś upiera się przy wariancie wschodnim. Ale jeżeli S7 musi przebiegać w części po A4, to tylko wariant zachodni.
A gdyby to nie miało szans, to mimo że starosta mieszka na Górnym P. to absolutnie wiadukt nad tą dzielnicą i tunel pod Plebańską.
Patrzenie na koszty, za 15 lat jest idiotyzmem, która opcja to zbuduje nikt nie wie. Ale plan i pomysł robiony dzisiaj , musi być perspektywiczny.
Bułgaria przechodzi na euro.
Ale będzie drożyzna .
Zostają nam na wyjazdy Czechy- tanio , Węgry- taniocha, i Polska też taniocha.
Włochy, Bułgaria z euro, to drogo jak cholera .
Dobrze że nie mamy euro, bo szynka kosztowałaby 14 €, a tak to tylko 60 zł.
W trakcie pisania dostałem pozdrowienia z Kadyksu, z baru z fotką przy piwie, zapytałem o cenę 1.8 €
Odpisałem, że powinni przejść na PLN, to by im radykalnie stopa życiowa wrosła,
Tym bardziej, że oddanie tej drogi przewidziane jest na za 15 lat a w praktyce to 2045-2050,
A wyobraźnia w planowaniu jest z lat 90 tych.
A za 25 lat miasto może się rozrosnąć i dzisiejszy pseudo perspektywiczny plan, będzie prowadził przez środek miasta.
Dupa, dupa, dupa.
Prawicowiec5 lis
Nowy Targ miał dwópasmówke przez środek i Nowy Targ ominęli.
Jak był szefem GDDiA gość z Łodzi to Łódź ma ring . Jak był z Kielc to S7 kończyła się na świętokrzyskim.
A jak dyrektor jest z Myślenic, to przez środek miasta pójdzie
Via Zakopiiec.
Dupa nie dyrektor..
Przedstawiono przebiegi S7
Planujesz budowę trasy której realizacja jest na etapie konsultacji, potrwają one jeszcze rok, dwa lata. Następnie projekt parę lat, ogłoszenie przetargu rok, wyłonienie wykonawców po odwołaniach rok dwa lata, samo wykonawstwo z sześć lat……..
Planować trasę przyszłościową, która będzie taka jak Obidowa z przed wejścia do Unii Europejskiej?
No cóż. Różnimy się w ocenie.
Estakady idą nad alpejskimi miastami Austrii i w nich jest cicho. Hałas zawsze idzie do góry. A tunel- wiadomo.
Jak to analizujesz gdy mieszkasz w rynku, obiektywizm jest większy.
Boją się hałasu mieszkańcy osiedla i GP, ale bezzasadnie.
Obecna obwodnica Myślenic już teraz generuje wiele hałasu i spalin dla całej doliny Myslenickiej , a po podniesieniu parametrów ten współczynnik narośnie.
Dziwię się że Myśleniczanie Tomal, Ostrowski nie forsują przebiegu „D”
To koncepcja, by nowa S7:
• wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
• wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
• omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.
Zalety dla Myślenic
1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
4. Płynność ruchu
Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.
Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.
A jak jest?
Jak tak mówią, to pewnie w planie jest jakaś super tajemnica.
Pewnie spod Orlenu, będzie asfalt dźwiękochłonny a zakręty nachylone jak na torze bobslejowym i będzie można jechać na most nad Kazimierza Wielkiego 120km/h i to samo dalej w zakręt na wys dolnego jazu, a następnie
w zakręt pod młynem w Stróży.
Ale będzie gradka dla ścigaczy .
Ps
Na czas budowy proponowany dojazd do Krakowa przez Siepraw, Świątniki, Swoszowice.
Powrót z Zakopanego przez Kasinę Wielką
Gdy prowadzono przed laty obecną Zakopiankę, stanowiła w obecnym śladzie obwodnicę Myślenic . Obecnie przebiega przez środek miasta.
Czy np Bochnia straciła na obwodnicy?
Też nie spotkałem TAK dla S7 nigdzie. Więc to NIE było i na wschodzie i na zachodzie.
Zobaczymy co będzie przy BDI.
Pewnie banery "BDI TAK" ( żart)
Wariant zachodni służyłby Skawinie , Sułkowicom i na zachód od nich Kalwarii, Wadowicom . Ale i Myślenicom . I nie przez którekolwiek z miast, tylko obok tych miast.
Nie jesteś z Myślenic i twoim odruchem, jest utrzymanie tego co jest, bo inne mogłoby tobie zaszkodzić.
To jest dziejowa okazja dla obwodnicy Myślenic, które buduje się, dla większości miast.
Wydawało się że po to lobby myślenickie włożyło na dr. GDDiA myśleniczanina, by ten coś dla Myślenic załatwił.
Ale strach utraty stanowiska, przed groźbami osób z innych gmin, każe mu położyć uszy po sobie.
Józef Tomal: Dopóki pozostaję starostą, myślenicki szpital nie zostanie zlikwidowany
A ty w jakie branży służysz ludziom
i jak uprzejmie, uległe i profesjonalnie ?
Widzę ferment którym dwie grupy rozgrywają mecz, udawanej troski o mieszkańców .
Myślenice. Tak obchodziliśmy 107. rocznicę odzyskania niepodległości
Eddie
Nie odpowiedziałeś więc domniemywam że ruskie trole ciebie kształtują.
Gdy podziały zanikną. naraz te marsze z patriotycznych zamienią się w zwyczajowe i tradycyjne.
Obecnie różnice patriotyzmu przedstawiają się jak religie.
Ten sam Bóg, ale każda religia ma swojego jedynego.
1795–1918 – utrata niepodległości przez rozbiory
1939–1989 – utrata niepodległości w wyniku wojny i dominacji ZSRR,
A te pozostałe 6 razy wg Ciebie?
Region się budzi. Pierwszy protest przeciwko przebiegowi trasy S7 Kraków-Myślenice
To koncepcja, by nowa S7:
• wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
• wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
• omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.
⸻
Zalety dla Myślenic
1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
→ Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
→ Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
→ Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
4. Płynność ruchu
→ Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.
⸻
Wady / wyzwania
1. Bardzo wysoki koszt
→ Tunel o długości kilku kilometrów oznacza ogromne wydatki – rządowo szacuje się, że byłby nawet 2–3 razy droższy niż wariant naziemny (nawet +1 mld zł).
2. Trudne warunki geologiczne
→ Rejon Góry Plebańskiej ma złożoną budowę geologiczną – wymagałby dokładnych badań i potencjalnie kosztownych zabezpieczeń przeciw osuwiskom i wodzie gruntowej.
3. Dłuższy czas realizacji
→ Tunel oznacza co najmniej kilka lat więcej projektowania i budowy.
Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.
Dla państwa (GDDKiA) – to zbyt drogie i zbyt trudne technicznie, więc na razie jest traktowane jako „wariant rezerwowy” lub
„marzenie lokalne”.
Jeżeli ci eksperci od planowania S7, mają coś z tego odłożyć, to tych ekspertyz powinno być jeszcze kilka.
Pewnie finał będzie taki, że wyprofilują zakręty, zrobią wiadukt w Gaju, zetną zakręt w Bęczarce, wiadukt w Jaworniku, dołożą ekrany i zostanie jak jest.
Burmistrz domaga się wariantu wschodniego drogi S7 Kraków-Myślenice. Co zrobi jeśli GDDKiA nie uwzględni jego postulatów?
Będzie stanie w korkach przez kilka lat. Chyba tego kosztu zupełnie nie wzięli pod uwagę.
W dniu jej oddania może już na świecie nie być Kaczyńskiego i może Tuska, a obecna dyrekcja będzie na zasłużonej emeryturze.
Więc, granie kosztami przy kluczowej inwestycji, jest nieporozumieniem.
Co do burmistrza, mógł temat planu załatwić z Adamczykiem dwa lata temu.
Wszyscy krzyczą jak mają niewiele do powiedzenia, a gdy mają, siedzą cicho.
Nowy Targ miał taką samą propozycję, ale ją olał.
Olkusz też nie chce podobnej propozycji.
Miał szansę z Adamczykiem, ale ją przesrał.
Ktoś upiera się przy wariancie wschodnim. Ale jeżeli S7 musi przebiegać w części po A4, to tylko wariant zachodni.
A gdyby to nie miało szans, to mimo że starosta mieszka na Górnym P. to absolutnie wiadukt nad tą dzielnicą i tunel pod Plebańską.
Patrzenie na koszty, za 15 lat jest idiotyzmem, która opcja to zbuduje nikt nie wie. Ale plan i pomysł robiony dzisiaj , musi być perspektywiczny.
Euro za i przeciw
Bułgaria przechodzi na euro.
Ale będzie drożyzna .
Zostają nam na wyjazdy Czechy- tanio , Węgry- taniocha, i Polska też taniocha.
Włochy, Bułgaria z euro, to drogo jak cholera .
Dobrze że nie mamy euro, bo szynka kosztowałaby 14 €, a tak to tylko 60 zł.
W trakcie pisania dostałem pozdrowienia z Kadyksu, z baru z fotką przy piwie, zapytałem o cenę 1.8 €
Odpisałem, że powinni przejść na PLN, to by im radykalnie stopa życiowa wrosła,
GDDKiA prezentuje 6 wariantów trasy S7 Kraków-Myślenice. Wszystkie przebiegają przez Myślenice
Tym bardziej, że oddanie tej drogi przewidziane jest na za 15 lat a w praktyce to 2045-2050,
A wyobraźnia w planowaniu jest z lat 90 tych.
A za 25 lat miasto może się rozrosnąć i dzisiejszy pseudo perspektywiczny plan, będzie prowadził przez środek miasta.
Dupa, dupa, dupa.
Nowy Targ miał dwópasmówke przez środek i Nowy Targ ominęli.
Jak był szefem GDDiA gość z Łodzi to Łódź ma ring . Jak był z Kielc to S7 kończyła się na świętokrzyskim.
A jak dyrektor jest z Myślenic, to przez środek miasta pójdzie
Via Zakopiiec.
Dupa nie dyrektor..
Ja osobiście liczyłem, że zadba ominięcie Raby.