Nie będzie dobrze zaprojektowany tak jakbyśmy chcieli tj. wiadukt i tunel wysoko nad domami. Górne przedmieście jest 350 mnpm a zakopianka w Struży 300 mnpm projektanci chcą wejść w ziemię na górnym możliwe jak najniżej bo tunel i tak będzie musiał opadać w dół. Efekt taki S7 pójdzie z dalinu po ziemi ile się da, krótka niska estakada i tunel możliwe jak najniżej. Jak nie macie wyobraźni to sobie zobaczcie estakadę w lasku jak to wygląda. Syf kiła mogiła.
Może tunel iść w dół, i czym wyżej wejdzie do plebańskiej, tym będzie krótszy.
Prawicowiec10 godz.
Ogru napisał/a:
Nie będzie dobrze zaprojektowany tak jakbyśmy chcieli tj. wiadukt i tunel wysoko nad domami. Górne przedmieście jest 350 mnpm a zakopianka w Struży 300 mnpm projektanci chcą wejść w ziemię na górnym możliwe jak najniżej bo tunel i tak będzie musiał opadać w dół. Efekt taki S7 pójdzie z dalinu po ziemi ile się da, krótka niska estakada i tunel możliwe jak najniżej. Jak nie macie wyobraźni to sobie zobaczcie estakadę w lasku jak to wygląda. Syf kiła mogiła.
Może tunel iść w dół, i czym wyżej wejdzie do plebańskiej, tym będzie krótszy.
Prawicowiec17 lis
Osiedlowiec napisał/a:
Nie napisałem, że ma to sens.
Moje pytania dotyczyły tylko wykonalności, tego czy da się tak zrobić? Skoro na już istniejącym fragmencie S7 jest zejście z 120km/h do 80kmh. Ta miejscowa zmiana nie zmienia tam chyba statusu drogi.
Może i wiadukt ponad Górnym to najlepsze wyjście? Warto chyba jednak by był jakoś odizolowany od miasta. Jakoś zamknięty/obudowany ekranami? Taki tunel ale nie tunel.
Pełna zgoda.
Odepchnąć S7 od środka miasta, bez względu na koszty, robiąc najnowocześniejsze konstrukcje, zabezpieczenia i technologie, w miejscach przechodzących nad miastem.
Przecież inna S-ka, podobnie przechodzi nad uzdrowiskiem Węgierska Górka .
„Moja opinia
Biorąc pod uwagę powyższe:
• Uważam, że tunel pod Górą Plebańską (lub inny tunelowy wariant) jest bardziej optymalny, jeśli spojrzeć z perspektywy mieszkańców Myślenic i ochrony środowiska.
• Choć koszt będzie znacznie większy, korzyści w postaci mniejszego hałasu, lepszego zintegrowania trasy z miastem oraz mniejszego wpływu na krajobraz mogą przeważać długoterminowo.
• Dodatkowo, jeśli tunel zostanie dobrze zaprojektowany, ruch tranzytowy będzie odseparowany, co może poprawić jakość życia lokalnej społeczności.”
Prawicowiec15 lis
Osiedlowiec napisał/a:
Chyba nie musi być 120km/h przez miasto? Obecnie na odcinku jest 70km/h przy zjazdach/włączeniach na Zarabie, a za Lubniem jest 80km/h i to na S7. Czyli można miejscowo obniżać prędkość? Może da się to przerobić, by podnieść z 70 na 80?
Planujesz budowę trasy której realizacja jest na etapie konsultacji, potrwają one jeszcze rok, dwa lata. Następnie projekt parę lat, ogłoszenie przetargu rok, wyłonienie wykonawców po odwołaniach rok dwa lata, samo wykonawstwo z sześć lat……..
Planować trasę przyszłościową, która będzie taka jak Obidowa z przed wejścia do Unii Europejskiej?
Prawicowiec12 lis
Sigwald napisał/a:
Tutaj dokladnie odwrotnie. Większe oddziaływanie na mieszkańców, Myślenice to nie tylko Górne przedmieście. Myślisz ze jak zamknie się centrum od zachodu to będzie mniejsze oddziaływanie na mieszkańców, zastanów się. Tak samo szpecaca estakada bedzie wybitnym zachowaniem walorow krajobrazowych, śmieszne :)
No cóż. Różnimy się w ocenie.
Estakady idą nad alpejskimi miastami Austrii i w nich jest cicho. Hałas zawsze idzie do góry. A tunel- wiadomo.
Jak to analizujesz gdy mieszkasz w rynku, obiektywizm jest większy.
Boją się hałasu mieszkańcy osiedla i GP, ale bezzasadnie.
Obecna obwodnica Myślenic już teraz generuje wiele hałasu i spalin dla całej doliny Myslenickiej , a po podniesieniu parametrów ten współczynnik narośnie.
Prawicowiec11 lis
Dziwię się że Myśleniczanie Tomal, Ostrowski nie forsują przebiegu „D”
To koncepcja, by nowa S7:
• wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
• wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
• omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.
Zalety dla Myślenic
1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
4. Płynność ruchu
Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.
Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.
Prawicowiec10 lis
Marioosz napisał/a:
Będzie jak z estakadą w Lasku koło Nowego Targu.
A jak jest?
Prawicowiec9 lis
Vero napisał/a:
No ciekawe, jak sam dyrektor Ostrowski ten wariant promuje. Na spotkaniu również wiele Gmin, czy nawet Starosta mówili o tym wariancie jako najlepszym z przedstawionych.
Jak tak mówią, to pewnie w planie jest jakaś super tajemnica.
Pewnie spod Orlenu, będzie asfalt dźwiękochłonny a zakręty nachylone jak na torze bobslejowym i będzie można jechać na most nad Kazimierza Wielkiego 120km/h i to samo dalej w zakręt na wys dolnego jazu, a następnie
w zakręt pod młynem w Stróży.
Ale będzie gradka dla ścigaczy .
Ps
Na czas budowy proponowany dojazd do Krakowa przez Siepraw, Świątniki, Swoszowice.
Powrót z Zakopanego przez Kasinę Wielką
Prawicowiec7 lis
Sigwald napisał/a:
Jaka dziejowa szansa? Myślenice nie jest 100tys aglomeracja zeby robic obwodnice i zamykac takie małe miasto w kotle.
Gdy prowadzono przed laty obecną Zakopiankę, stanowiła w obecnym śladzie obwodnicę Myślenic . Obecnie przebiega przez środek miasta.
Czy np Bochnia straciła na obwodnicy?
Prawicowiec6 lis
Vero napisał/a:
a to ciekawe bo dużo tam jeździłem swego czasu np. przez Radziszów i na co drugim płocie wisiał baner "STOP S7" albo "NIE dla S7" - dla tych miast co wymieniłeś jest BDI, która staje się ich obwodnicą, S7 z całym ruchem turystycznym i tranzytem jest im do niczego niepotrzebna. Poza tym S7 leci z Warszawy do wschodniej części Krakowa, więc początek musi być na wschodniej stronie obwodnicy, żeby to miało sens.
Też nie spotkałem TAK dla S7 nigdzie. Więc to NIE było i na wschodzie i na zachodzie.
Zobaczymy co będzie przy BDI.
Pewnie banery "BDI TAK" ( żart)
Prawicowiec6 lis
Vero napisał/a:
Jeśli Myślenice nie chciałyby się zgodzić na przejście po starym śladzie to jakim prawem zmuszać inne miejscowości, żeby godziły się na budowę po nowym. Przecież gdyby pojawiły się warianty wschodnie, to wszystkie miejscowości tam by od razu zarzuciły, że jakim prawem one mają być niszczone, skoro jest opcja starego śladu przez Myślenice, która jest znacznie mniej inwazyjna. Mi się wydaje, że wariant E jest już przesądzony i obiektywnie jest to po prostu najlepszy wariant.
Wariant zachodni służyłby Skawinie , Sułkowicom i na zachód od nich Kalwarii, Wadowicom . Ale i Myślenicom . I nie przez którekolwiek z miast, tylko obok tych miast.
Opis tematu szpitala to podpuszczanie ludzi przeciwko komuś, a później udawanie obrońcy –
To technika manipulacyjna, w której:
1. tworzy się problem (np. podburza opinię publiczną przeciwko osobie),
2. wywołuje reakcję (oburzenie, strach, konflikt),
3. a następnie przedstawia się siebie jako rozwiązanie, np. obrońcę tej osoby, tematu.
W propagandzie politycznej jest to dość często omawiane zjawisko.
Polega na tym, że manipulator najpierw szkodzi danej osobie, a potem przedstawia siebie jako jej „wybawiciela”.
To rodzaj budowania fałszywego wizerunku opiekuna.
Eddie
Nie odpowiedziałeś więc domniemywam że ruskie trole ciebie kształtują.
Prawicowiec12 lis
Gdy podziały zanikną. naraz te marsze z patriotycznych zamienią się w zwyczajowe i tradycyjne.
Obecnie różnice patriotyzmu przedstawiają się jak religie.
Ten sam Bóg, ale każda religia ma swojego jedynego.
Prawicowiec12 lis
1795–1918 – utrata niepodległości przez rozbiory
1939–1989 – utrata niepodległości w wyniku wojny i dominacji ZSRR,
To koncepcja, by nowa S7:
• wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
• wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
• omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.
⸻
Zalety dla Myślenic
1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
→ Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
→ Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
→ Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
4. Płynność ruchu
→ Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.
⸻
Wady / wyzwania
1. Bardzo wysoki koszt
→ Tunel o długości kilku kilometrów oznacza ogromne wydatki – rządowo szacuje się, że byłby nawet 2–3 razy droższy niż wariant naziemny (nawet +1 mld zł).
2. Trudne warunki geologiczne
→ Rejon Góry Plebańskiej ma złożoną budowę geologiczną – wymagałby dokładnych badań i potencjalnie kosztownych zabezpieczeń przeciw osuwiskom i wodzie gruntowej.
3. Dłuższy czas realizacji
→ Tunel oznacza co najmniej kilka lat więcej projektowania i budowy.
Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.
Dla państwa (GDDKiA) – to zbyt drogie i zbyt trudne technicznie, więc na razie jest traktowane jako „wariant rezerwowy” lub
„marzenie lokalne”.
Prawicowiec8 lis
Jeżeli ci eksperci od planowania S7, mają coś z tego odłożyć, to tych ekspertyz powinno być jeszcze kilka.
Prawicowiec8 lis
Pewnie finał będzie taki, że wyprofilują zakręty, zrobią wiadukt w Gaju, zetną zakręt w Bęczarce, wiadukt w Jaworniku, dołożą ekrany i zostanie jak jest.
Będzie stanie w korkach przez kilka lat. Chyba tego kosztu zupełnie nie wzięli pod uwagę.
W dniu jej oddania może już na świecie nie być Kaczyńskiego i może Tuska, a obecna dyrekcja będzie na zasłużonej emeryturze.
Więc, granie kosztami przy kluczowej inwestycji, jest nieporozumieniem.
Co do burmistrza, mógł temat planu załatwić z Adamczykiem dwa lata temu.
Wszyscy krzyczą jak mają niewiele do powiedzenia, a gdy mają, siedzą cicho.
Prawicowiec6 lis
Nowy Targ miał taką samą propozycję, ale ją olał.
Olkusz też nie chce podobnej propozycji.
Kocham PiS
Straszni buce są w sejmie z PiS.
Pomijając patriotyzm do szmalu,
zwykli szmaciarze, jak będzie agresja spierdzielą na Węgry, wszyscy.
To taka sugestia, po nieudanej agresji na Polskę.
Przedstawiono przebiegi S7
Może tunel iść w dół, i czym wyżej wejdzie do plebańskiej, tym będzie krótszy.
Może tunel iść w dół, i czym wyżej wejdzie do plebańskiej, tym będzie krótszy.
Pełna zgoda.
Odepchnąć S7 od środka miasta, bez względu na koszty, robiąc najnowocześniejsze konstrukcje, zabezpieczenia i technologie, w miejscach przechodzących nad miastem.
Przecież inna S-ka, podobnie przechodzi nad uzdrowiskiem Węgierska Górka .
„Moja opinia
Biorąc pod uwagę powyższe:
• Uważam, że tunel pod Górą Plebańską (lub inny tunelowy wariant) jest bardziej optymalny, jeśli spojrzeć z perspektywy mieszkańców Myślenic i ochrony środowiska.
• Choć koszt będzie znacznie większy, korzyści w postaci mniejszego hałasu, lepszego zintegrowania trasy z miastem oraz mniejszego wpływu na krajobraz mogą przeważać długoterminowo.
• Dodatkowo, jeśli tunel zostanie dobrze zaprojektowany, ruch tranzytowy będzie odseparowany, co może poprawić jakość życia lokalnej społeczności.”
Planujesz budowę trasy której realizacja jest na etapie konsultacji, potrwają one jeszcze rok, dwa lata. Następnie projekt parę lat, ogłoszenie przetargu rok, wyłonienie wykonawców po odwołaniach rok dwa lata, samo wykonawstwo z sześć lat……..
Planować trasę przyszłościową, która będzie taka jak Obidowa z przed wejścia do Unii Europejskiej?
No cóż. Różnimy się w ocenie.
Estakady idą nad alpejskimi miastami Austrii i w nich jest cicho. Hałas zawsze idzie do góry. A tunel- wiadomo.
Jak to analizujesz gdy mieszkasz w rynku, obiektywizm jest większy.
Boją się hałasu mieszkańcy osiedla i GP, ale bezzasadnie.
Obecna obwodnica Myślenic już teraz generuje wiele hałasu i spalin dla całej doliny Myslenickiej , a po podniesieniu parametrów ten współczynnik narośnie.
Dziwię się że Myśleniczanie Tomal, Ostrowski nie forsują przebiegu „D”
To koncepcja, by nowa S7:
• wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
• wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
• omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.
Zalety dla Myślenic
1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
4. Płynność ruchu
Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.
Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.
A jak jest?
Jak tak mówią, to pewnie w planie jest jakaś super tajemnica.
Pewnie spod Orlenu, będzie asfalt dźwiękochłonny a zakręty nachylone jak na torze bobslejowym i będzie można jechać na most nad Kazimierza Wielkiego 120km/h i to samo dalej w zakręt na wys dolnego jazu, a następnie
w zakręt pod młynem w Stróży.
Ale będzie gradka dla ścigaczy .
Ps
Na czas budowy proponowany dojazd do Krakowa przez Siepraw, Świątniki, Swoszowice.
Powrót z Zakopanego przez Kasinę Wielką
Gdy prowadzono przed laty obecną Zakopiankę, stanowiła w obecnym śladzie obwodnicę Myślenic . Obecnie przebiega przez środek miasta.
Czy np Bochnia straciła na obwodnicy?
Też nie spotkałem TAK dla S7 nigdzie. Więc to NIE było i na wschodzie i na zachodzie.
Zobaczymy co będzie przy BDI.
Pewnie banery "BDI TAK" ( żart)
Wariant zachodni służyłby Skawinie , Sułkowicom i na zachód od nich Kalwarii, Wadowicom . Ale i Myślenicom . I nie przez którekolwiek z miast, tylko obok tych miast.
Wybudują drogi wzdłuż zakopianki w Krzyszkowicach. Będą gotowe w 2028 roku
Czyli powolne przywracanie parametrów S-ki.
Można powiedzieć że budowa S7 Kraków Myślenice trwa.
Po cholerę te konsultacje?
Radni debatowali o „fuzji” i programie naprawczym szpitala. Jaka przyszłość czeka myślenicką placówkę?
Opis tematu szpitala to podpuszczanie ludzi przeciwko komuś, a później udawanie obrońcy –
To technika manipulacyjna, w której:
1. tworzy się problem (np. podburza opinię publiczną przeciwko osobie),
2. wywołuje reakcję (oburzenie, strach, konflikt),
3. a następnie przedstawia się siebie jako rozwiązanie, np. obrońcę tej osoby, tematu.
W propagandzie politycznej jest to dość często omawiane zjawisko.
Polega na tym, że manipulator najpierw szkodzi danej osobie, a potem przedstawia siebie jako jej „wybawiciela”.
To rodzaj budowania fałszywego wizerunku opiekuna.
Józef Tomal: Dopóki pozostaję starostą, myślenicki szpital nie zostanie zlikwidowany
A ty w jakie branży służysz ludziom
i jak uprzejmie, uległe i profesjonalnie ?
Widzę ferment którym dwie grupy rozgrywają mecz, udawanej troski o mieszkańców .
Myślenice. Tak obchodziliśmy 107. rocznicę odzyskania niepodległości
Eddie
Nie odpowiedziałeś więc domniemywam że ruskie trole ciebie kształtują.
Gdy podziały zanikną. naraz te marsze z patriotycznych zamienią się w zwyczajowe i tradycyjne.
Obecnie różnice patriotyzmu przedstawiają się jak religie.
Ten sam Bóg, ale każda religia ma swojego jedynego.
1795–1918 – utrata niepodległości przez rozbiory
1939–1989 – utrata niepodległości w wyniku wojny i dominacji ZSRR,
A te pozostałe 6 razy wg Ciebie?
Region się budzi. Pierwszy protest przeciwko przebiegowi trasy S7 Kraków-Myślenice
To koncepcja, by nowa S7:
• wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
• wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
• omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.
⸻
Zalety dla Myślenic
1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
→ Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
→ Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
→ Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
4. Płynność ruchu
→ Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.
⸻
Wady / wyzwania
1. Bardzo wysoki koszt
→ Tunel o długości kilku kilometrów oznacza ogromne wydatki – rządowo szacuje się, że byłby nawet 2–3 razy droższy niż wariant naziemny (nawet +1 mld zł).
2. Trudne warunki geologiczne
→ Rejon Góry Plebańskiej ma złożoną budowę geologiczną – wymagałby dokładnych badań i potencjalnie kosztownych zabezpieczeń przeciw osuwiskom i wodzie gruntowej.
3. Dłuższy czas realizacji
→ Tunel oznacza co najmniej kilka lat więcej projektowania i budowy.
Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.
Dla państwa (GDDKiA) – to zbyt drogie i zbyt trudne technicznie, więc na razie jest traktowane jako „wariant rezerwowy” lub
„marzenie lokalne”.
Jeżeli ci eksperci od planowania S7, mają coś z tego odłożyć, to tych ekspertyz powinno być jeszcze kilka.
Pewnie finał będzie taki, że wyprofilują zakręty, zrobią wiadukt w Gaju, zetną zakręt w Bęczarce, wiadukt w Jaworniku, dołożą ekrany i zostanie jak jest.
Burmistrz domaga się wariantu wschodniego drogi S7 Kraków-Myślenice. Co zrobi jeśli GDDKiA nie uwzględni jego postulatów?
Będzie stanie w korkach przez kilka lat. Chyba tego kosztu zupełnie nie wzięli pod uwagę.
W dniu jej oddania może już na świecie nie być Kaczyńskiego i może Tuska, a obecna dyrekcja będzie na zasłużonej emeryturze.
Więc, granie kosztami przy kluczowej inwestycji, jest nieporozumieniem.
Co do burmistrza, mógł temat planu załatwić z Adamczykiem dwa lata temu.
Wszyscy krzyczą jak mają niewiele do powiedzenia, a gdy mają, siedzą cicho.
Nowy Targ miał taką samą propozycję, ale ją olał.
Olkusz też nie chce podobnej propozycji.
Miał szansę z Adamczykiem, ale ją przesrał.