A jakie piękne cięcia zapowiadają się od 1.01.2024 na lini A1
W Myślenicach od 5.30 do 7.00 oraz 08:15 do 12.00 będzie hulać wiatr oraz między 15.3O a 17.15 ….
Z Krakowa między 10.15 a 13.15 pusto oraz 14.00 a 15.30 też …. miało być tak fajnie … projektowany rozkład z dokumentów przetargowych (podglądowy) można znaleźć pod linkiem : https://platformazakupowa.pl/transakcja/856851
Załączniki 11-21 zadanie 1 Myślenice
przepraszam M1 była od pon do pt o 21:58, 22:50 oraz w piątki 23:50 i w dni poprzedzającej święta i się nie opłacało ale jednak jeździliśmy bo to Europa a nie Azja! w sobotę 22:20 i 23:20 i tak było od 05.09.2021 do 30,09.2022!
Nikt tak nie pomyślał... tylko nie chcieliśmy dopuścić do sytuacji, że autobusy nie wyjadą z dnia na dzień... we wrześniu widoczny był spadek a nie zwyżka ilości osób - mnie ponad 3 tyś osób niż w sierpniu i lipcu (program fiskalny nie kłamie a każdy dostawał bilet); każdy z nas zaczął oszczędzać... zauważalne było, że autobusy ppld jadą pełne do Myślenic a po 18.00 wracają już na pusto do Krakowa (min. 30 osób po 8 zł = 240 zł to koszty przejazdu w 1 stronę a autobus jechał tam i powrót wiec 60 na kurs - bez kosztów zakupu i amortyzacji)... obciąć się nie dało bo nie było by ostatnich kursów z Krakowa do Myślenic bo 20.50, 21:58 i 22:50 to autobusy, które kończyły w Myslenicach i rano zaczynały; za parę dni na naszym profilu będzimy podawać jak działa tranpsort aby każdy był świadomy kosztów i pełne autobusy nie oznaczają, iż kurs zarabia bo nikt nie wie, że np. wjazd na MDA to kwota aż 35 złotych za każdy kurs...
Tomasz Stanek8 paź 2022
Aby gmina mogła zorganizować linie do Krakowa jako "organizator przewozów" musiałaby zawrzeć umowy z powiatem myślenickim + powiatem krakowskim i gmina Kraków i powołać związek powiatowy lub gminny..
Organizatorem publicznego transportu zbiorowego ze względu na obszar działania lub zasięg przewozów w myśl zaś art. 7 ust. 1 pkt 2 u.p.t.z. jest związek międzygminny – na linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej w gminnych przewozach pasażerskich, na obszarze tworzących związek międzygminny. Do zadań organizatora należy między innymi organizowanie publicznego transportu zbiorowego (art. 8 pkt 2 u.p.t.z.). W art. 15 ust. 1 u.p.t.z. określono przykładowo zadania organizatora publicznego transportu zbiorowego.
Poza tym - za co kupić autobusy? można z "Polskiego Ładu" + zatrudnić kierowców + stworzyć bazę serwisową + własny dworzec + koordynację + nadzorować.... przy 6 autobusach potrzebnych jest około 20 kierowców... 2 dyspozytorów + ktoś od serwisów + ktoś kto to zepnie ale z pasją a nie Prezes bo od zawsze był Prezesem..
W 2020 roku MPK za 7 kursów z Myślenic do Krakowa - ale Borek Fałęcki chciało 700 tyś zlotych... ale tu się nie udało więc przyszedł MPKS z linia M1....
Tomasz Stanek8 paź 2022
linia M1 relacji Kraków - Myślenice -> nie miała żadnych dotacji, była to linia w 100% komercyjna; linia miejska (MO) po Myślenicach - dostawaliśmy około 2.90 za km; linia M2 -- Myslenice - Poręba (bez dofinansowania); linia U - rekompensta miała być na poziomie 3,99 za km - ale od 27.07.2022 czekaliśmy na umowę aż do 08,09.,2022 (43 dni...) ileż można...
Tomasz Stanek8 paź 2022
Gmina wiedziała wcześniej o naszej decyzji (19.09) na co mam odpowiednie maila i screeny ale zwlekała i prosiła aby nie nie publikować, my dłuźej nie mogliśmy czekać i opublikowaliśmy post w sobotę ... w pt nawet po rozmowie telefonicznej wysłaliśmy maila z treścią do odpowiednich osób i nawet nie mieli zastrzeżeń ale prosili byśmy się wstrzymali jeszcze pare dni.. ---- co by było gdybyśmy Wam przekazali wiadomość 30.09.2022? Poza tym o takowej decyzji juź rozmawialiśmy od lipca wiec były sugestie aby ograniczyć kursy... więc co mieliśmy od 20.00 nie jeździć? Kwestia finansowe - gmina nie może ---- tylko Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych w formie przetargu i maks. 3 zl za km -- a dziś 1 l ON już prawie 8 zł... a obniżony VAT jest do 30.10.2022....
Tomasz Stanek8 paź 2022
w samo sedno !
Tomasz Stanek8 paź 2022
a jaka umowa? My nie mieliśmy żadnej umowy na komunikację dla linii M1 -- to była komercyjna linia prowadzona na własne ryzyko przedsiębiorcy ... Gmina wiedziała wcześniej o naszej decyzji (19.09) na co mam odpowiednie maila i screeny ale zwlekała i prosiła aby nie nie publikować, my dłuźej nie mogliśmy czekać i opublikowaliśmy post w sobotę ... w pt nawet po rozmowie telefonicznej wysłaliśmy maila z treścią do odpowiednich osób i nawet nie mieli zastrzeżeń ale prosili byśmy się wstrzymali jeszcze pare dni.. ---- co by było gdybyśmy Wam przekazali wiadomość 30.09.2022?
Tomasz Stanek7 paź 2022
se vrati za jakiś czas ... ale z deskami 2023/2024 rocznikowo i na innych zasadach i zdala od jednostek samorządu terytorialnego (wszelakich)... nowi muszą ruszyć tyłek na linie a nie oglądać jak im zer na koncie przybywa... linią trza żyć przez 20 godzin na dobę... linia to jak organizm żywy...
105 tys to za 3 miesiące --- i tylko 14.5 km w jedna stronę i 14.5 w stronę czyli 58 zł za kurs --- może nie wiece ale sam wjazd na MDA w Krakowie od 01.07..2022 kosztuje 27 zł + podatek VAT a do tego 6.5 za wjazd na Dekadę.... wiec 33.5 złotego to opłaty przystankowe
Tomasz Stanek2 paź 2022
podobno a po 2 tygodniach bedą na złom jak to zrobiee... myśleli, że ja wydzierżawią to będą mieć klientów bo żółty przyciągnie.. podobno tez zezwolenie miałem oddać ale nikt nie wie, że wtedy dalej my odpowiadamy za wszystko... cóż.... uprzedzałem od lipca, że sytuacja taka może nastąpić stad moje spotkania w gminie i pisma do wojewody, a gmina wiedziała od 19.09.2022 ale zwlekała z informacją i wielkie zdziwienie w sobotę (w pt Mat i inny dostali wzór informacji jaka zostanie opublikowana...)
Tomasz Stanek1 paź 2022
gmina wiedziała od 19,09 ale zwlekała.... tzn. jeden z Burmistrzów ale maja takie zaufanie do siebie, że jeden drugiemu chyba nie powiedział przez parę dni o decyzji... :) idealny układ jak nie maja zaufania do siebie
Tomasz Stanek1 paź 2022
taki przewoźnik, że od MPKS chce wynająć autobusy by nadal spijać śmietankę!
Poza tym to konsorcjum 3 fim: JKA, Sioła, Langowski
Gmina wiedziała od 19.09 ale moim zdaniem jeden drugiemu przez 3-4 dni nie przekazał informacji - takie zaufanie mają do siebie.. życzę im powodzenia na dalszej drodze współpracy
Gmina MYslenice pieniędzy nie ma i nie będzie mieć... są na telefon z podatków nasz wszystkich
Tomasz Stanek1 paź 2022
Nie musisz się martwić o nasze fundusze! Dofinansowanie do linii M1 - nigdy nie istniało!
Komornik nas nie będzie licytował! A dla mnie nie jest hańbą iść pracować na zmywak po 17 zł netto za godzinę! Firma ma się dobrze ale obecne warunki są jakie są, poczekamy na lepsze czasy
Tomasz Stanek1 paź 2022
Wszyscy nasi kierowca dostali nowe oferty pracy w okolicy lub w Krakowie!
Nikt nie zostaje bez pracy ---
Tomasz Stanek1 paź 2022
ustawka to nie była! raczej koniecznośc!
O problemie i finansowaniu były rozmowy prowadzone od lipca! Zawsze to samo, przeciąganie w czasie, że nie ma pieniędzy + możliwości prawnej na dopłatę, tylko Marszałek jako linia użyteczności publicznej --- która tak naprawdę tu nie jest potrzeba... dołożyli jeden przystanek (Mogilany Rynek) by linia mogła powstać a te pieniądze są potrzebne gdzie indziej np. w sołectwie Książnice koło Gdowa, gdzie nie ma nawet 1 kursu dziennie nigdzie a Marszałek napisał, że kasy nie ma i nie będzie!
problem był sygnalizowany już w lipcu, sierpniu ale niestety Panowie chyba, nie zdawali sobie sprawy... zawsze były obiecanki,, że tylko Marszałek moze dofinansować poprzez linie użyteczności publicznej a gmina nie może... a jednak może...
ale przecież tak jest! Kowal zamiast 6.40 jechać z Dekady jedzie 15./17 min póżniej; z Krakowa zamiast 16.50 jedzie przed M1 wyjeżdżającym o 16.45 ---- życie, my się na siłe kopać z nimi nie będziemy - a odpowiednie służby nie robią nic lub robią to opieszale.. na pismo z dnia 25.09 KPP w Myślenicach zabrała się dopiero parę dni temu do pracy.
Tomasz Stanek23 sty 2022
Dzięki a to od Was zależy czy pozostaniemy - pamiętajcie, że na lini M1 nie mamy żadnej dopłaty! dosłownie zero!
Tomasz Stanek23 sty 2022
TAK! był przetarg i starało się wielu konkurentów ale obecny aneks do umowy na linię użyteczności publicznej jest do 30.03 a potem będzie nowy i raczej nasz żółty autobus z tymi 5/6 kursami zniknie bo paliwo jest droższe niż rok temu, AD BLUE poszło o 200-300% w górę, e-toll o 100% od 1 stycznia 2022 itd... a Urząd Marszłkowski jeszcze obniżył stawkę za wzkm!
A1 niezłe cięcia się pojawia od 1.01.2024
A jakie piękne cięcia zapowiadają się od 1.01.2024 na lini A1
W Myślenicach od 5.30 do 7.00 oraz 08:15 do 12.00 będzie hulać wiatr oraz między 15.3O a 17.15 ….
Z Krakowa między 10.15 a 13.15 pusto oraz 14.00 a 15.30 też …. miało być tak fajnie … projektowany rozkład z dokumentów przetargowych (podglądowy) można znaleźć pod linkiem :
https://platformazakupowa.pl/transakcja/856851
Załączniki 11-21 zadanie 1 Myślenice
Kryzys komunikacyjny dobiega końca? W poniedziałek 17 października na trasę Myślenice-Kraków wyjeżdża nowy przewoźnik
2006 rok - wszelkie dane są na www.bezpiecznyautobus.gov.pl
nr rej. KRA244AG
przepraszam M1 była od pon do pt o 21:58, 22:50 oraz w piątki 23:50 i w dni poprzedzającej święta i się nie opłacało ale jednak jeździliśmy bo to Europa a nie Azja! w sobotę 22:20 i 23:20 i tak było od 05.09.2021 do 30,09.2022!
Za nami tydzień bez żółtych autobusów. Kiedy na trasę wyjedzie nowy przewoźnik?
Nikt tak nie pomyślał... tylko nie chcieliśmy dopuścić do sytuacji, że autobusy nie wyjadą z dnia na dzień... we wrześniu widoczny był spadek a nie zwyżka ilości osób - mnie ponad 3 tyś osób niż w sierpniu i lipcu (program fiskalny nie kłamie a każdy dostawał bilet); każdy z nas zaczął oszczędzać... zauważalne było, że autobusy ppld jadą pełne do Myślenic a po 18.00 wracają już na pusto do Krakowa (min. 30 osób po 8 zł = 240 zł to koszty przejazdu w 1 stronę a autobus jechał tam i powrót wiec 60 na kurs - bez kosztów zakupu i amortyzacji)... obciąć się nie dało bo nie było by ostatnich kursów z Krakowa do Myślenic bo 20.50, 21:58 i 22:50 to autobusy, które kończyły w Myslenicach i rano zaczynały; za parę dni na naszym profilu będzimy podawać jak działa tranpsort aby każdy był świadomy kosztów i pełne autobusy nie oznaczają, iż kurs zarabia bo nikt nie wie, że np. wjazd na MDA to kwota aż 35 złotych za każdy kurs...
Aby gmina mogła zorganizować linie do Krakowa jako "organizator przewozów" musiałaby zawrzeć umowy z powiatem myślenickim + powiatem krakowskim i gmina Kraków i powołać związek powiatowy lub gminny..
Organizatorem publicznego transportu zbiorowego ze względu na obszar działania lub zasięg przewozów w myśl zaś art. 7 ust. 1 pkt 2 u.p.t.z. jest związek międzygminny – na linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej w gminnych przewozach pasażerskich, na obszarze tworzących związek międzygminny. Do zadań organizatora należy między innymi organizowanie publicznego transportu zbiorowego (art. 8 pkt 2 u.p.t.z.). W art. 15 ust. 1 u.p.t.z. określono przykładowo zadania organizatora publicznego transportu zbiorowego.
Poza tym - za co kupić autobusy? można z "Polskiego Ładu" + zatrudnić kierowców + stworzyć bazę serwisową + własny dworzec + koordynację + nadzorować.... przy 6 autobusach potrzebnych jest około 20 kierowców... 2 dyspozytorów + ktoś od serwisów + ktoś kto to zepnie ale z pasją a nie Prezes bo od zawsze był Prezesem..
W 2020 roku MPK za 7 kursów z Myślenic do Krakowa - ale Borek Fałęcki chciało 700 tyś zlotych... ale tu się nie udało więc przyszedł MPKS z linia M1....
linia M1 relacji Kraków - Myślenice -> nie miała żadnych dotacji, była to linia w 100% komercyjna; linia miejska (MO) po Myślenicach - dostawaliśmy około 2.90 za km; linia M2 -- Myslenice - Poręba (bez dofinansowania); linia U - rekompensta miała być na poziomie 3,99 za km - ale od 27.07.2022 czekaliśmy na umowę aż do 08,09.,2022 (43 dni...) ileż można...
Gmina wiedziała wcześniej o naszej decyzji (19.09) na co mam odpowiednie maila i screeny ale zwlekała i prosiła aby nie nie publikować, my dłuźej nie mogliśmy czekać i opublikowaliśmy post w sobotę ... w pt nawet po rozmowie telefonicznej wysłaliśmy maila z treścią do odpowiednich osób i nawet nie mieli zastrzeżeń ale prosili byśmy się wstrzymali jeszcze pare dni.. ---- co by było gdybyśmy Wam przekazali wiadomość 30.09.2022? Poza tym o takowej decyzji juź rozmawialiśmy od lipca wiec były sugestie aby ograniczyć kursy... więc co mieliśmy od 20.00 nie jeździć? Kwestia finansowe - gmina nie może ---- tylko Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych w formie przetargu i maks. 3 zl za km -- a dziś 1 l ON już prawie 8 zł... a obniżony VAT jest do 30.10.2022....
w samo sedno !
a jaka umowa? My nie mieliśmy żadnej umowy na komunikację dla linii M1 -- to była komercyjna linia prowadzona na własne ryzyko przedsiębiorcy ... Gmina wiedziała wcześniej o naszej decyzji (19.09) na co mam odpowiednie maila i screeny ale zwlekała i prosiła aby nie nie publikować, my dłuźej nie mogliśmy czekać i opublikowaliśmy post w sobotę ... w pt nawet po rozmowie telefonicznej wysłaliśmy maila z treścią do odpowiednich osób i nawet nie mieli zastrzeżeń ale prosili byśmy się wstrzymali jeszcze pare dni.. ---- co by było gdybyśmy Wam przekazali wiadomość 30.09.2022?
se vrati za jakiś czas ... ale z deskami 2023/2024 rocznikowo i na innych zasadach i zdala od jednostek samorządu terytorialnego (wszelakich)... nowi muszą ruszyć tyłek na linie a nie oglądać jak im zer na koncie przybywa... linią trza żyć przez 20 godzin na dobę... linia to jak organizm żywy...
Kryzys komunikacyjny. Gmina znalazła przewoźnika. Pasażerów na trasie Myślenice-Kraków będą wozić busy i autobusy z Jerzmanowic
105 tys to za 3 miesiące --- i tylko 14.5 km w jedna stronę i 14.5 w stronę czyli 58 zł za kurs --- może nie wiece ale sam wjazd na MDA w Krakowie od 01.07..2022 kosztuje 27 zł + podatek VAT a do tego 6.5 za wjazd na Dekadę.... wiec 33.5 złotego to opłaty przystankowe
podobno a po 2 tygodniach bedą na złom jak to zrobiee... myśleli, że ja wydzierżawią to będą mieć klientów bo żółty przyciągnie.. podobno tez zezwolenie miałem oddać ale nikt nie wie, że wtedy dalej my odpowiadamy za wszystko... cóż.... uprzedzałem od lipca, że sytuacja taka może nastąpić stad moje spotkania w gminie i pisma do wojewody, a gmina wiedziała od 19.09.2022 ale zwlekała z informacją i wielkie zdziwienie w sobotę (w pt Mat i inny dostali wzór informacji jaka zostanie opublikowana...)
gmina wiedziała od 19,09 ale zwlekała.... tzn. jeden z Burmistrzów ale maja takie zaufanie do siebie, że jeden drugiemu chyba nie powiedział przez parę dni o decyzji... :) idealny układ jak nie maja zaufania do siebie
taki przewoźnik, że od MPKS chce wynająć autobusy by nadal spijać śmietankę!
Poza tym to konsorcjum 3 fim: JKA, Sioła, Langowski
Kryzys komunikacyjny. Jarosław Szlachetka: Robimy wzystko co w naszej mocy, aby utrzymać połączenia po 30 września
Gmina wiedziała od 19.09 ale moim zdaniem jeden drugiemu przez 3-4 dni nie przekazał informacji - takie zaufanie mają do siebie.. życzę im powodzenia na dalszej drodze współpracy
Żółte autobusy dojechały do ściany. Trasę Myślenice-Kraków będą obsługiwać do końca września
Gmina MYslenice pieniędzy nie ma i nie będzie mieć... są na telefon z podatków nasz wszystkich
Nie musisz się martwić o nasze fundusze! Dofinansowanie do linii M1 - nigdy nie istniało!
Komornik nas nie będzie licytował! A dla mnie nie jest hańbą iść pracować na zmywak po 17 zł netto za godzinę! Firma ma się dobrze ale obecne warunki są jakie są, poczekamy na lepsze czasy
Wszyscy nasi kierowca dostali nowe oferty pracy w okolicy lub w Krakowie!
Nikt nie zostaje bez pracy ---
ustawka to nie była! raczej koniecznośc!
O problemie i finansowaniu były rozmowy prowadzone od lipca! Zawsze to samo, przeciąganie w czasie, że nie ma pieniędzy + możliwości prawnej na dopłatę, tylko Marszałek jako linia użyteczności publicznej --- która tak naprawdę tu nie jest potrzeba... dołożyli jeden przystanek (Mogilany Rynek) by linia mogła powstać a te pieniądze są potrzebne gdzie indziej np. w sołectwie Książnice koło Gdowa, gdzie nie ma nawet 1 kursu dziennie nigdzie a Marszałek napisał, że kasy nie ma i nie będzie!
To ostatni dzień, kiedy żółte autobusy wyjechały na linię M1 Myślenice-Kraków. Co dalej z komunikacją zbiorową?
problem był sygnalizowany już w lipcu, sierpniu ale niestety Panowie chyba, nie zdawali sobie sprawy... zawsze były obiecanki,, że tylko Marszałek moze dofinansować poprzez linie użyteczności publicznej a gmina nie może... a jednak może...
Myślenice. Komunikacja zbiorowa w 2022 roku
linia M1 to w 100% całkowicie prywatne przedsięwzięcie Małopolska PKS Sp. z o.o.
tu masz linka:
https://bip.malopolska.pl/umwm,a,1914059,swiadczenie-uslug-w-zakresie-publicznego-transportu-zbiorowego-w-transporcie-drogowym-przewozow-o-ch.html
ale przecież tak jest! Kowal zamiast 6.40 jechać z Dekady jedzie 15./17 min póżniej; z Krakowa zamiast 16.50 jedzie przed M1 wyjeżdżającym o 16.45 ---- życie, my się na siłe kopać z nimi nie będziemy - a odpowiednie służby nie robią nic lub robią to opieszale.. na pismo z dnia 25.09 KPP w Myślenicach zabrała się dopiero parę dni temu do pracy.
Dzięki a to od Was zależy czy pozostaniemy - pamiętajcie, że na lini M1 nie mamy żadnej dopłaty! dosłownie zero!
TAK! był przetarg i starało się wielu konkurentów ale obecny aneks do umowy na linię użyteczności publicznej jest do 30.03 a potem będzie nowy i raczej nasz żółty autobus z tymi 5/6 kursami zniknie bo paliwo jest droższe niż rok temu, AD BLUE poszło o 200-300% w górę, e-toll o 100% od 1 stycznia 2022 itd... a Urząd Marszłkowski jeszcze obniżył stawkę za wzkm!