Kolej Myślenice-Kraków nazywają "trasą ludzkich krzywd". W sobotę w ramach protestu zablokują Zakopiankę

  • 14 gru 2024

    Po pierwsze, kto i od kiedy nazywa tę linię "trasą krzywd"? I czyich krzywd? Po drugie, rozumiem, że nie chcą linii kolejowej przy domach, ale kto dał im prawo wypowiadania się za całą gminę? Po trzecie, nie zgadzają się na:
    - "wyburzenia domów oraz budowę kolei w ich bliskiej odległości" - skoro wyburzą domy to kolej już nie będzie w bliskiej odległości; problem rozwiązany.
    - "retorykę stosowaną przez polityków w stylu „kolej, albo S7” - lepiej i kolej i S7?
    - "na dewastację środowiska naturalnego - wycinki lasów, niszczenia terenów zielonych, siedlisk zwierząt objętych ochroną" - szczegóły poproszę.
    Po czwarte, sprzeciwiają się:
    - "brakowi odpowiedniego zarządzania projektem pod kątem planowanej budowy na terenach podmokłych oraz osuwiskach" - skąd to wiedzą?
    - "sprzeciwiają się nieuzasadnionemu finansowo planowaniu" - może to ktoś przetłumaczyć na polski?
    I na koniec: "domagać się będą powrotu do rozmów z gminami Świątniki Górne oraz Siepraw, które były pierwotnym inicjatorem inwestycji" - a w jakim celu?

    Podsumowując, to o co im chodzi oprócz zwykłego "byle nie u mnie"?

    2

Skatepark w Myślenicach ma nowy regulamin. Jazda tylko w kasku i ochraniaczach

  • 8 gru 2024

    A to akurat bardzo prosto: najpierw nastolatek będzie się musiał wylegitymować, potem wskazać opiekuna, który też będzie musiał pokazać dowód. A jak nie to wypad z placu zabaw.

  • 29 lis 2024

    Chyba kogoś po...kręciło. Wyobraża ktoś sobie 17-latka (albo nawet 15-, czy 16-latka) który przychodzi tam z rodzicami? Albo odwrotnie - rodziców, którzy będą chcieli nadzorować nastolatków podczas ich zabawy?
    Punkt piąty też jest od czapy, bo za wypadki spowodowane np. niedbałym wykonaniem (czego użytkownik nie może ocenić), odpowiada wykonawca. To co jest, to tak jakby właściciel Hali MTK w Chorzowie, która zawaliła się w 2006 roku, powiedział, że za wypadek odpowiadają uczestnicy targów, bo tam w ogóle byli.
    A pkt 14 to już istne kuriozum.
    Myślę, że rezultat będzie taki, że albo nikt się nie będzie przejmował tym regulaminem i będą ciągle konflikty między użytkownikami a np. strażą miejską jeśli chciałaby egzekwować jego przestrzeganie, albo jego użytkownicy po prostu przeniosą się gdzie indziej.

    5 2

Myślenice. Kierowcy stoją w korku, który ma rozładować obwodnica północna. "Kiedy?"- dopytuje opozycja

  • 6 gru 2024

    Ciekawe, kiedy pojawią się pierwsze żądania uciszenia dzieci w przedszkolu?

    22

Jarosław Szlachetka: Proszę nie wmawiać mieszkańcom, że S7 przyniesie korzyści, bo tak się nie stanie. Zapewni to tylko i wyłącznie kolej

  • 2 gru 2024

    Zakłady rzemieślnicze raczej nie plajtują dlatego, że jadący do Zakopanego turyści nie chcą się przy nich zatrzymywać.

  • 29 lis 2024

    Taniej pewnie tak, prościej pewnie też, ale czy lepiej? Ile miejsca jest na parking przy Kauflandzie? Przecież musiałby on pomieścić samochody klientów sklepu i pasażerów, którzy nie zostawialiby ich na godzinę lub dwie, tylko na 9-10. Jak na taki parking można by dojechać od południa albo od zachodu? Już teraz jest to karkołomne, bo trzeba zawracać na Sobieskiego i potem na 10 metrach zmienić pas z lewego na prawy, żeby wjechać na parking Kauflandu. A przy ruchu zwiększonym o pasażerów pociągu?
    Jeśli stacja byłaby przy Kauflandzie, a parking na terenach Vistuli, to trzeba by z kolei zmienić organizację świateł na przejściu przez Słowackiego, bo zwiększyłby się ruch pieszy - czyli mielibyśmy jeszcze większe korki.
    Jeśli zaś końcowa stacja byłaby na terenach Vistuli, to przyjeżdżający zakopianką z Pcimia, czy od zachodu z Bysiny skręcaliby tylko w prawo w Przemysłową i od razu mogliby przejść na stację. Gorzej niestety mieliby jadący od wschodu, ale tutaj jest alternatywny dojazd ul. A. Marka i Drogowców (choć pewnie bez przebudowy by się nie obeszło).

    4 2

Myślenice. Radni mówią „tak” budowie połączenia kolejowego Kraków-Myślenice

  • 26 lis 2024

    Dziękuję.

    8 1
  • 26 lis 2024

    Skoro "Parówkowym skrytożercom mówimy stanowcze 'nie'", to radni mówią "tak" budoWIE połączenia kolejowego (a nie "dla budowy połączenia"). Mimo wszystko celownik w języku polskim jeszcze nie zanikł i czasem się przydaje zwłaszcza, że odpowiada na pytanie "komu to potrzebne?".

    Wiem, że burmistrz mówi "Mówię nie dla S7 przebiegającej przez teren gminy Myślenice", ale on jest tylko wuefistą, więc to inna sytuacja :-)

    11 3

Góra Dalin znika w oczach

  • 24 lis 2024
    Prawicowiec napisał/a:

    Rzeczywiście, potok nie jedzie, płynie. I zawsze w dół.

    Można się nie domyślić.

    Zastanawiam się, komu i dlaczego nie spodobała się ta odpowiedź? Masz chyba jakichś zaciekłych przeciwników...

    4
  • 24 lis 2024
    AniaBys napisał/a:

    Góra Dalin znika w oczach https://www.facebook.com/share/g/WZVmHBtZfMxR5MWJ/?mibextid=K35XfP

    A tak w ogóle, to o co chodzi? Nie mam dostępu do facebooka i nie mogę tego przeczytać. Skoro to ważne, to może opisz własnymi słowami?

    2
  • 24 lis 2024
    Prawicowiec napisał/a:

    Jadąc z Myślenic do Sułkowic Bysina skręca w lewo od drogi.
    Dalin jest po prawej stronie.

    Wszystko fajnie, ale Bysinka nie jedzie z Myślenic do Sułkowic. :-) Choć ogólnie rzecz biorąc może skręcać, to akurat nie w tym miejscu, bo to pod prąd.
    Bysina zaś jest, gdzie jest i chyba w ogóle się nie rusza.

    2

„Najpierw mieszkańcy chcą chodników, a potem jeszcze chcą ich czyszczenia. Do roboty!”

  • 24 lis 2024

    "należało by nakazać mieszkańcom bloków wspólne odśnieżanie [...] ulic na których parkują ich samochody."

    To akurat dla własnej wygody i żeby mieć gdzie parkować powinni robić bez nakazu.

    13 1

Trwa dyskusja na temat przebiegu linii kolejowej Myślenice - Kraków, ale czy to będzie się opłacać?

  • 11 lis 2024

    Pomysł z linią podwieszaną jest rzeczywiście interesujący, Ciekawe, czy brali coś takiego pod uwagę?
    Co do terenów po PKS, czy Biedronki - pomijając jak i komu je sprzedano - co one mają wspólnego z lokalizacją stacji? Przecież nie mogłaby ona - nomen omen - stać po drugiej stronie Zakopianki (w wariancie linii naziemnej), bo potrzebny byłby wiadukt nad Zakopianką albo nad wiaduktem nad ul. K. Wielkiego, albo w okolicach ul. Asnyka. Promień skrętu pociągu jest o wiele większy niż samochodu i łuki linii kolejowej muszą być większe niż łuki drogowe.
    Z punktu widzenia wykonawcy najlepsza (najtańsza) jest wersja ze stacją przy Kauflandzie. Z "punktu widzenia miasta" najlepiej, żeby stacja była na terenach po Vistuli - jest tam po prostu najwięcej miejsca.

    1 2
  • 11 lis 2024

    Dobrze się czujesz? Przecież to ma być linia osobowa.

    1

Budowa połączenia kolejowego Myślenice – Kraków to koniec kursujących na tej trasie autobusów?

  • 11 lis 2024

    Jest taka ogólna zasada, że nie powinno się używać słów, których się nie rozumie. Tu możesz sobie sprawdzić, co to jest "magistrala klejowa": https://pl.wikipedia.org/wiki/Linie_kolejowe_w_Polsce#cite_note-Raport-7 : linia magistralna to linia o prędkości maksymalnej od 120 do 250 km/h. Obstawiam, że ta, o którą Ci chodzi, będzie co najwyżej linią drugorzędną, jeśli nie nawet "znaczenia miejscowego".
    Na tej samej stronie jest informacja o liniach małoobciążonych:
    "- linia jedno- lub dwutorowa;
    - 12–15 par pociągów dziennie, nie więcej niż 3–5 pociągów na odcinku jednocześnie oraz nie więcej niż 2–3 pociągi na godzinę;
    - ruch pasażerski, towarowy lub mieszany;
    - maksymalna prędkość techniczna wynosi mniej niż 80 km/h.
    ]...] Linie te uznawane są za generator kosztów."

    Myślę, że to będzie właściwy opis linii do Krakowa. Choć co do kosztów, to trzeba by też brać pod uwagę koszty zwiększonego ruchu samochodowego i związanego z nim zanieczyszczenia powietrza, gleby, hałasu, rozbudowy obecnej Zakopianki, itp. w przypadku, gdyby linia kolejowa nie powstała.

    7 2
  • 11 lis 2024

    Dlatego przejazdy mogą być rano, po południu i wieczorem, a w godzinach mniejszego obłożenia - autobusy.

    7 2
  • 11 lis 2024

    Niby logiczne pytania, ale popadasz w absurd - to zwykła linia dojazdowa, będą potrzebni maszyniści, konduktorzy, czy też inne osoby z obsługi, ale nie prezes, wiceprezes czy sekretarka. Biorąc pod uwagę Twój komentarz pod artykułem o dyskusji o linii kolejowej do Krakowa po prostu trolujesz.

    18 5

Jarosław Szlachetka: Prowadzenie drugiej Zakopianki jest dla Myślenic i mieszkańców gminy oraz tej części powiatu niebezpieczne

  • 2 lis 2024

    Niestety, ale się mylisz. Nie trzeba szukać w Austrii, jak by to wyglądało widać na przykładzie właśnie oddanego kawałka zakopianki w Lasku: ekrany może by były najwcześniej po kilku latach od oddania. Po drugie, ewentualne ekrany podwyższą o kilka metrów wiadukt (ten przez "górnowieś"), szpecąc już dokumentnie krajobraz: między poziomem skrzyżowania ul. Sobieskiego z zakopianką, a poziomem ul. 3. Maja przy szkole Średniawskiego jest jakieś 20 metrów różnicy, więc nowa zakopianka musiałaby zostać poprowadzona w "najgłębszym miejscu" na filarach o mniej więcej takiej wysokości. Potem oczywiście jeszcze jezdnia i ... ekrany. Mamy jakieś 25 m. Jak znasz kogoś, kto mieszka np. w bloku na Gałczyńskiego, to podczas odwiedzin stań w oknie, popatrz na zachód i wyobraź sobie, że na 3. Maja stoi 10-pętrowy wieżowiec, po bokach trochę niższe, trochę dalej jeszcze niższe i wszystkie połączone są platformą. Zresztą, wizualizacja już była, chociaż nie do końca oddaje to, co byłoby widać, bo zdjęcie jest ze zbyt wysokiego poziomu: https://miasto-info.pl/myslenice/30787,pierwsze-propozycje-przebiegu-nowej-zakopianki-miedzy-krakowem-a-myslenicami-poznamy-w-2025-r-czy-prowadzic-bedzie-przez-miasto.html
    Po trzecie - ekrany nie odcinają całkowicie, nocą szum raczej byłby słyszalny, pytanie tylko z jakiej odległości. Być może dałoby się to załatwić jakąś strefą buforową w pobliżu drogi, gdzie nie można by było budować budynków mieszkalnych, ale pewnie i tak pewnie znalazłby się jakiś deweloper, który postawiłby tam "apartamenty" z dźwiękoszczelnymi oknami. Co z tymi, którzy już tam mieszkają? Przypadek Lasku pokazuje, że mieliby problem i to spory. Chyba, że zastosowano by ekrany-tunele jak w Warszawie na S8: https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/owtk9kpTURBXy9mOWYyNDIzY2Y0ZDFhMGUxODEwYmUyZGZkNTgzZTRiZS5qcGeTlQMAAM0H0M0EoZUCzQMUAMLDlQIAzQL4wsPeAAGhMAY , ale Myślenice to nie stolica i takie ekrany są raczej mało prawdopodobne.
    Po czwarte - spaliny nie zostawałyby przecież nad jezdniami. Wiatry, które przez przeważającą część roku wieją w Myślenicach z zachodu, wywiewałyby je razem z kurzem i pyłem nad miasto.

    No i jest jeszcze jedna rzecz: niestety nie można wierzyć zapewnieniom i obietnicom, że "coś się zrobi, coś będzie, albo czegoś nie będzie", bo jak już wiadukt powstanie, to nie będziemy mieli żadnej siły, żeby wyegzekwować to, do czego druga strona się zobowiązała i czego nie dotrzymała. Zostaniemy z tym wiaduktem w czarnej ...

    1

Dzielnicowi łączą siły ze strażą leśną. Wystawili 6 mandatów za nieuprawniony wjazd do lasu

  • 30 paź 2024

    Powiem krótko, naiwnyś.

    26 3

Jawornik. Tak wygląda kościół po remoncie. Prace konserwatorskie kosztowały pół miliona zł

Budynek stacji diagnostycznej Zespół Szkół Techniczno-Ekonomicznych im. M. Reja w Myślenicach, ZSTE przechodzi do historii . . .

  • 5 wrz 2024
    Lukaszz napisał/a:

    Nie zachowały się rysunki "nowego zamku".
    Został zbudowany przez Spytka Jordana, a materiały z jego rozbiórki posłużyły do budowy aktualnie znajdującego budynku się pod nr 13 na ulicy Reja (kiedyś PZPR, obecnie starostwo).

    Najdokładniejszy opis "nowego zamku" w Myślenicach znalazłem w monografii z 1900 r. profesora Kutrzeby.

    Na obszarze między Dworem Dolnowiejskim (biblioteka Pedagogiczna) a obecnie ulicą Reja znajdowała się zabudowa przydworska i fosa.

    Ciekawa jest historia jego upadku, związanego z oblężeniem Myślenic przez... wojska Polskie.

    Wiesz więcej niż wikipedyści. Może zmodyfikuj hasło w Wikipedii https://pl.wikipedia.org/wiki/Dw%C3%B3r_obronny_w_My%C5%9Blenicach , bo tam piszą, że "Dokładna lokalizacja nie jest znana; wiadomo, że znajdował się wśród mokradeł na wschód od miasta. Rozebrany w 1773 roku."

    3 1

Projektanci pokazali przebieg linii kolejowej Myślenice-Kraków. To najwyższy czas, żeby zainteresować się, czy tory biegną przez wasze działki

  • 16 sie 2024

    Myślę, że bez problemu Kaufland zgodzi się na zostanie galerią dworcową. A jeszcze lepiej odwrotnie - żeby dworzec był przybudówką do Kauflanda.

    9 1
  • 16 sie 2024

    To może - drogie dziecko - daruj sobie pisanie komentarzy do czasu, aż ochłoniesz.

    15 3