budowa kolei Myślenice-Kraków? POSTĘPY PRAC

  • 9 lip 2019

    Byłem na tym spotkaniu, powiedziałbym, że do godz 10:00 zainteresowanie mieszkańców było umiarkowane. Dwie przedstawione koncepcje jedna autorstwa firmy która wygrała przetarg na 441tys (linia czerwona na mapie w artykule) oraz druga autorstwa pracowników gminy Myślenice (linia niebieska).

    Firma wygrywając przetarg dostarczyła studium oparte na minimum 10-letnich mapach (brakowało domów z mojej okolicy budowanych w 2009r) oraz nie wysłała ludzi w teren (inaczej by nie prowadzili w kilku miejscach trasy przez nowo wybudowane domy). Pomijam fakt że chcą poprowadzić kolej pagórkami o nachyleniu od 6 do 10 stopni (limit dla kolei 3 stopnie nachylenia) na nasypach/wykopach o szerokości miejscami 40-50m, ale widać to uzasadnione ekonomicznie. Najważniejsze jest to, że ich "studium" to jeden wielki spychacz nie liczący się z istniejącymi zabudowaniami i odszkodowaniami które będzie trzeba ludziom wypłacić. Ale może tak ma być, a może powinno od nich zostać wyegzekwowane przygotowanie "lepszego" studium.

    Natomiast, wersja "niebieska" wygladała jakby starali się omijać jak najwięcej istniejących zabudowań oraz brali pod uwagę ukształtowaniu terenu. Po rozmowie z autorem tego projektu (pracownik gminy) wyglądało przynajmniej na to, że facet wybrał się w teren i obejrzał jaka jest rzeczywistość, a nie tylko patrzył na +10-letnie mapy. Oczywiście i tu nie obędzie się bez "spychacza" w kilku miejscach.

    14