Oglądał ktoś biznesplan tego połączenia kolejowego? Zanim zostanie wydane 150 mln zł, warto byłoby zobaczyć, jakie są założenia tego projektu.
Załóżmy, że linia kolejowa zostanie odbudowana w 100% z dotacji państwowej.
Ale co dalej?
Ile będzie kosztować eksploatacja?
Drezyną przecież nie będziemy jeździć, więc jaki będzie koszt zakupu, dzierżawy lub leasingu taboru do obsługi? Przecież nikt nie udostępni go za darmo.
A co z kosztami rocznej obsługi taboru — serwisu, ubezpieczenia?
Jakie będą całkowite koszty roczne eksploatacji, w tym energii, która zapewne będzie komercyjna?
Do tego dochodzą koszty obsługi — pensje pracowników, a przecież potrzebny będzie prezes, wiceprezes, kierownik, sekretarka i inne stanowiska.
Ilu pasażerów przewidują przewozić?
Jaka będzie cena biletów, jaki procent będzie miało zniżki? Bo jeśli 80% pasażerów to będą uczniowie i emeryci, może się okazać, że bez dodatkowych dopłat finansowo się to nie domknie. Ile więc trzeba będzie do tego dopłacać rocznie?
To wszystko przypomina rozdawanie super samochodów przez Buddę – wszyscy byli tym mega podjarani, ale jak przyszło co do czego, okazywało się, że nie mieli pieniędzy nawet na podstawowe ubezpieczenie.
Dokładnie, minimalna 30% w górę. Emeryci, 2 podwyżki oraz 13 i 14.
Ludzie w "wodociagach" też, chcą podwyżki i godnej pensji.
Iron Maiden9 paź
19% zdrowotnego od 50 zł to prawie 10zł.
Pani musi zapłacić więcej na wynajem, prąd, gaz, wodę, śmiecie.
Przekroczenie drugiego progu podatkowego też nie jest wyzwaniem.
I okazuje się, że z tych 50zł teraz mam niej niż 30zł 2 lata temu.
Iron Maiden8 paź
Ceny i tak muszą wzrosnąć. Przypomnę, że lewica, która jest obecnie w rządzie, wpadła ostatnio na pomysł, żeby pierwszy m³ był za 1 zł. Nietrudno się domyślić, że ktoś musi za to zapłacić, więc kolejne m³ będą po prostu droższe.
Iron Maiden8 paź
Nie, właśnie odwrotnie, Zakładają, że nowe bloki na Zarabiu będą już oddane i będzie więcej m3 a co za tym idzie koszt jednostkowy spadnie.
Iron Maiden7 paź
A ja widzę, że w 3 roku ścieki maja być tańsze niż w roku poprzednim.
Nie rozumiem tego hejtu i pomówień, które się tutaj pojawiają. Nikt nie buduje tam chlewni – to teren przeznaczony pod zabudowę mieszkaniową, więc o co chodzi? Argument dotyczący korków jest wręcz absurdalny, bo przecież to właśnie wy je tam tworzycie, jadąc tą drogą. W żadnym wypadku nie zabraniam ani nie zniechęcam nikogo do odwiedzania Zarabia, ale ja też mógłbym mieć pretensje, że nie mam pustej drogi i zielonych świateł na każdym skrzyżowaniu. A najgorsze jest to, że sfrustrowane osoby, podjudzone przez polityczne hieny, idą potem do wyborów i wybierają miernoty i ciągle narzekają.
Iron Maiden7 paź
Właściciele nieruchomości mają swoje prawa i obowiązki związane z odpowiedzialnością za teren, którym zarządzają. Z drugiej strony, grupa kilku tysięcy ludzi, którzy przyszli na imprezę, szczególnie jeśli są pod wpływem alkoholu i roszczeniowo nastawieni, może generować chaos, zniszczenia i problemy. To zupełnie inne kategorie ludzi — jedni dbają o przestrzeń, a drudzy przychodzą, żeby się zabawić, czasem kosztem otoczenia. Więc nie łączył bym jednego z drugim,
To jest naprawdę ciekawe, że na ulicy Piłsudskiego, przed liceum, nie można zainstalować świateł, mimo że wypadki i potrącenia zdarzają się tam regularnie. Zawsze słyszymy, że 'nie da się' tego zrobić. Co więcej, moje dzieci przyznały, że również miały tam incydent drogowy, ale były tak przestraszone, że się nam nie przyznały. W związku z tym te przypadki nawet nie trafiają do statystyk.
A my, jakby nic się nie zmieniło, wciąż głosujemy na tych samych ludzi.
I jeszcze jedno, koszt budowy sygnalizacji świetlnej jest wielokrotnie niższy niż to, co burmistrz wydał na iluzoryczne plany kolei do Krakowa.
Popatrz na to przez pryzmat mieszkańca Krakowa, masz komunikacje która w miarę sprawnie działa. Nie masz potrzeby korzystania z samochodu. Miasto pozbyło się kopciuchów, jakość powietrza się diametralnie poprawiła, chcesz w końcu oddychać czystym powietrzem i żyć w jakiejś tam ciszy i spokoju. A tu nagle pełno 25lietnich wyjących i smrodzących Audi A3 TDI.
Budowa drogi S7 będzie obsługiwać tylko i wyłącznie ruch tranzytowy północ-południe, wjazd na nią będzie od Krakowa lub za Myślenicami, a "cały ruch wewnątrz gminy Myślenice nie skorzysta na tej drodze".
Najlepiej jak najbardziej na wschód poza zbiornikiem dobczyckim, żeby ta droga niosła jakiś impuls rozwojowy, ale dla terenów, które dzisiaj są prawie wykluczone komunikacyjnie
Jeżeli, wg. niego nie będzie wjazdów na S7, to jak te tereny mały by na tym skorzystać.?
Poza tym, Lubień ma, Pcim i Stróża też ma zjazd to Myślenice by nie miały mieć.
Boże drogi trochę logiki?
Z tego co widzę, pan burmistrz już wie, że z linii kolejowej nic nie wyjdzie, i teraz próbuje się usprawiedliwić, że do nie jego wina, tylko cały świat jest przeciwko niemu i tej inwestycji.
Obecny burmistrz nie jest z mojej bajki politycznej, ale co miałby zrobić postawić tamą w Stróży?
Dla reszty miasta wystarczy zalecenie, by nie betonować powierzchni i dbać o sprawność kanalizacji burzowej. To tyle.
Myślenie nie boli.
„Nie oddamy nawet guzika od munduru” i „Silni, zwarci gotowi”
Polacy jak zawsze najmocniejsi w gębie.
Były jakieś okopy, rowy albo zapory przeciwczołgowe?
Czy tylko modły do obrazu w kościele.?
Tylko bez wywodów o heroizmie i poświęceniu, bo do szeroko pojętej AK należało poniżej 1% społeczeństwa, więc pytam, co robiła reszta?
Cena powinna być ustalana na podstawie popytu i podaży. Ile razy bym nie przejeżdżał w okolicach południa, praktycznie wszystkie miejsca parkingowe są zajęte. Jednak nawet podwyżka ceny do 5 zł za 30 minut nie rozwiązałaby tego problemu, ponieważ w całych Myślenicach permanentnie brakuje miejsc. Szukanie wolnego miejsca, na przykład na ul. Niepodległości, również nie przynosi rezultatów, bo tam także brakuje wolnych miejsc. Wydaje się, że ten problem jest nierozwiązywalny.
Z drugiej strony, że PiS to cieniasy. Ja bym podniósł stawkę jeszcze bardziej, bo i tak ludzie nie będą mieli wyboru – będą musieli zapłacić albo szukać miejsca z dala od centrum. Może wtedy rzeczywiście znalazłoby się więcej wolnych miejsc.
Myślenice. Radni mówią „tak” budowie połączenia kolejowego Kraków-Myślenice
Podobno wcześniej planowane jest oddanie zalewu Dobczyciego pod rekreację.
Budowa połączenia kolejowego Myślenice – Kraków to koniec kursujących na tej trasie autobusów?
Oglądał ktoś biznesplan tego połączenia kolejowego? Zanim zostanie wydane 150 mln zł, warto byłoby zobaczyć, jakie są założenia tego projektu.
Załóżmy, że linia kolejowa zostanie odbudowana w 100% z dotacji państwowej.
Ale co dalej?
Ile będzie kosztować eksploatacja?
Drezyną przecież nie będziemy jeździć, więc jaki będzie koszt zakupu, dzierżawy lub leasingu taboru do obsługi? Przecież nikt nie udostępni go za darmo.
A co z kosztami rocznej obsługi taboru — serwisu, ubezpieczenia?
Jakie będą całkowite koszty roczne eksploatacji, w tym energii, która zapewne będzie komercyjna?
Do tego dochodzą koszty obsługi — pensje pracowników, a przecież potrzebny będzie prezes, wiceprezes, kierownik, sekretarka i inne stanowiska.
Ilu pasażerów przewidują przewozić?
Jaka będzie cena biletów, jaki procent będzie miało zniżki? Bo jeśli 80% pasażerów to będą uczniowie i emeryci, może się okazać, że bez dodatkowych dopłat finansowo się to nie domknie. Ile więc trzeba będzie do tego dopłacać rocznie?
To wszystko przypomina rozdawanie super samochodów przez Buddę – wszyscy byli tym mega podjarani, ale jak przyszło co do czego, okazywało się, że nie mieli pieniędzy nawet na podstawowe ubezpieczenie.
Trwa dyskusja na temat przebiegu linii kolejowej Myślenice - Kraków, ale czy to będzie się opłacać?
Czy na pewno chcecie tego dla Myślenic.
https://www.onet.pl/turystyka/onetpodroze/luna-rozjasnila-bialystok-14-lat-temu-mieszkancow-obudzilo-wycie-syren/66r4vv3,07640b54
Trasa kolejowa z Myślenic do Krakowa. Do sieci trafił projekt
Czy na prawdę chcecie aby spotkało to wasze rodziny lub znajomych.
https://wiadomosci.wp.pl/tragedia-na-przejezdzie-kolejowym-zidentyfikowano-ofiary-7088981336767200a
Za te 2mld to ja bym wolał 4 pas na zakopiance aby zap****** (szybko dojechać) do Krakowa.
Jarosław Szlachetka: Prowadzenie drugiej Zakopianki jest dla Myślenic i mieszkańców gminy oraz tej części powiatu niebezpieczne
Momencik, jakie zeszpecenie. Droga ma iść na końcu osiedla. 1000lecia wiec tylko na plus temu miejscu. :)))
Czas dzieli się na przed i po wyborach. :)))))
Myślenice. Rosną stawki za wodę. Od 11 października zapłacimy więcej
Dokładnie, minimalna 30% w górę. Emeryci, 2 podwyżki oraz 13 i 14.
Ludzie w "wodociagach" też, chcą podwyżki i godnej pensji.
19% zdrowotnego od 50 zł to prawie 10zł.
Pani musi zapłacić więcej na wynajem, prąd, gaz, wodę, śmiecie.
Przekroczenie drugiego progu podatkowego też nie jest wyzwaniem.
I okazuje się, że z tych 50zł teraz mam niej niż 30zł 2 lata temu.
Ceny i tak muszą wzrosnąć. Przypomnę, że lewica, która jest obecnie w rządzie, wpadła ostatnio na pomysł, żeby pierwszy m³ był za 1 zł. Nietrudno się domyślić, że ktoś musi za to zapłacić, więc kolejne m³ będą po prostu droższe.
Nie, właśnie odwrotnie, Zakładają, że nowe bloki na Zarabiu będą już oddane i będzie więcej m3 a co za tym idzie koszt jednostkowy spadnie.
A ja widzę, że w 3 roku ścieki maja być tańsze niż w roku poprzednim.
Myślenice. Czy burmistrz może odstąpić od negocjacji w sprawie nowego osiedla na Zarabiu? Mieszkańcy zbierają podpisy
Nie rozumiem tego hejtu i pomówień, które się tutaj pojawiają. Nikt nie buduje tam chlewni – to teren przeznaczony pod zabudowę mieszkaniową, więc o co chodzi? Argument dotyczący korków jest wręcz absurdalny, bo przecież to właśnie wy je tam tworzycie, jadąc tą drogą. W żadnym wypadku nie zabraniam ani nie zniechęcam nikogo do odwiedzania Zarabia, ale ja też mógłbym mieć pretensje, że nie mam pustej drogi i zielonych świateł na każdym skrzyżowaniu. A najgorsze jest to, że sfrustrowane osoby, podjudzone przez polityczne hieny, idą potem do wyborów i wybierają miernoty i ciągle narzekają.
Właściciele nieruchomości mają swoje prawa i obowiązki związane z odpowiedzialnością za teren, którym zarządzają. Z drugiej strony, grupa kilku tysięcy ludzi, którzy przyszli na imprezę, szczególnie jeśli są pod wpływem alkoholu i roszczeniowo nastawieni, może generować chaos, zniszczenia i problemy. To zupełnie inne kategorie ludzi — jedni dbają o przestrzeń, a drudzy przychodzą, żeby się zabawić, czasem kosztem otoczenia. Więc nie łączył bym jednego z drugim,
Głogoczów. Kładka na Zakopiance gotowa. Czy w tym miejscu znikną ograniczenia prędkości?
Estakada w Myślenicach to była okazja, kosztowała tylko 7-8 razy więcej niż jakaś tam kładka w Jaworniku.
Przejście dla pieszych przy cmentarzu „na Polance”? Starosta wyjaśnia dlaczego to niemożliwe
To jest naprawdę ciekawe, że na ulicy Piłsudskiego, przed liceum, nie można zainstalować świateł, mimo że wypadki i potrącenia zdarzają się tam regularnie. Zawsze słyszymy, że 'nie da się' tego zrobić. Co więcej, moje dzieci przyznały, że również miały tam incydent drogowy, ale były tak przestraszone, że się nam nie przyznały. W związku z tym te przypadki nawet nie trafiają do statystyk.
A my, jakby nic się nie zmieniło, wciąż głosujemy na tych samych ludzi.
I jeszcze jedno, koszt budowy sygnalizacji świetlnej jest wielokrotnie niższy niż to, co burmistrz wydał na iluzoryczne plany kolei do Krakowa.
Myślenice. Lokalizacja dworca w mieście i przystanków w Krzyszkowicach oraz Głogoczowie to główne uwagi gminy
Popatrz na to przez pryzmat mieszkańca Krakowa, masz komunikacje która w miarę sprawnie działa. Nie masz potrzeby korzystania z samochodu. Miasto pozbyło się kopciuchów, jakość powietrza się diametralnie poprawiła, chcesz w końcu oddychać czystym powietrzem i żyć w jakiejś tam ciszy i spokoju. A tu nagle pełno 25lietnich wyjących i smrodzących Audi A3 TDI.
Jarosław Szlachetka: Realizacja budowy kolei ma uniemożliwić budowę drogi S7 pomiędzy Krakowem a Myślenicami
Budowa drogi S7 będzie obsługiwać tylko i wyłącznie ruch tranzytowy północ-południe, wjazd na nią będzie od Krakowa lub za Myślenicami, a "cały ruch wewnątrz gminy Myślenice nie skorzysta na tej drodze".
Najlepiej jak najbardziej na wschód poza zbiornikiem dobczyckim, żeby ta droga niosła jakiś impuls rozwojowy, ale dla terenów, które dzisiaj są prawie wykluczone komunikacyjnie
Jeżeli, wg. niego nie będzie wjazdów na S7, to jak te tereny mały by na tym skorzystać.?
Poza tym, Lubień ma, Pcim i Stróża też ma zjazd to Myślenice by nie miały mieć.
Boże drogi trochę logiki?
Z tego co widzę, pan burmistrz już wie, że z linii kolejowej nic nie wyjdzie, i teraz próbuje się usprawiedliwić, że do nie jego wina, tylko cały świat jest przeciwko niemu i tej inwestycji.
Wielka ulewa 2024. Stan wody w Rabie oceniany jako średni. Samorządy organizują pomoc dla powodzian
Że, co ?
Obecny burmistrz nie jest z mojej bajki politycznej, ale co miałby zrobić postawić tamą w Stróży?
Dla reszty miasta wystarczy zalecenie, by nie betonować powierzchni i dbać o sprawność kanalizacji burzowej. To tyle.
Myślenie nie boli.
Jarosław Szlachetka o złotym pociągu. "Przystanek w Myślenicach powinien znajdować się przy ul. Drogowców"
"Kto jest większym głupcem - głupiec, czy ten kto za nim podąża?" (Obi-Wan Kenobi)
Jak to było jak Niemcy szli? Przypominamy jak do Myślenic dotarli piątego dnia września
„Nie oddamy nawet guzika od munduru” i „Silni, zwarci gotowi”
Polacy jak zawsze najmocniejsi w gębie.
Były jakieś okopy, rowy albo zapory przeciwczołgowe?
Czy tylko modły do obrazu w kościele.?
Tylko bez wywodów o heroizmie i poświęceniu, bo do szeroko pojętej AK należało poniżej 1% społeczeństwa, więc pytam, co robiła reszta?
Myślenice. Od połowy września kierowcy zapłacą więcej za parkowanie w mieście. Rosną też ceny abonamentu dla mieszkańców
Będą jak się nazbiera z opłat za parkowanie,
Cena powinna być ustalana na podstawie popytu i podaży. Ile razy bym nie przejeżdżał w okolicach południa, praktycznie wszystkie miejsca parkingowe są zajęte. Jednak nawet podwyżka ceny do 5 zł za 30 minut nie rozwiązałaby tego problemu, ponieważ w całych Myślenicach permanentnie brakuje miejsc. Szukanie wolnego miejsca, na przykład na ul. Niepodległości, również nie przynosi rezultatów, bo tam także brakuje wolnych miejsc. Wydaje się, że ten problem jest nierozwiązywalny.
Z drugiej strony, że PiS to cieniasy. Ja bym podniósł stawkę jeszcze bardziej, bo i tak ludzie nie będą mieli wyboru – będą musieli zapłacić albo szukać miejsca z dala od centrum. Może wtedy rzeczywiście znalazłoby się więcej wolnych miejsc.
Brak, miejsc do zaparkowania ?