Dokładnie, minimalna 30% w górę. Emeryci, 2 podwyżki oraz 13 i 14.
Ludzie w "wodociagach" też, chcą podwyżki i godnej pensji.
Iron Maiden9 paź
19% zdrowotnego od 50 zł to prawie 10zł.
Pani musi zapłacić więcej na wynajem, prąd, gaz, wodę, śmiecie.
Przekroczenie drugiego progu podatkowego też nie jest wyzwaniem.
I okazuje się, że z tych 50zł teraz mam niej niż 30zł 2 lata temu.
Iron Maiden8 paź
Ceny i tak muszą wzrosnąć. Przypomnę, że lewica, która jest obecnie w rządzie, wpadła ostatnio na pomysł, żeby pierwszy m³ był za 1 zł. Nietrudno się domyślić, że ktoś musi za to zapłacić, więc kolejne m³ będą po prostu droższe.
Iron Maiden8 paź
Nie, właśnie odwrotnie, Zakładają, że nowe bloki na Zarabiu będą już oddane i będzie więcej m3 a co za tym idzie koszt jednostkowy spadnie.
Iron Maiden7 paź
A ja widzę, że w 3 roku ścieki maja być tańsze niż w roku poprzednim.
Nie rozumiem tego hejtu i pomówień, które się tutaj pojawiają. Nikt nie buduje tam chlewni – to teren przeznaczony pod zabudowę mieszkaniową, więc o co chodzi? Argument dotyczący korków jest wręcz absurdalny, bo przecież to właśnie wy je tam tworzycie, jadąc tą drogą. W żadnym wypadku nie zabraniam ani nie zniechęcam nikogo do odwiedzania Zarabia, ale ja też mógłbym mieć pretensje, że nie mam pustej drogi i zielonych świateł na każdym skrzyżowaniu. A najgorsze jest to, że sfrustrowane osoby, podjudzone przez polityczne hieny, idą potem do wyborów i wybierają miernoty i ciągle narzekają.
Iron Maiden7 paź
Właściciele nieruchomości mają swoje prawa i obowiązki związane z odpowiedzialnością za teren, którym zarządzają. Z drugiej strony, grupa kilku tysięcy ludzi, którzy przyszli na imprezę, szczególnie jeśli są pod wpływem alkoholu i roszczeniowo nastawieni, może generować chaos, zniszczenia i problemy. To zupełnie inne kategorie ludzi — jedni dbają o przestrzeń, a drudzy przychodzą, żeby się zabawić, czasem kosztem otoczenia. Więc nie łączył bym jednego z drugim,
To jest naprawdę ciekawe, że na ulicy Piłsudskiego, przed liceum, nie można zainstalować świateł, mimo że wypadki i potrącenia zdarzają się tam regularnie. Zawsze słyszymy, że 'nie da się' tego zrobić. Co więcej, moje dzieci przyznały, że również miały tam incydent drogowy, ale były tak przestraszone, że się nam nie przyznały. W związku z tym te przypadki nawet nie trafiają do statystyk.
A my, jakby nic się nie zmieniło, wciąż głosujemy na tych samych ludzi.
I jeszcze jedno, koszt budowy sygnalizacji świetlnej jest wielokrotnie niższy niż to, co burmistrz wydał na iluzoryczne plany kolei do Krakowa.
Popatrz na to przez pryzmat mieszkańca Krakowa, masz komunikacje która w miarę sprawnie działa. Nie masz potrzeby korzystania z samochodu. Miasto pozbyło się kopciuchów, jakość powietrza się diametralnie poprawiła, chcesz w końcu oddychać czystym powietrzem i żyć w jakiejś tam ciszy i spokoju. A tu nagle pełno 25lietnich wyjących i smrodzących Audi A3 TDI.
Budowa drogi S7 będzie obsługiwać tylko i wyłącznie ruch tranzytowy północ-południe, wjazd na nią będzie od Krakowa lub za Myślenicami, a "cały ruch wewnątrz gminy Myślenice nie skorzysta na tej drodze".
Najlepiej jak najbardziej na wschód poza zbiornikiem dobczyckim, żeby ta droga niosła jakiś impuls rozwojowy, ale dla terenów, które dzisiaj są prawie wykluczone komunikacyjnie
Jeżeli, wg. niego nie będzie wjazdów na S7, to jak te tereny mały by na tym skorzystać.?
Poza tym, Lubień ma, Pcim i Stróża też ma zjazd to Myślenice by nie miały mieć.
Boże drogi trochę logiki?
Z tego co widzę, pan burmistrz już wie, że z linii kolejowej nic nie wyjdzie, i teraz próbuje się usprawiedliwić, że do nie jego wina, tylko cały świat jest przeciwko niemu i tej inwestycji.
Obecny burmistrz nie jest z mojej bajki politycznej, ale co miałby zrobić postawić tamą w Stróży?
Dla reszty miasta wystarczy zalecenie, by nie betonować powierzchni i dbać o sprawność kanalizacji burzowej. To tyle.
Myślenie nie boli.
„Nie oddamy nawet guzika od munduru” i „Silni, zwarci gotowi”
Polacy jak zawsze najmocniejsi w gębie.
Były jakieś okopy, rowy albo zapory przeciwczołgowe?
Czy tylko modły do obrazu w kościele.?
Tylko bez wywodów o heroizmie i poświęceniu, bo do szeroko pojętej AK należało poniżej 1% społeczeństwa, więc pytam, co robiła reszta?
Cena powinna być ustalana na podstawie popytu i podaży. Ile razy bym nie przejeżdżał w okolicach południa, praktycznie wszystkie miejsca parkingowe są zajęte. Jednak nawet podwyżka ceny do 5 zł za 30 minut nie rozwiązałaby tego problemu, ponieważ w całych Myślenicach permanentnie brakuje miejsc. Szukanie wolnego miejsca, na przykład na ul. Niepodległości, również nie przynosi rezultatów, bo tam także brakuje wolnych miejsc. Wydaje się, że ten problem jest nierozwiązywalny.
Z drugiej strony, że PiS to cieniasy. Ja bym podniósł stawkę jeszcze bardziej, bo i tak ludzie nie będą mieli wyboru – będą musieli zapłacić albo szukać miejsca z dala od centrum. Może wtedy rzeczywiście znalazłoby się więcej wolnych miejsc.
Warto byłoby przejechać się lokalnymi drogami do Wieliczki i zastanowić się po drodze, ile domów i firm zostałoby zrównanych z ziemią gdyby tam biegła S7.
Być może przebudowa obecnej drogi będzie mniej destrukcyjna społecznie.
W pełni się zgadzam, że budowa tej linii kolejowej nie ma żadnego sensu i wydaje się być jedynie próbą zdobycia politycznego poparcia. Niestety, mimo tego, że projekt jest wątpliwy, został już opracowany plan, według którego trasa kolei przebiega przez konkretne działki, wpływając na wartość nieruchomości oraz decyzje dotyczące ich sprzedaży lub zabudowy. To stawia właścicieli tych terenów w bardzo niekorzystnej sytuacji. Jest to niesprawiedliwe wobec tych ludzi, którzy ponoszą konsekwencje decyzji, za które nikt nie poniesie odpowiedzialności.
Iron Maiden17 sie
Gmina Myślenice nie potrafi skutecznie doprowadzić do budowy tak prostej inwestycji jak obwodnica, a bierze się za realizację linii kolejowej. Niech najpierw pokaże, że potrafi doprowadzić do budowy zjazdu w Jaworniku. Nikt nie wspomina o kosztach utrzymania, bo ceny biletów raczej nie będą komercyjne, tylko dotowane. Rozumiem, że wiele osób uważa, że fajnie byłoby wsiąść w pociąg i pojechać do Krakowa, ale życzyłbym sobie, aby pan burmistrz jasno powiedział, ile to będzie kosztować i jakie będą tego konsekwencje – czy nie zabraknie wtedy pieniędzy na przedszkola, żłobki, szkoły, przychodnie i remonty dróg. Być może w tej sprawie należałoby przeprowadzić referendum, bo to raz na zawsze rozwiązałoby sprawę. Jeśli większość zagłosuje "za", to niezależnie od opcji politycznej, włodarze będą zobowiązani do realizacji tego projektu. Natomiast jeśli wynik będzie przeciwny, zamknie to temat raz na zawsze i przestanie być on wykorzystywany do zbicia kapitału politycznego.
To jest chyba droga powiatowa (ul.Piłsudskiego), więc raczej to się nie uda. Biorąc pod uwagę, że jest tam szkoła i spory ruch pieszych, może warto by po prostu zrobić tam światła.
Iron Maiden6 sie
Oprócz tego jest to jedyny wyjazd od ul. Żwirki i Wigury. Z drugiej strony tyle razy widziałem kierowców jadących pod prąd ul. Szpitalną, że faktycznie można by tak zrobić i było by bezkosztowo.
Iron Maiden6 sie
Bez urazy ale p. Jerzy Grabowski powinien być dawno zwolniony ze stanowiska.
Myślenice. Rosną stawki za wodę. Od 11 października zapłacimy więcej
Dokładnie, minimalna 30% w górę. Emeryci, 2 podwyżki oraz 13 i 14.
Ludzie w "wodociagach" też, chcą podwyżki i godnej pensji.
19% zdrowotnego od 50 zł to prawie 10zł.
Pani musi zapłacić więcej na wynajem, prąd, gaz, wodę, śmiecie.
Przekroczenie drugiego progu podatkowego też nie jest wyzwaniem.
I okazuje się, że z tych 50zł teraz mam niej niż 30zł 2 lata temu.
Ceny i tak muszą wzrosnąć. Przypomnę, że lewica, która jest obecnie w rządzie, wpadła ostatnio na pomysł, żeby pierwszy m³ był za 1 zł. Nietrudno się domyślić, że ktoś musi za to zapłacić, więc kolejne m³ będą po prostu droższe.
Nie, właśnie odwrotnie, Zakładają, że nowe bloki na Zarabiu będą już oddane i będzie więcej m3 a co za tym idzie koszt jednostkowy spadnie.
A ja widzę, że w 3 roku ścieki maja być tańsze niż w roku poprzednim.
Myślenice. Czy burmistrz może odstąpić od negocjacji w sprawie nowego osiedla na Zarabiu? Mieszkańcy zbierają podpisy
Nie rozumiem tego hejtu i pomówień, które się tutaj pojawiają. Nikt nie buduje tam chlewni – to teren przeznaczony pod zabudowę mieszkaniową, więc o co chodzi? Argument dotyczący korków jest wręcz absurdalny, bo przecież to właśnie wy je tam tworzycie, jadąc tą drogą. W żadnym wypadku nie zabraniam ani nie zniechęcam nikogo do odwiedzania Zarabia, ale ja też mógłbym mieć pretensje, że nie mam pustej drogi i zielonych świateł na każdym skrzyżowaniu. A najgorsze jest to, że sfrustrowane osoby, podjudzone przez polityczne hieny, idą potem do wyborów i wybierają miernoty i ciągle narzekają.
Właściciele nieruchomości mają swoje prawa i obowiązki związane z odpowiedzialnością za teren, którym zarządzają. Z drugiej strony, grupa kilku tysięcy ludzi, którzy przyszli na imprezę, szczególnie jeśli są pod wpływem alkoholu i roszczeniowo nastawieni, może generować chaos, zniszczenia i problemy. To zupełnie inne kategorie ludzi — jedni dbają o przestrzeń, a drudzy przychodzą, żeby się zabawić, czasem kosztem otoczenia. Więc nie łączył bym jednego z drugim,
Głogoczów. Kładka na Zakopiance gotowa. Czy w tym miejscu znikną ograniczenia prędkości?
Estakada w Myślenicach to była okazja, kosztowała tylko 7-8 razy więcej niż jakaś tam kładka w Jaworniku.
Przejście dla pieszych przy cmentarzu „na Polance”? Starosta wyjaśnia dlaczego to niemożliwe
To jest naprawdę ciekawe, że na ulicy Piłsudskiego, przed liceum, nie można zainstalować świateł, mimo że wypadki i potrącenia zdarzają się tam regularnie. Zawsze słyszymy, że 'nie da się' tego zrobić. Co więcej, moje dzieci przyznały, że również miały tam incydent drogowy, ale były tak przestraszone, że się nam nie przyznały. W związku z tym te przypadki nawet nie trafiają do statystyk.
A my, jakby nic się nie zmieniło, wciąż głosujemy na tych samych ludzi.
I jeszcze jedno, koszt budowy sygnalizacji świetlnej jest wielokrotnie niższy niż to, co burmistrz wydał na iluzoryczne plany kolei do Krakowa.
Myślenice. Lokalizacja dworca w mieście i przystanków w Krzyszkowicach oraz Głogoczowie to główne uwagi gminy
Popatrz na to przez pryzmat mieszkańca Krakowa, masz komunikacje która w miarę sprawnie działa. Nie masz potrzeby korzystania z samochodu. Miasto pozbyło się kopciuchów, jakość powietrza się diametralnie poprawiła, chcesz w końcu oddychać czystym powietrzem i żyć w jakiejś tam ciszy i spokoju. A tu nagle pełno 25lietnich wyjących i smrodzących Audi A3 TDI.
Jarosław Szlachetka: Realizacja budowy kolei ma uniemożliwić budowę drogi S7 pomiędzy Krakowem a Myślenicami
Budowa drogi S7 będzie obsługiwać tylko i wyłącznie ruch tranzytowy północ-południe, wjazd na nią będzie od Krakowa lub za Myślenicami, a "cały ruch wewnątrz gminy Myślenice nie skorzysta na tej drodze".
Najlepiej jak najbardziej na wschód poza zbiornikiem dobczyckim, żeby ta droga niosła jakiś impuls rozwojowy, ale dla terenów, które dzisiaj są prawie wykluczone komunikacyjnie
Jeżeli, wg. niego nie będzie wjazdów na S7, to jak te tereny mały by na tym skorzystać.?
Poza tym, Lubień ma, Pcim i Stróża też ma zjazd to Myślenice by nie miały mieć.
Boże drogi trochę logiki?
Z tego co widzę, pan burmistrz już wie, że z linii kolejowej nic nie wyjdzie, i teraz próbuje się usprawiedliwić, że do nie jego wina, tylko cały świat jest przeciwko niemu i tej inwestycji.
Wielka ulewa 2024. Stan wody w Rabie oceniany jako średni. Samorządy organizują pomoc dla powodzian
Że, co ?
Obecny burmistrz nie jest z mojej bajki politycznej, ale co miałby zrobić postawić tamą w Stróży?
Dla reszty miasta wystarczy zalecenie, by nie betonować powierzchni i dbać o sprawność kanalizacji burzowej. To tyle.
Myślenie nie boli.
Jarosław Szlachetka o złotym pociągu. "Przystanek w Myślenicach powinien znajdować się przy ul. Drogowców"
"Kto jest większym głupcem - głupiec, czy ten kto za nim podąża?" (Obi-Wan Kenobi)
Jak to było jak Niemcy szli? Przypominamy jak do Myślenic dotarli piątego dnia września
„Nie oddamy nawet guzika od munduru” i „Silni, zwarci gotowi”
Polacy jak zawsze najmocniejsi w gębie.
Były jakieś okopy, rowy albo zapory przeciwczołgowe?
Czy tylko modły do obrazu w kościele.?
Tylko bez wywodów o heroizmie i poświęceniu, bo do szeroko pojętej AK należało poniżej 1% społeczeństwa, więc pytam, co robiła reszta?
Myślenice. Od połowy września kierowcy zapłacą więcej za parkowanie w mieście. Rosną też ceny abonamentu dla mieszkańców
Będą jak się nazbiera z opłat za parkowanie,
Cena powinna być ustalana na podstawie popytu i podaży. Ile razy bym nie przejeżdżał w okolicach południa, praktycznie wszystkie miejsca parkingowe są zajęte. Jednak nawet podwyżka ceny do 5 zł za 30 minut nie rozwiązałaby tego problemu, ponieważ w całych Myślenicach permanentnie brakuje miejsc. Szukanie wolnego miejsca, na przykład na ul. Niepodległości, również nie przynosi rezultatów, bo tam także brakuje wolnych miejsc. Wydaje się, że ten problem jest nierozwiązywalny.
Z drugiej strony, że PiS to cieniasy. Ja bym podniósł stawkę jeszcze bardziej, bo i tak ludzie nie będą mieli wyboru – będą musieli zapłacić albo szukać miejsca z dala od centrum. Może wtedy rzeczywiście znalazłoby się więcej wolnych miejsc.
Brak, miejsc do zaparkowania ?
Zwężenie na Zakopiance w Głogoczowie. Tak wygląda przejazd przy kładce
Dla jasności, przed LO w Myślenicach również wyło tyle wypadków, a jednak nic tam z tym nie robią. :(
Jarosław Szlachetka o S7:"Uważam, że jest sens prowadzenia tej drogi, ale za zbiornikiem dobczyckim"
Warto byłoby przejechać się lokalnymi drogami do Wieliczki i zastanowić się po drodze, ile domów i firm zostałoby zrównanych z ziemią gdyby tam biegła S7.
Być może przebudowa obecnej drogi będzie mniej destrukcyjna społecznie.
Projektanci pokazali przebieg linii kolejowej Myślenice-Kraków. To najwyższy czas, żeby zainteresować się, czy tory biegną przez wasze działki
W pełni się zgadzam, że budowa tej linii kolejowej nie ma żadnego sensu i wydaje się być jedynie próbą zdobycia politycznego poparcia. Niestety, mimo tego, że projekt jest wątpliwy, został już opracowany plan, według którego trasa kolei przebiega przez konkretne działki, wpływając na wartość nieruchomości oraz decyzje dotyczące ich sprzedaży lub zabudowy. To stawia właścicieli tych terenów w bardzo niekorzystnej sytuacji. Jest to niesprawiedliwe wobec tych ludzi, którzy ponoszą konsekwencje decyzji, za które nikt nie poniesie odpowiedzialności.
Gmina Myślenice nie potrafi skutecznie doprowadzić do budowy tak prostej inwestycji jak obwodnica, a bierze się za realizację linii kolejowej. Niech najpierw pokaże, że potrafi doprowadzić do budowy zjazdu w Jaworniku. Nikt nie wspomina o kosztach utrzymania, bo ceny biletów raczej nie będą komercyjne, tylko dotowane. Rozumiem, że wiele osób uważa, że fajnie byłoby wsiąść w pociąg i pojechać do Krakowa, ale życzyłbym sobie, aby pan burmistrz jasno powiedział, ile to będzie kosztować i jakie będą tego konsekwencje – czy nie zabraknie wtedy pieniędzy na przedszkola, żłobki, szkoły, przychodnie i remonty dróg. Być może w tej sprawie należałoby przeprowadzić referendum, bo to raz na zawsze rozwiązałoby sprawę. Jeśli większość zagłosuje "za", to niezależnie od opcji politycznej, włodarze będą zobowiązani do realizacji tego projektu. Natomiast jeśli wynik będzie przeciwny, zamknie to temat raz na zawsze i przestanie być on wykorzystywany do zbicia kapitału politycznego.
Myślenice. Zakrzywienie torów ruchu ma poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu
To jest chyba droga powiatowa (ul.Piłsudskiego), więc raczej to się nie uda. Biorąc pod uwagę, że jest tam szkoła i spory ruch pieszych, może warto by po prostu zrobić tam światła.
Oprócz tego jest to jedyny wyjazd od ul. Żwirki i Wigury. Z drugiej strony tyle razy widziałem kierowców jadących pod prąd ul. Szpitalną, że faktycznie można by tak zrobić i było by bezkosztowo.
Bez urazy ale p. Jerzy Grabowski powinien być dawno zwolniony ze stanowiska.