Gmina Pcim - zachować, czy sprzedać?

  • 8 kwi 2012

    :-)Serdeczne Życzenia Świąteczne dla Wszystkich Forumowiczów i Mieszkańców Naszej Gminy!

    8
  • 9 lut 2012

    Któż posiada narzędzia do kierowania gminą, drogi robotny? Z jakiego paragrafu forumowicze powinni działać, skoro ktoś inny podejmuje decyzje w ich imieniu? - Temat istnieje po to, żeby budzić refleksje (również u zarządzających gminą) i przestrzegać przed negatywnymi skutkami decyzji samorządowych, jakie zostały powzięte. Ważne, by czytelnik uświadomił sobie, że problemy gminy wcześniej czy później dotkną bezpośrednio również jego, tak jak teraz dotykają rodziców i dzieci w likwidowanej szkole. Stawiam pytanie do samorządu: gdzie jest Wasze postrzeganie interesu społecznego? Gdzie Wasza prospołeczna funkcja?
    Wnoszę o cięcie wydatków bieżących gminy w drodze eliminacji zbędnych etatów urzędniczych. Każda ingerencja w strukturę kulturowo-edukacyjną na dłuższą metę okaże się szkodliwa dla lokalnej społeczności. Likwidacja stanowiska pełnomocnika ds. rozwoju jest najbardziej rozsądnym wyjściem z sytuacji. Czy warto poświęcać dobro mieszkańców dla w praktyce niepotrzebnego etatu pełnomocnika ds. rozwoju? Pensja pełnomocnika z całą pewnością oscyluje w granicach 5 tys. złotych miesięcznie minimum, co w opinii wielu pozwoli na pokrycie w pełni kosztów funkcjonowania szkoły.
    Apeluję o rozwagę.
    W kwestii zarzucanego braku działania dodam, że poparcie mieszkańców gminy dla takich sposobów zarządzania zdecydowanie maleje i tutaj rola krytyki pojawiającej się w internecie jest nieoceniona. Nie jest istotne kto zarządza gminą, ważne w jaki sposób to robi.

    12
  • 1 lut 2012

    [quote=duśka84] pojedyncze osoby nie dadzą radę [/quote]
    [quote=duśka84] niech gmina i forum się zmienia w końcu na lepsze) dążmy wszyscy do tego razem [/quote]
    Zależności w gminie funcjonują na zasadzie TWA i Twoje uwagi są jak najbardziej trafne - wszystkie kroki i propozycje zmierzające do zwarcia szeregów są jak najbardziej uzasadnione. Coraz wyraźniej widać, że społeczność będzie zmuszona obronić się sama.

    3
  • 1 lut 2012

    :-)Tu się odnajdujemy... Pozdrawiam

    5
  • 21 wrz 2011

    [quote=gość: Myślący] Pamiętacie o tym ?

    A OTO KŁAMSTWA TOWARZYSZA JAROSŁAWA KACZYŃSKIEGO: [/quote]
    [quote=gość: abc] Głosuje na PiS bo to jedyna godna poparcia partia. Głosujcie na PiS. [/quote]
    Hmm... hmm... może się nie spostrzegliście, lecz do wygłaszania wyborczych 'racji' służy temat: Myślenice --> Wybory parlamentarne 2011.

    4 3
  • 14 wrz 2011

    Gmina Pcim (GP) dąży złym torem 'rozwoju'... Zapewne z różnych względów.

    Zasadnicza uwaga, do której będą odnosić się pozostałe spostrzeżenia: gmina w świetle obowiązujących przepisów może prowadzić działalność gospodarczą w oparciu o nieruchomości stanowiące jej własność. W GP, będącej posiadaczem mienia komunalnego, choćby w postaci kempingu "Kliszczacki Raj", ograniczano się, z tego co wiadomo, tylko i wyłącznie do dzierżawy innym podmiotom. Niskie przychody z nieruchomości stają się teraz głównym pretekstem do wyprzedaży. Jeśli gmina nie chce 'iść na całość' (lenistwo? Brak umiejętności?) i czerpać 100% zysku z prosperującego bezpośrednio pod jej zarządem kempingu i innych obiektów, które mogłyby powstać na sprzedawanych obecnie działkach - nie ma się czemu dziwić.. rozumie się, że wpływy z tytułu dzierżawy nigdy nie będą wystarczające.

    Podejmowane aktualnie przez samorząd działania mają kluczowe znaczenie dla finansowej niezależności gminy i jej rozwoju w przyszłości. Niestety, są to rozwiązania najprostsze, krótkofalowe, które okażą się niebawem brzemienne w skutki. Gmina ogołocona z majątku będzie skazana tylko i wyłącznie na przychody zewnętrzne (podatki, dotacje, subwencje, etc.), pójdzie za tym zwiększenie jej podatności na czynniki zewnętrzne (np. kryzys finansów publicznych, zasobność portfeli mieszkańców). GP bez własnej ziemi stanie się uboga, pozbawiona własnego, niezależnego dochodu, większość zobowiązań finansowych samorząd będzie w tej sytuacji zmuszony pokrywać z portfeli mieszkańców i wraz z rosnącymi kosztami funkcjonowania (kredyty) drążenie w portfelu podatnika będzie coraz głębsze. Niestety, przy tak radykalnych rozwiązaniach podejmowanych przez samorząd, ta wizja to nie odległa przyszłość...

    Gmina jako jednostka samorządowa stanowi złożony organizm społeczny, gospodarczy i administracyjny, który absolutnie nie może być zarządzany według reguł panujących w świecie prywatnego biznesu. Firmy prywatne zaciągają kredyty komercyjne, lecz zauważmy, że ich działalność ukierunkowana jest tylko i wyłącznie na zysk; jeśli korzystają z pomocy banków, osiągany dzięki dynamicznym marketingowym zabiegom dochód jest przeznaczany na szybką spłatę zobowiązań w bankach - to są typowe podmioty gospodarki rynkowej. Gmina posiada zupełnie inną specyfikę i uwzględniając wiele jej aspektów nadmiar komercji i pożyczonego pieniądza może doprowadzić do skutków bardzo niepożądanych.

    7 1
  • 8 wrz 2011

    Czerwona kontrolka się zapala: drastycznie spada poziom merytoryczny dyskusji. W kwestii kontroli uwaga zasadnicza: CBA badało wyłącznie dokumentację i procedury dotyczące budowy boiska http://www.rp.pl/artykul/529017.html
    Prośba o nie manipulowanie faktami. Po zawiadomieniu przez CBA w prokuraturze, śledztwo przejęła Prokuratura Rejonowa w Myślenicach, która ostatecznie go umorzyła.

    6
  • 7 sie 2011

    Marzeno, temat założony w celu zwrócenia uwagi na mającą miejsce sytuację w Gminie Pcim, upublicznienia pewnych refleksji. Wynikał z poważnych wątpliwości odnośnie decyzji samorządowych i kierunku w jakim one zmierzają. Wbrew pozorom, zapadają uchwały, które mogą dotknąć społeczność gminną jako całość, ale również baaardzo indywidualnie, gdyż nie wydaje mi się, żeby obeszło się bez głębokiego wglądu w nasze portfele. Cieszy to, że zaczynamy o tym mówić, oby więcej takich osób. Kontrola społeczna nad radą, obecność na posiedzeniach, zrzeszanie się - jak najbardziej, to nasze podstawowe prawa... Pozdrawiam:)

    9
  • 9 lut 2011

    Dnia 27 stycznia Rada Gminy Pcim zadecydowała o sprzedaży następujących nieruchomości gminnych:
    1) Kemping Rekreacyjny "Kliszczacki Raj" Pcim-Lipiny, działka nr 7434 o powierzchni 1,6400 ha (Uchwała Nr VI/35/2011);
    2) Działka w Trzebuni, nr 11055/1, powierzchnia 0,1300 ha (Uchwała Nr VI/37/2011);
    3) Działka w Pcimiu, nr 7312/5, powierzchnia 0,9100 ha (Uchwała Nr VI/36/2011).

    2
  • 28 sty 2011

    Brak podstawowych informacji dotyczących funkcjonowania samorządu. Po dzień dzisiejszy nie opublikowano na BIP żadnego dokumentu z sześciu sesji Rady Gminy, które odbyły się już w nowej kadencji: http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Pcim/podmiotowe/Rada/Uchwaly/
    Wiadomo, że w tym czasie zadecydowano o niektórych dzierżawach - ich szczegóły w dalszym ciągu nieznane.
    Kontrowersyjna kwestia sprzedaży nieruchomości komunalnych - wyniki głosowania Rady nieznane.

    6
  • 25 sty 2011

    Na sesji Rady Gminy Pcim dnia 27 stycznia mają zostać podjęte decyzje w kwestii sprzedaży nieruchomości położonych w Pcimiu-Lipinach, Pcimiu i Trzebuni. Pytanie zasadnicze, którego samorząd do mieszkańców jak dotąd nie skierował: sprzedawać, czy nie sprzedawać? Jakie są przyczyny rozpoczynającej się wyprzedaży majątku komunalnego? Co ma Wójt do powiedzenia na ten temat? Temat otwarty...

    20 4