Węzeł na Zakopiance w Jaworniku. Najbliżej realizacji „wariant niebieski”

  • 6 wrz

    Wariant niebieski jest najgorszy. Na rondzie po zachodniej stronie "zakopianki", przecinają się ze sobą dwa potoki pojazdów z kierunku Myślenice-Jawornik i odwrotnie. Jest to najbardziej obciążona relacja. Pozostałe dwa warianty są, pod tym względem,, lepiej zaprojektowane.

    13 2

Są pasy, miejsca parkingowe i prędkościomierz. Oceniacie ulicę Kniaziewicza po remoncie

  • 26 kwi

    Slalom w celu uspokojenia ruchu i wyznaczone miejsca parkingowe na plus tej inwestycji. Minusem jest zbędny prędkościomierz, choć na niektórych działa. Jest jednak postawiony w złym miejscu. Uważam, że powinien być ustawiony w kierunku osiedla na samym dole. To samo dotyczy miejsc dla osób o ograniczonych zdolnościach ruchowych. Miejsca dla nich wyznaczone na szczycie będą nie lada wyzwaniem przy powrocie do zaparkowanego tam samochodu.

    26 6

W lutym autobus nie przyjechał. Kiedy ruszą zapowiadane połączenia na trasie Myślenice – Kraków?

  • 27 lut

    Pytanie, dlaczego nie zarabia? Może jakość usług jest tak niska, że jadą tylko ci, którzy nie mają wyboru. Reszta go omija.

    12 3
  • 26 lut

    W dalszej części wypowiedzi vice zaznaczył, że w ciągu tygodnia ogłoszą konkurs (dla przewoźników) na obsługę linii. Mają więc chyba plan jak ma owa wyglądać. Chyba, że przewoźnicy będą startować w konkursie w ciemno.

    18 3
  • 26 lut

    Dwa tygodnie przed uruchomieniem "linii", a same ogólniki w wypowiedziach zastępcy burmistrza. Wnioskując o pieniądze, czy trasę chyba wiadomo jak to połączenie ma wyglądać. Z zamieszczonego artykułu nie dowiedziałem się którędy pojedzie autobus, ani jaka będzie częstotliwość kursowania. Nic też nie wiadomo o cenie za przejazd. Czy gdzieś to można sprawdzić?

    49 5

Zapomnijcie o przyłbicach, chustach i szalikach. Nowe obostrzenia w sprawie zasłaniania nosa i ust

  • 25 lut

    Nieprawda
    Człowiek wolny wybiera, buntować musi się niewolnik.

    6 7

Zderzenie na ul. Dunina Brzezińskiego. Cztery samochody uszkodzone. Na Osiedlu Tysiąclecia robi się coraz ciaśniej

  • 22 lut

    To, że w mieście jest coraz ciaśniej, widać od dłuższego czasu. Problem jest jednak dużo szerszy niż budowa kolejnych miejsc postojowych. Można o tym dużo opowiadać.
    Jak samochody zaparkowane przy drodze stoją tam legalnie, a wyjazd z parkingu nie jest zastawiony, to w tej konkretnej sytuacji stworzenie kolejnych miejsc do parkowania nic nie zmieni. Bo ktoś i tak zaparkuje tuż pod blokiem.

    17 5
  • 22 lut

    Ciekawa sprawa. Ze wstępnych ustaleń wynika, że do kolizji doprowadził kierowca wyjeżdżający z parkingu, a wnioski są takie, iż parkingów jest za mało.
    Czy bloki będą ciasno, czy nie, nie zmienia to faktu, ze zapewnienie miejsc parkingowych należy do inwestora. Część mieszkań widocznie jest dla ludzi bez samochodów (prawa jazdy?). To ostatecznie kupujący mieszkanie wybiera standard w jakim chce mieszkać.

    12 4

Komentarz z UMiG na temat dodatkowych parkomatów: „Burmistrz dostrzega problem z parkowaniem na ulicach powiatowych i z radą (…) może pomóc go rozwiązać”

  • 17 lut

    Starosta ma rację, tu potrzeba rozwiązań systemowych. Myli się jednak w kwestii sposobu rozwiązania problemu.
    Po pierwsze system musi być spójny. Zatem wszystkie ulice, bo w większości parkowanie jest na jezdni czy chodniku, powinny być, w podobnej lokalizacji, objęte takim samym sposobem opłaty, bądź jej braku.
    Po drugie system musi zapewniać dostępność miasta dla mieszkańców i przyjezdnych. Dyskusja więc powinna zacząć się od analizy gdzie chcemy by samochody parkowały, a gdzie nie. Jak zapewnić możliwość dostania się w miejsca gdzie parkowanie jest ograniczone. Czy ma być to spacer, rower, czy komunikacja miejska, lub krótkie postoje.
    Po trzecie system musi zapewniać egzekwowanie sposobu parkowania od poboru opłat, do karania za niezgodne z prawem pozostawianie aut. Czy gmina ma wprowadzić kontrolę strefy na swój koszt i odprowadzać pieniądze do powiatu? A może każdy zarządca drogi ma zatrudnić swoich ludzi?
    Po czwarte system musi wykorzystać istniejące w mieście parkingi. Jest ich kilka, więc nie trzeba budować nowych. Pytanie jak uruchomić istniejący potencjał.

    7 8

Myślenicki oddział PiS reaguje na manifestacje. Takiej odpowiedzi uczestnika nikt się nie spodziewał

  • 26 paź 2020

    Tak kończy się mieszanie do polityki dylematów moralnych i silnych emocji. Podział społeczeństwa rośnie, a ludzkie tragedie pozostają nierozwiązane.

    27 4

KOMUNIKACJA W MYŚLENICACH

"Złoty pociąg". Czy nadjedzie i kto powinien za niego zapłacić?

  • 15 paź 2020

    Przedstawię temat z trochę innego punktu widzenia.
    Połączenie kolejowe z Myślenic do Krakowa jest dobrym pomysłem. Jest wiele argumentów za. Jednak to co szumnie jest nazywane "złotym pociągiem" faktycznie powinno nosić nazwę "złotej szyny", bo obecny plan dotyczy budowy torowiska, lub ogólniej infrastruktury po której mógłby się w przyszłości poruszać pociąg. Zorganizowanie połączeń kolejowych będzie należało do samorządów, od wojewódzkiego do gminnych. Tu będą potrzebne pieniądze. Dziś gmina ma problem ze znalezieniem funduszy na autobusowe połączenie z Krakowem. Czy w przyszłości będą środki na funkcjonowanie pociągu? Nie wyobrażam sobie, że odjazdy do Krakowa będą tylko dwa razy dziennie. To musi działać sprawniej, a to kosztuje.
    Osobnym tematem jest infrastruktura drogowa Myślenic. Już na etapie planowania trzeba uwzględnić wzmożony ruch samochodów w okolicach stacji kolejowej. Deklaracja wybudowania parkingów przez powiat, choć ważna, powinna być poprzedzona analizą ruchu i takim zaprojektowaniu lokalizacji dworca, by nie sparaliżować całego miasta, a zarazem nie zamienić ulic w jeden wielki parking.
    Odpowiadając na pytanie z ankiety uważam, że priorytetem powinna być budowa połączenia kolejowego.

    7 4

Pociągiem z Myślenic do Krakowa w 45 minut za 5,50 zł? Ruszyły konsultacje w sprawie kolei

  • 15 lip 2019

    Im więcej parkingów, tym więcej aut w mieście. Potrzebny jest punkt przesiadkowy, a nie miejsca postojowe. Kraków chce się pozbyć samochodów ze swoich granic. Czy Myślenice chcą być parkingiem dla Krakowa?

    1 1

budowa kolei Myślenice-Kraków? POSTĘPY PRAC

  • 15 lip 2019

    Czas dojazdu, choć ważny, nie jest priorytetem. Kraków będzie pomału utrudniał wjazd, lub parkowanie prywatnych samochodów. Komunikacja zbiorowa będzie przejmować transport nie tylko mieszkańców, ale i dojeżdżających. Ważne jest teraz wywalczenie jak najlepszego połączenia z Krakowem. Kolej jest tu ciekawą alternatywą.

    8

Radni wybrali przewodniczącego i dwie wiceprzewodniczące Rady Miejskiej [WIDEO]

  • 17 lis 2018

    Może mam naiwne podejście, ale skoro jest dwóch zastępców, a w sumie trzy komitety, to jeden z zastępców powinien być z PiS, a drugi z Bez Układów. Przewodniczący (lub jego zastępcy) ma za zadnie prowadzić obrady, oraz reprezentować radę, ale władzy chyba nie ma.

    20 16

Wybory Samorządowe 2018: Zobacz kto będzie rządził w Sejmiku. Mamy tam dwóch reprezentantów

  • 25 paź 2018

    To wielki sukces i szansa dla naszego powiatu! Mamy w sejmiku dwóch przedstawicieli z różnych opcji politycznych. Każdy może lobbować w swoim środowisku. Mądre działania tych panów mogą pozytywnie odczuć Myślenice. Oby połączył ich wspólny cel dla regionu, a nie skłóciła polityka partyjna.

    23 3

Wybory Samorządowe 2018: Jarosław Szlachetka burmistrzem Myślenic

  • 23 paź 2018

    Ludzie! Kampania wyborcza już się skończyła. Wyborcy zadecydowali i jedni powinni się cieszyć, nie kopiąc pokonanych, a inni uszanować, demokratycznie wybranych, przedstawicieli.

    Skończył się festiwal, czas na wspólną pracę.

    21 4

Krzysztof Halek: Bezpieczeństwo na Zakopiance mogą zapewnić bezkolizyjne przejazdy [WIDEO]

  • 11 wrz 2018

    Licytowanie, który z kandydatów przedstawi lepsze rozwiązanie na "zakopiance", to zwykła gra o głosy mieszkańców Krzyszkowic, Głogoczowa, Jawornika, a nie są to małe miejscowości.

    Na dzień dzisiejszy odcinek od Myślenic do obwodnicy Krakowa jest zwykłą drogą aglomeracyjną, a nie szybkiego ruchu. Bez kompleksowych działań nic tu się nie zmieni.
    Kandydaci do urzędu burmistrza powinni zabiegać w GDDKiA o poprawienie połączenia pomiędzy wschodnią (strefa przemysłowa), a zachodnią częścią miasta. Obecnie ruch przez "światła" na DK7 jest ogromny i tu trzeba jakoś rozwiązać problem. W jednym miejscu spotyka się tu droga krajowa z wojewódzką, powiatową i dochodzi ruch lokalny.

    13 5

Myślenice: To skrzyżowanie zniknie z mapy. W jego miejscu powstanie park

  • 25 cze 2018

    Uważam, że powiat nie ma pomysłu na ten rejon miasta. Dopiero co wyremontowany mostek przy Żwirki i Wigury i już zmiana oznakowania. Nawrotka obok nie mieści dużych samochodów. Karetki pogotowia, które kiedyś jeździły z ul. Słowackiego prosto w Żwirki i Wigury, teraz kluczą Słoneczną i Szpitalną.
    Samochody ze Słonecznej został wprowadzone do centrum, a teraz jest problem z nadmiernym ruchem w tym miejscu.
    W godzinach szczytu będą stały dwa pasy, zamiast jednego, a wyjazd z Żeromskiego w stronę centrum może być gorszy niż teraz (nie widzę linii prowadzącej z prawego pasa na Żeromskiego tylko na prawy pas Słowackiego). W pozostałym czasie będzie tu doskonałe miejsce do sprawdzenia osiągów swojego samochodu, czy motocykla. Już teraz od świateł na zakopiance do centrum jest tor wyścigowy. Powiat zdaje się doskonale o tym wiedzieć, bo na stronie tegoż jest prośba do kierowców o zachowanie rozwagi. Tyle o mistrzach prostej. Są jednak też kierowcy dla których zestawienie kilku wielopasmowych skrzyżowań będzie poważnym problemem. Brakuje mi tu też miejsca dla rowerzystów. Nie wyobrażam sobie skrętu rowerem w lewo ze Słowackiego w stronę Zarabia.

    Rozumiem, że samochodów przybywa, więc trzeba zwiększyć przepustowość dróg. Nie podoba mi się jednak ten projekt. Nie podoba mi się brak alternatywnych dróg. Ze strefy przemysłowej brak jest dogodnej alternatywy, dla ul. Słowackiego, do centrum. Skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego z Cegielskiego to jakaś porażka.

    25 7

Myślenice: Kiedy przechodził przez pasy wjechał w niego kierowca dostawczaka

  • 24 kwi 2018

    Czyżby prawo silniejszego? Czemu przy ciężarówkach tak, a piesi niech sami na siebie uważają. Miej świadomość tego, że przy zdarzeniu z pieszym, zwłaszcza na przejściu, grozi Ci wyrok. Głupio potem rozważać, że tak niewiele wystarczyło zrobić, by ocalić czyjeś życie, lub zdrowie.

    Statystycznie łatwiej być poszkodowanym w wypadku przez kierowcę samochodu osobowego. Łatwiej też zginąć w takim wypadku, niż z winy kierowcy ciężarówki. Jako istota rozumna większą ostrożność powinnaś zachować więc przy małych pojazdach.

    1 6
  • 22 kwi 2018

    Nie jest to jedyne miejsce, gdzie pasy znajdują się w obrębie skrzyżowania. Nie powinien być to problem dla żadnego kierowcy.

    Czytając komentarze dochodzę do wniosku, że gdyby nie nadzwyczajna uwaga kierowców i ich umiejętności, piesi ginęli by na drogach dużo częściej. Z moich obserwacji jednak wynika co innego.

    Pieszy ma takie samo prawo znajdować się na przejściu jak samochód. Niestety większość kierowców widzi w tym miejscu tylko jezdnię.

    5 8
  • 20 kwi 2018

    Ty przepuszczałeś, a na sąsiednim pasie rozpędzony samochód? Tu ewidentnie zawinił tamten kierowca.

    13 7
  • 20 kwi 2018

    Dobrze, że nic poważnego się nie stało.
    W tym miejscu jest dość niebezpiecznie, nie jest to pierwsze potrącenie.
    Popełniono tu błąd przy budowie nawrotki, swoją drogą za wąskiej dla większych pojazdów. Zamiast niej powinno powstać rondo. Takie skrzyżowanie odciążyło by lewoskręt w stronę szpitala przy orlenie, ale przede wszystkim w naturalny sposób uspokoiło by ruch w tym miejscu.

    25 6

Sułkowice: Na zakręcie pojechał prosto. Uderzył w sklep i zmarł na miejscu

  • 13 mar 2018

    Droga w tym miejscu nie jest drogą lokalną. To droga wojewódzka 956.

    Mówiąc językiem potocznym: "szkoda chłopa".
    Dobrze, że reszta to szkody tylko materialne.

    22 1

Myslenice smog wiekszy niż w krakowie

  • 11 mar 2018

    Masz rację, powinna być możliwość montażu pieca zasypowego, przy obowiązkowym gazowym. Po dwóch sezonach zimowych piec zasypowy stałby nieużywany (z uwagi na bilans cena/pracochłonność), a społeczeństwo szybko zmieniłoby zdanie o gazie. Chyba, że ktoś pali śmieci. Jednak prawidłowe połączenie kotła gazowego i "kopciucha" nie jest wcale takie proste, choć wykonalne (dodatkowe koszty).

    Widzisz, o to właśnie chodzi z drugorzędnością kosztów. Ważniejszy jest wygląd elewacji, niż koszt ogrzewania.

    Człowiek od pradziejów używał ognia. W każdym domostwie gdzieś płomień migotał. Nie dziwne więc, że ludziom ciężko rozstać się z przyjemnością patrzenia do rozpalonego pieca, kominka itp (niebieski płomień palnika nie ma tej magii). Wiek XXI będzie stuleciem w którym odejdziemy od bezpośredniego kontaktu z ogniem.

    1