Jarosław Szlachetka: Prowadzenie drugiej Zakopianki jest dla Myślenic i mieszkańców gminy oraz tej części powiatu niebezpieczne

  • 31 paź 2024

    Nowy odcinek jest tylko do Nowego Targu i nie ma wpływu na ruch z Myślenic do Lubnia.

    1
  • 31 paź 2024

    Pan Szlachetka jest burmistrzem Myślenic. Jego zadaniem jest dbanie o interes tego miasta, a nie Dobczyc, czy Wiśniowej. Z jego wypowiedzi wynika coś innego. Rozwój to także nowe drogi. Transport, to bardzo ważna część zaróno gospodarki, jak i codziennego życia każdego z nas.

    Wpisanie w strategię rozwoju turystyki nie stoi w sprzeczności z główną drogą. Wszak turysci muszą tu jakoś dojechać. Burmistrz chętnie skanalizował by ruch omijając Myślenice, odsyłając również turystów gdzie indziej.

    Jeżeli masz na myśli wiadukt przedstawiany wielokrotnie w różnych dyskusjach na temat S7, to pragnę zwrócić uwagę, że jest to wizja grafika, a nie inżyniera. Niewiele ma wspólnego z rzeczywistością, a mimo to budzi emocje. Nie tędy droga w dyskusji na temat nowej drogi.

    3 1

Jarosław Szlachetka: Realizacja budowy kolei ma uniemożliwić budowę drogi S7 pomiędzy Krakowem a Myślenicami

  • 24 wrz 2024

    Biuro paszportowe jest tylko przykładem. Dobrze, że wspominasz iż nie generowało dużego ruchu. Takie specjalistyczne usługi wymagają większego przepływu ludzi i właśnie o tym pisałem. Chcąc mieć w Myślenicach różnego typu usługi, które będą też rentowne, trzeba zachęcić mieszkańców powiatu, a może i dalszych okolic, żeby tu przyjechali. Wszystkie drogi powinny więc prowadzić do Rzymu..wróć do Myślenic, a nie na skróty do Krakowa.

    Odnosząc się do punktu A należy dodać, że potoki ruchu zmienią się wraz z doprowadzeniem S7 do Krakowa od północy. Pamiętam jeszcze czasy, gdy jeździłem do Warszawy przez A4 i Częstochowę. Pomimo większej odległości mogłem dojechać szybciej. Teraz już szybciej jest przez Kielce, Radom.

    Droga szybkiego ruchu w pobliżu miasta, jeżeli jest dobrze zaprojektowana i posiada węzeł drogowy, może przynieść korzyści dla mieszkańców. Przy kiepskim projekcie będzie tylko uciążliwa.
    Kto jeździ w stronę Nowego Targu i Krakowa, ten ma porównanie jakości podróży od samych granic Myślenic na południe i północ. Żadne kładki itp. nic tu nie dadzą. Potrzeba dobrej i o wysokich parametrach drogi.

    2
  • 22 wrz 2024

    Tak Kraków jest bardzo silnym ośrodkiem w regionie i Myślenice nigdy nie będą dla niego rywalem. Mogą być jednak wygodną alternatywą dla zaspokojenia różnych potrzeb mieszkańców. Przykładem może być możliwość wyrobienia paszportu tu na miejscu, bez konieczności wyjazdu do Krakowa. Im więcej osób będzie wybierało Myślenice i generowało tu aktywność, tym więcej powstanie tu różnych usług specjalistycznych. Takie między innymi zadanie ma spełniać kolej.
    Możesz to nazywać chciejstwem, ja bym to nazwał jednym z kierunków rozwoju miasta. Myślenice mają ku temu potencjał i oddawanie walkowerem pozycji przez wysłanie odbiorców różnych usług bezpośrednio do Krakowa jest błędne.

    2
  • 22 wrz 2024

    Przy odpowiednio zaprojektowanym przebiegu S7 mogła by powstać, jako droga serwisowa, lub inna droga dojazdowa, zachodnia obwodnica miasta. Droga, którą od lat obiecują władze lokalne, bez znaczenia kto, a na którą obecnie się nie zapowiada. Wciąż słyszymy o jej powstaniu i na tym się kończy. Tymczasem miasto potrzebuje na już kolejnych dróg. Sam burmistrz wspominał o drodze od ronda przed mostem na Piłsudzkiego do strefy przemysłowej. Również przebieg drogi wojewódzkiej 967 jest do zmiany na wczoraj.

    1 2
  • 22 wrz 2024

    Co masz na myśli pisząc "pomimo północno-wschodniego ringu". Jak ring, to raczej dookoła.
    W jakim celu kolej powinna być dwutorowa? Do odpowiedniego ułożenia rozkładu jazdy wystarczy jeden tor z odpowiednio zaprojektowanymi mijankami. Prostym tego przykładem jest kolejka na Gubałówkę.

    Rolą burmistrza jest dbanie o interes naszej gminy, a nie Dobczyc, czy Wiśniowej. Jak już pisałem pod innym artykułem, to Myślenice powinny być dla innych miejscowości z terenu powiatu lokalnym centrum. Przekierowanie mieszkańców tychże prosto do Krakowa jest działaniem na szkodę Myślenic.

    1 2
  • 20 wrz 2024

    Również zauważyłem ten błąd logiczny. Jednym droga poprawi jakość życia, a dla innych jest bezużyteczna. Trochę to słabe. Tak samo jak myśleniczanie mieszkańcy Dobczyc będą mieli, w przypadku utworzenia w Krakowie SCT, utrudniony wjazd własnym samochodem do miasta.
    Otwarty ostatnio odcinek zakopianki też nie został poprowadzony przez Czarny Dunajec, dając tej miejscowości możliwość rozwoju. Mija jedynie Nowy Targ lekkim łukiem od zachodu.
    Prowadzenie tak dużego projektu, jakim jest linia kolejowa, bez uwzględnienia planów budowy drogi szybkiego ruchu też jest dość karkołomne. Prace nad pociągiem mają obecnie jedynie charakter projektowy i na samą budowę potrzeba kolejnych środków finansowych. Jest to projekt również dosyć lokalny, choć związany z jednym z największych miast w Polsce. Mam więc takie wrażenie, że w przypadku kolizji projektowanej kolei i trasy S7 o znaczeniu ogólnopolskim, a nawet europejskim, to nasz "złoty pociąg" przegra rywalizację. W najlepszym przypadku realizacja linii kolejowej zostanie zablokowana finansowo do czasu zaprojektowania drogi ekspresowej. Kolej do Krakowa nigdy nie powinna występować w opozycji do S7, bo może ją pogrzebać.

    4

Jarosław Szlachetka o S7:"Uważam, że jest sens prowadzenia tej drogi, ale za zbiornikiem dobczyckim"

  • 20 sie 2024

    Nie pisałem nic o Skawinie, czy Nowym Sączu. Mam jednak wrażenie, być może mylne, że nie znasz tych miast. O Kielcach w których Rynek jest oddalony od S-7 o mniej niż 6 km również nie wspominałem.
    Obecna "S-ka" przechodząca przez Myślenice S-ką nie jest i nie ma szans by się nią stała. Coraz bliżej jej do drogi podmiejskiej, takiej jak choćby wlotówka od Proszowic do Krakowa, czy Trasa Wolbromska.
    Myślenice są wystarczająco oddalone od Krakowa, w przeciwieństwie do Skawiny, czy Wieliczki, żeby tworzyć lokalny ośrodek skupiający miejscowości z terenu powiatu. To tu mieszkańcy tegoż powinni mieć możliwość zaspokoić jak najwięcej swoich potrzeb. Dlatego ważne jest takie skierowanie potoków ruchu, aby jak najwięcej osób przewijało się przez miasto. Tu załatwiało, często przejazdem, swoje sprawy. I odwrotnie, dla ludzi przyjezdnych to Myślenice powinny być pierwszą miejscowością po zjechaniu z drogi szybkiego ruchu, zanim rozjadą się po terenie powiatu.
    Drogę można używać na wiele sposobów. To liczba magazynów i firm produkcyjnych determinuje natężenie ruchu pojazdów ciężkich. Czy będzie droga, czy nie, jak władze lokalne postawią na "strefy przemysłowe", to TIR-y będą jeździły, nawet po drogach lokalnych. Jak będą same biurowce żaden kierowca ciężarówki tu nie przyjedzie, bo i po co.

    8 2
  • 20 sie 2024

    W jakim kierunku pójdą Myślenice zależy od wielu czynników. Dobra infrastruktura, również drogowa, jest silnym atutem w kształtowaniu przyszłości miasta.

    7 3
  • 19 sie 2024

    Każde miasto, które aspiruje do roli jakiegoś, choćby lokalnego, ośrodka stara się mieć w swoim pobliżu węzły komunikacyjne. Myślenice, będąc miastem powiatowym, powinny zadbać o jak największą różnorodność w tym zakresie. Odsunięcie od miasta drogi kat. S jest złym pomysłem. Projektowana linia kolejowa nie jest wstanie obsłużyć wszystkich potrzeb mieszkańców, nie tylko Myślenic, ale i całego powiatu. Potrzebna nam jest dobra, bezkolizyjna droga prowadząca nie tylko do Krakowa, ale dalej w głąb kraju. Projektowanie i budowa S-ki na wschód od Zalewu Dobczyckiego przyczyni się do ograniczenia przepływu mieszkańców powiatu przez jego centrum. Mieszkańcom Dobczyc, Wiśniowej, czy przyległych wiosek łatwiej będzie pojechać prosto do stolicy Małopolski niż do siedziby powiatu. Zmniejszy to znaczenie Myślenic, a centrum powiatu zacznie przesuwać się w stronę Dobczyc. Miasteczka, które już teraz rozwija się bardzo dynamicznie, a realizowana linia kolejowa "Podłęże-Piekiełko" jeszcze poprawi atrakcyjność tamtego terenu.
    Obecna DK-7 nie zapewni takiego standardu połączeń z Myślenic jak droga kat. S. Mając na uwadze bardzo dynamicznie rozwijający się Kraków, a tym samym i cały region, istniejąca "zakopianka" będzie mogła, ale też wręcz powinna, sprostać tylko bardzo lokalnym potrzebom. Pamiętajmy, że budowa drogi tej kategorii jest rozwiązaniem na kolejne kilkadziesiąt lat i w takiej perspektywie powinno się na nią patrzeć.

    25 15

Myślenice. Zakrzywienie torów ruchu ma poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu

  • 7 sie 2024

    Dokładnie, zmiana kierunków ruchu na wszystkich drogach łączących ul. Piłsudskiego i Żwirki i Wigury. Wystarczy zmienić kilka znaków. Koszt mniejszy niż przekładanie krawężników.
    Budowa wyspy na Piłsudskiego zawęzi jezdnię, ale też wąskie chodniki w tym miejscu. O pasie dla rowerów można wtedy zapomnieć .

    Wyspowe progi zwalniające (nie jestem ich zwolennikiem w tym miejscu) są specjalnie stworzone pod duże pojazdy, głównie autobusy w celu poprawy komfortu pasażerów. Przejazd przez taki próg samochodem ciężarowym, bądź autobusem, pomimo bliźniaczych kół, jest dużo łagodniejszy niż osobówką.

    5 1

Myślenice potrzebują obwodnic. A gdyby tak... zachodnią budował starosta, a wschodnią burmistrz?

  • 22 lip 2024

    Może mam słabą wyobraźnię, ale zmieszczenie drogi kategorii S, w obecnym śladzie, jest mało realne. Dodatkowo poprowadzenie tu dróg dojazdowych wzdłuż Zakopianki to utopia. Część terenu jest również potrzebna pod projektowaną linię kolejową.
    Obecna Zakopianka od Zarabia do Orlenu i dalej drogą zachodnią, aż po Górne Przedmieście, powinna tworzyć główny ciąg komunikacyjny miasta, z możliwie dużą ilością zjazdów. Tak, by opłacało się nadłożyć drogi samochodem, bez straty czasu. Obecnie najkrótsza droga z Górnego na Dolne w większym stopniu winna być przyjazna dla pieszych, rowerzystów, hulajnóg itp. Węzeł przy obecnej estakadzie jest bardzo potrzebny, a jego likwidacja pogorszy warunki ruchu w mieście.

    1
  • 20 lip 2024

    Proponuję przejść się też w inne części Myślenic. Górne to nie jedyne zielone tereny.

    1
  • 20 lip 2024

    Toż przecie burmistrz już podobno prowadził z województwem rozmowy na ten temat.

    Obydwie obwodnice są potrzebne i to na już.
    Wschodnią, powinno wybudować województwo, jako zmianę przebiegu obecnej drogi 967.
    Zachodnią, jako drogi serwisowe do planowanej S7, a więc GDDKiA. W tym drugim przypadku niestety jeszcze wiele wody w Rabie upłynie.

    3
  • 20 lip 2024

    Proponuję zastanowić się jak by wyglądał ruch w mieście, gdyby S7 przebiegała w obecnym śladzie, a zabrakłoby tu węzłów. Przecież to istny paraliż komunikacyjny Myślenic.

    2 1

Myślenice. Dolne Przedmieście zakorkowane. Ruch rozładować ma północno-wschodnia obwodnica miasta

  • 7 sty 2023

    Tak, widziałem tu transport ciężki. Mam okazję widzieć DW 967 w różnych godzinach i dniach od wielu lat.
    Zanim powstanie wstępny projekt, to co i kto ma pokazać?
    Być może, a wręcz prawdopodobnie, nikt nie pytał kiedy i dokąd jedziesz. Jednak pomiar ruchu był wykonany na tej drodze. Wyniki są dostępne.

    3 1
  • 6 sty 2023

    "Mam jechać do Myślenic przez Jawornik? " W jakim celu? Wystarczy, że przez Jawornik pojedzie transport ciężki. Zresztą obwodnica będzie miała prawdopodobnie skrzyżowanie z drogą powiatową przez Polankę, a stąd przez ul. Sienkiewicza łatwo dojedziesz na osiedle.

    2
  • 6 sty 2023

    "Przenieśli dosłownie wszystko..." Kto przeniósł? Gdzie w centrum byłoby miejsce na taki rozwój miasta, jaki nastąpił w kierunku wschodnim?
    Jakie są możliwości zwiększenia ilości dróg, gdy Myślenice przecięte są drogą krajową?

    3 1
  • 28 gru 2022

    Północno-wschodnia obwodnica miasta, skądinąd potrzebna, nie będzie w stanie rozładować korków wzdłuż ul. Słowackiego. Tu potrzebne jest rozwiązanie obejmujące cały obszar Dolnego Przedmieścia. Równie ważne, w całym mieście, jest takie zorganizowanie ruchu, by samochód nie był pierwszym i najlepszym wyborem przy każdej okazji.

    17 2

Burmistrz i jego zastępca odwołują kryzys komunikacyjny. Na linię Myślenice - Kraków wyjadą autobusy Kolei Małopolskich

  • 28 gru 2022

    Dobrze, że w tak krótkim czasie, udało się zorganizować połączenie z Krakowem spełniające podstawowe standardy. Tu trzeba pochwalić władze miasta. Jak będzie funkcjonować to połączenie, przekonamy się niedługo.
    Jak dobrze zrozumiałem, to z tekstu artykułu wynika, że autobusy nie będą korzystały z dworca w Myślenicach. Jeżeli tak jest, to wygląda na to, że myślenicki dworzec nie spełnia swojej podstawowej funkcji, a pasażerowie będą wsiadać do autobusów ze zwykłych przystanków.
    Mam też nadzieję, że linia dowozowa nie będzie kolidować z planami budowy linii kolejowej.

    18 34

Krzyszkowice. Historia o tym jak samorządowcy zapowiadali budowę tunelu i jak ten ciągle nie powstał oraz o dyskusji mieszkańców z władzą 

  • 18 lis 2022

    W Krzyszkowicach, do czasu wybudowania tunelu, niezbędne jest kierowanie ruchem. Jak nie da się wybudować skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, to niech gmina z powiatem przeznaczy pieniądze na kierowanie ruchem przez np. policję. Nie trzeba będzie ZRID-u i tym podobnych. Milion wystarczy na nie jeden etat policjanta.
    Nie wiem też dlaczego uparcie się mówi o skrzyżowaniu ze światłami. Przecież tu wystarczy tylko sygnalizacja dla pieszych. Od strony Myślenic sygnalizator tuż przy pasach, a od Krakowa przed przełączką, tak by zostawić miejsce pomiędzy liną zatrzymania, a pasami dla kierowców wyjeżdzających od Krzyszkowic w stronę Myślenic. Sygnalizacja powinna być wzbudzana przez pieszych, tak jak to ma miejsce na zjeździe z A4 na "zakopiankę".

    22 11

Myślenice. Na Plac Kilińskiego wjadą tylko służby, zaopatrzenie i mieszkańcy ulicy

  • 24 paź 2022

    Tak się dzieje, gdy plac targowy jest zlokalizowany w daleko od mieszkańców.

    31 2

Myślenice. Jest pomysł na kolejną drogę. Chcą wybudować północno-wschodnią obwodnicę miasta. Podpisali umowę na wykonanie koncepcji

  • 7 wrz 2022

    Koncepcja bardzo słuszna i potrzebna. Spóźniona co najmniej 10 lat.

    13 8

Myślenice. Autobus miejski pojedzie nową trasą. Mateusz Suder: „Zachęcamy do pozostawienia samochodów w swoich domach, aby nie generować dużego natężenia ruchu”

  • 2 wrz 2022

    Oczywiście, zgoda. Pytanie jaką informację dla pasażera niesie tak opisane zjawisko? Z artykułu dowiedziałem się tyle, że jadąc autobusem będę mógł z niego wysiąść mniej więcej co półtorej minuty. Najpierw jednak potrzebuję do niego wsiąść. Niestety dalej nie wiem gdzie i jak często autobus podjedzie na przystanek.

    14 1
  • 2 wrz 2022

    Informacje zawarte w tym artykule wymagają poprawy. Częstotliwość poruszania się autobusu oznacza raczej ilość kursów na godzinę, a nie czas przejazdu pomiędzy przystankami. Ilość pasażerów siedzących i stojących to ponad 60. Brak rozkładu jazdy i opisu trasy z zaznaczonymi przystankami. Brak najważniejszych informacji!

    30 3