Tak, widziałem tu transport ciężki. Mam okazję widzieć DW 967 w różnych godzinach i dniach od wielu lat.
Zanim powstanie wstępny projekt, to co i kto ma pokazać?
Być może, a wręcz prawdopodobnie, nikt nie pytał kiedy i dokąd jedziesz. Jednak pomiar ruchu był wykonany na tej drodze. Wyniki są dostępne.
Zgregi6 sty
"Mam jechać do Myślenic przez Jawornik? " W jakim celu? Wystarczy, że przez Jawornik pojedzie transport ciężki. Zresztą obwodnica będzie miała prawdopodobnie skrzyżowanie z drogą powiatową przez Polankę, a stąd przez ul. Sienkiewicza łatwo dojedziesz na osiedle.
Zgregi6 sty
"Przenieśli dosłownie wszystko..." Kto przeniósł? Gdzie w centrum byłoby miejsce na taki rozwój miasta, jaki nastąpił w kierunku wschodnim?
Jakie są możliwości zwiększenia ilości dróg, gdy Myślenice przecięte są drogą krajową?
Zgregi28 gru 2022
Północno-wschodnia obwodnica miasta, skądinąd potrzebna, nie będzie w stanie rozładować korków wzdłuż ul. Słowackiego. Tu potrzebne jest rozwiązanie obejmujące cały obszar Dolnego Przedmieścia. Równie ważne, w całym mieście, jest takie zorganizowanie ruchu, by samochód nie był pierwszym i najlepszym wyborem przy każdej okazji.
Dobrze, że w tak krótkim czasie, udało się zorganizować połączenie z Krakowem spełniające podstawowe standardy. Tu trzeba pochwalić władze miasta. Jak będzie funkcjonować to połączenie, przekonamy się niedługo.
Jak dobrze zrozumiałem, to z tekstu artykułu wynika, że autobusy nie będą korzystały z dworca w Myślenicach. Jeżeli tak jest, to wygląda na to, że myślenicki dworzec nie spełnia swojej podstawowej funkcji, a pasażerowie będą wsiadać do autobusów ze zwykłych przystanków.
Mam też nadzieję, że linia dowozowa nie będzie kolidować z planami budowy linii kolejowej.
W Krzyszkowicach, do czasu wybudowania tunelu, niezbędne jest kierowanie ruchem. Jak nie da się wybudować skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, to niech gmina z powiatem przeznaczy pieniądze na kierowanie ruchem przez np. policję. Nie trzeba będzie ZRID-u i tym podobnych. Milion wystarczy na nie jeden etat policjanta.
Nie wiem też dlaczego uparcie się mówi o skrzyżowaniu ze światłami. Przecież tu wystarczy tylko sygnalizacja dla pieszych. Od strony Myślenic sygnalizator tuż przy pasach, a od Krakowa przed przełączką, tak by zostawić miejsce pomiędzy liną zatrzymania, a pasami dla kierowców wyjeżdzających od Krzyszkowic w stronę Myślenic. Sygnalizacja powinna być wzbudzana przez pieszych, tak jak to ma miejsce na zjeździe z A4 na "zakopiankę".
Oczywiście, zgoda. Pytanie jaką informację dla pasażera niesie tak opisane zjawisko? Z artykułu dowiedziałem się tyle, że jadąc autobusem będę mógł z niego wysiąść mniej więcej co półtorej minuty. Najpierw jednak potrzebuję do niego wsiąść. Niestety dalej nie wiem gdzie i jak często autobus podjedzie na przystanek.
Zgregi2 wrz 2022
Informacje zawarte w tym artykule wymagają poprawy. Częstotliwość poruszania się autobusu oznacza raczej ilość kursów na godzinę, a nie czas przejazdu pomiędzy przystankami. Ilość pasażerów siedzących i stojących to ponad 60. Brak rozkładu jazdy i opisu trasy z zaznaczonymi przystankami. Brak najważniejszych informacji!
Mam wrażenie, że czytałem zupełnie inny artykuł, niż Ty. Z wypowiedzi burmistrza wyraźnie widać, że jest przeciwnikiem jakiegokolwiek przebiegu tej drogi. Nie szuka więc rozwiązania, nie podaje alternatywy, miesza w to niepotrzebnie "złoty pociąg".
Zgregi15 lut 2022
"Zakopianka" pomiędzy Myślenicami, a Krakowem stanowi mały kawałek najdłuższej w Polsce drogi krajowej. Ruch na niej to głównie tranzyt. Dodatkowo na wspomnianym odcinku dochodzi duży ruch lokalny, co plasuje go bardzo wysoko w rankingu obciążenia pojazdami w skali dobowej. Budowa tego odcinka w kategorii drogi ekspresowej jest koniecznością! Linia kolejowa w żaden sposób nie jest w stanie zastąpić "zakopianki" .Owszem ograniczy lokalny ruch w godzinach szczytu, ale nie będzie miała wpływu na tranzyt. Są to dwie różne inwestycje zaspokajające różne potrzeby. One się mogą uzupełniać, a nie zastępować.
Rolą samorządowców jest zoptymalizowanie przebiegu tych korytarzy, tak żeby w jak najmniejszym stopniu wpływały na życie lokalnych społeczności.
Mam wrażenie, że bezpieczeństwo na drodze stało się martwym sloganem. Wiele osób narzeka na drogę do Krakowa, a gdy pada propozycja poprawy bezpieczeństwa przez budowę odpowiedniej kategorii drogi, podnosi się larum, że jak to bezkolizyjnie ktoś ominie miasto?
Można się spierać co do przebiegu drogi, ale wszystkim powinno zależeć na przeniesieniu ruchu tranzytowego na drogę do tego przeznaczoną.
Wariant niebieski jest najgorszy. Na rondzie po zachodniej stronie "zakopianki", przecinają się ze sobą dwa potoki pojazdów z kierunku Myślenice-Jawornik i odwrotnie. Jest to najbardziej obciążona relacja. Pozostałe dwa warianty są, pod tym względem,, lepiej zaprojektowane.
Slalom w celu uspokojenia ruchu i wyznaczone miejsca parkingowe na plus tej inwestycji. Minusem jest zbędny prędkościomierz, choć na niektórych działa. Jest jednak postawiony w złym miejscu. Uważam, że powinien być ustawiony w kierunku osiedla na samym dole. To samo dotyczy miejsc dla osób o ograniczonych zdolnościach ruchowych. Miejsca dla nich wyznaczone na szczycie będą nie lada wyzwaniem przy powrocie do zaparkowanego tam samochodu.
Pytanie, dlaczego nie zarabia? Może jakość usług jest tak niska, że jadą tylko ci, którzy nie mają wyboru. Reszta go omija.
Zgregi26 lut 2021
W dalszej części wypowiedzi vice zaznaczył, że w ciągu tygodnia ogłoszą konkurs (dla przewoźników) na obsługę linii. Mają więc chyba plan jak ma owa wyglądać. Chyba, że przewoźnicy będą startować w konkursie w ciemno.
Zgregi26 lut 2021
Dwa tygodnie przed uruchomieniem "linii", a same ogólniki w wypowiedziach zastępcy burmistrza. Wnioskując o pieniądze, czy trasę chyba wiadomo jak to połączenie ma wyglądać. Z zamieszczonego artykułu nie dowiedziałem się którędy pojedzie autobus, ani jaka będzie częstotliwość kursowania. Nic też nie wiadomo o cenie za przejazd. Czy gdzieś to można sprawdzić?
To, że w mieście jest coraz ciaśniej, widać od dłuższego czasu. Problem jest jednak dużo szerszy niż budowa kolejnych miejsc postojowych. Można o tym dużo opowiadać.
Jak samochody zaparkowane przy drodze stoją tam legalnie, a wyjazd z parkingu nie jest zastawiony, to w tej konkretnej sytuacji stworzenie kolejnych miejsc do parkowania nic nie zmieni. Bo ktoś i tak zaparkuje tuż pod blokiem.
Zgregi22 lut 2021
Ciekawa sprawa. Ze wstępnych ustaleń wynika, że do kolizji doprowadził kierowca wyjeżdżający z parkingu, a wnioski są takie, iż parkingów jest za mało.
Czy bloki będą ciasno, czy nie, nie zmienia to faktu, ze zapewnienie miejsc parkingowych należy do inwestora. Część mieszkań widocznie jest dla ludzi bez samochodów (prawa jazdy?). To ostatecznie kupujący mieszkanie wybiera standard w jakim chce mieszkać.
Starosta ma rację, tu potrzeba rozwiązań systemowych. Myli się jednak w kwestii sposobu rozwiązania problemu.
Po pierwsze system musi być spójny. Zatem wszystkie ulice, bo w większości parkowanie jest na jezdni czy chodniku, powinny być, w podobnej lokalizacji, objęte takim samym sposobem opłaty, bądź jej braku.
Po drugie system musi zapewniać dostępność miasta dla mieszkańców i przyjezdnych. Dyskusja więc powinna zacząć się od analizy gdzie chcemy by samochody parkowały, a gdzie nie. Jak zapewnić możliwość dostania się w miejsca gdzie parkowanie jest ograniczone. Czy ma być to spacer, rower, czy komunikacja miejska, lub krótkie postoje.
Po trzecie system musi zapewniać egzekwowanie sposobu parkowania od poboru opłat, do karania za niezgodne z prawem pozostawianie aut. Czy gmina ma wprowadzić kontrolę strefy na swój koszt i odprowadzać pieniądze do powiatu? A może każdy zarządca drogi ma zatrudnić swoich ludzi?
Po czwarte system musi wykorzystać istniejące w mieście parkingi. Jest ich kilka, więc nie trzeba budować nowych. Pytanie jak uruchomić istniejący potencjał.
Myślenice. Dolne Przedmieście zakorkowane. Ruch rozładować ma północno-wschodnia obwodnica miasta
Tak, widziałem tu transport ciężki. Mam okazję widzieć DW 967 w różnych godzinach i dniach od wielu lat.
Zanim powstanie wstępny projekt, to co i kto ma pokazać?
Być może, a wręcz prawdopodobnie, nikt nie pytał kiedy i dokąd jedziesz. Jednak pomiar ruchu był wykonany na tej drodze. Wyniki są dostępne.
"Mam jechać do Myślenic przez Jawornik? " W jakim celu? Wystarczy, że przez Jawornik pojedzie transport ciężki. Zresztą obwodnica będzie miała prawdopodobnie skrzyżowanie z drogą powiatową przez Polankę, a stąd przez ul. Sienkiewicza łatwo dojedziesz na osiedle.
"Przenieśli dosłownie wszystko..." Kto przeniósł? Gdzie w centrum byłoby miejsce na taki rozwój miasta, jaki nastąpił w kierunku wschodnim?
Jakie są możliwości zwiększenia ilości dróg, gdy Myślenice przecięte są drogą krajową?
Północno-wschodnia obwodnica miasta, skądinąd potrzebna, nie będzie w stanie rozładować korków wzdłuż ul. Słowackiego. Tu potrzebne jest rozwiązanie obejmujące cały obszar Dolnego Przedmieścia. Równie ważne, w całym mieście, jest takie zorganizowanie ruchu, by samochód nie był pierwszym i najlepszym wyborem przy każdej okazji.
Burmistrz i jego zastępca odwołują kryzys komunikacyjny. Na linię Myślenice - Kraków wyjadą autobusy Kolei Małopolskich
Dobrze, że w tak krótkim czasie, udało się zorganizować połączenie z Krakowem spełniające podstawowe standardy. Tu trzeba pochwalić władze miasta. Jak będzie funkcjonować to połączenie, przekonamy się niedługo.
Jak dobrze zrozumiałem, to z tekstu artykułu wynika, że autobusy nie będą korzystały z dworca w Myślenicach. Jeżeli tak jest, to wygląda na to, że myślenicki dworzec nie spełnia swojej podstawowej funkcji, a pasażerowie będą wsiadać do autobusów ze zwykłych przystanków.
Mam też nadzieję, że linia dowozowa nie będzie kolidować z planami budowy linii kolejowej.
Krzyszkowice. Historia o tym jak samorządowcy zapowiadali budowę tunelu i jak ten ciągle nie powstał oraz o dyskusji mieszkańców z władzą
W Krzyszkowicach, do czasu wybudowania tunelu, niezbędne jest kierowanie ruchem. Jak nie da się wybudować skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, to niech gmina z powiatem przeznaczy pieniądze na kierowanie ruchem przez np. policję. Nie trzeba będzie ZRID-u i tym podobnych. Milion wystarczy na nie jeden etat policjanta.
Nie wiem też dlaczego uparcie się mówi o skrzyżowaniu ze światłami. Przecież tu wystarczy tylko sygnalizacja dla pieszych. Od strony Myślenic sygnalizator tuż przy pasach, a od Krakowa przed przełączką, tak by zostawić miejsce pomiędzy liną zatrzymania, a pasami dla kierowców wyjeżdzających od Krzyszkowic w stronę Myślenic. Sygnalizacja powinna być wzbudzana przez pieszych, tak jak to ma miejsce na zjeździe z A4 na "zakopiankę".
Myślenice. Na Plac Kilińskiego wjadą tylko służby, zaopatrzenie i mieszkańcy ulicy
Tak się dzieje, gdy plac targowy jest zlokalizowany w daleko od mieszkańców.
Myślenice. Jest pomysł na kolejną drogę. Chcą wybudować północno-wschodnią obwodnicę miasta. Podpisali umowę na wykonanie koncepcji
Koncepcja bardzo słuszna i potrzebna. Spóźniona co najmniej 10 lat.
Myślenice. Autobus miejski pojedzie nową trasą. Mateusz Suder: „Zachęcamy do pozostawienia samochodów w swoich domach, aby nie generować dużego natężenia ruchu”
Oczywiście, zgoda. Pytanie jaką informację dla pasażera niesie tak opisane zjawisko? Z artykułu dowiedziałem się tyle, że jadąc autobusem będę mógł z niego wysiąść mniej więcej co półtorej minuty. Najpierw jednak potrzebuję do niego wsiąść. Niestety dalej nie wiem gdzie i jak często autobus podjedzie na przystanek.
Informacje zawarte w tym artykule wymagają poprawy. Częstotliwość poruszania się autobusu oznacza raczej ilość kursów na godzinę, a nie czas przejazdu pomiędzy przystankami. Ilość pasażerów siedzących i stojących to ponad 60. Brak rozkładu jazdy i opisu trasy z zaznaczonymi przystankami. Brak najważniejszych informacji!
Jarosław Szlachetka: Każdy z zaproponowanych wariantów nowej S7 jest dla mieszkańców gminy Myślenice nie do zaakceptowania
Nie tylko Myślenice mają problem z dziwnymi projektami dróg https://www.youtube.com/watch?v=zEZy8wFd4OQ
Mam wrażenie, że czytałem zupełnie inny artykuł, niż Ty. Z wypowiedzi burmistrza wyraźnie widać, że jest przeciwnikiem jakiegokolwiek przebiegu tej drogi. Nie szuka więc rozwiązania, nie podaje alternatywy, miesza w to niepotrzebnie "złoty pociąg".
"Zakopianka" pomiędzy Myślenicami, a Krakowem stanowi mały kawałek najdłuższej w Polsce drogi krajowej. Ruch na niej to głównie tranzyt. Dodatkowo na wspomnianym odcinku dochodzi duży ruch lokalny, co plasuje go bardzo wysoko w rankingu obciążenia pojazdami w skali dobowej. Budowa tego odcinka w kategorii drogi ekspresowej jest koniecznością! Linia kolejowa w żaden sposób nie jest w stanie zastąpić "zakopianki" .Owszem ograniczy lokalny ruch w godzinach szczytu, ale nie będzie miała wpływu na tranzyt. Są to dwie różne inwestycje zaspokajające różne potrzeby. One się mogą uzupełniać, a nie zastępować.
Rolą samorządowców jest zoptymalizowanie przebiegu tych korytarzy, tak żeby w jak najmniejszym stopniu wpływały na życie lokalnych społeczności.
Mam wrażenie, że bezpieczeństwo na drodze stało się martwym sloganem. Wiele osób narzeka na drogę do Krakowa, a gdy pada propozycja poprawy bezpieczeństwa przez budowę odpowiedniej kategorii drogi, podnosi się larum, że jak to bezkolizyjnie ktoś ominie miasto?
Można się spierać co do przebiegu drogi, ale wszystkim powinno zależeć na przeniesieniu ruchu tranzytowego na drogę do tego przeznaczoną.
Połączenie kolejowe na linii Kraków - Myślenice: Znamy wstępny przebieg trasy „złotego pociągu”
Sami frustraci na tym forum.
Węzeł na Zakopiance w Jaworniku. Najbliżej realizacji „wariant niebieski”
Wariant niebieski jest najgorszy. Na rondzie po zachodniej stronie "zakopianki", przecinają się ze sobą dwa potoki pojazdów z kierunku Myślenice-Jawornik i odwrotnie. Jest to najbardziej obciążona relacja. Pozostałe dwa warianty są, pod tym względem,, lepiej zaprojektowane.
Są pasy, miejsca parkingowe i prędkościomierz. Oceniacie ulicę Kniaziewicza po remoncie
Slalom w celu uspokojenia ruchu i wyznaczone miejsca parkingowe na plus tej inwestycji. Minusem jest zbędny prędkościomierz, choć na niektórych działa. Jest jednak postawiony w złym miejscu. Uważam, że powinien być ustawiony w kierunku osiedla na samym dole. To samo dotyczy miejsc dla osób o ograniczonych zdolnościach ruchowych. Miejsca dla nich wyznaczone na szczycie będą nie lada wyzwaniem przy powrocie do zaparkowanego tam samochodu.
W lutym autobus nie przyjechał. Kiedy ruszą zapowiadane połączenia na trasie Myślenice – Kraków?
Pytanie, dlaczego nie zarabia? Może jakość usług jest tak niska, że jadą tylko ci, którzy nie mają wyboru. Reszta go omija.
W dalszej części wypowiedzi vice zaznaczył, że w ciągu tygodnia ogłoszą konkurs (dla przewoźników) na obsługę linii. Mają więc chyba plan jak ma owa wyglądać. Chyba, że przewoźnicy będą startować w konkursie w ciemno.
Dwa tygodnie przed uruchomieniem "linii", a same ogólniki w wypowiedziach zastępcy burmistrza. Wnioskując o pieniądze, czy trasę chyba wiadomo jak to połączenie ma wyglądać. Z zamieszczonego artykułu nie dowiedziałem się którędy pojedzie autobus, ani jaka będzie częstotliwość kursowania. Nic też nie wiadomo o cenie za przejazd. Czy gdzieś to można sprawdzić?
Zapomnijcie o przyłbicach, chustach i szalikach. Nowe obostrzenia w sprawie zasłaniania nosa i ust
Nieprawda
Człowiek wolny wybiera, buntować musi się niewolnik.
Zderzenie na ul. Dunina Brzezińskiego. Cztery samochody uszkodzone. Na Osiedlu Tysiąclecia robi się coraz ciaśniej
To, że w mieście jest coraz ciaśniej, widać od dłuższego czasu. Problem jest jednak dużo szerszy niż budowa kolejnych miejsc postojowych. Można o tym dużo opowiadać.
Jak samochody zaparkowane przy drodze stoją tam legalnie, a wyjazd z parkingu nie jest zastawiony, to w tej konkretnej sytuacji stworzenie kolejnych miejsc do parkowania nic nie zmieni. Bo ktoś i tak zaparkuje tuż pod blokiem.
Ciekawa sprawa. Ze wstępnych ustaleń wynika, że do kolizji doprowadził kierowca wyjeżdżający z parkingu, a wnioski są takie, iż parkingów jest za mało.
Czy bloki będą ciasno, czy nie, nie zmienia to faktu, ze zapewnienie miejsc parkingowych należy do inwestora. Część mieszkań widocznie jest dla ludzi bez samochodów (prawa jazdy?). To ostatecznie kupujący mieszkanie wybiera standard w jakim chce mieszkać.
Komentarz z UMiG na temat dodatkowych parkomatów: „Burmistrz dostrzega problem z parkowaniem na ulicach powiatowych i z radą (…) może pomóc go rozwiązać”
Starosta ma rację, tu potrzeba rozwiązań systemowych. Myli się jednak w kwestii sposobu rozwiązania problemu.
Po pierwsze system musi być spójny. Zatem wszystkie ulice, bo w większości parkowanie jest na jezdni czy chodniku, powinny być, w podobnej lokalizacji, objęte takim samym sposobem opłaty, bądź jej braku.
Po drugie system musi zapewniać dostępność miasta dla mieszkańców i przyjezdnych. Dyskusja więc powinna zacząć się od analizy gdzie chcemy by samochody parkowały, a gdzie nie. Jak zapewnić możliwość dostania się w miejsca gdzie parkowanie jest ograniczone. Czy ma być to spacer, rower, czy komunikacja miejska, lub krótkie postoje.
Po trzecie system musi zapewniać egzekwowanie sposobu parkowania od poboru opłat, do karania za niezgodne z prawem pozostawianie aut. Czy gmina ma wprowadzić kontrolę strefy na swój koszt i odprowadzać pieniądze do powiatu? A może każdy zarządca drogi ma zatrudnić swoich ludzi?
Po czwarte system musi wykorzystać istniejące w mieście parkingi. Jest ich kilka, więc nie trzeba budować nowych. Pytanie jak uruchomić istniejący potencjał.
Myślenicki oddział PiS reaguje na manifestacje. Takiej odpowiedzi uczestnika nikt się nie spodziewał
Tak kończy się mieszanie do polityki dylematów moralnych i silnych emocji. Podział społeczeństwa rośnie, a ludzkie tragedie pozostają nierozwiązane.
KOMUNIKACJA W MYŚLENICACH
Porównanie naszego miejskiego bus-a (czy on jeszcze jeździ?) do oferty przygotowanej przez niespełna 12 tyś. Miechów wypada blado.
https://www.miechow.eu/miasto-i-gmina/aktualnosci/Uruchomienie-Komunikacji-Miejskiej-w-Miechowie/
https://www.miechow.eu/miasto-i-gmina/mkm/rozklad-linia-1