Myślenice: Ile zapłacimy za wodę i ścieki w 2016 roku?

  • 26 lut 2016

    Obecne ceny netto dla odbiorców:
    Woda = 3,51 zł/m3 ( tj. cena wody wg taryfy = 4,31 zł/m3 minus dofinansowanie z gminy 0,80 zł/m3 )
    Ścieki = 8,27 zł/m3

    Razem woda i ścieki brutto płacimy obecnie 12,72 zł/m3
    tj. 3,51 + 8,27 = 11,78 zł/m3 netto + VAT 8%

    Nowe ceny netto dla odbiorców:
    Woda = 3,69 zł/m3 – nie ma dofinansowania z gminy
    Ścieki = 9,10 zł/m3

    Razem nowe ceny za wodę i ścieki brutto 13,81 zł/m3
    tj. 3,69 + 9,10 = 12,79 zł/m3 netto + VAT 8%

    Faktyczna podwyżka brutto dla mieszkańców wynosi dokładnie = 1,09 zł/m3 brutto
    tj. 13,81 zł/m3 brutto - 12,72 zł/m3 brutto

    czyli nie ma żadnej obniżki dla odbiorców za to jest podwyżka za wodę i ścieki o 8,6 %

    30
  • 26 lut 2016
  • 25 lut 2016

    Źle liczysz. Nowe taryfy za wodę i ścieki są wyższe o 1,10 zł/m3 od obecnej. Każdy kto pobiera wodę lub odprowadza ścieki zapłaci więcej.

    16
  • 25 lut 2016

    To marna manipulacja. Nie płacimy 4,31 zł za m3 tylko 3,51 zł/m3 bo mieliśmy dopłatę 0,80 zł m3 z gminy. Zatem nowa cena 3,69 dla mieszkańców jest wyższa od dotychczasowej o 0,18 zł/m3. Rachunki będą wyższe nie niższe bo woda zdrożała ( nie mówiąc o ściekach ) . Dziwne że na te manipulację nabrali się nasi lokalni dziennikarze !!!

    19

Zapowiada się wzrost opłat za wodę. Spłacamy długi

  • 8 kwi 2015

    Cytat z ostatniego ( drukowanego ) wydania Gazety Myślenickiej … „Po przeprowadzeniu kontroli procedur kalkulacji cen, burmistrz ( pisownia oryginalna ) zaopiniował nowe taryfy jako zgodne ze stanem faktycznym.”
    Co to znaczy, że procedury kalkulacji są zgodne ze stanem fatycznym ? Czy należy przez to rozumieć, że Burmistrz stwierdził jedynie, że prezes Urbański dochował procedur związanych z wprowadzeniem nowych taryf ?
    Wynika z tego, że Burmistrz nie odniósł się do zasadności wysokości taryf ?
    Należy przypomnieć, że Radni te taryfy odrzucili.
    Odrzucili bo … ???

    13
  • 1 kwi 2015

    http://www.myslenice-itv.pl/nowe-stawki-za-wode-i-scieki-w-gminie-myslenice-od-25-kwietnia-mimo-sprzeciwu-radnych-przyjeto-za-to-wysokosc-doplat/
    Czy któryś z Radnych może uzasadnić powód odrzucenia taryf ?
    a potem dopłat ?
    Przecież Burmistrz rekomendował przyjęcie taryf.

    11 1
  • 23 mar 2015
    Antonio Lux Torpeda napisał/a:

    A czy naprawdę myśleliście, że ceny wody będą spadać :) Przecież wszystko rośnie w dłuższej perspektywie nic nie spada.

    Rzecz w powodach i dynamice wzrostu.

    3 2
  • 12 mar 2015

    Francesco Schettino na Costa Concordia.

    5 3
  • 11 mar 2015
    ALLF napisał/a:

    Wniosku takiego nie można złożyć:
    • przed upływem 10 miesięcy od wyboru wójta,

    Czyli najwcześniej z końcem sierpnia.
    Do tego czasu część spraw rozwiąże się sama - być może referendum będzie niepotrzebne.

    8 1
  • 9 mar 2015
    Mysleniczanin007 napisał/a:

    Zamieszczenie tak witalnej informacji na prywatnym profilu FB świadczy jedynie o lekceważeniu mieszkańców.

    Bardziej próba możliwie szybkiego zamknięcia niewygodnej dla siebie dyskusji na forum.

    7 1
  • 9 mar 2015
    bill napisał/a:

    Dla wszystkich, którzy nie mają pojęcia po ile jest średnia cena wody i ścieków gdzie indziej.
    MYŚLENICE jedno z najtańszych w MAŁOPOLSCE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ceny mają niższe niż w Krakowie i Sułkowicach!

    44 Kraków 2015 3,81 5,34 9,15
    54 Myślenice 3,14 7,14 10,28
    Źródło:http://www.cena-wody.pl

    Coś ty robił na lekcjach matematyki.
    9,15 > 10.28 ???

    8 1
  • 7 mar 2015

    Pan Burmistrz oznajmił na „fb” ( ?! ), że „…. na spotkaniu z Klubem Swoich Radnych zapadła ważna dla Mieszkańców decyzja. Będą dopłaty do ceny wody z budżetu Gminy.”

    Z kolei w Gazecie Myślenickiej z 5 marca Pan Burmistrz stwierdził, że „ w niektórych przypadkach, tam gdzie ceny są wysokie gminy decydują się na wprowadzenie tzw. dopłat, rezygnując przy tym z innych ważnych inwestycji”.

    Pan Burmistrz i Jego Klub idą na łatwiznę zamierzając wprowadzić dopłaty i tym samym zrezygnować z ważnych inwestycji ( pytanie z jakich ? ).
    Zanim Rada Gminy formalnie podejmie decyzję o dopłatach winna zobowiązać Burmistrza do wnikliwego sprawdzenia czy nowe ceny za wodę i ścieki podane przez Prezesa Urbańskiego w nowych taryfach są uzasadnione. Od tego zależy wielkość dopłat i tym samym zakres rezygnacji z „ ważnych inwestycji”.
    Może rezygnacja z ważnych inwestycji w ogóle nie będzie konieczna bo dopłaty okażą się niepotrzebne.

    16 3
  • 5 mar 2015
    ryszard_ochucki napisał/a:

    To pewnie stąd to dobre samopoczucie prezesa - vide zdjęcie towarzyszące artykułowi.

    To ja też pomyliłem wątek ?

    4
  • 5 mar 2015

    To pewnie stąd to dobre samopoczucie prezesa - vide zdjęcie towarzyszące artykułowi.

    8
  • 5 mar 2015
    Radek3101 napisał/a:

    Jesteś niedoinformowany.

    Warto pogratulować sobie.

    16 1
  • 5 mar 2015

    „Uzasadnienie” podwyżek przedstawione w dzisiejszej gazecie myślenickiej przez prezesa Urbańskiego obezwładnia.

    Prezes Urbański uzasadniając podwyżkę twierdzi, że:

    1. Obecne ceny stosowane przez MZWiK są poniżej średniej ( 34 pozycja za wodę i 27 pozycja za kanalizację w woj. małopolskim )

    Komentarz:
    Prawda jest taka, że prezes Urbański porównuje obecnie obowiązujące ceny u nas z nowymi cenami na 2015 w większości pozostałych dostawców wody w woj. małopolskim. Jeśli wziąć pod uwagę nowe ceny wyliczone przez Urbańskiego i dopłaty jakie stosowane są w innych gminach to ceny dla odbiorców w tym rankingu są u nas najwyższe w woj. małopolskim ( źródło www.ceny-wody.pl )

    2. Wydanie 300 mln zł na gospodarkę wodno ściekową zdaniem prezesa Urbańskiego miało na celu uczynienie naszej gminy bardziej atrakcyjną i miało się przełożyć na przyrost mieszkańców.

    Komentarz:
    Cytat z Gazety Myślenickej nr 7/2015 z dnia 19.02.2015
    „W ubiegłym roku w gminie Myślenice mieszkało 42.785 osób. Oznacza to, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba mieszkańców gminy wzrosła o 109 osób, ale w samym mieście zmniejszyła się o 73 osoby.
    300 mln zł podzielone na 109 osób daje ok. 3 mln zł na jedną osobę. Komentarz zbędny.

    3. Opłata abonamentowa – koszty rozkładają się na mniejszą liczbę odbiorców i windują opłatę abonamentową w górę.
    Komentarz:
    Obudziliśmy się z ręką w nocniku ?

    4. Cytat pytanie – „Mieszkańcy otrzymują rachunki skumulowane za okres trzech miesięcy więc kwota na rachunkach wygląda nieco inaczej „

    Odpowiedź prezesa Urbańskiego - cytat „ Inaczej wygląda rachunek miesięczny na kwotę 200 zł, a zupełnie inaczej za trzy miesiące”

    Komentarz
    Ależ z naszego prezesa psycholog. Gratulacje.

    Podsumowując wypowiedź Andrzeja Urbańskiego mogę zadać pytanie kto tu z kogo robi idiotę ???

    39 2
  • 4 mar 2015

    UMiG - klapa ?
    Burmistrz - klapa ?

    24 2
  • 4 mar 2015
    DUKE napisał/a:

    Musze Cie niestety zmartwić, ponieważ chciałbym nie mieć racji
    Ale z mojego doświadczenia wiem jak to wygląda.
    Jeśli to forum czytają radni to pozwolę sobie zadać pytanie, " czemu sami nie dokonacie własnej analizy uchwał ,które podejmujecie ??"

    Mimo Twoich złych doświadczeń mam nadzieję, że każdy Radny patrząc rano w lustro pomyśli - czy nadal jestem przyzwoitym i uczciwym człowiekiem ? - tak jak zapewniałem o tym w ulotkach wyborczych.

    13
  • 4 mar 2015

    Mam nadzieję, że nie masz racji.

    6
  • 4 mar 2015
    Mysleniczanin007 napisał/a:

    Pragnę przypomnieć ze omawianą kwestią nie jest problem zatwierdzenia nowych stawek tylko manipulacja z nimi związana oraz zasadność tak drastycznych podwyżek. Jak przekalkulowali to niech teraz płacą z własnych kieszeni! Jakim prawem obarcza się społeczeństwo karygodnymi błędami restrukturyzacyjnymi?! Jak Urbański chce podwyżkę cen usług niech dokładnie wyliczy procent spłaty zaciągniętego kredytu zawartego w nowej stawce i przedstawi jej zasadność. Nie dajmy się manipulowac!

    Zgoda - masz rację.

    Mam jednak wrażenie, że ta część wątku, która dotyczy jak piszesz „manipulacji” i wyrażanego tu w związku z tym totalnego oburzenia powoli przygasa.
    Z powodu - bezsilności, obaw ???

    Dlatego tym bardziej zachodzi potrzeba „porozważania” w jaki sposób zablokować „bezczelne podwyżki” - póki to możliwe.
    45 dni od dnia złożenia wniosku przez MZWiK w Gminie – tyle jest czasu na to, aby uchwała w sprawie nowych cen stała się przedmiotem obrad Rady Miasta.

    Moim zdaniem istota rzeczy sprowadza się do odpowiedzi na pytanie - kto kogo ? - przekona do własnych racji.
    1. Burmistrz Radnych [ 1 do 21 ( w tym 12 z KW MO ) ]
    czy
    2. Radni Burmistrza [ 21 ( w tym 12 z KW MO ) do 1 ]

    Dlatego wyrażane m.in. w tym wątku opinie w tej sprawie uważam za ważne.
    Radni też korzystają z tego forum.

    17
  • 3 mar 2015
    muza napisał/a:

    Z tego co mi wiadomo to Urbański ma takie możliwości dzięki miłościwie nam panującemu MO, że nawet kiedy radni będą przeciwko podwyżce i tak ją wprowadzi.

    A cóż to za tajemnicze więzi mogą łączyć tych dwóch Panów? Uczucie jakieś ?
    Myślę że mimo to MO winien na jednej szali postawić Radnych ( szczególnie tych świeżo upieczonych ), a na drugiej A.Urbańskiego.
    Ale skończy się zapewne jak dotąd tzn. przekona "swoich" Radnych, że nowe ceny bierze na siebie, a im włos z głowy nie spadnie - bo nie przedstawi wniosku o zatwierdzenie nowych taryf na posiedzeniu Rady. I tak jak poprzednio będą mogli tłumaczyć się swoim wyborcom - że jako Radni nie mieli wpływu na ceny wody. Choć to oczywista nieprawda.

    17
  • 3 mar 2015

    Nie masz racji krowka123 twierdząc, że:
    "co do stawek to radni mogą je zaopiniować ,może tam któryś coś pokrzyczy ale zmienić nic nie mogą ".

    Radni mogą wszystko jeśli będą odpowiednio zmotywowani.
    Mogą np. podjąć uchwałę o odrzuceniu taryfy - jeśli wniosek o jej przyjęcie lub odrzucenie zgłosi Burmistrz.

    Burmistrz poprzez swoje służby może uznać, że taryfa złożona przez prezesa MZWiK zawiera błędy lub jest niezgodna z prawem ( odstępstwa od rozporządzenia taryfowego ).
    Moja podpowiedź – wystarczającym powodem ( przy odpowiedniej motywacji Burmistrza lub Radnych ) będzie stwierdzenie potrzeby wyodrębnienia w taryfie więcej niż jednej grupy odbiorców.
    Przykładowa Trzemeśnia i Jasienica w takiej sytuacji będą same spłacać „swoje” długi.
    Sprawa będzie przedmiotem obrad Rady i w efekcie winna powstać uchwała o odmowie zatwierdzenia taryfy.
    Prezes MZWiK będzie musiał szybko sporządzić kolejną taryfę uwzględniając większą ilość grup taryfowych. Przypuszczalny skutek – miasto płaci mniej – wieś więcej.

    16 5
  • 3 mar 2015

    Dostrzegam w wypowiedziach na tym wątku namiastkę bezsilności.

    Moje zdanie w tej sprawie.

    To co wiemy z Dziennika Polskiego:

    Według taryfy podpisanej i złożonej w Gminie przez Prezesa Urbańskiego od 26 kwietnia br. cena wody ma zostać podniesiona o 37 % ( z 3,14 na 4,31 ), a opłata abonamentowa za wodę o 90 % ( z 3,90 na 7,41 ). To skutkować będzie dla 3 osobowej rodziny ( zużywającej ok. 4 m3 wody na osobę miesięcznie ) wzrostem opłat za wodę i ścieki o ok. 460 zł rocznie.

    Według Prezesa MZWiK są to wysokie podwyżki, których powodem są m.in. „Przychody z Trzemeśni i Jasienicy, gdzie zostały oddane do użytku wodociągi” które „są niewspółmierne do kosztów utrzymania sieci. Prezes podaje, że w przypadku każdej z tych wsi z jednej strony to kilkadziesiąt tysięcy złotych (przychód), a z drugiej ok. miliona zł ( podatek i czynsz).”

    Komentarz:
    Ręce opadają.

    Pytanie.
    Czy Prezes MZWiK wiedział, że może wystąpić tak „drastyczna dysproporcja przychodów i kosztów” zanim podjęta została decyzja o przystąpieniu przez „Miasto” do rozbudowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej np. w Trzemeśni czy Jasienicy ?

    Odpowiedź ( retoryczna )
    - jeśli wiedział, i nie skonsultował tego z mieszkańcami gminy ( zakładam, że Burmistrz o tym nie wiedział ) to jest to ze strony Prezesa MZWiK wyraz totalnej ignorancji ( uznał, że sam może decydować o tak ważnych sprawach jak dysponowanie skromnymi budżetami rodzin ).
    - jeśli nie wiedział [ bo nie opracował ( mało prawdopodobne ) lub nie przeczytał ( trudno uwierzyć ) opracowanych przed podjęciem decyzji o realizacji inwestycji analiz na ten temat )] to oznacza że brak mu legitymacji do sprawowania jakichkolwiek funkcji, a już na pewno funkcji prezesa MZWiK.

    26 1
  • 2 mar 2015
    Mysleniczanin007 napisał/a:

    Andrzej, co się stało że się ze**ało?!

    https://www.youtube.com/watch?v=5s8FNCA904g

    Z tego wynika, że Prezes Urbański nie ogarnia sytuacji.
    Trzeba obniżyć ceny - to się obniży, trzeba podwyższyć - to się podwyższy.
    Na taką arogancję i ignorancję nie da się nie zareagować.

    Burmistrz ma obowiązek sprawdzenia prawidłowości sporządzenia taryfy przed przedłożeniem jej Radzie Miasta.
    Przyjmując ,ze taryfa jest przygotowana przez prezesa Urbańskiego według zasady "jak wyżej" to wykazanie że zawiera błędy nie powinno być trudne. Burmistrz może zgłosić w takiej sytuacji wniosek o podjęcie przez Radę Miasta uchwały o odrzucenie taryfy. Obowiązujące pozostaną dotychczasowe ceny, a nową taryfę może - w zależności od inwencji Burmistrza - opracować już ktoś inny.

    23 2