Zamknięty most w Jasienicy. Z Myślenic do Sułkowic tylko przez Jawornik i Rudnik

  • Mariusz 16 lip

    Akurat jak mieszka koło mostu od strony Sułkowic, to mniejszy problem z jazdą do Myślenic, nie trzeba się wiele wracać. Gorzej jak jest odwrotna sytuacja, jedziesz do Sułkowic, a mieszkasz koło mostu od strony Myślenic.

    2

Pociągiem z Myślenic do Krakowa w 45 minut za 5,50 zł? Ruszyły konsultacje w sprawie kolei

  • Mariusz 9 lip

    Do Krakowa do centrum w 25 minut? Praktycznie nierealne w takim terenie bez ponoszenia gigantycznych kosztów budowy tuneli i estakad. Poza tym nie mógłby taki pociąg nigdzie się po drodze zatrzymywać. Co do planu połączenia z innymi kierunkami, to przecież można będzie się przesiać w Krakowie na inne kierunki, w czym problem? Nie musi to być bezpośrednie połączenie. Jeden warunek, muszą być wysokie takty kursowania, tak żeby nie czekać z przesiadką długo.

    4 2
  • Mariusz 8 lip

    Taa i stać w korkach na Zakopiance. Bo chyba piszesz o transporcie autobusowym?

    1

Europark - dekada -> UWAŻAJCIE!

  • Mariusz 20 cze

    To nie wiedziałem o opłatach w Galerii Myślenickiej. Bo w Dekadzie to jak pisałem, już to funkcjonuje dłuższy czas. Po prostu moja pomyłka.

    3
  • Mariusz 20 cze

    Jak od niedawna, jak od stycznia 2018 roku bodajże, czyli półtora roku.

    3 4

Pirat drogowy jechał 171 km/h w terenie zabudowanym

  • Mariusz 28 maj

    Teraz to chyba się zmieniło, mimo że nie posiadasz prawka przy sobie i tak wysyłana jest informacja drogą elektroniczną o jego zatrzymaniu.

    1 2

Bloczki parkingowe odchodzą w niepamięć. Parkingowych zastąpią parkometry

  • Mariusz 27 mar

    Skawina ma od półtora roku strefę płatnego parkowania, natomiast postój do 30 minut jest darmowy. Oczywiście trzeba bilecik pobrać wcześniej.

    3
  • Mariusz 27 mar

    Jak zaparkujesz koło samego banku na tą jedną minutę bez płacenia i wyskoczysz do bankomatu, to raczej małe szanse wpadki. No chyba, że kontroler będzie obserwował i łowił takich :D Tylko że postój do jednej minuty to nie parkowanie.

    1 2

Stacja benzynowa

Pociąg do Krakowa – ankieterzy zapukają do drzwi!

  • Mariusz 9 mar

    Przez Wolę Radziszowską nie jest na pewno bliżej do Krakowa. Może mniej budowania, to fakt, no i teren troszkę łatwiejszy. Ale czasowo to gorzej by zdecydowanie wypadało jadąc tamtędy, a to przecież o to chodzi, żeby to było w miarę szybkie połączenie z Krakowa z Myślenicami.

    2

Beton ochronny Krzyszkowice-zakopianka

  • Mariusz 5 mar
    smiglo napisał/a:

    Cała ta zakopianka i te skrzyżowania/przełączki to jeden wielki skandal kto to kiedyś odebrał...
    Często jeżdżę po europie i w żadnym cywilizowanym kraju nie widziałem takich przejazdów
    Myślę ze nawet w Rumunii chociaż nie byłem jak jest ekspresówka to nie ma takich jaj jak na zakopiance

    Tylko zdaj sobie sprawę, że odcinek Zakopianki między Krakowem a Myślenicami, to nie jest ekspresówka.

    2 2

Jak przejechać nowe skrzyżowanie między Szkołą Podstawową nr 2, a mostem na Bysince?

  • Mariusz 6 lut

    Teraz już wszystkie wątpliwości powinny być rozwiane :) https://krakow.tvp.pl/1279100/jedz-bezpiecznie

    3 1
  • Mariusz 6 lut

    jakby był jedne pas na Żeromskiego, to można byłoby sobie wybierać, który pas się zajmie później już na Słowackiego. Ale są dwa pasy, więc zasada jest taka, że powinno się jechać z lewego na skrajny lewy, a z prawego na skrajny lewy. Nie ma wtedy żadnego punktu kolizyjnego. Tylko że mało miejsca jest na zmianę pasa później, zbyt krótki odcinek jest i to rodzi problemy, bo każdy już chce być od razu na tym pasie docelowym, którym później pojedzie. Dlatego jak pisałem już wcześniej, prawy pas powinien być tylko dla jadących w kierunku Rynku, oddzielony ciągła linią od dwóch pozostałych.

    2
  • Mariusz 5 lut

    Jakby pas lewy się rozdzielał na mostku na do zawracania i w kierunku Zarabia, to znów lewy pas byłby ciągle zakorkowany. Trudniej byłoby też wjechać na niego jadąc od Żeromskiego. Tak było przed przebudową, tylko że wtedy blokował się też pas do jazdy na wprost. Teraz ten plus jedyny byłby, że na wprost nie byłoby blokady. Poza tym według planów przebudowy, to lewy pas na mostku od strony Żwirki i Wigury miał mieć właśnie kontynuację w postaci tego lewego pasa w kierunku centrum i do nawrotki na drugim mostku. Miał być tam znak tylko ustąp pierwszeństwa na mostku dla lewego pasa, a dla prawego stop. Jest teraz dla obu na mostku stop, na dodatek nie da się bezkolizyjnie zjechać z mostku w kierunku centrum na lewy pas, bo ten pas pełnowymiarowy zaczyna się dopiero parę metrów dalej.

    3
  • Mariusz 5 lut

    Tak naprawdę to powinno się jechać torem jak najmniej kolizyjnym, czyli z prawego pasa na skrajny prawy, a z lewego pasa na skrajny lewy. Tak po prostu jest najbezpieczniej. Tylko że tu w Myślenicach jest taki problem, że tu jest zbyt krótki odcinek na bezpieczną zmianę pasa na środkowy.
    Jakby był tylko jeden pas wyjazdowy z Żeromskiego, to nie byłoby żadnego problemu, wtedy możesz sobie wybrać pas którykolwiek, na który chcesz wjechać. Powinno zostać poprawione oznakowanie poziome, które nie powinno zezwalać na wjazd z prawego pasa na środkowy.
    Problem z wyborem pasa zauważam też przy Biedronce. Tam jadąc od strony PSP i dojeżdżając do ulicy Słowackiego, kierowcy bardzo często, jeśli nie w zdecydowanej większości, ustawiają się przy prawej krawędzi jezdni i później myk od razu na lewy pas i nawrotka na moście w stronę świateł.
    A przecież pasy ruchu to nie tylko te wyznaczone na jezdni, bo tam przy wyjeździe zmieszczą się spokojnie dwa samochody osobowe. Chcąc jechać w stronę świateł ustawiam się przy środku jezdni i wtedy jadę na lewy pas Słowackiego, natomiast Ci przy krawężniku powinni zająć prawy pas i dopiero ewentualnie go zmienić sygnalizując ten manewr.

    1 2
  • Mariusz 5 lut

    Tylko że powinien zająć prawy pas i dopiero zmienić na środkowy sygnalizując ten manewr.

    1
  • Mariusz 5 lut

    Z prawego pasa Żeromskiego wjeżdżamy na prawy pas Słowackiego i jedziemy prosto w kierunku Rynku. Natomiast z lewego pasa Żeromskiego wjeżdżamy na środkowy bądź lewy Słowackiego, w zależności czy chcemy zawrócić, czy pojechać w kierunku Zarabia. Proste? Najlepiej tego się trzymać i nie będzie nigdy żadnych problemów. Oczywiście możesz zmienić pas będąc już na Słowackiego, ale musisz ustąpić miejsca tym, którzy się znajdują na tym pasie, na który chcesz wjechać i zasygnalizować to z wyprzedzeniem. Tylko że odcinek naprawdę krótki jest na to, więc po co sobie utrudniać jazdę.

    mknp napisał/a:

    Po pierwsze, organizator ruchu powinien przewidzieć tam pasy prowadzące, wtedy nie byłoby problemu.
    W takich sytuacjach, gdy nie ma linii prowadzących, najbezpieczniej jest pilnować swojego pasa, ponieważ mamy pewność, że samochód z lewego pasa nie zajmie skrajnego prawego i odwrotnie, samochód z prawego pasa nie zajmie skrajnego lewego. Ale nie mogę założyć, że samochód jadący obok nie zajmie środkowego pasa. Dlatego na tym skrzyżowaniu powinniśmy zajmować pasy skrajne, później ewentualnie zmieniać na środkowy, mając na uwadze to, że jeśli dwa samochody chcą zmienić w tym samym czasie pas ruchu na środkowy, to pierwszeństwo ma ten po prawej, ale to ma zastosowanie TYLKO w przypadku zmiany pasa ruchu, nie w przypadku zajmowania pasa ruchu na skrzyżowaniu.
    Jednak czasem, ze względu na ruch na ulicy Słowackiego, zajęcie lewego skrajnego pasa może być utrudnione, dlatego logiczne wydaje się, aby z pasa prawego móc wjechać tylko na skrajny prawy i apeluję do organizatora ruchu, aby tak właśnie poprowadził linie prowadzące.

    Tak byłoby zdecydowanie najlepiej, jakby z prawego pasa Żeromskiego była możliwa jazda tylko prosto w kierunku Rynku.

    1 2
  • Mariusz 5 lut

    Z prawego pasa Żeromskiego wjeżdżamy na prawy pas Słowackiego i jedziemy prosto w kierunku Rynku. Natomiast z lewego pasa Żeromskiego wjeżdżamy na środkowy bądź lewy Słowackiego, w zależności czy chcemy zawrócić, czy pojechać w kierunku Zarabia. Proste? Najlepiej tego się trzymać i nie będzie nigdy żadnych problemów. Oczywiście możesz zmienić pas będąc już na Słowackiego, ale musisz ustąpić miejsca tym, którzy się znajdują na tym pasie, na który chcesz wjechać i zasygnalizować to z wyprzedzeniem. Tylko że odcinek naprawdę krótki jest na to, więc po co sobie utrudniać jazdę.

    1 2

Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania ul. Sobieskiego z Zakopianką coraz bliżej

  • Mariusz 23 sty

    Pod wiaduktem to problemem jest krótki pas włączania. Nie ma jak się rozpędzić dobrze, żeby się włączyć płynnie. Tam przy Orlenie, z tego co widzę, będzie znacznie dłuższy ten pas, chociaż troszkę po łuku będzie i może być ograniczona widoczność do tyłu na pojazdy na sąsiednim pasie.

    5 3
  • Mariusz 23 sty

    Płynny...toś chyba nie widział korków na Zakopiance w sezonie.

    9 19

LIDL w Sułkowicach??

  • Mariusz 16 sty
    maciej27luis napisał/a:

    Nie ma co liczyć na Lidla, takie sklepy mają swoje standardy i wymagania jak ilość mieszkańców na miejscowość czy km2, wątpię by kiedyś Lidl powstał w myślenicach a co dopiero w mniejszej miejscowości, szybciej spodziewał bym się tam lewiatana albo jakieś delikatesy

    W Myślenicach jest Kaufland, a on należy do tej samej sieci co Lidl.

    4 3

Pociągiem z Myślenic do Krakowa

  • Mariusz 16 sty

    Skończą się remonty na kolei, to będą jeździć częściej pociągi.

  • Mariusz 8 sty

    Jedno drugiego nie wyklucza. Linia do Myślenic ma być linią typowo aglomeracyjną, natomiast Podłęże - Piekiełko linią o znaczeniu międzynarodowym. Oczywiście skorzystają na tym takie miasta jak Nowy Sącz, Limanowa czy Zakopane.

    8 1

Coraz więcej jeżdżących na "halogenach"

  • Mariusz 10 sty

    Myślał chyba, że Lenka ma 13 lat i się zdziwił :D

    6 18