Niech zaczną od zmiany planu zagospodarowania przestrzennego tak, aby co najmniej:
- dla mieszkań do 30m2 - 1miejsce na mieszkanie
- dla mieszkań powyżej 30m2 - 1 miejsce na każde 20m2 mieszkania w zaokrągleniu w górę do wielokrotności 0,5
- domy jednorodzinne -> 1 miejsce na 50m2, ale nie mniej niż dwa.
- sklepy i lokale usługowe -> powierzchnia parkingu większa od powierzchni lokalu
- itd
Wtedy przynajmniej problem przestanie narastać lawinowo. Bez tego co były nie robili, to i tak problem z miejscami parkingowa będzie rósł - co najwyżej zamiast bardzo szybko, to tylko szybko.
He he, Czy ja dobrze rozumiem? Chciał zaoszczędzić kilka stówek to pójdzie siedzieć na pół roku, a gdyby ukradł tą samą kwotę, to było by to wykroczenie i skończyło by się na grzywnie.
Myślę, że przy budowie kładek zmarnowano mnóstwo pieniędzy podatników. Niemniej ja chyba kupiłem dobre okulary w zeszłym roku, bo widuję na nich ludzi.
Fakt. Wjazd w bezpośrednim sąsiedztwie sprawia problem. Tutaj przebudowa ronda mogła by trochę pomóc. A co do Biedronki, Kauflanda itd, to właśnie z tych powodów proponowałem wybudowanie tam kolejnego mostu i zrobienie dużego ronda. Ino to powinno być wliczone w koszt budowy Kauflanda, a nie w koszty podatnika.
sh_majeden język a dwoje uszu13 paź
Tak źle mi życzysz, że chcesz mnie wepchać w bagno polityki?
sh_majeden język a dwoje uszu12 paź
No tak faktycznie. Droga tam już była - polna. Taka ekologiczna z rosnącą trawką na środku. Sam nią chodziłem jeszcze w XX wieku. Tylko ją utwardzili i poszerzyli gdzieś około 3 razy
sh_majeden język a dwoje uszu12 paź
Jak pokazały badania naukowe AI jest bardzo dobrym ściemniaczem. Dlatego należy podchodzić z dozą nieufności do tego, co mi odpowiedziałó:
"Zgodnie ze zmianami w tzw. "specustawie mieszkaniowej", deweloperzy budujący nowe bloki nie muszą już spełniać krajowych wymogów dotyczących minimalnej liczby miejsc parkingowych (1,5 na mieszkanie poza centrum i 1 na mieszkanie w centrum), jeśli budowa odbywa się na mocy tej ustawy. Obecnie, to samorząd (rada gminy) może ustalić lokalne standardy, decydując, ile miejsc parkingowych jest wymaganych dla danej inwestycji. W przypadku inwestycji poza specustawą, nadal obowiązują zasady minimum 1,5 miejsca na mieszkanie (poza ścisłym centrum) i 1 miejsca na mieszkanie (w ścisłym centrum). "
sh_majeden język a dwoje uszu12 paź
Akurat w tym temacie bez współpracy z innymi samorządami i tak niewiele jest w stanie zrobić. Bo to rozchodzi się głównie o drogę wojewódzką, i powiatową, a nie gminną. Ponadto czemu to za nową drogę, która nawet jak nie będzie wojewódzka, to w praktyce będzie pełnić jej role ma płacić gmina?
sh_majeden język a dwoje uszu12 paź
Ruch się blokuje przez najwęższe gardła, a nimi są ronda, zjazd do Kauflanda, i nadgorliwość kierowców. Może jeszcze to skrzyżowanie w kierunku Polplastu koło mostu na osieczany. Osoby chcące jechać do Kauflanda od strony centrum powinno się przepuszczać tylko wtedy, gdy przed sobą widzi się czerwone światło.
Inne jeszcze rozwiązanie - poza oczywiście nowymi drogami - to zrobić drogi jednokierunkowe z obi stron Bysinki. O tym rozwiązaniu jednak nie chciałem za bardzo pisać, bo próba wprowadzenia tego rozwiązania wprowadziła by tyle krzyku i protestów ludzi, że już na tą myśl mnie głowa boli. Ludzi, którzy niewiele poza własnym nosem widzą i ludzi, którzy dostrzegają tylko wady tego rozwiązania, a zalet już nie.
sh_majeden język a dwoje uszu12 paź
Oj tam trochę wiecej nadziei. Na początku jak powstały pierwsze ronda w Myślenicach to faktycznie była masakra, ale z czasem zrobiło się dużo lepiej, choć nadal masz rację, ze wiele można mieć do czynienia. Kierunkowskazów to połowa kierowcóe nie umie używać nie tylko na rondach i to niezależnie czy mieszkają w KR, czy w KMy. Po zrobieniu turbinowego też na początku będzie masakra, ale z czasem zrobi się jako tako, a korki się zmniejszą
sh_majeden język a dwoje uszu12 paź
Częściowo tak, a częściowo nie.
Przede wszystkim należy sobie uświadomić, że jak jakaś opcja polityczna mówi przed wyborami o sobie, że jest inna od ww i niezależna od nich, to i tak zazwyczaj po wyborach dość szybko wychodzi na to, że to gówno prawda.
sh_majeden język a dwoje uszu10 paź
Co do obwodnicy, to ja bym ją zrobił z osieczan obok miejsca, gdzie zaczyna się zalew do miejsca, gdzie zaczyna się podjazd pod Borzętę. A drogę wojewódzką poprowadził bezpośrednio z Borzęty bezpośrednio do Jawornika, albo do budowanego właśnie. wiaduktu nad Myślenicami. To która z tych opcji lepsza zależy od tego, jaki wariant S7 wygra.
sh_majeden język a dwoje uszu10 paź
Najpierw to skrzyżowania i ronda na turbinowe przerobić. Myślę, że najbardziej wąskim gardłem jest rondo przy moście osieczeńskim. Gdyby:
1. To rondo przerobić na wielką gruchę ok. 150 na 100 metrów obejmującą też drogę idącą od Polplastu.
2. Pomiędzy starą biedronką, a Kayflandem zrobić odpowiednio rondo poprzez budowę kolejnego mostu na bysince - prawie 100 metrów na wschód od obecnego mostu.
3. Przerobić nieco rondo przy Media Ekspert
Oczywiście wszystkie te ronda prawie turbinowe z dwoma albo trzema pasami na wjazdach i na rondzie.
Wówczas sądzę, że otrzymalibyśmy sytuację, że czas przejazdu poza szczytem nieznacznie wydłuży się. Natomiast w szczycie ul Słowackiego będzie w stanie przejechać co najmniej półtorej razy więcej samochodów w tym samym czasie, co znacząco zmniejszy korki.
Nie, bo prawie wszyscy przyzwyczaili się do przyjemności i wygodnego życia tak bardzo, że zagrożeń nie widzą. Zresztą żeby je zobaczyć to trzeba więcej myśleć, niż słuchać mediów, które w co najmniej 90% są tendencyjne i nieobiektywne.
sh_majeden język a dwoje uszu14 paź
Albo raczej w tym przypadku od punktu leżenia. Hehehe
sh_majeden język a dwoje uszu14 paź
Pastorki Szwedzkie, które są Lesbijkami też o Sodomie i Gomorze tłumaczą, że to absolutnie nie chodziło o homo tylko o gościnność. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
sh_majeden język a dwoje uszu14 paź
Ja osobiście nie wiem co o tym pomyśle sądzić. Najwyraźniej większość komentujących widzi to co chce widzieć, a nie fakty. Z tego co wiem, to fakty są następujące:
- Nie jest to pomysł Jarka. Takie rozwiązania istnieją już w niektórych miastach Polski
- Tam gdzie je wprowadzono zmniejszyła się ilość interwencji nocnych Policji i Straży Miejskiej.
sh_majeden język a dwoje uszu14 paź
Jeżeli chodzi o domy prywatne to raczej od 12:30 do 16:30
sh_majeden język a dwoje uszu13 paź
A w Biblii o seksie jest bardzo wiele. O pieniądzach jeszcze więcej. Przykład:
"Onan wiedząc, że potomstwo nie będzie jego, ilekroć zbliżał się do żony swego brata, unikał zapłodnienia (dosłownie w oryginale "marnował je [wylewając] na ziemię"), aby nie dać potomstwa swemu bratu. Złe było w oczach Pana to, co on czynił, i dlatego także zesłał na niego śmierć."
Śmierć jest w biblii często synonimem grzechu ciężkiego.
sh_majeden język a dwoje uszu13 paź
Obudzć się! Czasy się zmieniają, czy tego nie widzisz tylko jak mantę powtarzasz za kimśstereotypy? Ile osób słucha jeszcze księdza bardziej niż telewizji? W Myślenicach max kilkanaście procent. A wśród księży znam też takich, co lubią się napić, ale i takich, którzy są abstynentami. Nie sądzę, aby ci ostatni stanowili większość.
Kilka lat temu w takim libertowie w krótkim czasie roku, dwóch lub trzech liczba mieszkańców podwoiła się. Wszystkie wioski pod Krakowem robią się sypialnią dla Krakowa. Ludzie często wolą wybudować domek koło miasta, niż za kupić mieszkanie. Z tego artykułu ja trochę rozumiem, a trochę domyślam się, że ten trend po prostu doszedł już do głogoczowa.
sh_majeden język a dwoje uszu13 paź
A czy przeczytałeś uważnie co w artykule pisze o demografii?
Ta, a jak przejeżdżałem przez takie sobie Zawiercie kilkanaście kilometrów to nie przypominam sobie abym widział jakiś blok mieszkalny. I więcej pól niż domów.
sh_majeden język a dwoje uszu10 paź
Ktoś mi kiedyś powiedział, że przy nowej S7 najbardziej będzie liczył się głos warszawiaków, którzy chcą szybko dojechać do Zakopanego
sh_majeden język a dwoje uszu9 paź
O ile będziemy budować według nowych przepisów, no ale czemu nie rozważyć dla odcinka przez Myślenice, albo z Myślenic do Głogoczowa wyjątku i budować według tych przepisów, wg których koło Lubnia zrobiono promień 300metrów i ograniczenie do 80Km/h. Przecież przy tych parametrach to na pierwszy rzut oka wychodzi mi, że do prostowania były by głównie okolice wiaduktu na zarabiu i okolice bęczarki. Kilka zakrętów trzeba by jeszcze nieznacznie skorygować. Podejrzewam, że polegało by to na zmianie promienia z ok 250metrów na ok 300metrów. I kosztorys takiej opcji ekspresówki na tych odcinkach zrobić - tak trochę biznesowo. Policzyć ile to wyjdzie taniej niż porządna ekspresówka. Zrobić prognozę ile więcej czasu ludzie przy tej opcji spędzą w samochodzie przez najbliższe powidzmy 20 lat i pomnożyć ten czas przez średnio krajową netto i dodać do kosztów modernizacji zakopianki. I dopiero wtedy zobaczyć która opcja wychodzi taniej. Tylko ilu jest polityków, którzy by się tym przejmowali?
Myślenice. Parking nad basenem dla klientów oraz przebudowa ul. Solidarności i Ogrodowej. Sprawdzamy postępy prac
Niech zaczną od zmiany planu zagospodarowania przestrzennego tak, aby co najmniej:
- dla mieszkań do 30m2 - 1miejsce na mieszkanie
- dla mieszkań powyżej 30m2 - 1 miejsce na każde 20m2 mieszkania w zaokrągleniu w górę do wielokrotności 0,5
- domy jednorodzinne -> 1 miejsce na 50m2, ale nie mniej niż dwa.
- sklepy i lokale usługowe -> powierzchnia parkingu większa od powierzchni lokalu
- itd
Wtedy przynajmniej problem przestanie narastać lawinowo. Bez tego co były nie robili, to i tak problem z miejscami parkingowa będzie rósł - co najwyżej zamiast bardzo szybko, to tylko szybko.
Wiśniowa. Kierowca chciał się dogadać. Próbował wręczyć policjantom łapówkę
He he, Czy ja dobrze rozumiem? Chciał zaoszczędzić kilka stówek to pójdzie siedzieć na pół roku, a gdyby ukradł tą samą kwotę, to było by to wykroczenie i skończyło by się na grzywnie.
To nie koniec korków na Zakopiance w Myślenicach. Kierowców czekają kolejne
Myślę, że przy budowie kładek zmarnowano mnóstwo pieniędzy podatników. Niemniej ja chyba kupiłem dobre okulary w zeszłym roku, bo widuję na nich ludzi.
Przejazd z Osieczan do Myślenic w 47 minut. Radna apeluje o działania, burmistrz widzi rozwiązanie w obwodnicy
Fakt. Wjazd w bezpośrednim sąsiedztwie sprawia problem. Tutaj przebudowa ronda mogła by trochę pomóc. A co do Biedronki, Kauflanda itd, to właśnie z tych powodów proponowałem wybudowanie tam kolejnego mostu i zrobienie dużego ronda. Ino to powinno być wliczone w koszt budowy Kauflanda, a nie w koszty podatnika.
Tak źle mi życzysz, że chcesz mnie wepchać w bagno polityki?
No tak faktycznie. Droga tam już była - polna. Taka ekologiczna z rosnącą trawką na środku. Sam nią chodziłem jeszcze w XX wieku. Tylko ją utwardzili i poszerzyli gdzieś około 3 razy
Jak pokazały badania naukowe AI jest bardzo dobrym ściemniaczem. Dlatego należy podchodzić z dozą nieufności do tego, co mi odpowiedziałó:
"Zgodnie ze zmianami w tzw. "specustawie mieszkaniowej", deweloperzy budujący nowe bloki nie muszą już spełniać krajowych wymogów dotyczących minimalnej liczby miejsc parkingowych (1,5 na mieszkanie poza centrum i 1 na mieszkanie w centrum), jeśli budowa odbywa się na mocy tej ustawy. Obecnie, to samorząd (rada gminy) może ustalić lokalne standardy, decydując, ile miejsc parkingowych jest wymaganych dla danej inwestycji. W przypadku inwestycji poza specustawą, nadal obowiązują zasady minimum 1,5 miejsca na mieszkanie (poza ścisłym centrum) i 1 miejsca na mieszkanie (w ścisłym centrum). "
Akurat w tym temacie bez współpracy z innymi samorządami i tak niewiele jest w stanie zrobić. Bo to rozchodzi się głównie o drogę wojewódzką, i powiatową, a nie gminną. Ponadto czemu to za nową drogę, która nawet jak nie będzie wojewódzka, to w praktyce będzie pełnić jej role ma płacić gmina?
Ruch się blokuje przez najwęższe gardła, a nimi są ronda, zjazd do Kauflanda, i nadgorliwość kierowców. Może jeszcze to skrzyżowanie w kierunku Polplastu koło mostu na osieczany. Osoby chcące jechać do Kauflanda od strony centrum powinno się przepuszczać tylko wtedy, gdy przed sobą widzi się czerwone światło.
Inne jeszcze rozwiązanie - poza oczywiście nowymi drogami - to zrobić drogi jednokierunkowe z obi stron Bysinki. O tym rozwiązaniu jednak nie chciałem za bardzo pisać, bo próba wprowadzenia tego rozwiązania wprowadziła by tyle krzyku i protestów ludzi, że już na tą myśl mnie głowa boli. Ludzi, którzy niewiele poza własnym nosem widzą i ludzi, którzy dostrzegają tylko wady tego rozwiązania, a zalet już nie.
Oj tam trochę wiecej nadziei. Na początku jak powstały pierwsze ronda w Myślenicach to faktycznie była masakra, ale z czasem zrobiło się dużo lepiej, choć nadal masz rację, ze wiele można mieć do czynienia. Kierunkowskazów to połowa kierowcóe nie umie używać nie tylko na rondach i to niezależnie czy mieszkają w KR, czy w KMy. Po zrobieniu turbinowego też na początku będzie masakra, ale z czasem zrobi się jako tako, a korki się zmniejszą
Częściowo tak, a częściowo nie.
Przede wszystkim należy sobie uświadomić, że jak jakaś opcja polityczna mówi przed wyborami o sobie, że jest inna od ww i niezależna od nich, to i tak zazwyczaj po wyborach dość szybko wychodzi na to, że to gówno prawda.
Co do obwodnicy, to ja bym ją zrobił z osieczan obok miejsca, gdzie zaczyna się zalew do miejsca, gdzie zaczyna się podjazd pod Borzętę. A drogę wojewódzką poprowadził bezpośrednio z Borzęty bezpośrednio do Jawornika, albo do budowanego właśnie. wiaduktu nad Myślenicami. To która z tych opcji lepsza zależy od tego, jaki wariant S7 wygra.
Najpierw to skrzyżowania i ronda na turbinowe przerobić. Myślę, że najbardziej wąskim gardłem jest rondo przy moście osieczeńskim. Gdyby:
1. To rondo przerobić na wielką gruchę ok. 150 na 100 metrów obejmującą też drogę idącą od Polplastu.
2. Pomiędzy starą biedronką, a Kayflandem zrobić odpowiednio rondo poprzez budowę kolejnego mostu na bysince - prawie 100 metrów na wschód od obecnego mostu.
3. Przerobić nieco rondo przy Media Ekspert
Oczywiście wszystkie te ronda prawie turbinowe z dwoma albo trzema pasami na wjazdach i na rondzie.
Wówczas sądzę, że otrzymalibyśmy sytuację, że czas przejazdu poza szczytem nieznacznie wydłuży się. Natomiast w szczycie ul Słowackiego będzie w stanie przejechać co najmniej półtorej razy więcej samochodów w tym samym czasie, co znacząco zmniejszy korki.
Myślenice. Burmistrz zapowiada wprowadzenie nocnego zakazu sprzedaży alkoholu
Nie, bo prawie wszyscy przyzwyczaili się do przyjemności i wygodnego życia tak bardzo, że zagrożeń nie widzą. Zresztą żeby je zobaczyć to trzeba więcej myśleć, niż słuchać mediów, które w co najmniej 90% są tendencyjne i nieobiektywne.
Albo raczej w tym przypadku od punktu leżenia. Hehehe
Pastorki Szwedzkie, które są Lesbijkami też o Sodomie i Gomorze tłumaczą, że to absolutnie nie chodziło o homo tylko o gościnność. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Ja osobiście nie wiem co o tym pomyśle sądzić. Najwyraźniej większość komentujących widzi to co chce widzieć, a nie fakty. Z tego co wiem, to fakty są następujące:
- Nie jest to pomysł Jarka. Takie rozwiązania istnieją już w niektórych miastach Polski
- Tam gdzie je wprowadzono zmniejszyła się ilość interwencji nocnych Policji i Straży Miejskiej.
Jeżeli chodzi o domy prywatne to raczej od 12:30 do 16:30
A w Biblii o seksie jest bardzo wiele. O pieniądzach jeszcze więcej. Przykład:
"Onan wiedząc, że potomstwo nie będzie jego, ilekroć zbliżał się do żony swego brata, unikał zapłodnienia (dosłownie w oryginale "marnował je [wylewając] na ziemię"), aby nie dać potomstwa swemu bratu. Złe było w oczach Pana to, co on czynił, i dlatego także zesłał na niego śmierć."
Śmierć jest w biblii często synonimem grzechu ciężkiego.
Obudzć się! Czasy się zmieniają, czy tego nie widzisz tylko jak mantę powtarzasz za kimśstereotypy? Ile osób słucha jeszcze księdza bardziej niż telewizji? W Myślenicach max kilkanaście procent. A wśród księży znam też takich, co lubią się napić, ale i takich, którzy są abstynentami. Nie sądzę, aby ci ostatni stanowili większość.
Głogoczów potrzebuje przedszkola? Radny wnioskuje o uwzględnienie go w budżecie
Kilka lat temu w takim libertowie w krótkim czasie roku, dwóch lub trzech liczba mieszkańców podwoiła się. Wszystkie wioski pod Krakowem robią się sypialnią dla Krakowa. Ludzie często wolą wybudować domek koło miasta, niż za kupić mieszkanie. Z tego artykułu ja trochę rozumiem, a trochę domyślam się, że ten trend po prostu doszedł już do głogoczowa.
A czy przeczytałeś uważnie co w artykule pisze o demografii?
Prof. Andrzej Szarata: Dlaczego przy budowie S7 nie możemy utrzymać starego korytarza? Nie znam analizy takiego wariantu
Ta, a jak przejeżdżałem przez takie sobie Zawiercie kilkanaście kilometrów to nie przypominam sobie abym widział jakiś blok mieszkalny. I więcej pól niż domów.
Ktoś mi kiedyś powiedział, że przy nowej S7 najbardziej będzie liczył się głos warszawiaków, którzy chcą szybko dojechać do Zakopanego
O ile będziemy budować według nowych przepisów, no ale czemu nie rozważyć dla odcinka przez Myślenice, albo z Myślenic do Głogoczowa wyjątku i budować według tych przepisów, wg których koło Lubnia zrobiono promień 300metrów i ograniczenie do 80Km/h. Przecież przy tych parametrach to na pierwszy rzut oka wychodzi mi, że do prostowania były by głównie okolice wiaduktu na zarabiu i okolice bęczarki. Kilka zakrętów trzeba by jeszcze nieznacznie skorygować. Podejrzewam, że polegało by to na zmianie promienia z ok 250metrów na ok 300metrów. I kosztorys takiej opcji ekspresówki na tych odcinkach zrobić - tak trochę biznesowo. Policzyć ile to wyjdzie taniej niż porządna ekspresówka. Zrobić prognozę ile więcej czasu ludzie przy tej opcji spędzą w samochodzie przez najbliższe powidzmy 20 lat i pomnożyć ten czas przez średnio krajową netto i dodać do kosztów modernizacji zakopianki. I dopiero wtedy zobaczyć która opcja wychodzi taniej. Tylko ilu jest polityków, którzy by się tym przejmowali?