Lotnik

Myślenice - Kraków ,busy,autobusy.

  • 14.08.2017 - 11:50
    Busy kończą kursy na placu nieopodal grupy przystanków komunikacji miejskiej "Dworzec Główny Wschód"

Kamera na żywo

  • 31.07.2017 - 13:00
    Kamery przydałyby się także przy każdym przystanku na wsiach, np. w Trzemeśni po niedawnej wymianie przystanki już są pomazane. Pytanie czy to się opłaca skoro zapewne sąd takim zwyrodnialcom da zawiasy albo prace społeczne?

Zebranie wiejskie trzemeśnia

  • 29.07.2017 - 13:24
    A po co komu w tym OSP samochód? 2 kilometry dalej w Porębie jest nowiutki wóz. Zresztą PSP w większości przypadków i tak jest pierwsza.
  • 19.06.2017 - 14:59
    Parking to plus. Asfalt to plus.
    A chodników jak nie było tak nie ma.
  • 19.06.2017 - 14:01
    Znając życie to niczego nie będzie bo nasz radny jest jakby to powiedzieć bezradny i poza udzielaniem się w organizacjach związanych z kościołem szczerze mówiąc osobiście nie widzę jego jakiejkolwiek innej działalności na rzecz wsi. Być może się mylę i nie dostrzegam pewnych rzeczy, ale uważam, że nic się nie zmienia od lat w Trzemeśni.

"Dobra zmiana" PiS

  • 10.07.2017 - 14:03
    krowka123 napisał/a:
    Patologiczny program 500+ według Ciebie to jak nazwać Amber Gold,karuzele vatowskie przemyt paliwa itp?
    Patologią równą tej, która rozdaje nie swoje pieniądze w programie rodzina 500+, choć program ten powinien się nazywać "rodzina 500-" ponieważ OKRADA SIĘ uczciwie pracujących i płacących podatki.
  • 10.07.2017 - 12:01
    Za PO też drożało, ale przynajmniej nie było patologicznego programu 500+ na który owe pieniądze wyciągnięte z kieszeni pracujących pójdą. PIS PO JEDNO ZŁO.

Zakaz wjazdu busów do centrum Krakowa przesunięty do sierpnia

  • 10.07.2017 - 11:45
    krowka123, według Ciebie można obrażać kogoś bez konsekwencji, a gdy obrażany stara się w jakikolwiek sposób usunąć te obelgi to nazywamy jego zachowanie donosicielstwem? Jeśli Ty tak uważasz to naprawdę współczuję. "Wolność jednego człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego" jak to powiedział de Tocqueville.
  • 06.07.2017 - 21:55
    Jakie konkretnie "duże firmy transportowe" masz na myśli? PKS ze swoimi zdezelowanymi Autosanami H9 i rozkładem jak do jakiejś tysięcznej wiochy? Podstawą nowoczesnej komunikacji jest nowoczesny tabor, a zarówno PKS go nie miał jak i busiarze go nie mają. Nie widze różnicy.
  • 05.07.2017 - 11:35
    m_markos napisał/a:
    Krakowskie centrum komunikacyjne czyli czyli dworzec kolejowy, dworzec autobusowy jest w centrum Krakowa. Jest czymś oczywistym i bardzo logicznym że busy muszą mieć tam możliwość dojazdu.

    No i jak najbardziej taką możliwość mają, bo MDA mówi, że z łatwością pomieści wszystkie busy. Jedynie busiarze nie chcą z niej skorzystać.

    m_markos napisał/a:
    A skoro już tam jadą to co szkodzi wysadzanie pasażerów po drodze? Ja nie widzę problemu.
    Problem jest i to dość spory ponieważ bardzo często przystanki pośrednie to także przystanki dla autobusów komunikacji miejskiej, a te jak wiadomo muszą trzymać się rozkładu jazdy. W komunikacji miejskiej zaplanowana jest większość rzeczy, z których często nie zdajemy sobie sprawy. Np. rozkład jazdy jest ułożony tak, żeby autobusy nie "blokowały się" na przystankach pojedynczych. W chwili gdy jakiś busiarz zablokuje przystanek bo wysadza ludzi, autobus KM ma już minutę-dwie opóźnienia, przypuśćmy, że na swojej trasie trafi na trzy takie busy, to już jest pięć minut opóźnienia. A co jeśli na dwie minuty za tym autobusem ma jechać następny na innej linii? No cóż, też będzie opóźniony. Naprawdę nie ma w tym nic dziwnego, że miasto daje priorytet komunikacji miejskiej. Dzieje się tak w każdym cywilizowanym kraju.
  • 04.07.2017 - 12:59
    Kiedy doczekamy się wyrzucenia busów na obrzeża? Od poruszania się po mieście jest komunikacja MIEJSKA jak sama nazwa wskazuje.

Uwaga na Rumuna

  • 06.07.2017 - 23:49
    Nie Rumuna tylko cygana bo takich numerów Rumuni raczej nie robią.

Myślenice: Czeka nas remont Słonecznej. Trwa przetarg na przebudowę

  • 06.07.2017 - 21:46
    Jak Ci się nie podoba to nie czytaj, coś jeszcze jakże kulturalny człowieku? :)
  • 05.07.2017 - 22:27
    A Ty znowu kończysz? Może busiarzem jesteś co? Boli was prawda czy o co wam chodzi?
  • 05.07.2017 - 17:21
    krowka123 napisał/a:
    A może lotnisko?
    Myślenice nie są metropolią, żeby wybudować port lotniczy.

    krowka123 napisał/a:
    Komunikacja miejska ma sens w mieście a nie tam gdzie jest kilka sklepów ,Rynek i Dolna Wieś i Górna Wieś.
    Może nie masz pojęcia, ale Myślenice mają prawa miejskie bodaj od XIV wieku. Poza tym jak ktoś bez samochodu ma się dostać powiedzmy z Zarabia czy Osiedla na Cmentarz przy Sienkiewicza, czy choćby do Ogródków działkowych w Osieczanach? Pieszo? Dla człowieka zdrowego jest to dość trudne i męczące, nie mówiąc już o ludziach starszych, niepełnosprawnych czy schorowanych.

    krowka123 napisał/a:
    Czemu gmina nie zrobiła komunikacji miejskiej gdy była właścicielem PKS?
    Nie mam pojęcia, ale to niczego nie zmienia, bo PKS nie posiadał odpowiedniego taboru do obsługi owej linii.

    krowka123 napisał/a:
    Obstawiamy kto wygra przetarg?
    Cóż, jeśli ten byłby rozpisany to pewnie najkorzystniejsza oferta, zresztą to nie jest dla mnie ważne. Ważne jest to, że coś w naszym mieście wreszcie byłoby zrobione in plus. Bo póki co wydatki na komunikację publiczną i turystykę są niemal zerowe, a jedyne co zauważam to coraz więcej i więcej sklepów i kebabów :)
  • 05.07.2017 - 11:42
    Wystarczyłaby komunikacja miejska z prawdziwego zdarzenia i od razu zrobiłoby się mniej samochodów na Słonecznej.

Busy będą jeździć pod Galerię Krakowską do końca czerwca

  • 21.06.2017 - 12:36
    Przecież busy będą dojeżdżać nadal do ścisłego centrum (Nowy Kleparz, lub MDA). W czym problem?
  • 18.06.2017 - 16:38
    Bardzo dobrze. Powinni się przenieść tam gdzie ich miejsce.
    Wariant pierwszy: Małopolski Dworzec Autobusowy przy ulicy Bosackiej,
    Wariant drugi: Plac przy Nowym Kleparzu,
    Wariant trzeci: Złomowisko.

Co z tymi busami

  • 18.06.2017 - 17:44
    Nie wiem czy są aktualne, ale należy to czytać jak każdy normalny rozkład.
    Jeśli jest napisane
    6: -00 55 to znaczy, że bus jedzie o 6:00 i 6:55
    Jeśli 16: -00 30 45 to jedzie o 16:00, 16:30 i 16:45.

Kraków nie chce busów w centrum. Jak będziemy dojeżdżać?

  • 18.06.2017 - 16:30
    albert7575 napisał/a:
    takie sa fakty
    Fakty są takie, że nie odpowiedziałeś nawet na 1/10 rzeczowych pytań, które Ci zadaliśmy wraz z Powodzianinem_, a jedynie nas obrażasz :)
  • 18.06.2017 - 16:20
    albert7575 napisał/a:
    chocby o jakims zdezelowanym pasacie itp. itd
    Sam przyznałeś, że jeździsz dieslem, więc pomyślałem o passacie, wszak większość Januszy nimi jeździ.

    albert7575 napisał/a:
    właśnie,to normalne ze kazdy pojazd o takiej masie,bez rozpedu bedzie wjezdzal pod mogilany jadac na jedynce 20 km na godzine,tym bardziej ze wczesniej jest przystanek i sie musi zatrzymac,druga sprawa ze od przystanku do przystanku nawet na prostej drodze tez predkosci nie nabierze,gdybys jezdzil to bys widzial ciezarowki jak podchadza do tej gory w Mogilanach zreszta osobowki tez .
    Ponawiam moje pytanie, czy masz uprawnienia do prowadzenia autobusów i czy choć raz w życiu prowadziłeś autobus niskopodłogowy? Bo jeśli nie to dyskusja na ten temat jest jałowa. Nowoczesny autobus to nie Twój Ursus C-330 z rozrzutnikiem obornika i może działać inaczej niż Ci się wydaje.

    albert7575 napisał/a:
    taki autobus niskopodlogowy z Myslenic do Borku jechałby conajmniej godzine,.
    Na jakiej podstawie to obliczyłeś?

    albert7575 napisał/a:
    po raz kolejny raz ci pisze,gdyby ludziom nie zalezało na czasie PKS by istnial i teraz pewnie juz z nowoczesnym taborem co i tak jesli chodzi o szybkosc przegrywał by z busami,dlatego twoje pomysly nazywam idiotycznymi
    Nie odnosisz się do INTEGRACJI TARYF, a to głównie przez nią ludzie mogliby się przesiąść do takiego autobusu.

    albert7575 napisał/a:
    jakie przekłamywanie? czy chodziło o społke czy autobusy i co ma wspolnego nazwa spółki do trasy Myslenice-Krakow (i ty chcesz powazne dyskuje toczyc)
    Przekłamałeś nazwę przewoźnika mówiąc, że z Myślenic do Krakowa podczas ŚDM jeździły autobusy przewoźnika MPK Zabrze podczas gdy taki przewoźnik nie istnieje.

    albert7575 napisał/a:
    ja nie mysle
    No właśnie...

    albert7575 napisał/a:
    na te blachosmrody najpierw trzeba zdac prawo jazdy...a pożniej poprostu jezdzic tak aby nikogo nie skrzywdzic
    Co to ma do tematu?

    albert7575 napisał/a:
    czy ty rozumiesz wogole sens przykladu,najpierw czepiasz sie nazwy firmy majacej w swojej flocie autobusy o ktorych jest dyskusja a pozniej czepiasz sie o ilość sztuk samolotów u przewoznika
    Chodzi mi tylko o porządek, jeśli podajesz jakiś przykład to dobrze, żeby był realny :)
    Nie o ilość sztuk, tylko o to, że w tej chwili ten przewoźnik nie ma ich W OGÓLE. Tak drogi ekspercie od lotnictwa, transportu publicznego i języka polskiego, w ogóle piszemy osobno.
  • 18.06.2017 - 16:02
    albert7575 napisał/a:
    sluchaj kolego twoje wymysla nic nie znacza,ani dla mnie ani decydentow,dla ciebie jest forum aby pisac o swoich wymyslach

    a co do floty tych lini lotniczych
    "..easyJet - Flota

    Flota linii lotniczych easyJet liczy ok. 200 samolotów. Większość z nich to modele typu Airbus A319-100, Airbus A320-200 oraz Boeing 737-200. Średnia wieku samolotów easyJet nie przekracza 5 lat"
    https://easyjet.esky.pl/flota

    tak jak i Ryanair ma w swojej flocie boeningi:
    "...Podstawowe informacje o naszych samolotach. Ryanair korzysta wyłącznie z samolotów Boeing 737-800. Ma to pozytywny wpływ nie tylko na ceny, ale również na bezpieczeństwo."
    https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne-informacje/o-nas/flota
    wiec jesli chodzi o merytoryke i fakty to na poczekaniu zwsze coś zmyślisz
    Ale wiesz, że internet nie jest żadnym wyznacznikiem i to Ty sprawdziłeś teraz na szybko i pewnie nie doczytałeś, że Boeingi 737-200 zostały wycofane z Easyjet jakieś 7-8 lat temu (pomijając to, że w EasyJet były ich jedynie 2 sztuki). Obecnie samoloty tego typu są już bardzo przestarzałe (chodzi mi o wersję -200, a nie o samego 737 jako takiego) i latają jedynie w Indonezji i na Bliskim Wschodzie?
    A, że Ryanair ma w swoje flocie Boeingi to wiem, wszak to napisałem, ale widać nawet czytać nie umiesz do końca :)

    albert7575 napisał/a:
    pewnie na szybko sprawdziłeś flote easyJet i wyczytałes tylko Airbusy i tak jest pewnien z wiekszoscia tych twoich opini i faktow bo 70% to wymysły a 30 % to szukanie na szybko w googlach i to jeszcze z pomyłkami
    Tak? To proszę dowody, twarde dowody które to potwierdzą bo mówię w 100% prawdę i tylko to co wiem :)

    PS. Mógłbyś odnieść się do wszystkich pytań które Ci zadałem w poprzednich wypowiedziach?
  • 18.06.2017 - 15:54
    albert7575 napisał/a:
    czy ty jestes normalny?
    Tak.
    albert7575 napisał/a:
    jaklie twoje zapewnienia,przeciez podałem ci przyklad takiego autobusu w drodze do krakowa z wjazdem pod mogilany,wiec tu chodzi o fakty a nie twoje zapewnienia
    Masz uprawnienia do prowadzenia autobusów? Prowadziłeś choć raz autobus niskopodłogowy? To normalne, że każdy pojazd o takiej masie, bez znaczenia czy jest to autobus czy ciężarówka pod duże wzniesienie będzie zwalniać, ale na pewno nie do 20km/h jak sugerujesz.

    albert7575 napisał/a:
    ale czy z Myślenic czy z Sułkowic wjazd na Mogilany był taki sam,pomijam już wzniesienia w Krzeszowicach
    Był taki sam, ale chodziło o ścisłość i nie przekłamywanie nazw spółek z których owe autobusy pochodziły.

    albert7575 napisał/a:
    dlaczego nazwałem idiotycznym? bo juz kiedys jezdziły autobusy na tej trasie i ludzie woleli szybkie busy
    Starego autosana PKSu bez integracji taryfowej z ZIKiTem i bez możliwości przewiezienia osoby niepełnosprawnej czy z problemami w poruszaniu się? To przecież praktycznie to samo co bus, choć nawet w takim autosanie komfort dla pasażera był wyższy.

    albert7575 napisał/a:
    może być i Poreba,kontekstem była linia do Debnik utworzona przez ta firma ktora znikneła z powodu braku chetnych,juz o tym pisałem
    A nie pomyślałeś o tym, że zniknęła dlatego, że miała słabą częstotliwość i pasażerowie byli "podbierani" przez inne firmy jak to często ma miejsce nawet teraz?

    albert7575 napisał/a:
    ja cały czas od poczatku dyskusji jestem obrazany najpierw przez powodzianina ,pzniej przez ciebie,nie mam mentalnosci "chlopca do bicia" wiec nie pozostaje dłużny
    Wskaż mi zdanie w którym Cię obraziłem.

    albert7575 napisał/a:
    Zakopane to nie Myslenice to duze miasto,duzo turystow,wiec mnie dziwi to ze dopiero od jakiegos czasu jest tam komunikacja publiczna,ale połaczenia z Nowym Targiem chyba nie ma
    Połączenie z Nowym Targiem powinno być kolejowe w większej częstotliwości niż obecnie, bo takie są priorytety w cywilizowanym świecie. Najpierw kolej, później metro, tramwaje, autobusy zintegrowane w taryfie danego miasta, później busiarstwo a na końcu blachosmrody zwane samochodami. Ale to mały OT.
  • 18.06.2017 - 15:41
    albert7575 napisał/a:
    a drugi temat juz sam od siebie wniosł Lotnik ,aby z Myslenic do Borku jezdziły niskopodłogowce
    Idz i zapytaj lidzie czy chca aby busy dojezdzały do pawiej czy nie
    Ewentualna linia aglomeracyjna z Borku Fałęckiego do Myślenic nie może współistnieć z busiarstwem? Gdyby istniały choć na próbę okazałoby się kto notuje większe zyski i potoki pasażerskie ;) Zdrowa konkurencja nikomu nie zaszkodziła, może jedynie poprawić sytuację pasażerów.

    albert7575 napisał/a:
    no chyba zaraz zaklne....co za roznice skad były autobusy, czy boenig latajacy dla Ryanair jest inny od tego latajacego dla easyJet?
    To Ty piszesz bez "ładu i składu", ja rzeczowo odpowiadam na Twoje napisane słowa, bo to nawet nie są zdania. Zauważyłem jedynie, że autobusy niskowejściowe również nadawałyby się na tę trasę, są szybsze od niskopodłogowych, a podnosiłeś argument mówiący, że autobusy niskopodłogowe są zbyt wolne, tym samym obaliłem Twój argument.
    A EasyJet nie posiada w swojej flocie Boeingów jak Ryanair, lecz Airbusy, które różnią się od siebie wieloma rzeczami począwszy od wszystkich systemów elektronicznych na czele, a skończywszy na miejscu produkcji więc ten "argument" Panie ekspercie od transportu publicznego i lotnictwa również jest inwalidą.
  • 18.06.2017 - 15:22
    albert7575 napisał/a:
    to twoja była genialna myśl aby niskopodłogowce jezdziły na trasie kraków -myslenice,ja podałem tylko konkret ze srednia predkosc takiego autobusu na tej trasie bedzie 40km/h a przy podjedzie pod Mogilany 20 km/h i gdyby to było jakieś rozwiazanie to busy by nie przejaeły transportu na tej trasie i jezdziłyby normalne autobusy, to reguluja ludzie ,czyli osoby zainteresowana jazda na tej trasie
    Busy jeżdżą bo nie ma alternatywy. Zapewniam, że autobusy niskopodłogowe nie jeździłyby "pod Mogilany" z prędkością 20km/h lecz większą, nie znasz charakterystyki nowoczesnych pojazdów. Zresztą tutaj chodzi głównie integrację taryfową ZIKiTu, więc równie dobrze ZIKiT mógłby do niej włączyć autobusy niskowejściowe (LE) jeśli miasto Myślenice zdecydowałoby się je zakupić, gdyż żaden z Krakowskich przewoźników oraz przewoźników w okolicy Myślenic ich nie posiada w ilości pozwalającej na obsługę linii Borek Fałęcki - Myślenice. Autobusy te mają zazwyczaj mocniejsze silniki oraz pięcio lub sześciobiegowe automatyczne skrzynie i spełniają dodatkowe wymagania techniczne określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r., więc mogą jeździć po drogach ekspresowych z prędkością rzędu 100km/h.

    albert7575 napisał/a:
    nie wiem,ja nie jedze,gdyby tak było busy z czystych oszczednosci dojezdzały by tylko do borku,a z tego co słysze to w busie Krakow -Myślenice czasami na matecznym bus sie nie zatrzymuje bo juz jest zapełniony
    Skoro nie jeździsz to po co się wypowiadasz?

    albert7575 napisał/a:
    z tego co wiem na Sułkowice autobusy były wypożyczone z zabrza
    Mówimy o Myślenicach.

    albert7575 napisał/a:
    po raz kolejny ci przypominam,ze to ludzie sobie wyliczaja koszty czasu,koszty pieniedzy,oni to reguluja,wiec jakos twoje wyliczenia mnie nie interesuja
    Skoro Cię nie interesują to dlaczego nazwałeś je idiotycznymi?

    albert7575 napisał/a:
    Polanka-Myslenice-Jasienica-Sułkowice-Biertowice
    Biertowice leża na trasie Wadowice-Kraków
    Nie ma takiej linii. Jest PORĘBA - Myślenice - Jasienica - Sułkowice - Biertowice, ot taka drobna różnica.
    Nie pytałem o Biertowice, lecz o "Biertowiece" jak napisałeś w swoim poście.

    Podsumowując, ciągle obrażasz ludzi, ich pomysły i wyliczenia, a gdy proszą Cię o podanie konkretów to odpowiadasz "nie wiem", "nie jeżdzę", "nie interesuje mnie to" to świadczy jedynie o tym, że o transporcie publicznym XXI wieku nie masz bladego pojęcia, a próbujesz uchodzić za jakiegoś eksperta :)

    Świat idzie do przodu. Gdy w Zakopanem wprowadzano komunikację miejską opartą na niskopodłogowych autobusach busiarstwo tak samo beczało jak w tej chwili w Myślenicach, tymczasem od chwili gdy powstała (ponad rok temu) mieszkańcy i turyści mówią, że bardzo dobrze spełnia swoje zadanie.
  • 18.06.2017 - 14:01
    albert7575 napisał/a:
    napisałeś jakieś parametry,nie wiem czy zmyślone czy na szybko w googlach wyszukałes i czemu one niby maja służyć??? jakie ma znaczenie przełożenie w autobusie komunikacji miejskie do jazdy na trasie
    myślenice- borek fałecki,starasz sie być rzeczowy przytaczac parametry a sam z nich nic nie rozumiesz,jezdze samochodem i mnie wiecej wiem na jakim biegu wyjezdzam pod mogilany sam...,we dwoje a we czworo i czy wczesniej ktos mnie przyblokuje czy nie,jesli chodzi o scisłosc w tym wypadku i o parametry to istotne sa te momentu obrotowego i przyspieszenia,pozniej mozna zastanawiac sie nad przelozeniem skrzyni biegow
    Nad tymi bzdurnymi atakami ad personam nawet się nie rozwodzę bo to zwyczajne chamstwo.
    To Ty się rozwodziłeś nad tym, że autobusy wyjeżdżają pod Mogilany na pierwszym biegu więc przytoczyłem Ci rodzaje skrzyń i wyjaśniłem, że to normalne oraz dlaczego tak się dzieje. Wiesz, autobus miejski to nie Twój smród 1.9 TDi z manualną skrzynią i znaczenie mają inne parametry niż w owym passacie.
    No i mam nadzieję, że niedługo dojedziesz tylko do granicy miasta i do widzenia dieslu.

    albert7575 napisał/a:
    dlaczego jest idiotyczny? bo gdyby ludzie chcieli dojezdzac do borku to jechali by samochodami,a tam na wielkim bezplatnym parkingu po CH Zakopianka zostawiali by je i dalej kominikacja miejska
    Przytocze przyklad pana z Busa ktory nie znalazl klientow tylko dlatego ze dojezdzal do debnik a nie do centrum,wiec na dojazd tylko do borku to juz wogole chetnych by nie bylo
    Dziwne, bo gdy jestem zmuszony jechać blachosmrodem zwanym busem to zwykle 1/4 osób wysiada w Borku, a kolejne 2/4 na rondzie Matecznego.

    albert7575 napisał/a:
    nie mieszkam na slasku,o zabrzu wiem niewiele,wiec nie interesuje mnie jak sie tamta społka nazywa skoro autobusy były takie same jak te w krakowie
    toz to juz jest imbecylizm aby polemizowac na temat nazwy społki skoro maja autobusy jesli nie takie same to niewiele sie rożniace
    Imbecylizm to ignorancja Twojego pokroju.
    A autobusy na ŚDM były wypożyczone z PKM Gliwice i PKM Sosnowiec a nie z Zabrza z tego co wiem.

    albert7575 napisał/a:

    może bym i błedów ortograficznych w twoich tekstach nie znalazl,ale mentalnie i dojrzale napewno nie błyszczysz
    No za to Ty błyszczysz, mistrz atakowania osoby a nie argumentów. Czy łaskawie możesz przytoczyć wyliczenia opłacalności i czasu przejazdu które jak mniemam zrobiłeś skoro moje nazwałeś idiotycznymi oraz odpowiedzieć na pozostałe pytania zadane wyżej?

    albert7575 napisał/a:
    firma ktora jezdzi na trasie Polanka-Biertowiece
    A jakaż to firma jeździ na trasie Polanka - Biertowiece? Bo z tego co wiem przez Polankę przejeżdżają jedynie busy Siepraw Brzeg - Myślenice, i Krzyszkowice - Myślenice.
    PS. Gdzie leżą te Biertowiece?
  • 18.06.2017 - 13:18
    albert7575 napisał/a:
    wiec jak sam widzisz nie masz pojecia,a w zasadzie juz masz dlaczego upadł PKS w Myślenicach
    Wiem, ale jak już wspomniałem nie będę o tym wspominać na forum.

    albert7575 napisał/a:
    druga sprawa,twoje szybkie obliczenia na temat predkosci autobusow maja sie tak jak do wcześniejszych przemyslen dotyczacych upadku PKS w Myślenicach,szybko myślisz na poczekaniu
    No cóż, w takim razie wytłumacz mi dlaczego uważasz, że owe obliczenia są złe? Tylko bardzo proszę konkretne, rzeczowe odpowiedzi a nie bzdury typu "Kiedys jeden pan busem otworzył kurs".

    albert7575 napisał/a:
    Tak samo jest z twoim idiotycznym pomysłem na linie niskopodlogowcow na trasie borek falecki-myslenice
    Sytuacja jak wyżej, proszę podaj rzeczowe argumenty dlaczego jest "idiotyczny". Według mnie jest bardzo dobry z racji tego, że będzie można dużo taniej dojechać do Krakowa w niewiele dłuższym czasie, a przede wszystkim bezpieczniej niż w dostawczaku z wstawionymi siedzeniami.

    albert7575 napisał/a:
    oczywiscie nie interesuje mnie jaka jest poprawna nazwa firmy obsługujacej transport publiczny w miescie,bo jest wielka rożnica czy to jest MPK czy to jest KZK GOP,widzisz jakas różnice??? bo ja nie,
    Panie specjalisto KZK GOP to również nie przewoźnik tylko organizator, jak ZIKiT w Krakowie.

    albert7575 napisał/a:
    skrupulatnie czytajac twoje teksty mozna by pewnie znalesc
    Ty na pewno nie mógłbyś znaleźć żadnych błędów w moich tekstach nawet jeśli takie są skoro Twoja pisownia jest na poziomie średnio rozgarniętego dziecka z pierwszej klasy podstawówki.
  • 18.06.2017 - 12:32
    albert7575 napisał/a:
    Już nie zmyślaj z jakich powodów upadł PKS,pamietam jak dziś wypełnione busy i puste autobusy.Raz nawet burmistrz z Sułkowic dofinansowywał dwa kursy dziennie na autobus Kraków -Sułkowice-Myślenice,bo Rudnik został odciety od bezpośredniego połączenia z Krakowem.Ludzie i tak wybierali busy z przesiadka w Myślenicach do Rudnika.Po dwoch miesiacach kursy te zostały wycofane.
    Tak się składa, że jeździłem kilkukrotnie do Krakowa z Rudnika PKSem i faktycznie autobusy nie były pełne, zapełnienie było średnie, więc nic dziwnego, że zlikwidowano kursy po obcięciu dopłat. W każdym cywilizowanym kraju dopłaca się do funkcjonowania normalnej komunikacji.

    albert7575 napisał/a:
    O czym ty piszesz człowieku??? Taki niskopodłogowiec na Zakopiance nie pojedzie z wieksza predkościa niż 40km na godz. z kilku powodów,po pierwsze od przystanku do przystanku nie zdazy sie rozpedzic.Druga sprawa to dość duze wzniesienia,a to pod Mogilany to na pierwszym biegu.Podczas światowych dni młodzierzy sporo takich autobusow było wynajetych od MPK Zabrze.Przy maksymalnym obłożeniu ich predkość nie przekraczała 50km/h a nie miały po drodze zadnych przystanków.Pod Mogilany ledwo na 1 biegu jechały.Znam pare osob ktore mieszkają w scisłym centrum Krakowa i pracując na Biezanowie lub Prokocimiu wsiadaja do busow jadacych na Wieliczke aby tylko było szybciej ,nie przeszkadza im że ciaśniej.
    Nawet zakładając, że prędkość komunikacyjna wynosiłaby ~50km/h, to według moich szybkich obliczeń autobus docierałby z Borku do Myślenic w jakieś 35 minut. Dla mnie to niezbyt dużo.
    Autobusy miejskie jeżdżące pod wzniesienie na pierwszym biegu to nic dziwnego nawet w cztero-, czy pięciobiegowej skrzyni. Przełożenie takich skrzyń na pierwszym biegu wynosi ~3.5, a nierzadko owe autobusy są wyposażane w automatyczne 3-biegowe przekładnie, jak np. Voith DIWA D8xx.3, ale zapewne nie znasz parametrów technicznych dotyczących komunikacji, więc nie wspominam o tym dłużej.
    A ja znam jak to raczysz pisać "parę" osób, które chętnie przesiądą się do niskopodłogowców jeżdżących do Myślenic głównie z racji taryfy, gdyż bilet 24-godzinny, który kosztuje 20zł. uprawniałby do nielimitowanego jeżdżenia autobusami i tramwajami w całej sieci ZIKiT (czyli również z Myślenic) przez 24 godziny. Bilet miesięczny normalny na dwie linie, czyli dojazd do Borku i później w wybrane miejsce to wydatek rzędu 82zł, a ulgowy 41zł. Sieciowy normalny 140zł, a ulgowy 70zł. To o ile mnie pamięć nie myli dużo taniej niż oferuje np. Szwagropol (ok. 200zł.), nie mam pojęcia czy w ogóle w busiarstwie funkcjonuje coś takiego jak bilet sieciowy, ale jeśli tak to bilet w sieci ZIKiT na pewno również byłby tańszy.
    PS. Skoro kreujesz sie na specjalistę od komunikacji to chyba powinieneś wiedzieć, że nie ma takiej spółki jak MPK Zabrze.
    albert7575 napisał/a:
    Skad możesz wiedzieć czym, ja jezdze??? nastepny ( cenzura ) który za swoją obrone przyjął określanie innych stereotypami,a do benzyny /elektryki/hybrydy przesiade sie gdy wszyscy sie przesiada,mieszkancy duzych miast również
    Możesz sobie uważać to za stereotyp, ale nigdy nie widziałem Janusza z wąsem np. w Toyocie Prius.
    albert7575 napisał/a:
    p.s napisz mi te błedy bo jakoś ich nie wyłapałem,wszelkie fora i cała komunikacja w internecie rzadzi sie swoimi prawami ktorych ja nie wymyśliłem a tylko dostosowałem
    Przede wszystkim źle, lub w ogóle nie używasz znaków diakrytycznych oraz interpunkcjyjnych. Popełniasz również mnóstwo błędów ortograficznych jak np. "apropo", "dislom", czy wisienka na torcie "młodzierzy".
  • 17.06.2017 - 23:54
    albert7575 napisał/a:
    dlatego zlikwidowali PKS bo ludzie przesiadli sie do busow z autobusów,taki niskopodłogowiec raczej na zakopiance szybko nie pojedzie
    PKS upadł innych powodów, ale nie będę obrażać na łamach forum naszych włodarzy. Nie wypada.
    Z tego co wiem w większości autobusów MPK i Mobilisu prędkość maksymalna jest zblokowana na 85km/h, to o 5km/h szybciej niż takie autobusy mogą się poruszać na drogach ekspresowych. A to, że busiarze gnają "na łeb na szyję" i mają w głębokim poważaniu przepisy to już inna sprawa. Znając twój tok myślenia zapewne odpowiesz "ludzie są dzięki temu szybciej w domach", ale warto się zastanowić czy narażać zdrowie i życie kosztem kilkudziesięciu minut?
    albert7575 napisał/a:
    jak wprowadzą w Krakowie zakazu wjazdu dislom to ci założe siodło na plecy i na tobie pojade
    Boli Cię, że nie wjedziesz swoim zdezelowanym Passatem 1.9TDi do historycznego centrum miasta? Zawsze możesz przesiąść się do benzyny/elektryka/hybrydy/komunikacji miejskiej.
    PS. Jeśli mogę coś doradzić od siebie to poćwicz ortografię i gramatykę, albo chociaż zainstaluj dodatek do przeglądarki podkreślający błędy gdy zamierzasz się udzielać na forum bo patrząc na Twoje wypowiedzi oczy mi krwawią.
  • 17.06.2017 - 13:49
    Nasi włodarze powinni się postarać o linię aglomeracyjną z Borku Fałęckiego do Myślenic obsługiwaną normalnym, niskopodłogowym/niskowejściowym taborem z taryfą zikitu i po sprawie. Każdy kto mówi, że byłoby gorzej jest w najlepszym wypadku niedouczony, gdyż za niewiele większą lub tą samą kwotę (zależy od miejsca docelowego) można dojechać w cywilizowanych warunkach, a przede wszystkim bezpiecznie. A poza tym centusie zwane busiarzami nie powinni protestować, mają przecież do dyspozycji MDA, no ale znając ich mentalność te kilkanaście złotych za wjazd to dla nich za dużo.
Pokaż więcej komentarzy